Het aangespannen-topic deel 2

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Anna

Re: Het aangespannen-topic deel 2

Bericht door Anna » do 17 mei 2012, 05:19

Antine schreef:Lekker rondje gemend vanmiddag. Het is bij ons in Heerhugowaard wel heel druk langs de weg. Op een gegeven moment werden we links ingehaald door fietsers, rechts door een auto en iemand bij een boederij langs de dijk was druk in de weer met een grasmaaier. Hebben jullie dat ook dat gewoon niemand rekening met je houd langs de weg? We zijn vandaag tegengekomen
-skeelers
-grasmaaiers
-bootjes in langs het kanaal
-molens langs de dijk die draaien
-blaffende honden die naar de weg rennen..
een kleine greep.
Aselt schrok van een opwaaiend plastic flesje bij een wegversmalling die vlak voor zijn benen waaide en draaide om..toen stonden we geschaard op de weg. Mijn vriendin eraf...even gekalmeerd en daarna met hem langs de versmalling. Volgend versmalling ging prima. Hoe lossen jullie dit soort incindenten op? Ben heel benieuwd.
Aselt was daarna super braaf hoor...hij blijft niet hangen in de schrik...
Als Tasja ergens van schrikt gaat er ook iemand van de wagen hoor dan durft ze wel. Wel heb ik als ze van ver als iets ziet wat ze niet vertrouwd probeer ik haar gewoon door te laten lopen en haar aan te moedigen dat helpt vaak bij haar goed blijven praten :D
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren
Afbeelding
Anna

Bericht door Anna » do 17 mei 2012, 05:25

Ik ben ook weer van plan om vrijdag een rondje te gaan mennen ze heeft er nu zeker 3 weken niet meer voor gestaan door drukte van de verhuizing van mijn zoon, en zondag wil ik weer een groter rondje gaan mennen naar huis, ik hoop dat het dan weer wat warmer is *o/*
Afbeelding
Antine

Bericht door Antine » vr 18 mei 2012, 17:55

Afgelopen dinsdag in de regen gemend met mijn instructreur over de dijk..grote vrachtwagens met verlichting..ging allemaal supergoed..maar wat was het KOUD...nu ligt mijn menhoofdstel bij de zadelmaker voor ijzerdraadjes bij de kleppen dus kan pas maandagavond weer...
Ik ga voorlopig alleen savonds na 19:00 uur mennen dan is het wat rustiger. En Anna hoe ging het met Tasja?
Anna

Bericht door Anna » vr 18 mei 2012, 17:57

Ik ben vandaag weer even lekker weggeweest maar ik wilde linksom het eerste stuk via het fietspad ging goed toen moesten wij weer links af maar er stond een busje met een aanhangwagen achter met felle kleuren Tasja wilde niet linksaf maar ging naar rechts en voordat iemand van de wagen afwas liep ze gewoon het fietspad weer op door de berm en toen kon ik niet meer keren :o .

We zijn toen het fietspad weer afgereden richting Stompetoren en via de andere kant ons rondje gemaakt, ik baal wel dat ik haar niet kon omkeren maar we zijn wel weer langs die plek gereden maar ja toen was het busje al lang al weer weg. Toch hebben we weer heerlijk gereden *o/* zondag gaan we weer.

Ook heb ik de mestzak uitgeprobeerd en die werkt hoor alleen had Tasja een beetje last van slappe poep en toen hing haar staart er steeds in, de volgende keer komt er een vlecht in en probeer ik haar staart een beetje op de binden :o of zoiets
Afbeelding
Roosjuh

Bericht door Roosjuh » vr 18 mei 2012, 18:40

Afbeelding

Tadaa! Een beetje een gespannen start :+

Afbeelding

Maar ging toch weer super goed! Ze zijn zo braaf :+:
:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013
Jella!
Anna

Bericht door Anna » vr 18 mei 2012, 18:56

Wat super zeg tweespan rijden
Afbeelding
lientje

Bericht door lientje » vr 18 mei 2012, 19:24

Gave foto's!!
Ik ben ook weer een beetje bezig met mijn crackjes. Wil dolgraag dit jaar nog een niuewe wagen kopen maar weet nog niet precies wat ik wil.
Iig marathon met 4 zitplaatsen, goede veringe, verstelbaar bokkussen denk ik.
En snelsluitingen dus dichte ogen op het lamoen.
Yuur topfjord: 2003,2005,2006,2007 kampioen ruinen.

Trotse mama van Tara! Geboren 9-7-2011
Anna

Bericht door Anna » za 19 mei 2012, 04:45

lientje schreef:Gave foto's!!
Ik ben ook weer een beetje bezig met mijn crackjes. Wil dolgraag dit jaar nog een niuewe wagen kopen maar weet nog niet precies wat ik wil.
Iig marathon met 4 zitplaatsen, goede veringe, verstelbaar bokkussen denk ik.
En snelsluitingen dus dichte ogen op het lamoen.
De snelsluitingen zijn echt een aanrader hoor ik heb ze voor het lamoen en voor de broek :)* :)*
Afbeelding
lientje

Bericht door lientje » za 19 mei 2012, 06:04

ja ik weet het, ik wil ze voor mijn strengen, lichtogen en broek misschien ook wel ja.
Ideaal en veel veiliger.

