16 jaar en oudere fjorden topic deel 3
- nancy imka
Re: 16 jaar en oudere fjorden topic deel 3
Hihi grappig die onderlip van Ilona
Met Imka gaat het wel prima volgens mij! Die heeft het goed naar dr zin in de sneeuw alleen lastig dat ze op ijzers staat met die sneeuw verder gaat het prima!

- Ilonka
Huh? Wat is er met haar onderlip?
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Centenbakkie bedoelt Nancy denk ik.
Ja Meline haart idd al flink. Niet bij in de buurt komen want dan vreet je haar, haha.
Ja Meline haart idd al flink. Niet bij in de buurt komen want dan vreet je haar, haha.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

- nancy imka
ja inderdaad die centenbak. Imka heeft vaak een hanglip het worden dan echt omaatjes om te zien met die centenbakkie's. En dan staan ze er ook nog mee te trekken of te bibberen net als echte oma's

-
Volgens mij kunnen alleen fjordengekken enthousiast worden van zo;n centenbakje!
Hier net Lajke eens verwend met een poetsbeurt, de haren vliegen er nu af. Morgen maar eens de gekartelde kant van het zweetmes gebruiken, dat gaat wat efficienter. En lekker dat ze het vond om geborsteld te worden, ze stond er bijna bij te kwijlen.....
Hier net Lajke eens verwend met een poetsbeurt, de haren vliegen er nu af. Morgen maar eens de gekartelde kant van het zweetmes gebruiken, dat gaat wat efficienter. En lekker dat ze het vond om geborsteld te worden, ze stond er bijna bij te kwijlen.....
Ik mag zorgen voor
Lajke (L-86, Bjorgard x Tunar) en
Mette (Haukaren x Heia Gutt)
Ik durf er bij Meline niet zo goed aan te beginnen want dan zit ik van top tot teen onder het haar en ook in mijn mond ben ik bang, haha.
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

-
Ik heb ook voor ik begon, een oude broek en jas aan gedaan en handschoenen en mijn haren vast.... gelukkig waaide het niet....
Moeite was voor niets, hoewel Lajke er nog netjes uitzag vanmorgen, had Mette zijn moddervlekken verruild voor mestvlekken. Werkelijk, die gaat voor de titel smeerkees van de week! Ik hoop dat mijn man deze week eindelijk een hekwerk boven de deur maakt zodat ik Mette echt kan opsluiten in zijn stal en weer kan gaan rijden met Lajke in het bos.
Moeite was voor niets, hoewel Lajke er nog netjes uitzag vanmorgen, had Mette zijn moddervlekken verruild voor mestvlekken. Werkelijk, die gaat voor de titel smeerkees van de week! Ik hoop dat mijn man deze week eindelijk een hekwerk boven de deur maakt zodat ik Mette echt kan opsluiten in zijn stal en weer kan gaan rijden met Lajke in het bos.
Ik mag zorgen voor
Erg he, al die haren die overal aan blijven zitten.
Odette is al een deel van haar wintervacht kwijt, nu de rest nog.
Odette is al een deel van haar wintervacht kwijt, nu de rest nog.
Odette&Fenna
Nisko is gisteren gemetamorfoosd
. Geknipt en geborsteld. Jeutje, er kwam echt geen eind aan het haar. En idd, ik had ook overal haar, blegh! We hebben sinds weken ook weer een ritje gedaan. Ze was erg attent maar uiteraard gewoon braaf. Alleen loopt ze echt zeer stijf en kort
.
En of dat nou echt zo is of mijn verbeelding omdat ik natuurlijk meer met Anka rijd, dat weet ik niet. En ik vraag me af, zou ik dan juist meer of minder moeten rijden met haar? In de wei op zachte ondergrond is ze prima vlot overigens
. En ze wil ook wel mee uit rijden. Lastig hoor, de afgelopen vorstperiode met de harde ongelijke grond was voor haar voeten natuurlijk ook niet echt prettig. Woensdag maar weer even rijden en kijken of het met de tijd weer beter wordt komende weken.

