Het laatste Toot topic als ...
-
- Contacteer:
Re: Het laatste Toot topic als ...
Mooi! Bedankt dat wij mee mogen kijken... Liggend hebben ze wel minder pijn zegt men...
Ik vind het wel een dik applaus waard voor Amber en Tood!!!!!!!!!!!!
Ik vind het wel een dik applaus waard voor Amber en Tood!!!!!!!!!!!!
Waar niks in zit kun je ook niks uithalen!
Voor de certificering moet het ook en inderdaad, het is logisch maar ook zeker zo prettig te weten hoe je hengst er voor staat. Stel hij is niet vruchtbaar, dan heb je zonder test waarschijnlijk al heel veel moeite gedaan (merries dekken etc) voordat je het in de gaten hebt en dat is echt doodzonde.claudia schreef:Alle hengsten die aangekocht zijn of worden door het hengstenfonds moeten een spermaonderzoek ondergaan. Dat is een vereiste.
Wat natuurlijk ook wel heel logisch is.
Geluk is de vrucht van intens werk
Aggos, wat ziet dat er sneu uit... Wijs besluit dat je hem hebt laten ruinen denk ik. Zo gaat hij een veel fijner leven tegemoed en het scheelt jou veel rekening houden met allerlei zaken. Lekker gaan sporten met deze knapperd!
Vind ik ook.Bella schreef:Dat is denk ik ook nooit achterhaald bij gebrek aan registratie naar de voorgestelde hengsten op de HK na!?leoensuzanne schreef:Tja, dat weet ik eigenlijk niet. Of dit toeval is, of toch erfelijk? Dat zou ik echt niet weten.
@Anita: heb jij zo ooit geregistreerd welke hengsten veterinair zijn afgekeurd en zo ja, waarom ze zijn afgekeurd!?
Eigenlijk wel interessant (al zal het in de meeste gevallen niet uitmaken ivm castreren).
Het gaat me er nog niet eens zozeer om of er wel of geen sperma uit komt. Leuke bijkomstigheid. Maar meer in hoeverre dit toch als ernstige afwijking (erfelijk) wordt gezien.
Ook moeilijk na te gaan in dit geval. Maar vind het wel te toevallig dat opa ook al iets in deze richting had.
Sorry Amber misschien hammerysk zeggen hoor, niks ten nadele voor Toot. Verder had hij een goede aanwinst kunnen zijn.
Maar over het algemeen gezien vind ik het ook goed dat ze hengsten met zulke afwijkingen afkeuren.
Of zit ik nu gewoon te veel in de hondenfokkerij

Unique
18-05-2001 - 02-05-2008
Mijn nieuwe topper:
Unica, Waterman X Cambridge Cole
18-05-2001 - 02-05-2008
Mijn nieuwe topper:
Unica, Waterman X Cambridge Cole
Aah arme Toot! Wat zielig om hem zo te zien liggen.
Maar ik denk dat je straks door deze ingreep nog meer plezier van hem kan hebben.
Wat ga je met Gio doen nu je op pension moet gaan?
Maar ik denk dat je straks door deze ingreep nog meer plezier van hem kan hebben.
Wat ga je met Gio doen nu je op pension moet gaan?
Die gaat mee op pension, die is dan 2,5.
Dus dat kan dan wel !

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Hoe is het nu met Toot hersteld hij goed, geef hem maar veel knuffels
Maar die laat je wel hengst? bedoel ik eigenlijk.Amber_ schreef:Die gaat mee op pension, die is dan 2,5.Dus dat kan dan wel !
Oh zo haha, ja. Zolang het gaat natuurlijk 

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Hoe gaat het nu met Toot? heeft hij er veel last van?
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015