Gevlucht voor reclame
-
Re: Gevlucht voor reclame
Hier ook ves nat en modderig.... Gisteren was oudste de stroom vergeten aan te zetten dus ze waren achter uit de wei. Daar hebben we nog atukje grond met hout opslag en composthoop etc. Groen natuurlijk maar ook met dingen die niet goed voor paardjes zijn en ger hek naar de achterburen en zijbuurman is niet paardbestendig en er staat taxus bij de buurman.... Gisterenavonddus maar weer met boormachine naar achter voor nieuwe stroomogen en de draad vervangen. Mette heeft hem geprobeerd maar toen stond de stroom weer op dus het zal nu een paar dagen goed zijn....
Ik mag zorgen voor
Lajke (L-86, Bjorgard x Tunar) en
Mette (Haukaren x Heia Gutt)
- Rosantjuh(L)banjer
Hou dat weer maar mooi daar..
hier is het mooi droog weer.
eindelijk mag ook wel weer hier heeft het al 2 weken blank gestaan.
hopen snel op heerlijk weer graatje of 20.
vandaag bella gereden zonder bojoura er bij.
ging echt super goed.
Weer op 2 pinken te sturen.
Helemaal trots
hier is het mooi droog weer.
eindelijk mag ook wel weer hier heeft het al 2 weken blank gestaan.
hopen snel op heerlijk weer graatje of 20.
vandaag bella gereden zonder bojoura er bij.
ging echt super goed.
Weer op 2 pinken te sturen.
Helemaal trots

Bella (Bijoux van de Tsjoggelberg) en Fenne van de hoenderkamp

Tot een kleine BellaX Winser G
R.I.P. 27-11-'08 Popeye.
R.I.P 17-08-'12 Banjer.

R.I.P. 27-11-'08 Popeye.
R.I.P 17-08-'12 Banjer.
-
Gaaf zeg dat Bella haar knopjes niet kwijt zijn! Vinden de dames het erg als je Bella rijdt en Bojoura in de stal zet? Of is het meteen vanaf minuut 1 prima (wie weet vindt Bella het wel lekker, even niet die druktemaker om haar heen).
Ik mag zorgen voor
Hier is Dagmar idd zo, eindelijk ff van druktemaker af :-)
Pfff, weer drukke dag gehad hier met veel indrukken. Nu Lisa niet mee verhuist is naar dit forum kan ik net iets opener zijn. We hebben al hele lange tijd problemen met Lisa ivm afspraken niet nakomen, zaken doen die ze niet hoeft/moet doen etc.
Nu blijkt dat ze bij haar moeder ook met andere zaken afkwam dan wat hier gezegd was. Dat heeft vrijdag voor redelijk wat problemen gezorgd omdat ik zo stom was zo lief te zijn om te zorgen dat ze in een binnenpiste kon rijden met Kira ipv in een natte grasweide. Daarnaast was het zaterdagochtend aan het stortregenen, dus ze mocht blij zijn. Nu, hele hoop gezever gekregen van haar moeder omdat Lisa enkele dingen thuis had verteld die helemaal niet waar waren. Is ze dan achteraf wel achter gekomen, maar laat toch wrang gevoel na.
Nu geprobeerd vandaag om te kunnen afspreken dat Lisa 2x/week naar de paarden zou gaan water geven en kijken of alles in orde is. Ze staan namelijk kwartiertje rijden van hier en da's beetje handiger als je zoiets kunt afspreken met vaste dagen, zeker logistiek gezien en met Ayla etc.
Was te moeilijk want Lisa zou er niet alleen raken (er is een prima belbus die maakt dat je daar op 20 minuten bent, maar goed...), dus stelde ik voor om dan maar elke zondag 2 dagen voor de komende week af te spreken. Maar blijkt ook te moeilijk... Enkel het genot en blijkbaar niet de lasten....
Voorstel om alles is samen te bespreken wordt ook afgeketst.
