Ga snel weer eens bij harvey kijken...
H-tjes hebben 't voor elkaar, ze zijn alweer 1 jaar, deel 2
Re: H-tjes hebben 't voor elkaar, ze zijn alweer 1 jaar, dee
Leuk Esther. Waar staat hij in de opfok?

veulens: Caya, Enya, Fenya, Gandhi, Harvey, Ishya, Keshya en Lexya
Stermerrie/keurmerrie/prestatiemerrie!!
Ydel schreef:Leuk Esther. Waar staat hij in de opfok?
Hij staat in de nok van friesland, en heeft het super naar zijn zin.Bloemetje75 schreef:Ik hoop dat hij plezier heeft in de opfok!
Ben alleen wel benieuwd wanneer hij stopt met zo hard groeien want pfftttt 1.50 zou groot genoeg zijn (en kleiner mag hij ook zeker blijven!).
Vriendjes thuis zijn allemaal geruind en op transport naar het buitenland gegaan, dus vandaar dat hij nu een ander
plekje heeft
Waar staat harvey eigenlijk, was me even ontgaan
En tsja bloemetje dat heb ik ook... Wel leuk dat ie zo lekker aan de maat wordt.
Maarja ik zou het eerlijk gezecht niet zo erg vinden als dat ene grote word.
Past mijne kont er tenminste perfect op
Ben wel benieuwd HOE GROOT een fjord mag worden want ik heb er ooit een keer een gezien van havstad en die kwam de 156 voorbij, en die was te groot. Hoe het precies zat weet ik niet meer maar er stond me iets van bij dat hij officieel te groot was voor een fjord maar had wel vol papier, vraag me af hoe dat dan zit
Want sums gaat ook de 150 voorbij en was daar wel benieuwd naar...
En anders word het gewoon weer een toppic openen in; stel je vraag
Huisje, Beestjes, paardjes 
Linda v. Sverre Vjenna v. Jars Dyvana v. Anton Gemma v. Ansgar. Hjordis v. Cikaro & Gussdi v. Myklemann
Iniminies: Kaida, Nevada& Anzalique <3
.
Trotse mamma van; Jerôme& Jente
Linda v. Sverre Vjenna v. Jars Dyvana v. Anton Gemma v. Ansgar. Hjordis v. Cikaro & Gussdi v. Myklemann
.
Als het op papier een fjord is met goedgekeurde ouders krijgt ie gewoon papier ongeacht de grootte..
Ctje 
Weet iemand hoe dat gaat met hulpboek-hengsten? die kunnen nergens terecht op keuringen toch? moeten ze eerst gecastreerd worden
Ravina(OrstaxBrusvein)
Hercules(Rubis d'OberxOrsta) Geboren: 17-05-2011 - † 01-08-2012
jup, die kunnen alleen als ruin naar de premiekeuringen.
Ctje 
Oke maar als je hengst ik zeg maar iets stoms; tegen paard lengte aanzit en je hem in hoenderloo (nu oranjeloo hihi) laat zien op de hk kan die dan afgekeurd worden op hoogte? Was daar wel nieuwschierig naar, en als xxl ruin op de keuring hoe kijken ze daarnaar danMieke schreef:Als het op papier een fjord is met goedgekeurde ouders krijgt ie gewoon papier ongeacht de grootte..
Want meneer gaat toch over een tijdje onder het mes, maar toch
.
.
Ik denk Esther als hij maar goed gebouwd is dan maakt de grote niet uit er zijn best grote fjorden die het goed doen op de keuring.
Ben wel benieuwd waar hij stopt met groeien, wordt hij dit jaar al geruind?
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Ook niet hulpboekhengsten kunnen alleen maar op de HK terecht. Ongeacht of je een hulpboeker bent als hengst of niet, je mag alleen maar als veulen op een premiekeuring verschijnen. Wil je op latere leeftijd naar een premiekeuring dan moet je je mannelijkheid inleveren. Wel mag je in het voorjaar naar de hengstenkeuring maar hulpboekhengsten zijn ook daar van uitgesloten.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Ok duidelijk,niet dat dat mijn ambitie met Hercules is hoor. Ik was nieuwsgierig.
Ravina(OrstaxBrusvein)
Anita, lees je berichtje eens terug, ik snap er werkelijkwaar niks van haha..
Ctje 
-
Bloemetje75
Vandaag hadden we kinderfeestje van mijn middelste, hij wordt 6 vrijdag.... Mette vond het wel interessant, 10 kinderen die door de tuin heen renden en gilden. Maar hij was echt niet onder de indruk.... die wordt wel bomproof zo.
Ik mag zorgen voor
Lajke (L-86, Bjorgard x Tunar) en
Mette (Haukaren x Heia Gutt)
hij wordt mooi kind proof 
morgen Hercules 1 jaar! op verjaardagsvisite met de hele familie morgen
morgen Hercules 1 jaar! op verjaardagsvisite met de hele familie morgen
Ravina(OrstaxBrusvein)
