In deel 8 komt 't voorjaar eraan, de F-jes gaan er tegenaan!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Anita
Contacteer:

Re: In deel 8 komt 't voorjaar eraan, de F-jes gaan er tegen

Bericht door Anita » vr 27 apr 2012, 13:48

Als je zelf veel menervaring hebt verandert dat de zaak natuurlijk Suze maar dat wist ik niet. Vjel was al niet meer van jou toen ik aktief werd op FW dus daar heb ik niets van meegekregen. En met het verhaal van Willeke erbij over het mennen met Faira dat ik net had gelezen in het aangespannen topic dacht ik 'nou, weet niet of het wel verstandig is om zelf te doen' maar nu ik weet hoe het zit ben ik al een stuk positiever hoor.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Suzanne

Bericht door Suzanne » vr 27 apr 2012, 14:44

;) ben wel blond, maar ben niet gek :D :D
Afbeelding
Tass

Bericht door Tass » vr 27 apr 2012, 14:54

Nou Suze..... :') :x
Mijn Toppers:
Blondie :+: Fiorano :+: Aiden van de Alsemgeest :+:
Erpel

Bericht door Erpel » vr 27 apr 2012, 15:36

Wat een snelheid hier in het topic! En drukte met alle F-jes :D

Hier lekker gewoon rustig aan het grondwerken en verder niet zo veel. Eerst maar eens lekker aan alle gekke dingen wennen.
Hij is toch zo liehief! En hoop echt dat ie binnenkort de breedte in groeit.. hij is nu echt zo'n slungel :')
Verder besloten dat we hem wegbrengen in het voorjaar van 2013 om te beleren voor de kar. Dus dit jaartje nog lekker genieten van zijn rust hihi :D En naar de keuring, ben benieuwd! :D
Ik zelf ben momenteel wel bezig al met mijn tweespancursus en inkopen aan het doen voor later :D
Horses are like potato-chips, you can't just have one.. :D
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » za 28 apr 2012, 09:43

Het gaat hier zeker hard. We hebben in 3 maanden tijd al 30 pagina's vol gekletst. Zo langzamerhand maar gaan denken aan een nieuw topic en een titel daarvoor. Gaan we weer voor een beginpost met foto's?
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Ootje

Bericht door Ootje » za 28 apr 2012, 15:53

Leuk om te lezen dat de F-jes zo actief zijn en het zo braaf doen.

Vandaag heb ik een poging gedaan om Fenna's manen te knippen. Ze vond het niet leuk dat ik er aan zat. Ook derfen erin smeren was niet zo'n succes :? . Ze bleef maar rondjes tollen om d'r hooi-ton.
Gelukkig schuurt ze nog steeds niet veel aan haar manen, maar misschien heeft ze er toch last van.
Odette&Fenna
Esther

Bericht door Esther » za 28 apr 2012, 16:27

Hopelijk is het vals alarm bij Fenna!!

Floyd gaat ook goed dus, fijn om te horen!!

Fjella heeft vandaag vluchtig kennis gemaakt met haar kleine broertje, die miste de afslag naar de box en kwam naast de stal van Fjel terecht. Ze was heel lief naar hem!!
Denk dat het nu niet zo lang meer duurt voor ze echt herenigd worden, Tea is niet zo woest dit jaar, kleine man nogal ondernemend en echt toe aan een speelkameraadje. Fjella mag dus nog eventjes lekker in haar jeugd schieten en gaan spelen met Icarus!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » za 28 apr 2012, 17:11

Ja vakantie was zeker leuk Suze!! Vooral omdat het geen standaardvakantie was, heb echt tussen de locals gezeten daar (man van mijn beste vriendin is Tunesisch). Zo zie je zo'n land vanuit een heel ander perspectief. Erg interessant, maar was ook wel weer blij om in NL te zijn hoor!!

Kootje voor de kar gaat helemaal goed komen 8-)

Fjella doet het ook al zo goed dus! Nog even en je wilt haar nooit meer kwijt Esther :D

Op advies van de DA heb ik gister een fles sebacil gehaald. Finnea gelijk maar onder handen genomen. Eerst de slang met koud water erover. Ik had van alles verwacht, maar niet dat ze zooo braaf zou zijn :o Toppertje!! :L Daarna ingesopt met de sebacil en laten drogen. Wel een gedoe om het rustig op d'r koppie te krijgen en tegelijkertijd de ogen te vermijden. Maar het is gelukt! Alleen kom je niet echt lekker door de manen en de voorpluk heen, maar even zien of het zo genoeg is. Sowieso volgend weekend nog een ronde. En dan hopen dat ze van de kriebels af is...