Dan is voor mij het verhaal ook wel afgelopen... 't kind staat hier aan een prijs waarvoor ik m'n paarden ook dolgraag bij een ander zou stallen, raak er niet mee uit de kosten en dan iets terug verwachten is blijkbaar al te veel...
Heb het er helemaal mee gehad....
Pfff, weer drukke dag gehad hier met veel indrukken. Nu Lisa niet mee verhuist is naar dit forum kan ik net iets opener zijn. We hebben al hele lange tijd problemen met Lisa ivm afspraken niet nakomen, zaken doen die ze niet hoeft/moet doen etc.
Nu blijkt dat ze bij haar moeder ook met andere zaken afkwam dan wat hier gezegd was. Dat heeft vrijdag voor redelijk wat problemen gezorgd omdat ik zo stom was zo lief te zijn om te zorgen dat ze in een binnenpiste kon rijden met Kira ipv in een natte grasweide. Daarnaast was het zaterdagochtend aan het stortregenen, dus ze mocht blij zijn. Nu, hele hoop gezever gekregen van haar moeder omdat Lisa enkele dingen thuis had verteld die helemaal niet waar waren. Is ze dan achteraf wel achter gekomen, maar laat toch wrang gevoel na.
Nu geprobeerd vandaag om te kunnen afspreken dat Lisa 2x/week naar de paarden zou gaan water geven en kijken of alles in orde is. Ze staan namelijk kwartiertje rijden van hier en da's beetje handiger als je zoiets kunt afspreken met vaste dagen, zeker logistiek gezien en met Ayla etc.
Was te moeilijk want Lisa zou er niet alleen raken (er is een prima belbus die maakt dat je daar op 20 minuten bent, maar goed...), dus stelde ik voor om dan maar elke zondag 2 dagen voor de komende week af te spreken. Maar blijkt ook te moeilijk... Enkel het genot en blijkbaar niet de lasten....
Voorstel om alles is samen te bespreken wordt ook afgeketst.
Dan is voor mij het verhaal ook wel afgelopen... 't kind staat hier aan een prijs waarvoor ik m'n paarden ook dolgraag bij een ander zou stallen, raak er niet mee uit de kosten en dan iets terug verwachten is blijkbaar al te veel...
Heb het er helemaal mee gehad....
- Yfke-lover
Fijn dat Bella het alweer goed doet is wel fijn rijden denk ik.
Ik voel met je mee hoor Marjolein zo was het bij Michel ook altijd veel voor hem doen maar als je iets terug vraagt dan kan het niet of is het heel moeilijk nu met Evelien is dat de omgekeerde wereld als ze komt zijn de stallen schoon is de schuur aangeveegd en de spullen opgeruimd. Ook spulletjes van haar lenen is geen probleem en dat was voor Michel altijd heel moeilijk ik heb het nu echt getroffen dus een raad zoek iemand anders die wel voor jou en je paard door het vuur gaat want die zijn er echt wel.
Vanavond even met allebeide dames wezen rijden is wel even een gedoe eerst Zorba naar de manege wegbrengen en dan Sven, Ik heb maar een anderhalfspaardetrailer, maar als ik zie hoe de dames genieten is het me wel waard.
We zijn al bezig met een andere auto dus misschien komt er wel een keer een tweepaardstrailer eerst maar een zwaardere auto want dat kan onze huidige auto toch niet trekkern
Ik voel met je mee hoor Marjolein zo was het bij Michel ook altijd veel voor hem doen maar als je iets terug vraagt dan kan het niet of is het heel moeilijk nu met Evelien is dat de omgekeerde wereld als ze komt zijn de stallen schoon is de schuur aangeveegd en de spullen opgeruimd. Ook spulletjes van haar lenen is geen probleem en dat was voor Michel altijd heel moeilijk ik heb het nu echt getroffen dus een raad zoek iemand anders die wel voor jou en je paard door het vuur gaat want die zijn er echt wel.
Vanavond even met allebeide dames wezen rijden is wel even een gedoe eerst Zorba naar de manege wegbrengen en dan Sven, Ik heb maar een anderhalfspaardetrailer, maar als ik zie hoe de dames genieten is het me wel waard.
