Maandag kwamen we aan rond het middaguur. Beer van de trailer af en lekker in een weitje. Beetje stoer rondkijken, rollen en eten en het was goed.

Vriend en ik alles uitgepakt, geluncht buiten aan de picknicktafel met uitzicht op Beer en daarna even genikst. Aan het einde van de middag heb ik een verkenningsrondje gereden. Ik had kaarten van de tante gekregen met ruiterroutes en had die grondig bestudeerd. Je gaat het hek aan de achterkant van hun terrein uit en je zit meteen op een ruiterpad. Die heb ik gevolgd tot aan een verharde weg (referentie voor de dag erop) en daarna ben ik over de heide gaan zwerven. We hebben ongeveer 12 km gereden, gewoon een relaxed kort ritje voor de Beer dus.

's Avonds later lekker uit eten geweest en daarna chillen in het huisje. Vanuit het raampje van de achterdeur kon ik Beer in zijn stal zien. De eerste foto, van Beer in het landje, is vanuit het raampje in de voordeur (die niet gebruikt wordt

Op dinsdag heb ik een langere rit gemaakt. Ik had de kaart mee en had grofweg een richting en een hoek waar ik heen wilde rijden. Weer hetzelfde pad gevolgd, de verharde weg overgestoken en toen kwam ik in een sprookjesbos!

Hier was Beer opeens zo alert. Er zaten herten vlakbij, een stuk of 10 en die waren natuurlijk heel interessant. Grote beesten zijn dat ook zeg. Ik heb een foto waar ze op moeten staan maar ik zie maar een heel klein stukje van een hert..haha

Weer verder. Ik had op de kaart gezien dat er ergens een soort zand-heuvelengebied was en dat was een beetje mijn doel. Uiteindelijk, met behulp van mijn GPS op de telefoon, dat gevonden..MOOI! Daar hebben we wat galoptraining gedaan (ook al meer hoor, mooie paden om te galopperen overal maar in mul zand moet ie net een tandje bijzetten!)

Ook veel klimmen en dalen dus, goed voor de billen! De volgende foto nam ik net voor een heeeeeel steil stukje naar beneden, hij deed het goed! Een jaar geleden zou Beer zichzelf hier echt naar beneden hebben gestort..soort kamikaze-actie.. nu heeeeel mooi op zijn kontje naar beneden.

En daarna weer verder door de bossen, wederom aardig wat galop om dat te oefenen. Doel was vooral om gelijkmatig te blijven galopperen. Op dag 1 had ie hier wat moeite mee (ik wil haaaaarder!) en op dag 3 ging het echt al veel beter!)

Thuis mocht ie heeeerlijk onder de douche, als hij iets haat is het dat wel maar ook dat gaat steeds beter. Daarna met een dekentje slobberen op stal (ieuw)

Op dag 2 hebben we ongeveer 25 km gereden, heerlijk! Voor mijn gevoel was het veel korter en Beer was echt niet moe daarna. s Avonds weer lekker uit eten en 's avonds laat poging tot zwijnen spotten gedaan..niks gezien..

Vandaag, woensdag en tevens de laatste dag besloot ik weer naar een ander gedeelte gegaan. Goed op de kaart gekeken, was wel lastiger en uiteindelijk verdwaald. Lang leve mobiele telefoons met GPS. Via de kaart op het schermpje en de bewegende stip (wij) kon ik mijn weg terug vinden naar een pad dat we al hadden gereden. Wel echt zoooo genoten op dag 3. We hebben vooral heuveltjes en coördinatie-training gedaan. Veel boomwortels en kronkelpaadjes, op en neer, op en neer! Ook zo'n 30 herten vlak voor ons gezien, zooo gaaf! En weer van die joekels! '

#18A

Bruggetjes zijn gelukkig niet meer eng. Wel lekker gedronken naast de brug uit een beekje, hoe luxe!
#18B

En weer op het pad richting 'huis'.

Op deze dag hebben we ook weer 25 km gereden. Mooi trainingsblokje met vakantie gecombineerd en zeker voor herhaling vatbaar. Volgende week wedstrijd in Leersum (Utrechtse Heuvelrug) en Beer is er helemaal klaar voor! Toen we terug op onze eigen stal waren ging Beer in een galop met bokjes naar achteren, nar zijn vrienden. Hij is zooo fit, heerlijk om te zien!