Super Anky

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Annemarie

Super Anky

Bericht door Annemarie » di 29 mei 2012, 13:11

Had het verhaal al in het A-tjes topic gezet, maar was gister weer zo blij met Anka dat ik het verhaal hier ook nog maar ff neerzet :+ :D *o/*

Hmm, Anka is toch echt een geweldige poown :+: . Gisteren wedstrijd in Eext. Dus daar gingen we te paard heen. De man mee als chaperone en groom. Anka is verkeersmak, maar het was super druk. Het concours is echt enorm, met gisteren tuigpaarden, springen en dressuur in 16! ringen op 2 plekken. En wij moesten naar de andere kant van het dorp dwars door alle drukte. Dus toch maar even iemand mee. Achteraf niet nodig maar safety first.

Anka deed het helemaal geweldig op zowel de heen als de terugweg. Op de heenweg belanden we in een heuse file, vrachtwagen, trailer, ik met Anka :)) en toen weer 5 auto's met trailer erachter. peanuts aldus Anky die rustig verder tuft. En een paard heeft net als een motor het voordeel dat je overal tussendoor kan. En op de terugweg gingen we langs het hoofdterrein, begon de marsmuziek ineens voor de tuigers ereronde. Whahaha. Vond Anka wel gek maar ze tufte zo verder :+: .

Wedstrijd ging ook stukken beter dan vorige keer. Ze liep heerlijk uitzichzelf. En met 179 (ja alweeer grrrrrrrr 8)7 -:(- :x ) en 181 ook nog een winstpunt binnengesleept. Voor mijn gevoel en dat van mijn toeschouwers marcheerde Anka echt veel en veel beter. Helaas wel 2x een 5 voor de impuls. Hier en daar ook nog wat slordigheden en in de tweede proef begon Anka helaas te hoesten en toen was dus het beste er wel af. Heeft wat puntjes gekost. Maar de alertheid aan de hulpen was een stuk beter. Zo veel beter dat ik nu bij E en B te vroeg aangaloppeerde 8)7 . Ja echt, alle vorige keren was de impuls 0 en stond ze gewoon niet aan het been en nu was ze dat wel maar ging ik er blijkbaar toch vanuit dat ze wel weer zou aarzelen 8)7 8)7 . Maar mooie zevens voor SB en aangalopperen. Het zit erin, nu voor alle onderdelen in dezelfde proef eens een 7 rijden :)* .

Voor we naar de wedstrijd gingen was trouwens wel heel erg grappig :)ddd . Anka lag nog haar after dinner dutje te doen :Z . Dus ik loop de wei in en het enig wat gebeurt is dat poown het hoofd optilt en me met een centenbakkie nogal dromerig aankijkt. Die blik :') Ondertussen komt Wilfred eraan en roep ik naar hem, ze doet het niet meer, is stuk. Wilfred lachen :)) . Ik ondertussen Anka al helemaal geknuffeld, lekker op gaan zitten, halster aan maar geen beweging. Na een paard rukjes aan het halstertouw kwam ze met een giga-zucht overeind :)) . Op dat moment dachten Wilfred en ik dat ze niet in wedstrijd-modus was, maar die hebben we dus toch gevonden ;) .

Samengevat: toppertje die Anka! *o/*
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Ivonne

Re: Super Anky

Bericht door Ivonne » di 29 mei 2012, 19:33

goed zo, weer een winstpunt! Jullie gaan goed *o/* Dat was dus echt een thuiswedstrijd. Is de dressuur nog steeds aan de Anderenseweg? Was ook wel eens op de ijsbaan, dan had je echt maar een klein stukje hoeven rijden
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Annemarie

Bericht door Annemarie » di 29 mei 2012, 19:38

Was idd aan de Anderenseweg tegenover de tennisclub. Echt thuiswedstrijd ja en ook nog eens met super weer. Haast wat te warm, maar goed over mooi weer doen we niet klagen he hihi.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Esther

