In deel 8 komt 't voorjaar eraan, de F-jes gaan er tegenaan!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Ootje

Re: In deel 8 komt 't voorjaar eraan, de F-jes gaan er tegen

Bericht door Ootje » vr 23 mar 2012, 18:42

Ziek zijn is nooit leuk, fijn dat je weer beter bent!

Hoe maakt Faira het?

Fenna had vandaag een slimme actie. Ze staat bij drie andere paarden en die kregen vandaag wortels, maar die mag Fenna niet. Voor ik haar emmer met bix voor d'r neus kon zetten, had ze al een wortel gepikt bij een ander paard. Ze viste 'm zo tussen de muesli vandaan, boefje :D .
Odette&Fenna
Ivonne

Bericht door Ivonne » vr 23 mar 2012, 18:58

Fatoush is zeker een doorzetter. Hij was net ook weer zo dol als een deur, beide mannen genieten volop van dit heerlijke weer, net een stel jonge honden. Zal eens proberen het te filmen, is zo mooi om te zien. Hij haart nog nauwlijks uit, maar heeft ook niet zo'n dikke vacht.

Ben benieuwd hoe Faira het doet.
Fenna is dus een slimme meid :)*
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Esther

Bericht door Esther » vr 23 mar 2012, 19:48

Die Fenna, slimmerik!! Zo'n worteltje is natuurlijk niet te versmaden!!

Fjella vandaag lekker gepoetst en geknipt, knippen ging niet zo goed, maar dat kwam vooral omdat het alle kant uit groeit, hihi..
Verder even zadeltje op, maar niet aangesingeld want ik had de verkeerde singel. I.p.v. de andere op te halen heb ik het schoftje van het mentuig en een gewoon hoofdstelletje meegenomen. Schoftje op, geen probleem, hoofdstelletje in. Ze heeft even heerlijk staan kauwen terwijl ik met Tea bezig was, maar later werd het haar ook wel gewoon.
Ze was eigenlijk verder wel braaf, beetje draaien, maar ze draaide mooi terug als ik het vroeg.
Heb even op het opstapje naast haar gestaan, even springen, maar het wordt steeds minder spannend.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
wolkj

Bericht door wolkj » za 24 mar 2012, 06:49

faira heeft 2 keer voor de wagen gestaan in de eerste 4 dagen, dus valt niets tegen. Natuurlijk wel wat eigenwijs en veel trekken op rechts. Dus ze zijn veel aant corrigeren. maar t komt dus wel goed :)

@dennis: ik ga over n week eens langs om te knippen
Faira (Orsta X Manus) :L)
Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014

Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9
Lindy

Bericht door Lindy » za 24 mar 2012, 08:06

Ben helemaal happy door het mooie weer. Finn gister even wat minder, lekker onder de douche en de winter is uit zijn staart gewassen.
Finn; Ik zag je, ik wou je, ik heb je, ik hou je!!
Ootje

Bericht door Ootje » za 24 mar 2012, 18:07

Wat goed van Faira!

Fjella doet het ook goed, zeg!

Fenna raakt eindelijk haar wintervacht kwijt.
Er staat nog niet zo veel gras in de wei, dus de paarden krijgen elke dag hooi.
Afbeelding

Samen delen:
Afbeelding
Odette&Fenna
foss

Bericht door foss » za 24 mar 2012, 18:50

Als alles goed gaat gaan we volgende week zaterdag Fjellko aan de longeer lijn doen en dan zet ik Mariska even op zijn rug ben erg benieuwd wat hij ervan vindt.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » zo 25 mar 2012, 09:33

foss schreef:Als alles goed gaat gaan we volgende week zaterdag Fjellko aan de longeer lijn doen en dan zet ik Mariska even op zijn rug ben erg benieuwd wat hij ervan vindt.
Arme Mariska :D Kan me voorstellen dat ze een hele kluif aan gaat hebben aan deze hittepetit. Succes +:)+
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Esther

Bericht door Esther » zo 25 mar 2012, 09:43

Fjella is echt een Manus uit Tea. Wist natuurlijk vrij zeker dat ze uit Tea kwam, hihi.. Maar haar Manus trekjes zijn ook duidelijk te herkennen!!
Maar nu officieel, sticker ontvangen van de DNA test en al keurig in het paspoort geplakt!!
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
foss