We zijn al bezig met een andere auto dus misschien komt er wel een keer een tweepaardstrailer eerst maar een zwaardere auto want dat kan onze huidige auto toch niet trekkern
Super trots Anouk en onze toppertje Sven. M1 + 2
Miloh onze super springer en zo lief !!!!!!!!!!!!!!!
Onze shet is super super eigenwijs maar wel leuk..Lilly
UIt het oog voor altijd in mijn hart
Yfke
Sigur (gio)
Zorba
Yfke
Sigur (gio)
Zorba
-
Dat is balen Marjolein! Hoop dat het zich oplost dus dat of ze haar verantwoordelijkheid neemt of een ander plekje vindt voor haar pony.
Hier heel weinig achter geweest vandaag, wel dochterlief een paar keer gestuurd om te knuffelen en een wortel te geven. Vanavond lekker in mijn eentje gaan uitmesten, knuffelen en hooi geven. Het stuk wei wat ze hebben, hebben ze met al die regen helemaal aan gort gelopen. Voorste stuk lijkt nu toch serieus wat groene sprietjes op te komen dus daar mogen ze niet komen. Achterste stuk hebben we onkruid kapot gespoten dus daar kunnen ze ook niet komen. Grasmaai-afspraak bij vriendin heb ik maar afgezegd, zou sneu zijn als ze daar het gazon aan gort liepen. Ze hebben nu ruimte genoeg maar dat is dus grotendeels blubber en de voorspellingen voor komende week zijn niet beter.
Truus, wat lief dat je dan 2keer op en af rijdt naar de manege! Maar als de dames genieten, is het het zeker waard.
Hier heel weinig achter geweest vandaag, wel dochterlief een paar keer gestuurd om te knuffelen en een wortel te geven. Vanavond lekker in mijn eentje gaan uitmesten, knuffelen en hooi geven. Het stuk wei wat ze hebben, hebben ze met al die regen helemaal aan gort gelopen. Voorste stuk lijkt nu toch serieus wat groene sprietjes op te komen dus daar mogen ze niet komen. Achterste stuk hebben we onkruid kapot gespoten dus daar kunnen ze ook niet komen. Grasmaai-afspraak bij vriendin heb ik maar afgezegd, zou sneu zijn als ze daar het gazon aan gort liepen. Ze hebben nu ruimte genoeg maar dat is dus grotendeels blubber en de voorspellingen voor komende week zijn niet beter.
Truus, wat lief dat je dan 2keer op en af rijdt naar de manege! Maar als de dames genieten, is het het zeker waard.
Ik mag zorgen voor
- Yfke-lover
Moet dan wel even bekennen dat de manege niet zo ver van hier is hoor met de auto 5 minuten de buren zullen wel gedacht hebben dat ik voor mijn plezier elke keer op en neer rij met een trailer........
Yfke
Sigur (gio)
Zorba
Yfke
Sigur (gio)
Zorba
-
Maar dan toch! Ohh soms baal ik dat wij geen eigen trailer hebben. Rationeel is het helemaal niet verstandig om er een aan te schaffen. Ik kan een hele mooie 2 paardstrailer huren voor 25 euro per dag (en dan mag ik hem best de avond van te voren al ophalen) op ongeveer 5 min autorijden hiervandaan. Voor de keer of 5/6 per jaar dat ik hem wil gebruiken, een ideale oplossing. Want koop je een trailer dan moet dat ding verzekert, ieder jaar op keuring en ergens gestald (jaja schoonpa heeft plek maar dat is ruim 15 min enkele reis dus ook niet handig).
Bovendien durf ik niet te rijden met paard op de trailer en kan er geen 2 paards achter mijn auto dus ben ik toch al afhankelijk van in ieder geval de auto van mijn man of schoonouders en van een chauffeur.
Ik ben druk op zolder spullen aan het uitzoeken, zonder kinderen en gestoord te worden....
Vanmorgen al taxi gespeeld voor de klas van de oudste, die gingen op uitstap met de milieuboot.
