Als je tenminste zin had om de slagbomen steeds open en dicht te doen...
een paar weken terug wilden we weer eens door het bos. Een buurvrouw en ik gaan een huifkartocht met picknick organiseren voor de buurtvereniging. Dus route verkennen. Maar he? er zaten hangsloten op de slagbomen!
Wel hing het bordje voor de menroute er nog op. een huifkarretje nog wel! We voldeden helemaal aan de eis!

Vorige week gebeld met staatsbosbeheer.
Er waren klachten over auto's in het bos en vandaar de hangsloten.
Maar we konden erlangs. Er was ruimte gemaakt naast de slagbomen. Met een paaltje in het midden, fel gekleurd zodat je het niet kon missen.
Te hoog voor een auto om overheen te rijden, perfect voor een menwagen.
Het was nu overal zo in NL en ze kregen geen klachten.
Ja, ja.

Zo'n neon oranje paaltje lijkt me zeker leuk voor paarden! de afmetingen stemmen ook niet echt gerust...
de hele breedte is 2.30m. het paaltje staat in het midden en dus blijft er aan beide kanten slechts 1.15m over.
Het paaltje zelf is 25cm hoog!
Mijn kar is 1.25m breed. Het laagste punt onder mijn wagen is de ophanging van de wielen en komt op ong. 26cm! dat houdt niet over!!!
Het fietspad kan als alternatieve route gebruikt worden hier.
Deze is 1.50m breed...

Maar ja, we zullen meer van dit soort fratsen tegenkomen.
Moet je deze zien!

Je moet een bocht maken om een boom heen...
En wat duikt daar op tussen de struiken?

juist.... zo'n knalpaaltje...
Hoe zouden jullie dit oplossen?
Hoe passeer je dit?
Wel of niet?
morgen gaan we proefrijden. meetlint mee... we zien wel hoever we komen.
irritant!
cowgirlwillie schreef:Update! Het is gisteravond gelukt! We zijn het bos in geweest! Prachtige rit kunnen maken!
We hebben 3 van de 4x de alternatieve ingang genomen via het fietspad. Daar konden we precies tussendoor.
Maar 1x was dat er niet en was ht paaltje gelukkig "maar" 18cm dus toen de gok gewaagd. Mijn groom naast lynda met een halstertouw ik op de bok. Groom liet lyn het paaltje zien en daarna er samen langs. Lynda ging strak langs het paaltje en de kar volgde recht. Dus paaltje mooi onder de kar door. Het kan dus wel. En echt halsbrekend was het zo ook niet...
Maar de laatste 2x hadden ze er weer een vreemde bocht om een boom en om de hefbomen bij bedacht. Toen gewoon weer voor het fietspad gekozen. Daarna konden we makkelijk weer op het naastliggende menpad verder.
Wat waren we blj! We kunnen toch nog genieten van bosritten! Lynda was ook helemaal vrolijk. Het was al zeker een jaar geleden dat we het bos in waren geweest. Meteen 2,5u weggeweest. 15 km gereden.