Massimo Dealers
- nadinefjorden
Massimo Dealers
Ik ben op zoek naar massimo dealers
Ik wil een zadel op maat laten maken voor Fayah
Heeft iemand goede of juist slechte ervaringen met bepaalde dealers?
Enig idee van de kosten?
De straal waarin ze aan huis komen?
Alle info is meer dan welkom
Ik wil een zadel op maat laten maken voor Fayah
Heeft iemand goede of juist slechte ervaringen met bepaalde dealers?
Enig idee van de kosten?
De straal waarin ze aan huis komen?
Alle info is meer dan welkom
Re: Massimo Dealers
Bij mij is "de zadelmaker"uit Arnhem geweest,hele goede service,neemt alle tijd voor je.
Ik was 1500 euro kwijt voor mijn zadel, helemaal naar mijn wens en op maat van de pony gemaakt(2 kleurig).
Ik was 1500 euro kwijt voor mijn zadel, helemaal naar mijn wens en op maat van de pony gemaakt(2 kleurig).
Apollo (Timor x Gardar) 21-05-2004
Ik heb maar 1 tip: koop 'm niet bij de Alea shop, maar aangezien die in België zitten zal dat wel niet 
Volgens mij is Country Mill dealer van Massimo. Daar heb ik hier al veel goede dingen over gelezen.
Ik denk dat ik een 1300 euro kwijt was voor mijn Dressuur II in het zwart. De Franse kussens hadden ze er zo bij gedaan, maar daardoor ging het zadel zo slecht liggen dat ik het zadel gewisseld heb voor een met gewone kussens.

Volgens mij is Country Mill dealer van Massimo. Daar heb ik hier al veel goede dingen over gelezen.
Ik denk dat ik een 1300 euro kwijt was voor mijn Dressuur II in het zwart. De Franse kussens hadden ze er zo bij gedaan, maar daardoor ging het zadel zo slecht liggen dat ik het zadel gewisseld heb voor een met gewone kussens.
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
- nadinefjorden
Ik wil hem helemaal op maat gemaakt in t bruin 
heb m gezien in bruin te gaaf is ie
kun je ook extra wrongen laten maken?
fayah heeft een korte rug en mega schouders vandaar dat ik op maat wil

heb m gezien in bruin te gaaf is ie
kun je ook extra wrongen laten maken?
fayah heeft een korte rug en mega schouders vandaar dat ik op maat wil