En of dat nou echt zo is of mijn verbeelding omdat ik natuurlijk meer met Anka rijd, dat weet ik niet. En ik vraag me af, zou ik dan juist meer of minder moeten rijden met haar? In de wei op zachte ondergrond is ze prima vlot overigens

Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Meline heeft gisteren ook een beurtje gehad, geknipt en geborsteld. Er kwam een grote emmer vol haar af en wij werden ook nit onbedeeld gelaten, haha. Ze staat nu weer alleen als voorbereiding op de komst van het veulen. Nu kan ik, als ik dat zou willen, haar ook weer eens zelf pakken om haar een beurtje te geven. Gisteravond heb ik haar zelf op stal gezet. Voor jullie allemaal misschien niets bijzonders maar mij maakt dit erg blij.
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Fijn toch Anita, dat je op deze manier met Meline bezig kan zijn.
Lastig probleem Annemarie. Loopt ze voor of achter zo stijf?
Odette heeft drie winters op vitamine E gelopen omdat ze zo stijf was. Afgelopen najaar leek het ook weer mis te gaan, dus ik dacht dat ik niet meer zou kunnen rijden in de bak. Dit viel gelukkig mee en het gaat nu best goed zonder vitamine E.
Toch heeft ze af en toe dagen dat ze niet lekker loopt, dan lijkt het alsof ze achter niet weg kan komen. Geen idee hoe dat komt.
Vandaag hebben we lekker gereden. Eerst een poos binnen, toen nog een rondje buiten.
Odette heeft drie winters op vitamine E gelopen omdat ze zo stijf was. Afgelopen najaar leek het ook weer mis te gaan, dus ik dacht dat ik niet meer zou kunnen rijden in de bak. Dit viel gelukkig mee en het gaat nu best goed zonder vitamine E.
Toch heeft ze af en toe dagen dat ze niet lekker loopt, dan lijkt het alsof ze achter niet weg kan komen. Geen idee hoe dat komt.
Vandaag hebben we lekker gereden. Eerst een poos binnen, toen nog een rondje buiten.
Odette&Fenna
Fijn Anita, van dit soort kleine dingen kan je zo genieten.
Hier gaat het goed met de oudjes, Haila scheurt weer door de bak en Foss is niet oud te krijgen.
Pebbels en Pipo heb ik weinig over te vertellen die gaan prima ben wel blij dat de sneeuw weg is kunnen ze weer lekker dollen in de bak zonder dat ik mij zorgen hoef te maken.
Hier gaat het goed met de oudjes, Haila scheurt weer door de bak en Foss is niet oud te krijgen.
Pebbels en Pipo heb ik weinig over te vertellen die gaan prima ben wel blij dat de sneeuw weg is kunnen ze weer lekker dollen in de bak zonder dat ik mij zorgen hoef te maken.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Nisko loopt voor heel kort omdat ze chronisch bevangen is aan beide voorbenen. Dus gevoelige voetzolen, daardoor houdt ze zich in de rug ook wat stijf en gaat ze in zijn geheel eigenlijk kort. Daar is helaas niet heel veel aan te doen behalve haar op ijers houden en niet te dik laten worden.Ootje schreef:
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
-
Vanmorgen voor het eerst sinds heel lang weer met Lajke naar het bos geweest. Pfffff wordt toch tijd dat ik haar vertel dat ze 21 wordt in mei... Eerst al gedoe met het oversteken van de staatsbaan (daar rijden ze 70 dus moet ze niet zomaar gaan stilstaan, gelukkig kwam er geen verkeer). Daarna heel veel gesnuif en niet langs de vijver willen maar wel achter een auto aan (met nog meer gesnuif want stel je voor dat er waternimfen zijn). Langs de manege ging nog redelijk, tot ze én een stilstaande tractor en 2 wandelaars zag, 2 keer heeft ze zich omgegooid om er daarna doodbraaf langs te stappen. Verder in het bos nog een hoop gesnuif, paadjes niet in willen (kan vanwege wilde zwijnen dus dat forceer ik dan maar niet). 2 keer zomaar in galop gesprongen terwijl we aan het draven waren om promt bijna stil te gaan staan vanwege een afgezaagde tak of toch kabouters of bosspookjes?
Niet echt ontspannen dus, ze was zeiknat van het zweet, op de terugweg wandelde ze op haar dooie gemak overal langs.
Niet echt ontspannen dus, ze was zeiknat van het zweet, op de terugweg wandelde ze op haar dooie gemak overal langs.
Ik mag zorgen voor
Rare Lajke, die "oudjes" kunnen nog rare capriolen uithalen.
Net Marga even lekker geborsteld. Ze verhaart lekker en genoot van haar poetsbeurt. Ze groeit goed, ik ben zo benieuwd naar haar veulen, zo benieuwd of hij op Fatoush lijkt, wat ik érg hoop
Marloes
wat is het toch een schat van een merrie, goud waard zo'n dier. We hebben vanmiddag een relaxt wandelingetje met haar gemaakt, daarna geknipt en lekker geborsteld. We staan er met 4 man omheen te borstelen, tractors rijden af en aan en Marloes? Die slaapt....zo'n extreem braaf dier.
Vorige week met 2 deelnemers gewandeld, voltigesingel erop. