Voeradvies
- nancy imka
Voeradvies
Hoi hoi,
Ik zit een beetje in dubio... Ik geef Imka al zeker 2 jaar safe and sound van Dodsel & Horrel maar nou is het zo dat de gene die het altijd voor mij kocht er niet meer aan kan komen. Nou is zij overgegaan op de marstrall voer. Voor mij is het nadeel dat ik daar toch zeker 20 minuten voor moet rijden om het op te halen. En gezien de benzine prijzen ook de pan uit rijzen zit ik te bedenken of er geen ander voer is wat voor Imka goed zou aanslaan. Ik was zelf opzich heel tevreden over het safe and sound maar ja wat er niet is is er niet...
Emy van mij krijgt liga (ijslander koudbloedenvoer) gemengt met nature's best. Ze doet het hier goed op, ze krijgt nu een halve schep per dag en verder staat ze de hele dag op het kale land. Ze is niet vet ofzo...
Imka krijgt nu een goeie hand safe and sound en verder staat ze de hele dag op het weiland (kaal ook) en krijgt er twee kleine handjes lijnzaadmeel bij voor het verharen. Ik vind dat ze momenteel wat terugvalt qua conditie. Opzich niet erg maar ik vind het iets te snel gaan voor het mooie. Imka is altijd veel te dik geweest en nu valt ze ineens af zonder dat ik er iets aan doe. Dat vind ik raar! Imka is ook gronische hoefbevangen, vandaar eigenlijk ook mijn vraag. Ik weet het echt gewoon niet. Ergens baal ik wel dat de safe and sound meer is. Hier deed ze het goed op... Dus dan maar een goed alternartief zoeken...
Het liefst geef ik Imka wel iets van muslie... Wat geven jullie je oudere fjordjes?
Groetjes Nancy
Ik zit een beetje in dubio... Ik geef Imka al zeker 2 jaar safe and sound van Dodsel & Horrel maar nou is het zo dat de gene die het altijd voor mij kocht er niet meer aan kan komen. Nou is zij overgegaan op de marstrall voer. Voor mij is het nadeel dat ik daar toch zeker 20 minuten voor moet rijden om het op te halen. En gezien de benzine prijzen ook de pan uit rijzen zit ik te bedenken of er geen ander voer is wat voor Imka goed zou aanslaan. Ik was zelf opzich heel tevreden over het safe and sound maar ja wat er niet is is er niet...
Emy van mij krijgt liga (ijslander koudbloedenvoer) gemengt met nature's best. Ze doet het hier goed op, ze krijgt nu een halve schep per dag en verder staat ze de hele dag op het kale land. Ze is niet vet ofzo...
Imka krijgt nu een goeie hand safe and sound en verder staat ze de hele dag op het weiland (kaal ook) en krijgt er twee kleine handjes lijnzaadmeel bij voor het verharen. Ik vind dat ze momenteel wat terugvalt qua conditie. Opzich niet erg maar ik vind het iets te snel gaan voor het mooie. Imka is altijd veel te dik geweest en nu valt ze ineens af zonder dat ik er iets aan doe. Dat vind ik raar! Imka is ook gronische hoefbevangen, vandaar eigenlijk ook mijn vraag. Ik weet het echt gewoon niet. Ergens baal ik wel dat de safe and sound meer is. Hier deed ze het goed op... Dus dan maar een goed alternartief zoeken...
Het liefst geef ik Imka wel iets van muslie... Wat geven jullie je oudere fjordjes?
Groetjes Nancy
Re: Voeradvies

Maar die krijgt met zijn 15 jaar halve schep Sportbrok.

