Gevlucht voor reclame

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Yfke-lover

Re: Gevlucht voor reclame

Bericht door Yfke-lover » di 05 jun 2012, 07:52

Echt balen dat je last hebt van je rug maar ja je kunt aan Ayla zien dat je er heel wat voor te terug krijgt en het is maar tijdelijk moet je maar denken ik heb nu ook heel veel last ben naar de kraker geweest met mijn rug dus wordt het eerst slechter en dan weer beter maar toch heb veel pijn nu.
van het weekend heeft Anouk weer concours met Sven selectie voor de gelderse kampioenschappen spannend ze staat nu na een wedstrijd tweede en er mogen er drie heen dus wie weet.
Super trots Anouk en onze toppertje Sven. M1 + 2
Miloh onze super springer en zo lief !!!!!!!!!!!!!!!
Onze shet is super super eigenwijs maar wel leuk..Lilly
UIt het oog voor altijd in mijn hart
Yfke
Sigur (gio)
Zorba
Irma

Bericht door Irma » di 05 jun 2012, 15:42

@Bloemetje: ik ben nu een goeie 21 weken. Zwangerschapsverlof wil ik zo laat mogelijk nemen (lees, week voor geplande bevalling), zodat ik zolang mogelijk met zwangerschapsverlof kan thuisblijven. Daarna denk ik nog beetje moederschapsverlof op te nemen, dat ik pas in maart terug begin te werken. Maar bon, wilde met Ayla ook tot 2 weken voor bevalling werken, is niet gelukt. Zullen zien zeker wat het geeft?
Ik heb idd vast contract onbepaalde duur, dus 't is maar eventjes dat ik ertussenuit ben. Heb niet de indruk dat ik bang moet zijn voor m'n werk.

@Truus: je mag ongelooflijk trots zijn op Anouk met Sven. Ze doen het echt wel schitterend hé. Fijn om te lezen dat dat vertrouwen echt zo goed zit en dat ze nu volop kan genieten.
Tja, kraker mag ik niet op't moment. Heb me al zitten afvragen of accupuctuur mss zou helpen?
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » di 05 jun 2012, 16:50

Ben je al bij de kinesist geweest? Bij mij hielp oefeningen doen en vooral dingen verdelen over de dag en week om het een beetje binnen de perken te houden.
Ik mag zorgen voor
Lajke (L-86, Bjorgard x Tunar) en
Mette (Haukaren x Heia Gutt)
Irma

Bericht door Irma » wo 06 jun 2012, 20:21

Jep, vorige week begonnen met kiné. En verder is het niet altijd zo makkelijk om te verdelen, sommige dingen moeten nu eenmaal gebeuren :-(
M'n werk bvb kan ik moeilijk opsplitsen, kan gelukkig al is rondlopen etc. En dan strijk/afwas is toch altijd lang staan, voel ik toch achteraf.
Op de grond zitten spelen met Ayla is ook pak moeilijker, vooral het rechtstaan, de grond is laag...

Nu, zit al beetje over de helft, dus kan gaan aftellen. Maar longeren etc. ga ik mij toch niet meer aan wagen, 't is te riskant denk ik mochten ze even een andere mening krijgen dan ik daarover.
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » do 07 jun 2012, 06:27

Die afwas moet je dan maar uitbesteden aan de toekomstige papa of grote broer.... Strijken kan ook zittend.... Maar longeren zou ik inderdaad maar niet doen.
Ik mag zorgen voor
Yfke-lover

Bericht door Yfke-lover » zo 10 jun 2012, 08:56

*o/* *o/* Anouk is eerste geworden met 210 punten dus nog een wedstrijd te gaan maar we zijn al zowat zeker van plaatsing voor de kampioenschappen ik ben zoooooo trots het ging de eerste proef iets minder maar ook goed 193 punten en toch nog de tweede prijs dus ook super maar de tweede tevens selectie proef was super goed ( terwijl ze nog een vier heeft voor het groeten omdat Sven struikelde in de bocht) Wij zijn helemaal blij. *o/* *o/*
Yfke
Sigur (gio)
Zorba
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » zo 10 jun 2012, 11:07

Gefeliciteerd! Wat een topcombi is het.
Ik mag zorgen voor
Irma

Bericht door Irma » zo 10 jun 2012, 15:40

Proficiat! Idd een echte topcombi! Super om te lezen wat de 'klik' allemaal kan doen. Dit moet zo genieten zijn voor jullie!

Hier zijn de paardjes weer lekker onder handen genomen door vriendin en haar zus. De bolletjes wol (oftewel Nuts en Ninja) zijn ook weer opgeblonken en de dames hebben wandelingetje gedaan in het bos. Ideaal, zo een vriendin die wekelijks met haar zus komt, zo krijgen ze toch nog iets van beweging etc. Want anders zouden ze helemaal niets meer doen.
Gisteren het huishoudelijk werk gedaan (was ophangen, plooien, strijken) en eergisteren gestofzuigd. Vandaag eerst de 80ste verjaardag van Ronald z'n moeder gaan vieren, dan naar huis, dutje gedaan, beetje paardjes gezorgd en klaargezet voor vanavond en nu ff ontspannen. Haha, luie zondag!
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » zo 10 jun 2012, 16:02

Zo'n luie zondag heb je af en toe gewoon nodig!

