H-tjes hebben 't voor elkaar, ze zijn alweer 1 jaar, deel 2
Re: H-tjes hebben 't voor elkaar, ze zijn alweer 1 jaar, dee
Gisteren met Janna even naar het natuurgebied geweest in Wanneperveen waar een hele koppel H'tjes staan.
Ik had ze al een poosje niet gezien, laatste keer zaten ze allemaal nog flink in de verharing, allemaal van die motteballen, maar ik heb mijn ogen uitgekeken en had moeite om ze allemaal bij naam te noemen hoor!!
Allemaal lekker in zomertenue, gegroeid, en alles door elkaar!!
Daar lopen nu o.a. Hinke (Rubis x Annelies), Hennie (Timor x Tatum), Hasse (Zizoran x Eva), Herco (Ansgar x Delia), Hank (Ansgar x Wolly), Herre (Zizoran x Yvanka), Hallo (Ansgar x Cariena) en nog een koppel die bij Jakob Reinders vandaan komen, allen van Reinar, Harlekijn (van Phlose), Hedera (van Ulex) (heb ik zelf nog wel een zwak voor), Hysop (van Zenobia), Helianthus (van Wilgenroosje) en Hibiscus (van Yocohama).
De hengsten zijn uiteraard al gecastreerd, dus een hele gezellige groep zo met al doe jonkies.
We kwamen ook aan en ze kwamen allemaal naar ons toegeracet, was zo'n leuk gezicht.
Ik had ze al een poosje niet gezien, laatste keer zaten ze allemaal nog flink in de verharing, allemaal van die motteballen, maar ik heb mijn ogen uitgekeken en had moeite om ze allemaal bij naam te noemen hoor!!
Allemaal lekker in zomertenue, gegroeid, en alles door elkaar!!
Daar lopen nu o.a. Hinke (Rubis x Annelies), Hennie (Timor x Tatum), Hasse (Zizoran x Eva), Herco (Ansgar x Delia), Hank (Ansgar x Wolly), Herre (Zizoran x Yvanka), Hallo (Ansgar x Cariena) en nog een koppel die bij Jakob Reinders vandaan komen, allen van Reinar, Harlekijn (van Phlose), Hedera (van Ulex) (heb ik zelf nog wel een zwak voor), Hysop (van Zenobia), Helianthus (van Wilgenroosje) en Hibiscus (van Yocohama).
De hengsten zijn uiteraard al gecastreerd, dus een hele gezellige groep zo met al doe jonkies.
We kwamen ook aan en ze kwamen allemaal naar ons toegeracet, was zo'n leuk gezicht.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Hennie of Hinke op kop zeker?
Heb ook nog foto's van ze van ca twee weken geleden...moet ze nog steeds uploaden 

Geluk is de vrucht van intens werk
-
Moet een leuk gezicht zijn, allemaal jaarlingen in een grote groep! Kan me voorstellen dat de paardjes zelf daar ook erg gelukkig van worden. Lajke had niet zo'n zin om met Mette te spelen vanmorgen.
Ik mag zorgen voor
Lajke (L-86, Bjorgard x Tunar) en
Mette (Haukaren x Heia Gutt)
jeee...wat een grote groep H'tjes loopt daar, ach maak eens een topic Annabel...is toch een heerlijk gezicht zo'n groep kleuters samen!
Heros doet het super, valt eigenlijk weinig spectaculairs te melden. Hij staat erbij, hij hoort erbij en hij lijkt heel happy. P.C. komt eigenlijk altijd aanlopen naar het hek van de paddock als ik op stal kom en Heros loopt braaf achter hem aan, hij lijkt hoe dan ook een beetje een zwak voor P.C. te hebben. Makkelijk met uit de wei halen 's avonds want ik hoef altijd P.C. en Dicky maar te roepen en dan komen de Fjorden wel mee
Eergisteren kreeg Heros voor het eerst slobber (P.C. en Cos krijgen namelijk ook altijd een schepje mee van Dicky d'r prut dus nu Heros ook). Hij vond het duidelijk lekker maar had geen flauw idee hoe hij het nu moest eten....moest hij dat nou likken of slurpen of met je hoef eruitscheppen??? Vervolgens had P.C. zijn bakje leeg en dook er meteen bij Heros in (om de een of andere reden staan die Fjorden gewoon toe dat P.C. z'n kop erbij steekt)
Heros doet het super, valt eigenlijk weinig spectaculairs te melden. Hij staat erbij, hij hoort erbij en hij lijkt heel happy. P.C. komt eigenlijk altijd aanlopen naar het hek van de paddock als ik op stal kom en Heros loopt braaf achter hem aan, hij lijkt hoe dan ook een beetje een zwak voor P.C. te hebben. Makkelijk met uit de wei halen 's avonds want ik hoef altijd P.C. en Dicky maar te roepen en dan komen de Fjorden wel mee

