prijzen stro?
prijzen stro?
Ik kan van iemand 20 baaltjes stro overnemen voor 3 euro per stuk.. ik heb geen idee van de huidige prijzen voor stro. Is dit een goede prijs of niet? Zijn gewone kleine pakjes tarwestro.
Re: prijzen stro?
3 euro is zeker netjes. Straks als er nieuw stro komt en er is een goede oogst zakken de prijzen wel weer (hoop ik althans haha!)
Hier op het moment 4 euro per pakje.
Hier op het moment 4 euro per pakje.
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!
5 mei 2011 geboren: Hjala!!
Alinde... bedankt voor alles meissie!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!
5 mei 2011 geboren: Hjala!!
Alinde... bedankt voor alles meissie!
Ik denk dat 3 euro op het moment ook wel netjes is.
Had het hier laatst met een loonwerker over de stro en hooiprijzen en ik dacht dat hij ook op of tegen de €3 aanzit op het moment.
Vast niet het allergoedkoopste, maar zéker niet het duurste.
Had het hier laatst met een loonwerker over de stro en hooiprijzen en ik dacht dat hij ook op of tegen de €3 aanzit op het moment.
Vast niet het allergoedkoopste, maar zéker niet het duurste.
Castor
(v Topas) en Enzo de pret-terrorshet
the art of riding is to keep the horse between you and the ground.

Okee thanks! Dan ga ik ze donderdag ophalen.
zeker hier in de buurt ben ik ze nog niet goedkoper tegen gekomen Ilona 

* Paardrijden is Beleving, emotie, Vriendschap en Vrijheid.*
www.ronverhaartimmerwerk.nl Ook voor stallenbouw!
www.ronverhaartimmerwerk.nl Ook voor stallenbouw!
- Machteld&Falco
Jemig, ben ik even verwend 

http://pijama.come2me.nlFjorden zijn als Pringles: once you pop, you can't stop!
wel machteld, denk dat wij hier inderdaad verwend zijn
(dat geld geef ik aan mijn hooi, en vind het dan nog veel ook)

Hier spelen ze gewoon niet geheel eerlijk heb ik het idee...
Oke, er was minder hooi en stro, dus kostprijs moet iets omhoog. Maar ze kijken vooral wat de buurman doet en zo vliegen de prijzen knetterhard omhoog!
Loonwerker bij ons schraapt overal nog wat hooi vandaan en verkoopt het uiteraard voor ietsje meer dan inkoop (hij moet het immers ook op gaan halen en een boterham verdienen), maar doet niet mee met de prijzengekte om hem heen!
€6 voor een pakje hooi betaal je hier zomaar en voor stro volgens mij ook al €4!
Beetje om je heen kijken en vragen levert vaak nog wel wat goedkopere adresjes op.
In Zeeland is een adresje die kleine pakjes voor €11 verkoopt! Die verkopen goud hooi ofzo, helemaal lijp!
Oke, er was minder hooi en stro, dus kostprijs moet iets omhoog. Maar ze kijken vooral wat de buurman doet en zo vliegen de prijzen knetterhard omhoog!
Loonwerker bij ons schraapt overal nog wat hooi vandaan en verkoopt het uiteraard voor ietsje meer dan inkoop (hij moet het immers ook op gaan halen en een boterham verdienen), maar doet niet mee met de prijzengekte om hem heen!
€6 voor een pakje hooi betaal je hier zomaar en voor stro volgens mij ook al €4!
Beetje om je heen kijken en vragen levert vaak nog wel wat goedkopere adresjes op.
In Zeeland is een adresje die kleine pakjes voor €11 verkoopt! Die verkopen goud hooi ofzo, helemaal lijp!

Castor

Prijs per pakje zegt me niets eigenlijk. Ik reken altijd met prijs per ton ...
pakjes kan nog al veeel verschil in zitten namelijk.
-
Ik betaal ongeveer 2,5 euro voor pakje stro. Hooi ligt heel erg aan waar je gaat halen. Bij een vaste handelaar betaal ik nu rond de 4/4,50 maar heb dan altijd heel goed hooi. Ga je bij mensen thuis die teveel hooi hebben voor hun eigen paarden, betaal ik rond de 3 euro per pakje maar is de kwaliteit wisselend.....
Ik mag zorgen voor
Lajke (L-86, Bjorgard x Tunar) en
Mette (Haukaren x Heia Gutt)
Nou ik heb ze in huis, heb er 20 meegenomen. Wat een geld hè 60 eur pff
Wc papier is ook duur... 

