Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
-
Nathalie
Bericht
door Nathalie » zo 22 apr 2012, 16:53
Ik wil geen advocaat van de duivel spelen maar als deze 'dame' zich zorgen maakt om de kosten van het ophalen als het dier dood in de wei zou liggen, vraag ik me af hoe lang ze 50 euro per maand gaat betalen voor een paard dat niet meer van haar is (voor hetzelfde geld gaat het paard nog 10 jaar mee immers)
Het paspoort is alleen een identificatiedocument en geen eigendomsbewijs, ik zou dit even melden aan de vorige eigenaresse en dat je om die reden de 75 euro liever bewaart voor als het nodig is voor zijn verzorging. Hebben jullie een contract gemaakt m.b.t. de te betalen kosten en wie waarvoor verantwoordelijk is en wie de eigenaar is? Lijkt me misschien geen overbodige luxe.
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
-
shesannie
Bericht
door shesannie » zo 22 apr 2012, 18:06
We hebben inderdaad een contract opgesteld, kan hem voor wie wil wel mailen.
Ja die betaling is dus meer gebaseerd op vertrouwen.
ze wil hem liever wel perse op mijn naam hebben staan..
-
claudia
Bericht
door claudia » zo 22 apr 2012, 18:27
shesannie schreef:We hebben inderdaad een contract opgesteld, kan hem voor wie wil wel mailen.
Ja die betaling is dus meer gebaseerd op vertrouwen.
ze wil hem liever wel perse op mijn naam hebben staan..
Als dat voor haar zo belangrijk is dan zou je de kosten kunnen delen. Is mogelijk ook nog een optie.

Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
-
shesannie
Bericht
door shesannie » zo 22 apr 2012, 18:30
JA, zou kunnen maar ze had het er al over dat nu alle kosten voor mij zijn

-
Ilona
Bericht
door Ilona » zo 22 apr 2012, 18:34
Ik geloof niet dat ik accoord zou gaan met overschrijven op jouw naam..
Op papier is het toch nog gewoon haar paard?
Straks staat paard op jouw naam en zwaaien ze mooi af...
Als het wel vertrouwd genoeg voelt, jij vindt het oke en zij wil het graag.. Laat haar dan die overschrijfkosten betalen!
Jij krijgt al amper wat voor de volledige verzorging die je op je neemt. Overschrijven op naam heeft 0,0 meerwaarde maar kost wel veel!
Deze constructie is toch sowieso een beetje op basis van vertrouwen?
Het lijkt erop dat zij dat niet in jou hebben ofzo..
Bedenk goed waar je aan begint/mee verder gaat!
Als je een keer onverwacht voor hoge kosten komt te staan denk ik niet dat je terug kunt vallen op de eigenaar (en dat is denk ik ook precies waar ze andersom bang voor zijn..dat jij met dikke rekeningen bij hun op de stoep zal staan).
Castor
(v Topas) en Enzo de pret-terrorshet
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. 
-
claudia
Bericht
door claudia » zo 22 apr 2012, 19:17
Wat Ilona zegt klopt natuurlijk ook, het is een oud paard, gaat die wat mankeren dan zijn de kosten meestal ook hoger.
Hoe mooi het ook kan zijn , ik ben bang dat het op een teleurstelling zal aflopen . Zeker als er wat gebeurt.
Hoe sneu ook voor het paardje maar ik vind het niet prettig overkomen.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
-
shesannie
Bericht
door shesannie » zo 22 apr 2012, 20:57
Hoe bedoel je dat Claudia?
Ik zal er namelijk alles aan doen mocht Enar ziek worden qua dierenarts
-
Mieke
Bericht
door Mieke » zo 22 apr 2012, 21:08
Zo'n contract is overigens redelijk zinloos, juridisch gezien heb je daar niks aan omdat het niet geldig is voor de wet. Het is mooi om afspraken op papier te hebben maar mocht ze bijv haar afspraken niet nakomen en zou jij hiermee naar de rechter stappen heb je geen poot om op te staan.
Ctje

-
shesannie
Bericht
door shesannie » zo 22 apr 2012, 21:17
Hoe zou je dat dan moeten doen? via de notaris?
-
foss
Bericht
door foss » ma 23 apr 2012, 04:05
Het paspoort is geen eigendoms bewijs het gaat erom wie de kosten betaald voor het paard en dat kan aantonen is de eigenaar, zij betaald ook mee in de kosten dus dan is ze nog steeds eigenaar.
Je kan alles op papier zetten maar juridisch gezien stelt het niks voor.
Overschrijven zou ik niet doe €75,- is veel te veel voor een paard op leeftijd dat kun je beter in het voer stoppen.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
-
nobbygaard
Bericht
door nobbygaard » ma 23 apr 2012, 06:27
Stel dat zij haar maandelijkse kosten niet meer aan jou betaalt, wat ga je dan ondernemen? Net wat hier al gezegd word, al heb je dat op papier staan, je hebt geen poot om op te staan juridisch gezien. Zal wel zijn als je via een juridisch adviseur je zo'n contract opstelt, maar dan ben je echt een behoorlijk bedrag kwijt.
Ik heb het gevoel dat zij makkelijk van haar oude pony wil de afkomen en dat jij er nu mee zit. Overschrijven zou ik niet doen, het heeft voor zo'n oud paard geen zin meer.
-
Mieke
Bericht
door Mieke » ma 23 apr 2012, 06:51
Ik denk dat het nu gewoon 'hopen' is dat ze blijft betalen, zodra ze dat niet meer doet zal jij gewoon met de kosten komen te zitten.
Ctje