Verder ben ik vanochtend nog op bittenjacht geweest :) Ik had mijn oog op de KK Dynamic laten vallen. Wilde ik wel eens proberen...en door de 3=2 actie bij EJ kostte die ook nog eens ruim 30 euro minder dan normaal. Beetje jammer alleen dat ie te groot was ;( Was ook wel een beetje optimistisch met mijn 12,5 cm. Maarja hij leek wat kleiner te vallen, dus ik dacht dat het wel kon. Niet dus... Ik later terug om te ruilen, blijkt dat ze 'm niet maken in kleiner dan 12,5 cm. Dan maar tussen de rest van de bitten gekeken. Helaas hadden ze geen argentaan dubbelgebroken bustrens in 11,5 cm, dus is het uiteindelijk een watertrens geworden. Alleen vond ik de 18 mm veel te dik voor haar kleine mondje, dus heb ik voor de 14 mm (onderlegtrens) gekozen. Nu maar kijken of hij morgen past en of ze het wat vindt...

Lastig hoor 8)7
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Ootje

Bericht door Ootje » za 28 apr 2012, 17:50

Leuk, zo'n vakantie. Dan leer je een land ook eens van een andere kant kennen.

Hopelijk is Finnea snel van de jeuk af.
Heb je voor Finnea nu wel een dubbelgebroken bit?
Voor Fenna moet ik ook maar eens gaan kijken voor een hoofdstel en bit. Zij heeft ook een klein maatje nodig schat ik zo in.

Fjella vindt het vast leuk om met haar kleine broer te spelen. Nu maar hopen dat Tea het ook goed vindt.
Odette&Fenna
Tass

Bericht door Tass » zo 29 apr 2012, 08:13

Ow Fjella mag bij haar super leuke Broertje :L.

Finnea krijgt een nieuw bitje!

Druk bezig allemaal :D.
Mijn Toppers:
Blondie :+: Fiorano :+: Aiden van de Alsemgeest :+:
Erpel

Bericht door Erpel » zo 29 apr 2012, 10:32

Floyd is vandaag jarig :D Eindelijk 3!
Horses are like potato-chips, you can't just have one.. :D
Esther

Bericht door Esther » zo 29 apr 2012, 11:23

Nou Fjella heeft al nader kennis gemaakt met haar kleine broertje en ik ben echt trots op haar hoor!!
Eerst Icarus en Tea in de ene wei gezet, meneer moest even zijn ei wat kwijt er daarna hebben we Fjella in de aangrenzende wei gezet. Ze bleef echt heel rustig kijken, wel even wat heen en weer draven langs de omheining, maar netjes achter de draad blijven en gewoon kijken. Even lief met Tea gesnuffeld, maar dat werd ruw verstoord door Icarus actie..
Later ging ze ook wel weer gewoon eten, ze heeft nog even met mijn vader geknuffeld, hopelijk heb ik daar een geweldige foto van, maar ben bang dat hij niet scherp is..

Daarna kwam Icarus al bij het draad neuzen, maar wilde hij ook tegen Fjella op stijgeren en dat leek me geen goed plan met de draad ertussen, dus die er maar tussenweg gepakt, zo konden ze helemaal bij elkaar.
Broerlief werd wel een beetje hengst, en daar was Fjel niet van gedient, dus die begon te gillen en toen greep Tea hard in, helaas kreeg Icarus de hardste klappen, die stond ertussen..

Nu blijft Fjella wel in de buurt van Tea en Icarus, maar ze staan lekker te eten en zolang Icarus niet te dicht bij Fjel komt gaat dat goed.
Fjell doet het super, bemoeit zich er niet mee, duikt er ook niet bovenop net als met Hedwich vorig jaar, gaat heel beschaafd!! Maar ze kijkt wel steeds van een afstandje, vindt het wel interessant hoor!