Eergisteren kreeg Heros voor het eerst slobber (P.C. en Cos krijgen namelijk ook altijd een schepje mee van Dicky d'r prut dus nu Heros ook). Hij vond het duidelijk lekker maar had geen flauw idee hoe hij het nu moest eten....moest hij dat nou likken of slurpen of met je hoef eruitscheppen??? Vervolgens had P.C. zijn bakje leeg en dook er meteen bij Heros in (om de een of andere reden staan die Fjorden gewoon toe dat P.C. z'n kop erbij steekt)
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Zei gisteren ook al, we hadden camera mee moeten nemen.. Was ook zulk mooi weer!Bella schreef:Hennie of Hinke op kop zeker?Heb ook nog foto's van ze van ca twee weken geleden...moet ze nog steeds uploaden
Hennie en Hinke op kop inderdaad, al eisden Hallo, Hedera en Herco ook hun deel van de aandacht op. Maar ze zijn allemaal wel even langs geweest behalve Helianthus, die was te druk met eten..
Ja is echt een gaaf gezicht zo'n koppel jonkies bij elkaar in het land. Momenteel lopen Wolverlei en kleine N er ook bij.
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
wij hebben vandaag dubbel gelegen van het lachen door Swann
We hadden vandaag nana (onze hond) meegenomen naar de paarden. Ze had Nana wel al eens gezien, maar vandaag dacht ze toch echt dat ze een inbreker gezien had op hun weide
.
Swann stond continu te briesen en snuiven naar Nana en als het kon ging ze er nog achter zitten ook. Een paar keer naar gebokt en al.
De manier van lopen was wel
, jammer dat ik geen camera mee had, het was de moeite.
We hadden vandaag nana (onze hond) meegenomen naar de paarden. Ze had Nana wel al eens gezien, maar vandaag dacht ze toch echt dat ze een inbreker gezien had op hun weide

Swann stond continu te briesen en snuiven naar Nana en als het kon ging ze er nog achter zitten ook. Een paar keer naar gebokt en al.
De manier van lopen was wel

willen jullie eens een foto van Hennie maken? Ben zó benieuwd hoe ze er nu uitziet. Vond haar als veulen erg leuk
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Hmm, wordt dan wel een extreme close up, hihi!! Hennie wordt nogal graag aangehaald en is niet bescheiden als ze erom moet vragen, hihi.. Maar wel op een lieve manier hoor, hooguit wat irritant, haha!!
Zal zien wat ik kan doen, maar met dit weer is er ook weinig aan. Misschien heeft Annabel nog wat, maar die is erg druk op het moment!
Zal zien wat ik kan doen, maar met dit weer is er ook weinig aan. Misschien heeft Annabel nog wat, maar die is erg druk op het moment!
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
heeft ook geen haast Esther, maar ben gewoon benieuwd 

Baranna 13-5-2006
Arme Harvey is nog steeds niet uitgedoktert.... 
Hoop dat het snel over is... al wordt er door zusje en haar zwager al gesproken over operatie...
Als het dan maar over is....
Sneue pikkemuis...

Hoop dat het snel over is... al wordt er door zusje en haar zwager al gesproken over operatie...
Als het dan maar over is....
Sneue pikkemuis...