Bericht door foss » zo 25 mar 2012, 18:06

Anita schreef:
foss schreef:Als alles goed gaat gaan we volgende week zaterdag Fjellko aan de longeer lijn doen en dan zet ik Mariska even op zijn rug ben erg benieuwd wat hij ervan vindt.
Arme Mariska :D Kan me voorstellen dat ze een hele kluif aan gaat hebben aan deze hittepetit. Succes +:)+
Wie weet valt het mee we overdonderen hem en we zullen zien ik hou hem goed vast dat het veilig is voor Mariska zo doen we het altijd en tot nu toe altijd goed gegaan.
We zetten het op foto.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Suzanne

Bericht door Suzanne » ma 26 mar 2012, 06:54

oeh spannend Foss!! ben benieuwd!

ik heb vrijdag genoten van een ontzettende brave Ko aan de longeerlijn. :j
wat is dat manneke looplustig en enthousiast :D moet zeggen.. dat had ik niet zo verwacht :+ maar hij vind 'werken' maar wat leuk +:)+ binnenoortje constant netjes op mij gericht ook en zijn reactie op de stemhulpen gaan echt al bijna perfect, zelfs in galop aanspringen met kus-geluidje. en hij springt eigenlijk altijd meteen ook in de goede galop en zo niet, corrigeert hij zichzelf bijna meteen. genieten :D :j

zaterdag heb ik hem laten spelen met Aiden. bosbeheer heeft opeens besloten dat er maar max. 3 paarden achter mogen staan.. en dus komen fio en aiden niet meer erbij. baal er erg van.. ko is gek op aiden en ze spelen zo leuk samen. maarja. niks aan te doen.
na het flinke spelen was Ko nat en moe. en als je dan naar de wei loopt over t pad krijg je opeens dit:
Afbeelding

eerst ging hij rollen en toen besloot billie turf dat ie eigenlijk wel lekker lag _O- _O- hij heeft ook echt languit gelegen zo van pfff even dutje doen hoor :')
Afbeelding
Tass

Bericht door Tass » ma 26 mar 2012, 17:11

Fjellko die iemand op hem krijgt, spannend :D.

Kootje die lekker lag te slapen :+:

Vandaag lekker in de middag op stal geweest. Aiden lekker gepoetst, die heeft nog gespeeld in een plasje water :'). Daarna Fio gepakt en lekker los gewerkt. Stap en draf gaat erg goed op mijn commando. Galop vandaag voor de eerste keer gedaan en ging wel oke, moeten nog wel meer oefenen hoor :D. Blondje heeft lekker veel knuffels gekregen :D.
Mijn Toppers:
Blondie :+: Fiorano :+: Aiden van de Alsemgeest :+:
Esther

Bericht door Esther » ma 26 mar 2012, 18:16

Brave Ko zeg!! En echt een lieve foto, helemaal moegespeeld dus!!

Fiorano ook lekker aan de bak. Nog een heel leven om te oefenen! Hij is al verder dan Fjel hoor!!

Ben benieuwd hoe Fjellko het gaat doen met een ruiter op zijn rug.

Fjella vandaag weer de gebruikelijk poetsbeurt, genieten. Hoofdstelletje in. Ze wordt wel wat geduldiger met het aan de muur staan geloof ik. Ook haar hoefjes uitgekrabt, merkte bij de hoefsmid dat ik dat wel wat moet oefenen. Ze deed het bij de meeste voetjes wel aardig braaf, maar ze heeft nog moeite met haar balans. Dus even wat vaker meepakken.
Verder is ze duidelijk niet dol op slobber en zeker niet met lijnzaad, geloof dat ze alles eronder heeft gesmeerd, maar er ging maar weinig naar binnen. Fjella was ook wel wat druk, want ik had Tea op stal gezet met haar slobber zodat Fjella ook een beetje leert dat het best leuk is om even bij mama vandaan te zijn..
Tea luste het ook niet, verwende...
Later de rest in de wei gegeven met hun brokjes erop en toen gingen de emmers wel schoon leeg.. Naja, ze hebben het in ieder geval binnen.
Voer ze even wat lijnzaad bij omdat ze op het maisland lopen, daar groeien sprietjes gras, maar ik ben bang dat ze dan toch wel wat zand binnen krijgen..