Ik weet niet in hoeverre een Massimo nog heel erg op maat te maken is bovenop het standaard model. Kleur kan tegenwoordig allemaal, maar qua vorm hang je toch vast aan de basisvorm.
Misschien moet je eens de zadelmaker van Viv overwegen. Ik weet de naam zo niet, maar zij bouwt een zadel volgens mij echt vanaf 0 en zit qua prijs niet eens zo veel hoger dan Massimo.
Misschien moet je eens de zadelmaker van Viv overwegen. Ik weet de naam zo niet, maar zij bouwt een zadel volgens mij echt vanaf 0 en zit qua prijs niet eens zo veel hoger dan Massimo.
- Ilonka
Herman de Bunt van Country Mill in Nijkerk is Massimo dealer.
In hoe verre je aan kniewrongen etc kan veranderen weet ik niet. Volgens mij is het meer zoals Jilly zegt een basisvorm. Bellen kan je in elk geval even proberen.
In hoe verre je aan kniewrongen etc kan veranderen weet ik niet. Volgens mij is het meer zoals Jilly zegt een basisvorm. Bellen kan je in elk geval even proberen.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Slechte tot zeer slechte ervaring met: Greendistance en Country Mill
Redelijk ervaring met: de Zadelmaker (lag niet aan hem maar aan het zadel)
Echter een Massimo kun je nooit helemaal op maat laten maken, wel naar wens met kleurtjes enzo maar er is verder weinig mogelijk, blijft een fabriekszadel.
Tipje: voor 300 euro meer heb je een maatwerkzadel (maar dan écht maatwerk) die je geheel naar eigen wens kunt laten maken bij www.zadelatelier.nl. Je kunt alles zelf kiezen, soort en kleur leer, kussens, zit, boom, welke wrongen en welke hoogte, soort singelstoten, beugelophanging enz enz. Bij ons is zelfs de binnenboom op maat gemaakt (en dus niet alleen breder gemaakt op een machientje want dan trek je het model uit de boom).
Opmeten en service aan huis, ook belangrijk.
Ze komt 21 juni weer bij ons langs, dus als je haar zadels eens wilt bekijken en meer info wilt, kom langs zou ik zeggen. Voor mij nooit geen ander zadel meer.
Redelijk ervaring met: de Zadelmaker (lag niet aan hem maar aan het zadel)
Echter een Massimo kun je nooit helemaal op maat laten maken, wel naar wens met kleurtjes enzo maar er is verder weinig mogelijk, blijft een fabriekszadel.
Tipje: voor 300 euro meer heb je een maatwerkzadel (maar dan écht maatwerk) die je geheel naar eigen wens kunt laten maken bij www.zadelatelier.nl. Je kunt alles zelf kiezen, soort en kleur leer, kussens, zit, boom, welke wrongen en welke hoogte, soort singelstoten, beugelophanging enz enz. Bij ons is zelfs de binnenboom op maat gemaakt (en dus niet alleen breder gemaakt op een machientje want dan trek je het model uit de boom).
Opmeten en service aan huis, ook belangrijk.
Ze komt 21 juni weer bij ons langs, dus als je haar zadels eens wilt bekijken en meer info wilt, kom langs zou ik zeggen. Voor mij nooit geen ander zadel meer.
- nadinefjorden
Ga sowieso nog even doorsparen en dan wil ik einde van de zomer iemand laten komen.
Ben zelf een beetje bang vanwege mijn eigen rugklachten dat ik niet lekker ga zitten maar ik heb geen andere keus, en zo op de fotos ziet de massimo dressuur er goed uit en hoor ook wel positieve verhalen.
Op internet vond ik ook linda-saddlery uit jabeek?
site zag er goed uit in ieder geval en op bokt ook wel positieve verhalen
Ben zelf een beetje bang vanwege mijn eigen rugklachten dat ik niet lekker ga zitten maar ik heb geen andere keus, en zo op de fotos ziet de massimo dressuur er goed uit en hoor ook wel positieve verhalen.
Op internet vond ik ook linda-saddlery uit jabeek?
site zag er goed uit in ieder geval en op bokt ook wel positieve verhalen
Ik geloof niet dat ik voor een 3 jarige een zadel op maat zou laten maken, ze veranderen door het werken en groeien nog zo ontzettend dat je zadel al gauw niet meer goed ligt, als ik kijk hoe Boyar na 4 jaar verandert is ben ik blij dat ik dat niet gedaan heb want op z,n lijf is het nu een heel ander paard.
BOYAR (Jolster x Melissa) Z1 + 2 eindstand. Bedankt topper voor de mooie tijd, veel van je geleerd!
Jelmer ( Beart 411 x naen ) 8 jarige Friese ruin. ( stamboeknaam : Witte fan E Boppelannen )
Z1 + 2
Bella Donna L (Goffert 369) L1 + 8
Jelmer ( Beart 411 x naen ) 8 jarige Friese ruin. ( stamboeknaam : Witte fan E Boppelannen )
Z1 + 2
- nadinefjorden
fayah heeft een hele korte rug waar niet eens een 17 inch op past dus ik zal wel moeten.
En anders laat ik volgend jaar opnieuw een zadel aanpassen, heb liever een goed zadel dan nog een kapotte fjordenrug.
Massimo kun je ook nog aan laten passen dus die laat ik dan elk half jaar nakijken.
En anders laat ik volgend jaar opnieuw een zadel aanpassen, heb liever een goed zadel dan nog een kapotte fjordenrug.
Massimo kun je ook nog aan laten passen dus die laat ik dan elk half jaar nakijken.
Ok.
Ik heb zelf een KN Symphonie op Boyar liggen en die laat ik 1x per 10 maanden nakijken door Country mill, vind hun erg kundig!!!
Ik heb zelf een KN Symphonie op Boyar liggen en die laat ik 1x per 10 maanden nakijken door Country mill, vind hun erg kundig!!!
BOYAR (Jolster x Melissa) Z1 + 2 eindstand. Bedankt topper voor de mooie tijd, veel van je geleerd!
Z1 + 2
Z1 + 2
Let er wel op dat jij ook nog in het zadel moet kunnen passen. Kleiner dan 17"is wel heeul klein.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Mijn idee is ook wachten tot ze wat ouder is en de spiertjes erop zitten dan hoef je maar 1x een goed zadel aan te schaffen zonde van je geld als je het nu doet.
Zou lekker je wintec nog even gebruiken en daarna verder zien.
Zou lekker je wintec nog even gebruiken en daarna verder zien.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Ik vind de Massimo Dressuur II sowieso al redelijk krap qua zitmaat.Charret schreef:Let er wel op dat jij ook nog in het zadel moet kunnen passen. Kleiner dan 17"is wel heeul klein.
Mijn broekmaat is 36/38 en ik heb in mijn 17,5 inch niet echt plaats over zeg maar.
Je hebt ze tegenwoordig wel met franse kussens, maar daar ben ik zelf niet zo'n fan van.
- nadinefjorden
de wintec past van ze lang zal ze leven niet met een witte boom
en dan maar geld kwijt ik ga echt niet nog een rug om zeep helpen
(niet dat dat van yara mijn eigen schuld is maar tussen de kissing spines zaten ontstekingen en dat had voor een deel te maken met een niet passend zadel dat gebeurt me geen 2e keer)
geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om met een niet passend zadel te gaan rijden.
Liever zonde van mijn geld dan zonde van mijn paardenrug.
Uiteraard let ik erop dat ik er zelf inpas, ik wil gewoon een massimo dealer laten komen en ik vraag of iemand ervaring ermee heeft?
De massimo heeft inderdaad franse kussens dus hopelijk kan ik daar wat mee.
En blijkt het na 6 maanden al niet te passen inruilen en weer een nieuwe aanschaffen tsja als ik dat nou wil
en dan maar geld kwijt ik ga echt niet nog een rug om zeep helpen
(niet dat dat van yara mijn eigen schuld is maar tussen de kissing spines zaten ontstekingen en dat had voor een deel te maken met een niet passend zadel dat gebeurt me geen 2e keer)
geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om met een niet passend zadel te gaan rijden.
Liever zonde van mijn geld dan zonde van mijn paardenrug.
Uiteraard let ik erop dat ik er zelf inpas, ik wil gewoon een massimo dealer laten komen en ik vraag of iemand ervaring ermee heeft?
De massimo heeft inderdaad franse kussens dus hopelijk kan ik daar wat mee.
En blijkt het na 6 maanden al niet te passen inruilen en weer een nieuwe aanschaffen tsja als ik dat nou wil