Wij zijn de paardjes gaan halen, ondanks dat Lajke vaak niet staat te eten als ik op de andere wei aankom, is ze toch wel aardig aangespekt. Maar nog altijd erg braaf.... kindjes hebben gevoetbalt in de wei, Lajke ewrd voor het doel geparkeerd met 1 van de kindjes er op, andere 2 gingen dan onder haar door voetballen... en wat doet die maffe Lajke, suffen in de zon en vooral geen stap verzetten.....
Mette ging best goed de drukke weg over, hij wilde alleen niet zo makkelijk op een verhoging stappen. Dus de rest van de route geoefend, stoepje op, stoepje af. Hij heeft me aan staan kijken of ik maf was maar deed het daarna braaf....

Wij zijn met zijn 2en druk bezig geweest op de zolder, we kunnen er nu slapen. Ik moet nog wat behangen deze week en alle kleding moet nog naar zolder in de nieuwe kasten (maar ik wil het uitzoeken en niet gewoon alles naar zolder sjouwen).
Ik mag zorgen voor
Irma

Bericht door Irma » zo 10 jun 2012, 20:20

ach, kleren uitzoeken, houdt je wel bezig denk ik zo. Maar idd, alles zinloos verplaatsen is ook niet nuttig. Heb zo ook nog bendes dozen doorgegaan voor Ayla er was ivm oude babykleren van Ronalds zoon die hij nog had. Wel leuk, achteraf veel meer plek in de kelder.
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » zo 10 jun 2012, 20:32

De kasten van de kinderen ben ik mee bij, de dozen met te grote kleding op zolder zijn ook drastisch geminderd (ik krijg nog wel eens wat van mensen wat nog perfect een ronde mee kan).

Vanavond toch even op lajke gekropen en stukje buiten gaan rijden, ze had er zin in! Helaas was het al wat te laat om nog naar het bos te gaan om haar eens goed te laten uitrazen. Ik moet even met haar oppassen, ze had een verdikking aan haar manenkam, dus nu weer even thuis en op een kale wei en aan het hooi. Wat wel balen is, ze kwam met volle staart en manen van de weide af (geen plek om te schuren) en nu heeft ze haar bovenste stuk van haar staart al weer aan rafels. Zo jammer! (vooral dat ze jeuk heeft of zou het verveling zijn?).
Ik mag zorgen voor
Bloemetje75

Bericht door Bloemetje75 » ma 11 jun 2012, 09:21

Lajke was een tijdje terug mee naar school geweest in het kader van het thema rond Moederdag.
http://www.debolster.net/website/Fotos/ ... _0716.html
ze deed dat heel braaf, mijn middelste zit er op....
Ik mag zorgen voor
Irma

Bericht door Irma » ma 11 jun 2012, 16:20

Vermoedelijk eerder verveling. Anders zou ze al veel langer schuren. Of als ze al lang niet ontwormd is (wat ik betwijfel) eventueel aarswormen, kan ook jeuk geven.

Hier naar de paardjes geweest, even met de buurman gesproken. Blijkbaar stond er gisteren iemand de dames te voeren daar. Alsof ze nog niet vet genoeg zijn...
En komt er dus volk in de weide, door de draden door, tot aan de stal (staat redelijk centraal) om de paardjes te aaien... Als ze dan bewegen gaan ze weer lopen om terug te keren als ze weer stil staan. De oudste schatte hij 8 jaar ofzo, de jongste de helft.... Ben er niet zo vrolijk van... Er moet maar is iets gebeuren. Dus ga deze week werk maken van bordjes. Nu gaat het nog met die 3, zijn redelijk braaf, maar er moest maar is insect komen, of dame met veulen die net dan vind dat er een ander te dicht bij haar veulen komt. Ongeluk is snel gebeurd.

Vraag me dan toch altijd weer af waar die ouders in godsnaam zitten...
Irma

Bericht door Irma » do 14 jun 2012, 18:56

Zo, hier is alle veulenadmin gedaan. Paspoortjes en documentjes zijn netjes toegekomen. Tof :-)
Binnenkort is gaan beginnen met de 1ste entingen en dan zien dat tegen half augustus alles rond is.

En Irma en Ninja ingeschreven voor de keuring in Torhout, Nuts en Dagmar voor de keuring in Alden Biesen. Ronald en Ayla gaan jammer genoeg niet mee naar Alden Biesen en ik moet die avond nog door naar een bbq, maar 't is toch gelukt om te kunnen gaan, wel fijn, keuringen snel achter de rug.
Eventueel neem ik Lotje ook mee naar Alden Biesen, maar dan moet ik nog helpertje of 2 vinden. Heb gelukkig nog enkele dagen om in te schrijven.
Rosantjuh(L)banjer

Bericht door Rosantjuh(L)banjer » vr 15 jun 2012, 20:40

Allemaal plannen dus marjolein.

Ik heb mijn plannen aan de wilgen gehongen om naar de keuring te gaan.