Castor

- Machteld&Falco
Ik betaal 35 euro voor om en bij de 400 kilo voordroog (als 't niet meer is) en 15 euro voor een grote baal stro. Kleine pakjes hooi aan 2 euro en kleine pakjes stro aan 1.5 euro. Boer komt het ook gewoon leveren. Maar ik mag echt op mijn beide knietjes gaan zitten met zo'n boer en zulke prijzen! Grossist die aan stal levert verkoopt grote balen hooi (iets meer dan 400 kilo) voor 130 euroKeandra schreef:wel machteld, denk dat wij hier inderdaad verwend zijn

http://pijama.come2me.nlFjorden zijn als Pringles: once you pop, you can't stop!
Hmm ja ik hoor nu veel mensen die uit prijsoverwegingen dus de mindere kwaliteit nemen. Dat lijkt me niet echt een goede ontwikkeling. Ik ben dan ook wel heel blij met mijn eigen kuilbaaltjes. Ideaal. Ze zijn goed gelukt én ik weet precies wat erin zit.
hier vraag de stalbaas 2€ voor een pakje stro (maar gebruiken we niet)
verder heb ik 2 boeren bij welke ik aan mooi hooi kan aangeraken (is eerste jaar nu geweest en heb ondertussen dus 2 adressen waar we aan degelijk en mooi hooi aangeraken), hooi is 3€ voor een pakje (ongeveer 18 a 20kg, zeker, hetgeen we nu hebben zal meer dan 20kg zijn)
(hetgeen we nu geven krijgen ze zelfs niet allemaal op met hun ge3en op 1 dag
, er blijft geregeld nog een deel liggen, dus nu ben ik minder beginnen voeren, ook leuk voor de portemonnee)
heb ook eens 90€ gegeven voor 2 pakken voordroog van elk 500kg, super kwaliteit
verder heb ik 2 boeren bij welke ik aan mooi hooi kan aangeraken (is eerste jaar nu geweest en heb ondertussen dus 2 adressen waar we aan degelijk en mooi hooi aangeraken), hooi is 3€ voor een pakje (ongeveer 18 a 20kg, zeker, hetgeen we nu hebben zal meer dan 20kg zijn)
(hetgeen we nu geven krijgen ze zelfs niet allemaal op met hun ge3en op 1 dag

heb ook eens 90€ gegeven voor 2 pakken voordroog van elk 500kg, super kwaliteit
- Rosantjuh(L)banjer
Ik geloof dak maar in belgie ga wonen als ik die prijzen daar zo zie.
Hier voor kleine baaltjes hooi 4,50 en kleine baaltjes stro ben ik 3,50 kwijt.
Nou ja beter zo dan niet te krijgen zullen we maar zeggen..
Hier voor kleine baaltjes hooi 4,50 en kleine baaltjes stro ben ik 3,50 kwijt.
Nou ja beter zo dan niet te krijgen zullen we maar zeggen..

Bella (Bijoux van de Tsjoggelberg) en Fenne van de hoenderkamp

Tot een kleine BellaX Winser G
R.I.P. 27-11-'08 Popeye.
R.I.P 17-08-'12 Banjer.

Tot een kleine BellaX Winser G
R.I.P. 27-11-'08 Popeye.
R.I.P 17-08-'12 Banjer.
In nl verschilt t volgens mij ook per regio enorm
-
Het scheelt hier ook waar je precies in Belgie zit en of je regelt dat je het in de zomer zo van het land kunt halen (dan betaal je uiteraard veel minder want hebben zij er geen werk aan en geen opslag). Ik ben nu al aan het bedenken hoe we komende zomer zo vers hooi kunnen halen en het dan goed droog en adement kunnen opslaan. Zou best 200 baaltjes op voorraad willen of toch maar ingepakte pakken.....
Ingepakte pakken van tegen de 400 kg betaal ik 45 euro per pak bij kennissen en dan hebben ze er net de kosten van de loonwerker uit.... (deze zomer dan)
Ingepakte pakken van tegen de 400 kg betaal ik 45 euro per pak bij kennissen en dan hebben ze er net de kosten van de loonwerker uit.... (deze zomer dan)
Ik mag zorgen voor
- Machteld&Falco
Prijzen in België zijn echt regio-afhankelijk. Ik kan mijn hooi/voordroog ook zo goedkoop krijgen omdat de boeren in de omgeving extra inkomsten halen uit de festivals. 's Zomers verhuren ze hun weiden als camping. Nadeel is wel dat ik altijd eerst het hooi moet doorspitten op tentharingen en andere ondingen (lenzenpotjes, plastic zakjes)... Het vuil wordt normaal gezien wel opgeruimd, maar er blijft altijd wel wat liggen. De paarden en de geiten nemen gelukkig door de netten dermate kleine hapjes per keer, dat ze zelf ook perfect de vuiligheid die ik oversla eruit kunnen filteren. Een andere optie is er helaas niet, of ik moet van veel verder weg hooivoorraad indoen. De kwaliteit van het hooi zelf is gelukkig wel heel erg goed!
IdemWiesje schreef:Prijs per pakje zegt me niets eigenlijk. Ik reken altijd met prijs per ton ...