Bovendien durf ik niet te rijden met paard op de trailer en kan er geen 2 paards achter mijn auto dus ben ik toch al afhankelijk van in ieder geval de auto van mijn man of schoonouders en van een chauffeur.
Ik ben druk op zolder spullen aan het uitzoeken, zonder kinderen en gestoord te worden....
Vanmorgen al taxi gespeeld voor de klas van de oudste, die gingen op uitstap met de milieuboot.
Ik mag zorgen voor
- Rosantjuh(L)banjer
Ik heb een heerlijk buitenritje net gemaakt met banjer.
Ze is weer helemaal terug hoor.
Even gek als altijd en voorwaarts.
Wat een verschil met bella dan haha.
helemaal trots op mijn braverd want het was alweer een dik jaar geleden dat we dat gedaan hadden
Ze is weer helemaal terug hoor.
Even gek als altijd en voorwaarts.
Wat een verschil met bella dan haha.
helemaal trots op mijn braverd want het was alweer een dik jaar geleden dat we dat gedaan hadden
Bella (Bijoux van de Tsjoggelberg) en Fenne van de hoenderkamp

R.I.P. 27-11-'08 Popeye.
R.I.P 17-08-'12 Banjer.

R.I.P. 27-11-'08 Popeye.
R.I.P 17-08-'12 Banjer.
- Yfke-lover
Zijn de beste paardjes waar je zo weer op kan stappen voor een lekker buitenritje Zorba is ook zo die geniet er zichtbaar van. Vanavond had Eveline weer les en ik moet zeggen begint goed te lopen volgend weekend is hier concours dus gaan we zien of het oefenen geholpen heeft.
Yfke
Sigur (gio)
Zorba
Yfke
Sigur (gio)
Zorba
Succes dit weekend dan!
Hier blijf ik uitstellen. Nu, morgen wil ik echt Lotje bijknippen en dan wat leuke foto's maken en ze toch weer te koop zetten.
En van Ninja hetzelfde. Ik blijf hopen dat Lisa ook echt iets anders vind waar ze naartoe kan vertrekken, maar vrees ervoor. Ben half aan't denken dat het wel ok zou zijn, alle 3 de jongsten weg, lekker rustig, met maar 3 paardjes aan huis, langs andere kant, 't kriebelt toch om 1tje te houden.
We zijn trouwens heel erg aan het twijfelen of Nuts niet helemaal wit gaat worden. Alle bruine haartjes zijn aan het weg gaan.
Binnenkort komt eigenaar van Benten is z'n licht opsteken en z'n mening geven.
Ninja gaat bruintje worden denk ik. En zij is de enige waar ik niet over twijfel qua mogen verkocht worden, zij mag echt wel naar een leuk, nieuw baasje gaan. (maar dat te koop zetten hé)
Hier blijf ik uitstellen. Nu, morgen wil ik echt Lotje bijknippen en dan wat leuke foto's maken en ze toch weer te koop zetten.
En van Ninja hetzelfde. Ik blijf hopen dat Lisa ook echt iets anders vind waar ze naartoe kan vertrekken, maar vrees ervoor. Ben half aan't denken dat het wel ok zou zijn, alle 3 de jongsten weg, lekker rustig, met maar 3 paardjes aan huis, langs andere kant, 't kriebelt toch om 1tje te houden.
We zijn trouwens heel erg aan het twijfelen of Nuts niet helemaal wit gaat worden. Alle bruine haartjes zijn aan het weg gaan.
Binnenkort komt eigenaar van Benten is z'n licht opsteken en z'n mening geven.
Ninja gaat bruintje worden denk ik. En zij is de enige waar ik niet over twijfel qua mogen verkocht worden, zij mag echt wel naar een leuk, nieuw baasje gaan. (maar dat te koop zetten hé)
-
Spannend wat voor kleur Nuts gaat krijgen! Denk je aan uls?
Hier alles prima, paardjes staan in de blubber en worden daar niet blij van. Maarja op de andere wei lopen ze anders nu ook alles kapot dus dan maar 2 dagen afzien en daarna weer op de andere wei.