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Ik zou eens kijken naar de Vito van Marstall dan. Dat voer zit echt heel laag in zuikers en zetmeel, dus volgens mij prima geschikt voor een hoefbevangen paard.
Verder heb ik geen ervaring met invallen icm hoefbevangen paarden... Die slobber voor oudjes van Subli (denk ik?) zou misschien iets kunnen zijn. Dat gebruikt mijn vorige lesgeefster voor haar paard wat moelijk op gewicht blijft, maar heb geen idee hoe het daar zit met boosdoeners voor HB...
Verder heb ik geen ervaring met invallen icm hoefbevangen paarden... Die slobber voor oudjes van Subli (denk ik?) zou misschien iets kunnen zijn. Dat gebruikt mijn vorige lesgeefster voor haar paard wat moelijk op gewicht blijft, maar heb geen idee hoe het daar zit met boosdoeners voor HB...
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Subli dieetmix hoor ik ook goede verhalen over en zodra mijn oude voer op is ga ik het ook voeren. Is laag in suiker en zetmeel.
http://www.subli.nl/Voederassortiment/n ... etMix.html
http://www.subli.nl/Voederassortiment/n ... etMix.html
Beveiliger 2 & BHV februari 2015.
Ik ben erg tevreden over de dieetmix van subli, mijn overgevoelige hb poown doet het er erg goed op!
Mijn fjord kreeg eerst Fraser light van Marstall (is nog soberder dan de vito van Marstall) en ben later op de vito overgestapt, omdat hij echt veel meer ging doen.
- nadinefjorden
Ik ben onlangs overgestapt naar marstall voer
en de marstall force vitaminekorrels ben erg tevreden
en de marstall force vitaminekorrels ben erg tevreden
Vraag ook eens een voedingsadvies aan bij voergezond.
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull
<-speciale editie van mijn onderschrift 

Mijn paarden krijgen allemaal Subli hoef ik het minst ver voor te rijden en ze doen het er goed op, de ponybrok is ook goed te voeren aan fjorden is mij verteld.
Mijn oudjes krijgen brokken en reform granen mix daar doen ze het super op.
Mijn oudjes krijgen brokken en reform granen mix daar doen ze het super op.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Ik heb eens de ponybrok en de dieetmix vergeleken op voervergelijk. De dieetmix is net iets lager in Z+S (verwaarloosbaar) en is zonder melasse (de brok niet).
Maar voor het prijsverschil van 6 euro per zak zou ik toch voor de ponybrok gaan
Maar voor het prijsverschil van 6 euro per zak zou ik toch voor de ponybrok gaan

A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Wat is het nut van 1 handje per dag voeren? Mijns insziens nutteloos. Je voert haar op die manier practisch niks aan vit.min. Je zou dan beter over kunnen stappen op een vitaminekorrel voor haar behoeftw aan vit.min.
Bijv die van marstall, de force. Bezorgt aan huis. Binnen 2 dagen geleverd hier. Www.marstall.nl
Bijv die van marstall, de force. Bezorgt aan huis. Binnen 2 dagen geleverd hier. Www.marstall.nl
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
- Thessa Keizer
Hier ga ik in mee!Tamara schreef:Wat is het nut van 1 handje per dag voeren? Mijns insziens nutteloos. Je voert haar op die manier practisch niks aan vit.min. Je zou dan beter over kunnen stappen op een vitaminekorrel voor haar behoeftw aan vit.min.
Bijv die van marstall, de force. Bezorgt aan huis. Binnen 2 dagen geleverd hier. http://Www.marstall.nl
En anders inderdaad een voeradvies opvragen, kan ook via de site van soulmate, google even daarop, is gratis en geheel vrijblijvend en zij is niet gekoppeld aan een speciaal soort voer of merk dus je krijgt een eerlijk onafhankelijk advies!
Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
- nancy imka
Dat ik zeg dat ik een handje geef komt omdat het net lucerne is en dus erg lastig schept. Dus pak ik met twee handen een flinke klauw. Ik denk dat dat toch al wel snel een halve schep is wat ik dan geef. Dus echt een handje is het niet. En idd als je moet voeren voor je aan de vitamine's zit die ze mag hebben dan mag ik wel iets meer gaan voeren ik weet het.Tamara schreef:Wat is het nut van 1 handje per dag voeren? Mijns insziens nutteloos. Je voert haar op die manier practisch niks aan vit.min. Je zou dan beter over kunnen stappen op een vitaminekorrel voor haar behoeftw aan vit.min.
Bijv die van marstall, de force. Bezorgt aan huis. Binnen 2 dagen geleverd hier. http://Www.marstall.nl