H-tjes hebben 't voor elkaar, ze zijn alweer 1 jaar, deel 2
- nancy imka
Re: H-tjes hebben 't voor elkaar, ze zijn alweer 1 jaar, dee
Gister Hercules heerlijk in het weiland zien staan grazen. Grappig om zo een fjordenwereld paardje in de gaten te houden als ik naar mn eigen fjordsels rij hihi
http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... =5&t=46697
De H-tjes in Balloo gisteren.
Nancy-Imka, als ik ergens een fjord zie vraag ik me ook altijd af, of ik hem ken of moet kennen van FW
De H-tjes in Balloo gisteren.
Nancy-Imka, als ik ergens een fjord zie vraag ik me ook altijd af, of ik hem ken of moet kennen van FW

Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Altijd weer leuk die foto's van de heren (en dames) in Balloo. Hums zit helaas nog dik in zijn vacht, het arme dier heeft het zo warm. Morgen maar weer eens proberen wat haar er uit te krijgen, dit is wel heel warm met dit weer.
-
Het mooiste na zo'n zandbad vind ik dan die 2 halve maantjes aan de achterkant van de paardjes.... Hoe goed ze ook draaien, daar komt geen zand!
Ik mag zorgen voor
Lajke (L-86, Bjorgard x Tunar) en
Mette (Haukaren x Heia Gutt)
Heb er nog wat uitgeborsteld, pluk op de grond voor de snuit van Hepsie is een Hummer pluk.pluk schreef:Altijd weer leuk die foto's van de heren (en dames) in Balloo. Hums zit helaas nog dik in zijn vacht, het arme dier heeft het zo warm. Morgen maar weer eens proberen wat haar er uit te krijgen, dit is wel heel warm met dit weer.
Hij moet nog best wel stuk ruien.
Vandaag Fim ook een een was beurtje gegeven, ze was zo braaf.

Als je goed kijkt kun je heel licht rode streepjes op de benen zien, in het echt is duidelijker.

En dit krijg je als dank voor al je harde werken.

Als je goed kijkt kun je heel licht rode streepjes op de benen zien, in het echt is duidelijker.

En dit krijg je als dank voor al je harde werken.

♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
-
Haha, typisch die laatste foto. Ik vind die halve maantjes zo leuk dan op hun achterste. Die zijn dan tenminste wel nog schoon.....
Ik mag zorgen voor
Haha, ja leuk he. Moet ze alleen niet met haar achterste over de grond heen schuren[ zo slim is ze ook wel] want dan zijn die maantjes ook weg. 

♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
-
Daar is Lajke te netjes voor... een aangezien Mette copycat is.... houden ze hun halve maantjes wel schoon (de rest uiteraard niet).
Ik mag zorgen voor
Fimke schoon, Fimke heeeeeeel vies!!!
Op die eerste foto is Fim echt wit maar later echt zwart haha.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

oeh...je hebt met het zonnetje erop ECHT een zonnebril nodig bij een schone Fim...je zou er sneeuwblind van worden 

Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
nou van de week stond ze ook op de uitloop en ze liep net op het plekje waar wat zon scheen en kwam van mijn en fietste over fietspad en zag Fim staan en eerste wat dacht, '' Jezus wat is die wit, krijg er pijn in mijn ogen van haha.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
vanaf gisteren moeten de H'tjes in Balloo het zonder Heros stellen 
http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... =5&t=46721