veulens: Caya, Enya, Fenya, Gandhi, Harvey, Ishya, Keshya en Lexya
Stermerrie/keurmerrie/prestatiemerrie!!
Maar blijf er maar gewoon om vragen hoor Ivonnne anders ben ik het ook zo weer vergeten!!
Arme Harvey, even gemist, wat heeft hij precies?
Arme Harvey, even gemist, wat heeft hij precies?
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
een operatie? Jeetje...arme Harvey...
Ik ging vanmiddag met Dicky Cayleigh van school halen dus toen ik naar stal reed, zag ik P.C en Heros uitgebreid naast elkaar in de wei liggen....zo schattig. P.C. kwam vervolgens meteen naar het hek maar Heros bleef liggen dus ben ik erbij gaan zitten en toen legde hij z'n hoofd op schoot....had echt even een uber-penny moment
Heb met mijn vader de afgelopen 2 dagen de weides opnieuw ingedeeld....pffffft wat een werk maar eerst hadden we 4 vierkanten en nu 4 rechthoeken die allemaal op de paddock uitkomen. Paarden vonden het blijkbaar een goed idee want nu kunnen ze echt een galopje doen en daar werd meteen dankbaar gebruik van gemaakt
Ik ging vanmiddag met Dicky Cayleigh van school halen dus toen ik naar stal reed, zag ik P.C en Heros uitgebreid naast elkaar in de wei liggen....zo schattig. P.C. kwam vervolgens meteen naar het hek maar Heros bleef liggen dus ben ik erbij gaan zitten en toen legde hij z'n hoofd op schoot....had echt even een uber-penny moment

Heb met mijn vader de afgelopen 2 dagen de weides opnieuw ingedeeld....pffffft wat een werk maar eerst hadden we 4 vierkanten en nu 4 rechthoeken die allemaal op de paddock uitkomen. Paarden vonden het blijkbaar een goed idee want nu kunnen ze echt een galopje doen en daar werd meteen dankbaar gebruik van gemaakt

Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Heerlijk he Nathalie zo lekker genieten van je peerdje.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
Heros was in Balloo ook erg aanhankelijk Nathalie, leuk dier
Baranna 13-5-2006
Ja, mijn vader vindt 'm ook helemaal geweldig...tijdens het werk, kwam hij echt continue kijken "doen jullie?"...weer even weg "doen jullie nu?".....hapje gras..."en nu? doen jullie?"
Ben dan wel extra blij dat hij thuis is want anders mis je dit soort momenten
zo dus...."doen jij?"

Ben dan wel extra blij dat hij thuis is want anders mis je dit soort momenten

zo dus...."doen jij?"

Harvey heeft zwaar ontstoken ogen.... 
oogleden zijn helemaal dik...

ocharme Harvey
veel beterschap voor hem
Swann is praktisch volledig uitgeruifd nu
ze staat super in haar velletje, en is extreem deugniet
veel beterschap voor hem
Swann is praktisch volledig uitgeruifd nu

ze staat super in haar velletje, en is extreem deugniet

Ydel schreef:Harvey heeft zwaar ontstoken ogen....
Nog steeds niet opgeknapt?
Wat zei de dierenarts dat de oorzaak was?
En wat heb je aan medicatie gekregen?
Heros was echt schatje in de wei, gek op paardenstaartjes (van mensen!!!) en altijd wel in de buurt.
Jammer voor ons dat hij nu bij jullie is, wel leuk voor jullie.
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
nee het is nog steeds niet opgeknapt.
Weet niet zo goed wat de dierenarts heeft gezegd, Harvey is natuurlijk van Jes
Er is nu een stukje weggehaald en op kweek gezet geloof ik.
Medicatie zijn druppels geloof ik (iig de eerste keer, weet niet of dat veranderd is)
oorzaak is tot nu toe onbekend...
Weet niet zo goed wat de dierenarts heeft gezegd, Harvey is natuurlijk van Jes

Er is nu een stukje weggehaald en op kweek gezet geloof ik.
Medicatie zijn druppels geloof ik (iig de eerste keer, weet niet of dat veranderd is)
oorzaak is tot nu toe onbekend...

-
Wat vervelend! Hoop toch dat hij snel opknapt.
Hier is het Htje lekker opdringerig, gisteren was Lajke hem zo zat, dat ze hem eens goed in zijn kont heeft gebeten. Helaas, hij deed het een uur later opnieuw. Zal haar eens zeggen dat ze harder moet bijten of hem eens een goede mep moet verkopen als ze hem zo zat is.
Hier is het Htje lekker opdringerig, gisteren was Lajke hem zo zat, dat ze hem eens goed in zijn kont heeft gebeten. Helaas, hij deed het een uur later opnieuw. Zal haar eens zeggen dat ze harder moet bijten of hem eens een goede mep moet verkopen als ze hem zo zat is.
Ik mag zorgen voor