Hier alles prima, paardjes staan in de blubber en worden daar niet blij van. Maarja op de andere wei lopen ze anders nu ook alles kapot dus dan maar 2 dagen afzien en daarna weer op de andere wei.
Ik mag zorgen voor
-
Ik hoop dat ze een wei vind ofzo om haar paardje op te zetten, brengt wat rust!
Ik mag zorgen voor
Ik ook, wind me er te veel in op en ben er te veel mee bezig.
En mezelf betrapt om weeral te veel te willen doen. Was aan het denken om gangetje te maken zodat de paarden de graspiste eerst volledig kort zouden kunnen eten zodat ze veiliger en makkelijker zou kunnen eten.
Maar bedacht ook, wat zit ik mezelf weer werk aan te doen voor niets?
Nuja, die blubber is hier thuis ook. Ninja is niet bruin, maar zwart/grijs met vegen bruin :-)
We denken voor Nuts idd aan uls, maar tijd zal het uitwijzen (zei het meest ongeduldige wezen dat er is...) Nu, zal nu eerst maar is anita levensnrs doorgeven, heb net de papieren gekregen vandaag.
En mezelf betrapt om weeral te veel te willen doen. Was aan het denken om gangetje te maken zodat de paarden de graspiste eerst volledig kort zouden kunnen eten zodat ze veiliger en makkelijker zou kunnen eten.
Maar bedacht ook, wat zit ik mezelf weer werk aan te doen voor niets?
Nuja, die blubber is hier thuis ook. Ninja is niet bruin, maar zwart/grijs met vegen bruin :-)
We denken voor Nuts idd aan uls, maar tijd zal het uitwijzen (zei het meest ongeduldige wezen dat er is...) Nu, zal nu eerst maar is anita levensnrs doorgeven, heb net de papieren gekregen vandaag.
- Yfke-lover
Marjolein ik heb vernomen dat Yfke waarschijnlijk in Belgie is jij woont toch in Belgie misschien weet jij iets of hoor je een keer wat Belgie is natuurlijk groot maar wie weet?
Yfke
Sigur (gio)
Zorba
Yfke
Sigur (gio)
Zorba
-
Aan welke Marjolein vraag je dat? Haha, we wonen beide in Belgie.... heb je enig idee welke kant van Belgie?
Ik wil wel rondvragen maar wellicht kun je een mailtje sturen naar het Belgische Fjordenpaardenstamboek om te vragen of ze iets weten?
Ik wil wel rondvragen maar wellicht kun je een mailtje sturen naar het Belgische Fjordenpaardenstamboek om te vragen of ze iets weten?
Ik mag zorgen voor
-
Ik heb mijn paardjes maar eens 2uur in de tuin aan het werk gezet, grasmaaien was nog niet echt nodig maar ze doen ook netjes de beukenhaag. Helaas is die veel te hoog voor ze dus ze doen maar waar ze bij kunnen.... ach, wordt er tenminste iets aan gesnoeid....
Ik mag zorgen voor
- Yfke-lover
Bloementje dat wist ik niet dat je in Belgie woonde maar Irma woont toch in belgie en heet marjolein of heb ik het nu zo verkeerd in ieder geval dank je dat je ook voor mij wil rond vragen en ik heb al een mailtje gestuurd naar jullie stamboek
Yfke
Sigur (gio)
Zorba
Yfke
Sigur (gio)
Zorba
-
Irma en ik heetten allebei Marjolein en wonen alletwee in Belgie. Hoewel een uur van elkaar vandaan en ben ik natuurlijk eigenlijk Nederlander die gewoon toevallig aan de andere kant van de Maas is gaan wonen.
Ik zal eens via FB navragen of iemand Yfke kent.
Ik zal eens via FB navragen of iemand Yfke kent.
Ik mag zorgen voor
Zal ook ff navragen, enig idee van de regio? M'n fjordenfacebookpagina is redelijk groot, dus als je regio kan zeggen en mss wat meer info qua chip/levensnr of afstamming? Dan drop ik het dit weekend.