http://www.fjordenwereld.nl/phpBB3/view ... =5&t=46721
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
En gaat alles goed met Heros tussen zijn nieuwe vrienden?
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
-
Ben ooj wel benieuwd of Heros al helemaal zijn draai heeft gevonden in de nieuwe kudde?
Zo pak van mijn hart, net samen met mijn man de paardjes naar de andere wei gebracht, Mette het hoofdstel van Lajke aan, bitje heeft hij tijd op lopen kauwen maar ook rustig in zijn mond gehad, gelukkig geen vrachtwagens maar we blaffende honden en een hoge druk spuit en kantenmaaier. Maarja die zijnniet eng..... Morgenochtend gaan we ze weer halen. Er is kermis in het dorp en ik wil niet langs een kermis die in bedrijf is met een jaarling.... Andere optie is heel eind langs de 70 km weg en dat zie ik ook niet zitten. Nu nog even met een kruiwagen met water naar daar, is maar 1 km..... Zucht, dan heb ik wel gesport.
Zo pak van mijn hart, net samen met mijn man de paardjes naar de andere wei gebracht, Mette het hoofdstel van Lajke aan, bitje heeft hij tijd op lopen kauwen maar ook rustig in zijn mond gehad, gelukkig geen vrachtwagens maar we blaffende honden en een hoge druk spuit en kantenmaaier. Maarja die zijnniet eng..... Morgenochtend gaan we ze weer halen. Er is kermis in het dorp en ik wil niet langs een kermis die in bedrijf is met een jaarling.... Andere optie is heel eind langs de 70 km weg en dat zie ik ook niet zitten. Nu nog even met een kruiwagen met water naar daar, is maar 1 km..... Zucht, dan heb ik wel gesport.
Ik mag zorgen voor
hehe, dat hebben wij destijds dus wel gedaan, met Githa als jaarling over de kermis (in bedrijf) terug naar stal van de jaarmarkt
sindsdien geeft ze geen kik meer op kermis en luide muziek
wel al vroeg om een bitje in de mond te hebben (mijn idee he)
Vandaag moest en zou een stalgenoot Swann (aka Zwanworst
) van de weide halen om haar te poetsen en te tutten.
Stalgenoot heeft enkel maatje 146cm+ paarden (grootste is 175cm) en ze vindt Swann gewoon keilief (is ook zo).
Kreeg stalgenoot schrik toen ze Swann even een spurtje zag trekken op de weide.
Swann is een racekanon in wording.
een lief en cute racekanon dan wel
Leslie heeft Swann aan het halstertje even aan de longe genomen, even 3 rondjes leren stappen en draven rond de baas.
Dat ze leert van naar de baas te luisteren en dat je aan de baas niet altijd hoeft vast te kleven.
Had ze verdomd snel en super goed door, dus Leslie was al na 3 rondjes gestopt en heeft uitvoerig beloond.
Prachtbeestje gewoon
sindsdien geeft ze geen kik meer op kermis en luide muziek
wel al vroeg om een bitje in de mond te hebben (mijn idee he)
Vandaag moest en zou een stalgenoot Swann (aka Zwanworst

Stalgenoot heeft enkel maatje 146cm+ paarden (grootste is 175cm) en ze vindt Swann gewoon keilief (is ook zo).
Kreeg stalgenoot schrik toen ze Swann even een spurtje zag trekken op de weide.

Swann is een racekanon in wording.

Leslie heeft Swann aan het halstertje even aan de longe genomen, even 3 rondjes leren stappen en draven rond de baas.
Dat ze leert van naar de baas te luisteren en dat je aan de baas niet altijd hoeft vast te kleven.

Had ze verdomd snel en super goed door, dus Leslie was al na 3 rondjes gestopt en heeft uitvoerig beloond.
Prachtbeestje gewoon

-
Keandra, hij had wel bitje in maar halster er gewoon onder en touw ook aan het halster dus geen enkel gewicht of gedoe aan het bit. Meer voor mijn gemoedsrust dat ik een "extra" optie had voor geval er iets aan de hand zou zijn.
De muziek staat hier niet heel hard maar ik voel mijn stuitje nog te goed om wat voor extra dingen dan ook uit te proberen deze weel. Trailerladen staat voor volgende week oo het programma. Gelukkig heeft hij wel al paar keer gezien (stond herl bewust te kijken, nieuwsgierig beest) hoe andere paardjes de trailer op en af liepen.
De muziek staat hier niet heel hard maar ik voel mijn stuitje nog te goed om wat voor extra dingen dan ook uit te proberen deze weel. Trailerladen staat voor volgende week oo het programma. Gelukkig heeft hij wel al paar keer gezien (stond herl bewust te kijken, nieuwsgierig beest) hoe andere paardjes de trailer op en af liepen.
Ik mag zorgen voor
ah, dat maakt het wel geheel anders
en was even vergeten dat je een smakkerd gedaan had, dan zou ik ook een andere keuze gemaakt hebben hoor
wij oefenen trailerladen niet, wij oefenen wel redelijk snel op grondwerk, dus veel leiden en volgen en vertrouwen in de baas
is altijd al super gegaan zo