Bericht door Esther » wo 30 mei 2012, 07:44

Klinkt goed en lekker scherper aan de hulpen dus!!
Brave Anka!! Gefeliciteerd met je winstpunt!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » wo 30 mei 2012, 07:47

klassepaard. Zo door alle drukte heen. Ze was natuurlijk al in een relaxte modus toen je haar uit het land plukte. Jij blij dat het droog was, anders had je vies peerd
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
janna
Contacteer:

Bericht door janna » wo 30 mei 2012, 07:51

Super gefeliciteerd! Jullie gaan weer super zo te lezen, lekker zo doorgaan!
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Annemarie

Bericht door Annemarie » wo 30 mei 2012, 08:36

truus1970 schreef:klassepaard. Zo door alle drukte heen. Ze was natuurlijk al in een relaxte modus toen je haar uit het land plukte. Jij blij dat het droog was, anders had je vies peerd
Als ik weet dat er regen komt doe ik dat lieve paardje altijd voor de zekerheid een dekentje op :)* . Scheelt wat modder weghalen hier en daar haha.

@Janna: ja Anka gaat weer goed. De Havens brok, de speciale wedstrijdsporen en het iets scherper eraan rijden gaan hopelijk helpen. Hoop dat we dit vast houden :D .
Dennis

Bericht door Dennis » wo 30 mei 2012, 09:16

Klinkt goed! Fijn dat ze goed aan de hulpen was, ze heeft gewoon van te voren al haar energie gespaard voor de wedstrijd hihi
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Charret

Bericht door Charret » wo 30 mei 2012, 09:25

+:)+ Leuk als je zo een dagje op stap kunt! Joh als je weet waar je zwakke punten liggen kan het altijd alleen maar beter gaan toch.

Je moet er wel aandenken dat wanneer je te vroeg aanspringt in galop dat ten koste gaat van je impuls cijfer. Hoe zeg ik dat nou..[dan zit het in me hoofd maar hoe leg je dat uit..]
De voorwaartse drang van het paard moet [opgewekt en] gecontroleerd worden door de ruiter. Kan je zo maar een punt kosten.

Van harte met je winst! Heb je er nu 6? :D
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » wo 30 mei 2012, 09:59

Haha, je paard languit uit de wei plukken vlak voor een wedstrijd. Laat dat de dressuurmiepjes met hun knotjes maar niet horen, die halen hem waarschijnlijk onder een luxe solarium vandaan of zo hihi.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Fran

Bericht door Fran » wo 30 mei 2012, 12:06

Goed gedaan! En dat met die hitte.
Fijn het wedstrijd rijden weer vooruit gaat, lekker met frisse moed er tegen aan!
Olaf :L
http://www.facebook.com/fjordenshowteam >> nieuwe leden, altijd welkom :) <<
Annemarie

Bericht door Annemarie » wo 30 mei 2012, 12:28

Anita schreef:Haha, je paard languit uit de wei plukken vlak voor een wedstrijd. Laat dat de dressuurmiepjes met hun knotjes maar niet horen, die halen hem waarschijnlijk onder een luxe solarium vandaan of zo hihi.
Ik ben daar nogal makkelijk mee hihi. Maar ik zorg wel dat ze gewoon keurig netjes met pasgeknipte manen en uitgeplozen staart in de ring verschijnt. Maar verders niet te veel poespas.

@Charret: ja, we staan alweer op 6. Nog 4 en dan M2 startgerechtigd. Whaaaa. Het was inderdaad erg leuk zo een dagje op stap met paard en vriend en zus mee als support *o/* .
Anne&Wendie
Contacteer:

Bericht door Anne&Wendie » vr 01 jun 2012, 13:34

Jeetje wat goed, jullie gaan echt hard!
Trees
Hinte
Gipsy
Meis

Mini fjorden power *o/*

Bas en Wilco voor altijd in ons hart
Plaats reactie