Oud collegaatje logeert deze week samen met haar kids gezellig bij mij en aangezien we makkelijk wilde doen gingen we even pizza halen in het dorp. Wat ik dus nooit doe, ik liet de poort open zodat we zo weer het erf op konden rijden bij terugkomst, kids bleven thuis bij de diertjes. Nou we komen terug en een van de kids stond ons al bij de poort op te wachten met een wel erg wit koppie, dus wij, wat is er?? Zegt ie, nou we hebben een probleem, de paarden zijn weg

Meteen zag ik dat het draad kapot was, dus ik vlieg de stallen in en grijp vier halsters en ging zoeken, nou kan je bij ons dus mega ver weg kijken, nergens twee gele paarden, en twee schimmeltjes te zien, paniek en tranen natuurlijk, mijn collega de ene kant op met de auto en ik ben in het akkerland de hoefsporen gaan volgen , al rennend met mijn vriendin aan de telefoon zodat zij me rustig kon houden want ik werd gek natuurlijk, zag de engste scenario's al voorbij flitsen!!
Komt het ene zoontje van mijn vriendin op een gegeven moment achter me aan gerend dat ze gelukkig gevonden waren. Het viertal stond bij de buurman verderop in de bak, die had ze over de straat zien rennen en was ze in gaan sluiten en zo de
bak in gekregen daar. Man wat was ik opgelucht, wij erheen, aike stond me natuurlijk met een prethoofd en een mond vol hooi vrolijk aan te kijken, grrrrr!!!! Nou de paarden weer meegenomen en meteen kennis gemaakt met de buurman die dus ook nederlander blijkt te zijn en morgen maar even een mooi cadeautje halen voor hem!! Paarden op stal gezet, draad gemaakt, morgen weer een dag, maar jeetje je schrikt je echt rot zeg!! Wat er precies gebeurt is geen idee of dat er eentje door het draad is gegaan of dat er eentje met rollen het draad kapot heeft getrokken het zal wel een raadsel blijven! Weet wel dat er meer stroom op gaat komen em dat ze vanaf morgen met een halster en een labeltje eraan met adres en telefoonnummer rondlopen!! Nou ja de charmes van het aan huis hebben staan zullen we maar denken