Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
-
shesannie
Bericht
door shesannie » zo 15 apr 2012, 18:25
Hoelang zou het duren voor ze het uitgezocht hebben? nou ja voor het voor beide duidelijk is?
ik merk dat lindia erg jaloers is zodra ik bij ze ben, dan mag enar niet bij mij komen.
Hij loopt ook netjes weg en het boeit hem totaal niet..
Maar wil uiteindelijk wel dat ze beide bij me kunnen staan als dat mogelijk is.
het is allemaal nieuw voor me maar opZich bevalt het tot nu toe super goed

als ik er niet ben staan ze af en toe wel lekker bijelkaar..
Lindia wou vanmiddag met enar spelen maar die had er totaaaal geen zin aan haha.
-
Suus
Bericht
door Suus » zo 15 apr 2012, 18:43
Het kan best zijn dat ze niet samen bij je kunnen staan, dat Lindia dat niet accepteert. Maar vaak als er geen voer in de buurt is lukt dat wel, hoe lang het duurt is afwachten.
Morris, mijn superfjord!
-
Ilona
Bericht
door Ilona » zo 15 apr 2012, 19:09
Ik denk niet dat er echt een tijd voor staat.
Wat betreft Lindia d'r gedrag bij eerdere paarden denk ik dat het al heel goed gaat.
Lindia zal denk ik de dominante blijven, maar zolang Enar t allemaal wel best vindt en z'n eigen weg kiest heeft Lindia er ook geen lol aan.
Zie dat hier met Castor en Enzo. Castor wil graag vooraan staan en vindt t nodig de anderen af en toe (hardhandig) weg te sturen. Enzo trekt zich daar vaak niks van aan en dan is Castor ook gelijk klaar.
Je moet het gewoon de tijd geven. Lindia ook niet straffen voor haar gedrag, want dat kan ook averechts werken. Wordt ze nog jaloerser misschien.
Castor
(v Topas) en Enzo de pret-terrorshet
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. 
-
Esther
Bericht
door Esther » zo 15 apr 2012, 19:34
Dat is moeilijk te zeggen, verschilt enorm.
Sommige paarden kunnen het meteen goed vinden, anderen verdragen elkaar nooit.. Maak wel aan Lindia duidelijk dat je geen vervelend gedrag in jou buurt duldt. Maar beloon haar weer goed als ze het wel goed doet.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
-
shesannie
Bericht
door shesannie » zo 15 apr 2012, 20:04
opzich gaat het ook niet echt slecht , en vooral omdat enar dan gewoon maar weg loopt, lindia laat het op haar manier merken aan enar denk ik ik zie niet echt iets gemeens dat ze doet
Misschien helpt het als ik ze samen mee neem om te wandelen?
ach tijd zat opzich maar vroeg me af of er een tijd voor zou kunnen staan haha misschien stomme vragen maar heb hier totaal geen ervaring mee behalve de slechte met die andere pony's
-
lientje
Bericht
door lientje » ma 16 apr 2012, 05:30
Het kan een maand duren en 20 jaar.
Het is maar net hoe fanatiek de leider is, en hoe ondergeschikt de ander.
Mijn merrie staat al 16 jaar samen met de shet, maar blijft ook altijd een beetje achtwege staan. Zij is laagste in rangorde en gedraagt zich daar zelf ook naar.
Maar ze zijn wel goed samen, kunnen bijvoorbeeld samen in 1 box etc.
Yuur topfjord: 2003,2005,2006,2007 kampioen ruinen.
Trotse mama van Tara! Geboren 9-7-2011
-
shesannie
Bericht
door shesannie » ma 16 apr 2012, 07:44
oh oke dat klinkt dan ook goed toch wel samen in 1 box

-
Ilonka
Bericht
door Ilonka » ma 16 apr 2012, 08:21
Kan inderdaag heel kort duren of heel lang.
Belangrijk was bij Brass en Ilonk dat vooral Brass (die de baas is) er achterkwam dat als IK in de wei ben IK de baas ben en niet zij. Het heeft een maand of wat geduurt maar ze kunnen nu prima beiden bij me staan. Brass mag gewoon niet lelijk doen als ik er bij sta, dat vind ik te gevaarlijk.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
-
shesannie
Bericht
door shesannie » ma 16 apr 2012, 10:38
ja dat vind ik ook eng hoor, maar Lindia doet niet echt lelijk alleen oren naar achter en gaat echt voor me staan hihi.
maar Enar loopt sowieso al weg dan voor Lindia, maar zoals ik nu uit het raam kijk staan ze heel veel bijelkaar

dus komt vast helemaal goed ben echt zo ontzettend blij met Enar en lindia zo samen