Ik heb goede ervaringen met Helen van Happy Horse Advies (via google wel te vinden). Ik heb nu een Torrowgood, en bevalt super!
Zij heeft volgens mij ook ervaringen met Massimo, maar dat durf ik niet te zeggen.
Toen ik een nieuw zadel zocht voor Olaf, vroeg ik niet: zorg voor dit merk, maar: zorg voor een passend zadel.
Elk paard is anders en elk merk ook.
Zij heeft volgens mij ook ervaringen met Massimo, maar dat durf ik niet te zeggen.
Toen ik een nieuw zadel zocht voor Olaf, vroeg ik niet: zorg voor dit merk, maar: zorg voor een passend zadel.
Elk paard is anders en elk merk ook.
- nadinefjorden
Ik heb Linda op het oog en die heeft meerdere zadels
thorowgood
kn
massimo
mscf
Genoeg keuze
thorowgood
kn
massimo
mscf
Genoeg keuze
Ik zou willen dat ik het destijds wel had laten doen, had me 3 jaar rug-ellende/blessures gescheeld.boyar schreef:Ik geloof niet dat ik voor een 3 jarige een zadel op maat zou laten maken, .
Helen van happy Horse ook goed ervaring mee qua opvullen, jammer genoeg kwam ze niet meer aan huis door diverse omstandigheden.
Massimo qua zit voor jezelf, tsja probeer her en der een model te lenen. Ik vond de dressuur I lekkerder zitten dan de II. Franse kussens bleek voor ons geen oplossing, wel kort maar niet goed qua vorm waardoor er juist nog meer druk achterop kwam (je achterwerk wordt niet kleiner dus komt er meer druk van achter en dat is wat je net niet wilt).
En dat aanpassen qua boom kan maar max 2x, en met elke keer wordt de boom zwakker, onthou dat wel. En hoe breder de voorboom gemaakt wordt hoe verder het zadel uit model gaat en het dieptepunt naar voren gaat.
Kun je wat dataangaat beter een wintec, K&M of Fairfax kopen met wisselbare boom.
Ja als jij dat wil moet je dat gewoon doen maar je kan ook met een goede tweedehands beginnen die wel past scheelt je een hoop geld teminsten zo zou ik het doen.
Maar ik denk als ik het zo lees weet jij wat je wil en kunnen wij wel praten maar je heb je keus al gemaakt
Maar ik denk als ik het zo lees weet jij wat je wil en kunnen wij wel praten maar je heb je keus al gemaakt

http://www.fjorkahoeve.nl
- nadinefjorden
Dat klopt ja 
keus was al gemaakt toen ik het topic opende wilde namelijk ervaringen met verschillende zadelpassers delen
en wie weet past er wel een mooie 2e hands zadel
(al wil ik perse bruin dus dat kan lastig worden)
wintec sluit ik uit, wit is te smal
en extra wijd kan ik echt niet op zitten

keus was al gemaakt toen ik het topic opende wilde namelijk ervaringen met verschillende zadelpassers delen
en wie weet past er wel een mooie 2e hands zadel
(al wil ik perse bruin dus dat kan lastig worden)
wintec sluit ik uit, wit is te smal
en extra wijd kan ik echt niet op zitten