en was even vergeten dat je een smakkerd gedaan had, dan zou ik ook een andere keuze gemaakt hebben hoor
wij oefenen trailerladen niet, wij oefenen wel redelijk snel op grondwerk, dus veel leiden en volgen en vertrouwen in de baas
is altijd al super gegaan zo
-
Tja trailer laden wil ik gewoon een keer gedaan hebben, als wij op vakantie gaan, gaan de paardjes uit logeren bij vrienden met een melkveeboerderij. Dat is hier 30 km vandaan dus gaan we ze met de trailer brengen. Aangezien ik een trailer huur/leen en afhankelijk ben van mijn man of schoonvader ofzo om te rijden (heb geen E rijbewijs en durf niet met levende dingen in een aanhanger/trailer en dan 3 afleidenden kindjes op de achterbank te rijden), is het wel handig als we ze de dag dat we ze gaan brengen, redelijk snel de trailer op krijgen en dan niet 3uur aan het klieren zijn.
Nu kan de mevrouw waar ik de trailer van huur, best eens onder schooltijd komen helpen, vindt ze gezellig. En als we ze brengen, rennen er ook alweer die 3 kindjes bij rond. Vooral mijn 4jarige is heel erg aandachtvragend en kan blijkbaar structureel alleen maar MAMA zeggen
Net bij de paardjes gaan kijken, ze staan lekker natgeregend gelukkig te wezen in de wei (hoewel Lajke en natregenen niet de meest geweldige combi is, ze lijkt op mij...). Mijn man en zijn vader gingen gisteren even kijken en spraken degene die het restaurant uitbaat voor de naastgelegen weide. Die weide mogen we nu ook gaan gebruiken! Wel moeten we goed voor de paarden zorgen (ehh uiteraard), de vorige paarden hebben ze laten weghalen omdat die geen water en gras meer hadden. Net al door het kletsnatte hoge gras gekeken naar de omheining. Groot deel van de palen is nog prima in orde en er ligt nog een dik stroomkoord. Ook staat er een soort metalen garage (3 kanten en dak) waar ze kunnen schuilen. Later deze week, als het droog is, maar met palen en schroefogen en draad er heen en de rest afzetten. In het hokje wat de vorige mensen als opberghok gebruikten, lag nog tuigje en klein zadeltje en bitje en poetsspullen. Ook staat er nog een heel klein shetlander-karretje..... Moet maar eens vragen of ik dat "mag opruimen". Heb er wel een goede bestemming voor. Moet uiteraard opgeknapt maar de mensen die ik in gedachten heb, hebben wel tijd en handigheid.
Nu kan de mevrouw waar ik de trailer van huur, best eens onder schooltijd komen helpen, vindt ze gezellig. En als we ze brengen, rennen er ook alweer die 3 kindjes bij rond. Vooral mijn 4jarige is heel erg aandachtvragend en kan blijkbaar structureel alleen maar MAMA zeggen

Net bij de paardjes gaan kijken, ze staan lekker natgeregend gelukkig te wezen in de wei (hoewel Lajke en natregenen niet de meest geweldige combi is, ze lijkt op mij...). Mijn man en zijn vader gingen gisteren even kijken en spraken degene die het restaurant uitbaat voor de naastgelegen weide. Die weide mogen we nu ook gaan gebruiken! Wel moeten we goed voor de paarden zorgen (ehh uiteraard), de vorige paarden hebben ze laten weghalen omdat die geen water en gras meer hadden. Net al door het kletsnatte hoge gras gekeken naar de omheining. Groot deel van de palen is nog prima in orde en er ligt nog een dik stroomkoord. Ook staat er een soort metalen garage (3 kanten en dak) waar ze kunnen schuilen. Later deze week, als het droog is, maar met palen en schroefogen en draad er heen en de rest afzetten. In het hokje wat de vorige mensen als opberghok gebruikten, lag nog tuigje en klein zadeltje en bitje en poetsspullen. Ook staat er nog een heel klein shetlander-karretje..... Moet maar eens vragen of ik dat "mag opruimen". Heb er wel een goede bestemming voor. Moet uiteraard opgeknapt maar de mensen die ik in gedachten heb, hebben wel tijd en handigheid.
Ik mag zorgen voor