Vorige week donderdag met bella en de cultivator een ongelukje gehad en zou me die avond opgeven.
Dit is gelukkig allemaal goed afgelopen
Je kon je tot vorige week vrijdag opgeven namelijk.
Toen toch maar niet gedaan want de twijfel zat er de hele tijd al wel aangezien ze niet echt in keurings conditie is.
Namelijk veel te dik :P

Morgen zouden er kopers komen voor bojoura maar die belden dat er iets tussen was gekomen.
Nu komen ze donderdag avond spannend.

Gisteren zijn banjer en bella op ijzers gekomen.
En vanavond lekker bella gereden.
Alleen alweer 2 ijzers verloren oeps.
Gelijk de smit gebelt en die komt ze er morgen middag weer onder zetten.
Bella heeft zo wie zo geen gemakkelijke hoeven erg brokkelig enzo.
Dus mijn smit kon hier ook niks aan doen.

Afbeelding
Een fototje van vanavond helemaal trots :D
Bella (Bijoux van de Tsjoggelberg) en Fenne van de hoenderkamp

Afbeelding
Tot een kleine BellaX Winser G

R.I.P. 27-11-'08 Popeye.
R.I.P 17-08-'12 Banjer.
Yfke-lover

Bericht door Yfke-lover » za 16 jun 2012, 08:00

Misschien moet je je toch nog bedenken om met Bella naar de keuring te gaan ze heeft een veulen en daar wordt ook rekening mee gehouden dat ze dan misschien iets te dik zijn beter als te dun en je gaat toch ook voor het veulen Yfke heeft een eerste premie gehaald met Gio aan de voet en dat had ik totaal niet verwacht want haar keuringstoestand was ver weg van goed dus niet geschoten is altijd mis zeg ik maar. Hier kun je altijd bijschrijven bij de keuring zelfs op de dag zelf nog.
Yfke
Sigur (gio)
Zorba
Irma

Bericht door Irma » za 16 jun 2012, 14:43

Tja, hier is de keuringsstaat van Dagmar en Irma ook niet zo super hoor. Niet zoveel bespiering, want met veulen staan en weinig gewerkt door zwangerschap nu, maar idd, de veulens gaan toch en niet geschoten is altijd mis.
Hier kan je trouwens altijd beetje te laat inschrijven, dus da's geen probleem.

Tja, kopers die afbellen, ik ken het.... Net ook weer afgezegd door iemand die morgen kwam. Ben benieuwd of we een nieuwe datum gaan kunnen vastprikken of niet. Of als ze gewoon al ander paardje heeft gekocht.
Rosantjuh(L)banjer

Bericht door Rosantjuh(L)banjer » ma 18 jun 2012, 17:14

Bij de haflingers kun je je niet bijschrijven jammer genoeg.
Maar het geeft wel een hoop rust geen keuring.
Hebben op moment genoeg aan ons hoofd.

Mijn zus is heel erg manich depressief en heeft al meerdere pogingen gedaan om zich zelf van het leven te beroven.
En mijn schoonvader heeft heel erg kanker.
Die begint vanaf vandaag met een reeks van bestralingen en chemo's 10 weken lang.
Vind het wel goed met de keuring.
Volgend jaar weer een kans zullen we maar zeggen.

Mijn kopers komen donderdag avond hebben gelijk toen ze afbelde een nieuwe afspraak gemaakt.
Morgen komt de chiper en tekenaar voor bojoura spannend.

Afbeelding

R.I.P. 27-11-'08 Popeye.
R.I.P 17-08-'12 Banjer.
Yfke-lover

Bericht door Yfke-lover » ma 18 jun 2012, 21:36

Jee je hebt het ook niet makkelijk op dit moment Rosanna sterkte ermee dan is inderdaad de keuring niet zo belangrijk.
Vanavond toen we thuis kwamen liep er een kalf in de grote stal bij de koeien die uit een andere stal kwam was het kalf door de ruit gesprongen hele zijkant open liggen zo zielig dus de dierenarts gebeld en laten hechten nu lig ze haar roes uit te slapen hopelijk gaat het morgen goed en krijg ze er geen ontsteking aan zag er wel heel zielig uit allemaal.
Yfke
Sigur (gio)
Zorba
Rosantjuh(L)banjer

Bericht door Rosantjuh(L)banjer » di 19 jun 2012, 09:52

pff wat een verhaal truus arm kalf.
Hopelijk komt het goed met haar.

Gisteren heerlijk nog een buitenrit gemaakt van 8 km met ouwe trouwe banjer.
In 40 minuten waren we weer thuis.
Uhmm tsja banjer kan nog hard :=

Zo net is een vrouw van het stamboek geweest die heeft bojoura gechipt en geschetst ging echt top.
Knap veulen is het ook.
Ze gaf geen kick met het chippen.

Vanavond nog even lekker een rondje met de kar weg met bella er voor.
Ben benieuwd hoe ze het weer gaat doen.
Zo eerst nog even van 13:15 tot 16:00 naar school.

Afbeelding

R.I.P. 27-11-'08 Popeye.
R.I.P 17-08-'12 Banjer.
Plaats reactie