Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
-
nancy imka
Bericht
door nancy imka » wo 21 mar 2012, 12:04
Hoi,
Wie heeft er ervaring met een oxer sulky voor de grotere pony's. Er staat er bij mij in de buurt een te koop en enerzijds wil ik heel graag een sulky van Clever maar goed als ik een oxer koop heb ik nog 1000 euro over om andere leuke dingen mee te doen. Ik doe er verder geen gekke dingen mee zoals wedstrijden alleen ritjes over het asfalt en dit ook niet heel veel. Moeilijk moeilijk moeilijk...
Het lijkt mij opzich voor dat geld ook best een leuk wagentje maar ja het moet natuurlijk wel veilig zijn dus wie heeft er ervaring mee?

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
-
Amber_
Bericht
door Amber_ » wo 21 mar 2012, 12:19
Ik heb er eentje, maar dat is een eigen gemaakte zeg maar.
Kotsmisselijk word ik er van haha. Met stappen prima... maar in draf en galop is het net een schommelboot

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
-
Krista
Bericht
door Krista » wo 21 mar 2012, 12:34
Wil je perse een duo zit op je kar?
Ik heb nog een hele stevige uitrijkar te koop, met torsieveren, met forsere banden alleen met een enkel zitje.
Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL

-
nancy imka
Bericht
door nancy imka » wo 21 mar 2012, 16:47
Hoi Krista, ik wil idd perse een duo zit aangezien ik vaak met Dees samen men. Vind het juist zo leuk aan mennen dat je iemand mee kan nemen.
@ Amber ik had hiervoor ook een sulky en dat stuiteren herken ik wel

ik hoop alleen dat als ie geveerd is dat het beter gaat. En die heb ik echt weggedaan omdat ik er zelf zo moeilijk in en uit kon komen met mn enkels. En dat lijkt me met een paardje die het moet leren wel handig als je er snel af kan stappen als er iets is

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
-
Krista
Bericht
door Krista » wo 21 mar 2012, 16:54
De gewone sulkys stuiteren en schommelen eigenlijk allemaal wel daar ontkom je bijna niet aan met een tweewieler.
Daarom hebben wij toen de uitrijkar gekocht die ik nu te koop heb die heeft torsieveren en ook bredere banden zodat je in het bos bijvoorbeeld ook uit de voeten kan en geen wandelende nieren krijgt.
Als je meer comfort wil moet je een vierwieler kopen.
Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL

-
leoensuzanne
Bericht
door leoensuzanne » wo 21 mar 2012, 21:02
Krista schreef:De gewone sulkys stuiteren en schommelen eigenlijk allemaal wel daar ontkom je bijna niet aan met een tweewieler.
Daarom hebben wij toen de uitrijkar gekocht die ik nu te koop heb die heeft torsieveren en ook bredere banden zodat je in het bos bijvoorbeeld ook uit de voeten kan en geen wandelende nieren krijgt.
Als je meer comfort wil moet je een vierwieler kopen.
even offtopic, maar toen ik dat las, moest ik echt wel even lachen!!
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
-
foss
Bericht
door foss » do 22 mar 2012, 05:23
Ik heb de sulky gehad in het klein en vond de kwaliteit slecht maarja daar is het geld ook na.
Hou ook niet van 2 wielers heb liever een 4 wieler met een draai krans is veel veiliger.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)