Degene waar mijn post voor bedoeld was snapt het blijkbaar wel, die zegt dat het duidelijk is. Ik snap dan weer niet zo goed wat jij er onduidelijk aan vindt MiekeMieke schreef:Anita, lees je berichtje eens terug, ik snap er werkelijkwaar niks van haha..
Wat ik bedoel te zeggen is het volgende:
stamboekhengst: als veulen naar de premiekeuring, vanaf 1 jaar als hengst alleen maar naar HK
hulpboekhengst: als veulen naar de premiekeuring, geen toegang tot de HK
ruin: vanaf 1 jaar naar de premiekeuring
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Ja ben daar ook wel zeer benieuwd naar want hij doet niet onder voor zijn friese leeftijdsgenotenfoss schreef:Ik denk Esther als hij maar goed gebouwd is dan maakt de grote niet uit er zijn best grote fjorden die het goed doen op de keuring.
Maarja heb ik dalijk toch nog mijn ''paard'' waar ik zeer vroeger lang om gezeurd heb
En dat ruinen tsja, hij is wel een klein beetje opstandig maarja wel controleerbaar. We hebben in de jaren erger gehad''
Ik denk dat ik er pas een ''Jeweetwelfjord'' van maak als hij start met echt gemene duivels streken uit te halen
En ik vindt altijd die brede kaken en nek zo mooi op een hengst, dus hoop hem zo te kunnen houden tot dat hij uitgegroeid is
En daarna is het hakketsjakkie, oortjes dicht... weg z***ie
En heel heel heel misschien nog een keertje hoenderloo voor spek en bonen, want dat lijkt me gewoon een super leuke en leerzame ervaring
.
.
Nou dan is jou paardje echt enorm, als ie al bijna zo groot is als een friese jaarling, want die zijn zo tegen de 1.50m, op de foto zou je niet zeggen dat ie zo groot is, maar kan ook al een wat oudere foto zijn natuurlijk,en soms vertekend een foto ook. Persoonlijk ben ik nooit zo blij als een paard zo gigantisch groeit[ kun je niks aan natuurlijk, gebeurt gewoon] meestal is dat niet bevordelijk voor de botten.
Fimke is nu 1.36m en vind ik groot zat voor een jaarling
Fimke is nu 1.36m en vind ik groot zat voor een jaarling
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
-
Bloemetje75
Mette zal ook zo rond de 1.35 zijn, als ik hem vergelijk met Lajke (die is 1.40). Hij is nog zichtbaar kleiner maar komt goed in de buurt...
Ze staan nu op de andere nieuwe weide. Was nog spannend, overbuuf liep mee met Lajke en die had al lang niet met paarden gewandeld (wel vroeger gereden). Zodra we langs de wei van overbuuf waren, liepen ze braaf mee. Mette wel kijkerig naar nieuwe dingen en een achterop komende motor was wat spannend. Overgestoken bij het stoplicht (gelukkig niet lang moeten wachten) en langs de 70km weg was hij ook erg braaf. Over een paar uurtjes ga ik ze weer halen, wil het even opbouwen met daar staan. Moet wel dringend daar een andere afscheiding tussen tuin en wei bedenken want dit was een groot gevecht (zeker met paard in de hand). Nadeel is dat er nog een paar keer een camper door die omheining moet gaan dus moet je palen zetten op minimaal 3.5 beter breed. Maar we verzinnen wel iets!
Ze staan nu op de andere nieuwe weide. Was nog spannend, overbuuf liep mee met Lajke en die had al lang niet met paarden gewandeld (wel vroeger gereden). Zodra we langs de wei van overbuuf waren, liepen ze braaf mee. Mette wel kijkerig naar nieuwe dingen en een achterop komende motor was wat spannend. Overgestoken bij het stoplicht (gelukkig niet lang moeten wachten) en langs de 70km weg was hij ook erg braaf. Over een paar uurtjes ga ik ze weer halen, wil het even opbouwen met daar staan. Moet wel dringend daar een andere afscheiding tussen tuin en wei bedenken want dit was een groot gevecht (zeker met paard in de hand). Nadeel is dat er nog een paar keer een camper door die omheining moet gaan dus moet je palen zetten op minimaal 3.5 beter breed. Maar we verzinnen wel iets!
Ik mag zorgen voor
de jarige job,1 jaar vandaag 

Ravina(OrstaxBrusvein)
Al weer eentje die officieel jaarling is, Gefeliciteerd

♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
GEFELICITEERDYvonne6 schreef:de jarige job,1 jaar vandaag
.
.
Gefeliciteerd!!
En wat heeft hij voor zijn verjaardag gehad?
Grasjes en meer grasjes?
En wat heeft hij voor zijn verjaardag gehad?
Grasjes en meer grasjes?
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!