-
shesannie
Bericht
door shesannie » ma 23 apr 2012, 07:09
nobbygaard schreef:Stel dat zij haar maandelijkse kosten niet meer aan jou betaalt, wat ga je dan ondernemen? Net wat hier al gezegd word, al heb je dat op papier staan, je hebt geen poot om op te staan juridisch gezien. Zal wel zijn als je via een juridisch adviseur je zo'n contract opstelt, maar dan ben je echt een behoorlijk bedrag kwijt.
Ik heb het gevoel dat zij makkelijk van haar oude pony wil de afkomen en dat jij er nu mee zit. Overschrijven zou ik niet doen, het heeft voor zo'n oud paard geen zin meer.
Als ze dat echt zou doen, wat ik overigens dan heeeel erg gemeen zou vinden maaar idd mijn eigen schuld gezien ik zo goedgelovig ben dan heb ik gewoon dikke vette pech gehad

ik ga Enar niet meer wegdoen dus dan neem ik gewoon alle kosten op mij, ik zie nu hoeveel Lindia aan hem heeft en ik weet hoe lief hij is en dat hij dit verdient.
-
shesannie
Bericht
door shesannie » ma 23 apr 2012, 07:10
Mieke schreef:Ik denk dat het nu gewoon 'hopen' is dat ze blijft betalen, zodra ze dat niet meer doet zal jij gewoon met de kosten komen te zitten.
Laten we het inderdaad dan maar hopen dat ze zich aan haar afspraak zal gaan houden.
Ik zie enar al helemaal opknappen dus daar alleen al wil ik het wel voor doen
-
Ilona
Bericht
door Ilona » ma 23 apr 2012, 07:48
Ik heb ook nog een paar jaar voor een hele oude shet gezorgd die bij Castor in de wei stond. Eigenaar ging verhuizen en we vonden het beiden geen goed idee meer om die shet (30+) te verhuizen.
Blondie zou wel van haar blijven en de onkosten blijven betalen. Ik zou de verzorging meepakken.
Nou.... De verzorging kostte qua geld bijna niks, maar hoe vaak ik om dat beetje geld heb moeten vragen...!! Was echt asociaal.
Beestje was uit het zicht en boeide ze gewoon niet meer.
Maar ondanks het gezeik dat ik steeds had als ik om die paar centen moest vragen heb ik het met alle liefde over gehad voor het dier en zou het ook zo weer doen denk ik.
Dit paardje had, behalve elk voorjaar luis, verder nooit wat en lag op een dag gewoon dood in de wei. Laatste paar maanden ging ze wel echt achteruit dat ik weleens twijfelde, maar ze knapte dan toch steeds weer genoeg op.
Aangezien er bij de wei waar ik sta een veebedrijf hoort die een klantnummer heeft bij de Rendac, kostte het ophalen van Blondie toen ze dood was ook maar €20 of €30 ofzo.
Volgens mij is dat wel een stuk duurder als je als partikulier een paard op moet laten halen?
Castor
(v Topas) en Enzo de pret-terrorshet
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. 
-
Mieke
Bericht
door Mieke » ma 23 apr 2012, 07:52
Particulier zit je net iets hoger, maar niet veel, denk dat je al met al de 75 euro aan overschrijf kosten prima kan gebruiken voor het ophalen van een dood paard. Alleen als je het paard individueel op wil laten halen kost het je rond de 500 euro, maar wie wil dat nou?
Ctje

-
claudia
Bericht
door claudia » ma 23 apr 2012, 13:57
shesannie schreef:Hoe bedoel je dat Claudia?
Wat ik bedoel is hier ook al gezegd, een ouder paard heeft nauurlijk meer risico om ziek te worden.
Zij zeggen te betalen maar hoe vaak gebeurt het niet dat ze die afspraak niet nakomen (zit zelf in de praktijk en doe de boekhouding en de incasso's en dus ook de wanbetalers). de dierenartskosen kunnen snel hoog oplopen en komen dan voor jou rekeing.
En ik geloof ech dat jij alles er aan wil doen om hem dan beter te maken. Maar die mensen zijn er dan wel makkelijk vanaf.
Dat is wat ik eigenlijk bedoelde, niets kwaads naar jou bedoeld hoor
Maar ik snap die mensen niet dat ze op zo'n manier van een "oud "paard af willen.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
-
Esther
Bericht
door Esther » di 24 apr 2012, 15:22
Vind het ook een beetje raar.. Zou wel bang zijn dat hij iets krijgt en jij met een hoop kosten zit.
Jeskim staat in bruikleen en die mensen betalen alles voor Jeskim incl. tot 500 euro aan DA kosten per jaar, dat zijn we overeen gekomen.
Maar het is mijn paard, komen daar hogere kosten bij dan zijn die voor mij.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
-
Ilona
-
Mieke
Bericht
door Mieke » vr 27 apr 2012, 06:46
shesannie schreef:
Heb je wel enig idee hoeveel dat zal gaan kosten? Ik kan natuurlijk niet in jou portemonnee kijken maar ik vind dat nogal wat voor een paard die niet eens van jou is..
Ctje