Ben heel blij met Fjella's gedrag!!
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » zo 29 apr 2012, 17:34

Het is idd. een dubbelgebroken!! En hij past *o/* Is trouwens wel vreselijk lastig kijken als je zo'n jong dier hebt dat alleen maar gekke bekken trekt en wil kauwen zodra ze iets in d'r mond krijgt :+ Maar hij ligt netjes in haar mond. Heb eventjes met haar gewandeld toen ze het hoofdstel in had, wel met halster er overheen trouwens. Want druk zetten doe ik voorlopig niet. Eerst moet het nieuwe er vanaf :) Het werd al wat beter toen we gingen lopen, heb zelfs een paar keer gezien dat ze haar mondje dicht had. Verder was ze erg braaf ondanks de harde wind. Op een raar moment na, toen stond ze vanuit het niks opeens op haar achterbenen :? Ben even flink boos geworden en toen was het weer klaar...gekke meid.

Brave Fjella trouwens! Die weet al iets langer hoe ze met mama Tea om moet gaan blijkbaar ;)

En gefeliciteerd met Floyd!
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
nadinefjorden

Bericht door nadinefjorden » zo 29 apr 2012, 19:52

Gefeliciteerd met floyd

leuk dat fjella het goed kan vinden met broertje icarus :D

Finnea aan een bitje, grappig dat ze idd rare bekken trekken
foss

Bericht door foss » ma 30 apr 2012, 03:17

Gefeliciteerd met Floyd. *o/*

Finnea wordt nu ook een grote meid eigen bitje geweldig.

Fjellko staat lekker in het land en eind van de zomer gaan we verder met hem kan hij nu lekker genieten van het gras.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Anna

Bericht door Anna » ma 30 apr 2012, 05:49

Fugo en Zanouk moesten gister naar binnen en ik deed de draaden los en Tasja, Zanouk en Fugo lopen of rennen normaal gewoon naar hun stal maar nu ging Tasja links af en Zanouk en Fugo gingen rechtdoor richting het land en die gingen helemaal uit hun dak, het wordt echt tijd dat ze 24 uur naar buiten gaan ze willen gewoon niet meer naar binnen.
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren
Afbeelding
Esther

Bericht door Esther » ma 30 apr 2012, 07:58

Mijn paarden willem ook liever buiten blijven, tenzij het echt snertweer is. Ik geef ze meteen hun brokken als ze naar binnen gaan, hoop ik dat dat een motivatie is om naar binnen te gaan, hihi.. Maar dan kunnen ze heel moeilijk doen, als ze iets niet willen!!

Fjellko zijn bootcamp is voorbij, hij mag het even gaan overdenken dus!!

Finnea raakt vast snel genoeg gewend aan het bit! Maar het is een vreemde ervaring natuurlijk..

Gisteren zette ik de paarden weer binnen, dacht doe eerst Fjella, leek me wat tactischer. Dus ik pak die aan het touw en begin te lopen begint Icarus te hinniken en die wil ook naar me toe komen, gevolgd door zijn grote boze mama natuurlijk, hihi.. Ik dacht echt even ohoh!! Dat moet ik niet hebben met Fjella aan het touw..
Maar kon Tea even boos toespreken en toen droop Icarus ook af. Het is ook nog wel erg spannend zo'n grote zus!!
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
nadinefjorden

Bericht door nadinefjorden » ma 30 apr 2012, 11:13

Tis nu wel echt grasjes weer

Fayah staat ook op de wei, bij ZB even een update geplaatst

word tijd voor mooie zomerplaatjes,
bij ons ziet de wei geel van de paardenbloemen en dan de paardjes ertussen leuj gezicht is dat
Ootje

Bericht door Ootje » ma 30 apr 2012, 12:17

Fijn dat Fayah ook lekker naar buiten kan.

Dat was wel even spannend, Esther. Gelukkig gaat het nu goed met moeders en haar twee kinderen.

Finnea moet dus nog even wennen aan d'r bitje.

Nog gefeliciteerd met Floyd!

Fenna staat sinds vanmorgen onder haar burka. Er zitten zoveel beesten bij de wei, niet normaal.
Odette&Fenna
Ivonne

Bericht door Ivonne » ma 30 apr 2012, 18:13

Hier geen bitten, zadels en karren, maar gewoon Fatoush :D
Ik ben toch zo verliefd op dit heerlijke kereltje, wat een fijn karakter heeft hij, knuffelkont. Hoop dat Marga's komende veulen ook zo'n lieverd is

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

:L :L :L :L
Afbeelding
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Plaats reactie