Heb wat foto's gemaakt:

Hmm, wel lekker met brokjes:
Afbeelding

Do the donkey:
Afbeelding

Rara, waarom is Fjella zo'n dikkerd?? Schuift mooi even in op mama's emmer.. Die het dan ook toelaat!! 8)7
Afbeelding

Fjella helemaal, excl. neus:
Afbeelding

Lekkere slobberneus!!
Afbeelding
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Suzanne

Bericht door Suzanne » di 27 mar 2012, 06:56

esther wat is ze toch leuk!
echt zo'n lief en mooi koppie zit erop :j

gisteravond genoten van een lange boswandeling met mn lief, Ko en Vjell.
wat een heerlijk weer zeg! blije briesende poownies, mooi laagstaand zonnetje, lekkere geurtjes in het bos en een lief die helemaal trots was op hoe goed Vjell naar hem luisterde en meerende af en toe hahaha :D genieten :j

foss wel fotos maken he van fjellko zn vuurdoop!
Afbeelding
Tass

Bericht door Tass » di 27 mar 2012, 13:33

Esther: We doen ook lekker rustig aan, ik denk dat het gister zeker een maand geleden is dat ik met hem heb losgewerkt :). Probeer het nu 1x in de week te blijven doen omdat ik merk dat hij het erg leuk vind dat hij mee mag doen aan het grote paarden leven :D. Hij was erg happy gister :D. Met Aiden doe ik niks qua werken, hij is echt nog jong, dat merk je gewoon. Hij vindt dingen leren wel heel leuk maar het moet niet te lang duren :P.

Sinds zondag staat Blond bij mijn 2 mannen en dit gaat erg goed :D. Fio was gelijk helemaal in love op zijn dame :=. Maar gister was gras toch weer leuker :'). Aiden daar in tegen is helemaal gek met Blond. Niemand mag te dicht bij haar komen want dat loopt hij er tussen door. Hij staat dicht bij haar te grazen en als ze weg loopt en hij heeft het niet door dan draaft hij snel mee. Zo snoezig :+:. Fio loopt bij allemaal een beetje en vind het wel best :+.
Mijn Toppers:
Tass

Bericht door Tass » di 27 mar 2012, 13:34

Fjella is knappe dame hoor, ze heeft een enorm lekker bekkie :D.
Mijn Toppers:
Esther

Bericht door Esther » di 27 mar 2012, 15:31

Tass schreef:Fjella is knappe dame hoor, ze heeft een enorm lekker bekkie :D.
incl. slobber/lijnzaadprak??

Vandaag me verwonderd over Florian (Reinar x Yarra) Wat is die ineens veranderd zeg!! Ging van een mooi veulen, naar rasechte naarling/twenter en vandaag kwamen we bij hem en Janna en ik stonden echt even van, huh, wie is dit dan??? Die droogt dan toch nog weer leuk op!!
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
wolkj

Bericht door wolkj » di 27 mar 2012, 19:10

Fjella ziet er goed uit!

Ik ga vrijdag Faira eens een bezoekje brengen, even knippen.
Kreeg vandaag het bericht dat het goed met haar gaat en dat ze elke dag een stapje verder komt. Het komt helemaal goed zeiden ze!
Faira (Orsta X Manus) :L)
Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014

Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9
Ivonne

Bericht door Ivonne » di 27 mar 2012, 19:36

kan wel janken om Fatoush zijn manen, wat een drama. Hij heeft echt van die pluismanen, net veulenhaar. Het springt alle kanten op en hij schuurt ook nog eens. Ik vind het echt verschrikkelijk om hem te knippen. Zijn kuif is ook zo pluizig, heel ander haar dan bij Marga
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Dennis

Bericht door Dennis » di 27 mar 2012, 21:11

wolkj schreef:Fjella ziet er goed uit!

Ik ga vrijdag Faira eens een bezoekje brengen, even knippen.
Kreeg vandaag het bericht dat het goed met haar gaat en dat ze elke dag een stapje verder komt. Het komt helemaal goed zeiden ze!
Goed nieuws dus Willeke! Ben benieuwd naar de eerste foto's van haar voor de wagen
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Plaats reactie