verschil tussen vlas en hennep
Re: verschil tussen vlas en hennep
heb even geinformeerd, bij ons is hennep 6,50, maar is niet hemparade of hempbed, ben even de naam vergeten, inplaats dat ik dat dan ook even opschrijf.
@ Tamara, prijs is bij jullie dus zo goed als het zelfde, die 20 cent zou het wel niet doen hihi.
@ Naisven, oke, vroeg dit namelijk, omdat James best gevoelige oogjes heeft.
Hoeveel pakken hennep gebruiken jullie als je een stal voor het eerst opstrooit?
Gebruik bij vlas in de zomer 2 pakken[omdat ze dan de meeste tijd buiten staan] en in de winter 3.
Als ik met hennep ook 2 of 3 pakken kan gebruiken ben ik dus wel goed koper uit, want hennep is dus 6.50 en vlas betaal ik 7.75. Oke zit in vlas wel meer kilo's, maar omdat dat zo fijn is heb je misschien bij hennep wel minder nodig om een goed bed te krijgen, of zie ik dat verkeerd?
@ Tamara, prijs is bij jullie dus zo goed als het zelfde, die 20 cent zou het wel niet doen hihi.
@ Naisven, oke, vroeg dit namelijk, omdat James best gevoelige oogjes heeft.
Hoeveel pakken hennep gebruiken jullie als je een stal voor het eerst opstrooit?
Gebruik bij vlas in de zomer 2 pakken[omdat ze dan de meeste tijd buiten staan] en in de winter 3.
Als ik met hennep ook 2 of 3 pakken kan gebruiken ben ik dus wel goed koper uit, want hennep is dus 6.50 en vlas betaal ik 7.75. Oke zit in vlas wel meer kilo's, maar omdat dat zo fijn is heb je misschien bij hennep wel minder nodig om een goed bed te krijgen, of zie ik dat verkeerd?
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥Een goed paard heeft geen kleur, maar een aalstreep
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
heeft de ene de vorm en de andere de kleur, zijn ze samen een gewone fjord( Fimke en James)
1 pak per 2 vierkante meter is het advies
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Dat is zeker wel nodig. Denk dat Nis en Anka boxen van ong 3 bij 3 hebben en daar ging als startmateriaal 4 pakken in.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Hempparade is hier te krijgen via de groothandel in Oude/nieuwe Pekela, 4.75 per pak, benodigde afname hoeveelheid voor die prijs weet ik niet.
Als ik het omreken per kilo, is de hempbed €0,03 per kilo duurder.Tamara schreef:Hempbed is dus met eucalyptus erdoor. Isiets goedkoper dan vlas! vlas 7.50 per 21 kg ,hempbed 5.85 per 15 kg

Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011
www.fitenvitaaldier.nl
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011
www.fitenvitaaldier.nl
ik ben nog nooit een rekenwonder geweest hihi. maar vlad is dan 21 kg delen door 7.50 en hennep is 15 kg delen door 5.85? zie je,ik ben geen rekenwonder hihi. moet net andersom natuurlijk. dan is het iets duurder maar te verwaarlozen. in gebruik is het voor mij goedkoper. moest met vlas om de dag bij strooien en nu met hennep al 6 dagen niet
maar ik heb het liggen in stal en ben er tevreden over. blijft veel droger dan vlas en ruikt ook nog eens fris
maar ik heb het liggen in stal en ben er tevreden over. blijft veel droger dan vlas en ruikt ook nog eens fris
Helemaal mee eens
. Pak per week erbij kan ik nu mee toe en dat vinden zowel de paarden als mijn portemonnaie acceptabel
.

Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Dus dan is hennep uiteindelijk toch goed koper hihi.
Heb met vlas twee pakken in de week voor Udo nodig en voor Fimke 1, die is veel schoner.
Ga toch eens kijken voor hennep denk ik als mijn vlas op is.
Heb met vlas twee pakken in de week voor Udo nodig en voor Fimke 1, die is veel schoner.
Ga toch eens kijken voor hennep denk ik als mijn vlas op is.
♥Udo 08-03-1999
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
♥James 08-05-2010
♥Fimke 24-04-2011
Ik deed met Cos 1 week met een pak vlas en P.C. minder maar die had destijds een klein stalletje. Dinsdag gaan de mannen over naar onze eigen stallen (jippie!) en heb vlas gehaald
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Ik gebruik het nu 3 weken, en ben er zeer tevreden over. 1x per week een pak er bij is voldoende, terwijl het met vlas 2x per week moest, wel een halve dan, maar dat werd veel sneller nat.
verschil voor mij tussen hennep en vlas, is wel of geen jeuk en rode bultjes (ikke zelf dus).
van Hennep krijg ik letterlijk overal de kriebels
van Hennep krijg ik letterlijk overal de kriebels