Ik baal alleen echt dat er tussen mijn pony's ongeveer 43 cm hoogte verschil zit. Dat is net teveel om een wagen te delen zeg maar.Dus heb ik er 2, maar dan hadden ze in de toekomst beiden voor de nieuwe gekund.
Yuur topfjord: 2003,2005,2006,2007 kampioen ruinen.

Trotse mama van Tara! Geboren 9-7-2011
Antine

Bericht door Antine » za 19 mei 2012, 08:14

Gaaf hoor tweespanrijden; ziet er super uit! Ik heb ooit mijn tweespan gehaald maar twee paardjes onderhouden zit er niet in dus we houden het bij enkel...
@Anna; wat kunnen ze snel zijn he, voordat je de kar af bent hebben ze hun eigen plan al getrokken zeg maar..haha!...hopelijk heb je mooi weer zondag.
@Lientje; ik heb wel snelsluitingen bij mijn strengen maar niet bij mijn lichtogen/schoftje :o ik bracht mijn hoofdstel naar de zadelmaker voor de ijzerdraden in het kopstuk en stond toen te kijken bij een nieuw ideaal tuig..wat mooi en wel ozo veilig...(maar wel duur)
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » za 19 mei 2012, 08:23

Gaaf hoor Roos, jouw tweespan.
Snelsluitingen zit ik ook aan te denken maar is er nog niet van gekomen omdat er al heel lang niet meer gemend is hier.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Pablo
Contacteer:

Bericht door Pablo » za 19 mei 2012, 08:36

Ik heb snelsluitingen aan mijn strengen en veiligheidslichtogen. En ik klik de rugriem vast met een musketon, dus hoef bij paniek (of bij te water gaan) niet aan de broekriemen te komen.
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
Anna

Bericht door Anna » za 19 mei 2012, 08:56

Pablo schreef:Ik heb snelsluitingen aan mijn strengen en veiligheidslichtogen. En ik klik de rugriem vast met een musketon, dus hoef bij paniek (of bij te water gaan) niet aan de broekriemen te komen.
Heb je hier een foto van ben benieuwd hoe dit eruitziet *o/*
Afbeelding
Anna

Bericht door Anna » za 19 mei 2012, 08:58

Antine schreef:Gaaf hoor tweespanrijden; ziet er super uit! Ik heb ooit mijn tweespan gehaald maar twee paardjes onderhouden zit er niet in dus we houden het bij enkel...
@Anna; wat kunnen ze snel zijn he, voordat je de kar af bent hebben ze hun eigen plan al getrokken zeg maar..haha!...hopelijk heb je mooi weer zondag.
@Lientje; ik heb wel snelsluitingen bij mijn strengen maar niet bij mijn lichtogen/schoftje :o ik bracht mijn hoofdstel naar de zadelmaker voor de ijzerdraden in het kopstuk en stond toen te kijken bij een nieuw ideaal tuig..wat mooi en wel ozo veilig...(maar wel duur)
Ik heb ook een Ideaal tuig met veiligheidslichtogen echt super makkelijk hoor
Afbeelding
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » za 19 mei 2012, 09:14

Pablo schreef:Ik heb snelsluitingen aan mijn strengen en veiligheidslichtogen. En ik klik de rugriem vast met een musketon, dus hoef bij paniek (of bij te water gaan) niet aan de broekriemen te komen.
Een musketon aan de staartriem heb ik ook. Al vanaf het begin en dat bevalt mij prima. Je hebt de lengte altijd op maat en je hebt het zo vast en weer los.
Hoe zien die veiligheidslichtogen er uit Roos? Kan dat bij elke kar?
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Pablo
Contacteer:

Bericht door Pablo » za 19 mei 2012, 09:52

Afbeelding
Afbeelding
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
Anna

Bericht door Anna » za 19 mei 2012, 12:34

Dat is ook handig hoor ik ga kijken of dit ook bij mij kan
Afbeelding
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » za 19 mei 2012, 13:09

Dat zou ik eens van nog dichterbij moeten zien om te kunnen kijken hoe dat nu precies zit. Jij lijkt toch een ander eenspan te hebben dan ik Roos maar dit is toch wel een Clever menkar?

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Naisven
Moderator

Bericht door Naisven » za 19 mei 2012, 16:09

Ik heb dit ook bij mijn mini's (zo'n musketon), is erg handig moet ik zeggen. Verder gebruik ik sinds kort ook veiligheidssluitingen en vind het erg praktisch.
Antine

Bericht door Antine » za 19 mei 2012, 17:16

@Pablo; wat een prachtig tuig 8) ...(en prachtige paard)
ik heb ook een musketon aan mijn staartriem.
@Anna; heb jij je tuig nieuw gekocht of tweedehands? Ik heb destijds mijn tuig van mijn zus overgenomen voor weinig. Paste goed op mijn vorige trekpaard maar op Aselt heb ik wel wat moeten aanpassen. Eerst had ik ook geen snel/veiligheidssluiting op mijn strengen maar een keertje in de sloot gezwommen met paard&wagen met vriendin..moesten alles los snijen...niet echt funny...
Plaats reactie