Rijden in de wei

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
ukoldaatje

Re: Rijden in de wei

Bericht door ukoldaatje » do 22 mar 2012, 08:49

Ik heb ook met ijzers gereden in de wei, zonder kalkoensgaten.
Maar dan deed ik de galop alleen met droog weer en de wei kurkdroog was, en niet te lang.
Je merkt gauw wanneer ze geen grip hebben. Meeste van de tijd rij je toch overgangen en dan paste ik de training aan naar de staat van de grond.

Als het erg nat was was draven ook geen optie. Maar als je net als ik gewoon puur voor de fun rijdt is dat geen enkel probleem.

Dan richtte ik mezelf meer op het stuur, en de reactie op het been zeg maar. Veel wendigen stappen, achterwaarts, wijken, halt houden, enz enz..

Als je idd wedstrijden rijdt en ambities hebt, dan zou ik ook kalkoensgaten in de ijzers plaatsen. Maar ik vond dat niet nodig omdat ik gewoon voor mezelf reed.
Trotse mama van Jin 2009 uit China en Tim 2012 uit mijn buik, 2 mopseflopsen en een beagle, en Mandel m101 weer terug in mijn wei om voor te zorgen met onze shetters..
shesannie

Bericht door shesannie » do 22 mar 2012, 09:54

Oke anita bedankt!
mijn hoefsmid is net op vakantie en is er over 3 week weer zei die. maar zal dan overleggen wat het beste is om te doen :)
maar zal zeker aangeven dat ik op de wei wil rijden ( alleen hij zegt ook dat je best op het asvalt kunt galoperen met ijzers)
Wiesje

Bericht door Wiesje » do 22 mar 2012, 11:04

Shesannie, dat kan ook!
Bereden politie wel eens aan het werk gezien?

Niet dat ik het ooit heb gedaan trouwens!
Marijke_

Bericht door Marijke_ » do 22 mar 2012, 11:09

Je kan ook zonder ijzers op asfalt galoperen. Of je het moet doen, in beide gevallen is de vraag natuurlijk. Ik voorkom de "Bambi op het ijs" taferelen liever, om over pezen nog maar niet na te denken. Ga zelf eens rennen over asfalt met ijzeren schoenen aan je voeten.... Ik rijd dus niet in de wei (niet zonder ijzers en niet met ijzers zonder stiften) of het moet echt lang droog geweest zijn.
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
shesannie

Bericht door shesannie » do 22 mar 2012, 11:49

nou ik durf dat ook niet hoor :P
shesannie

Bericht door shesannie » ma 26 mar 2012, 20:52

Nog 2 weekjes en mijn hoefsmid is weer terug en laat ik haar ijzers eraf halen ( ze staat nu toch meer op gras dan op de tegels) en ik ben van plan op de wei te gaan rijden dus heeft ze geen ijzers nodig ( mocht dit geen succes zijn dan laat ik dr uiteraard weer ijzers onder zetten voor de buitenritten) heb al een plek op de weide gevonden om af te zetten :) zit een soort kuiltje in maar moet te doen zijn
Plaats reactie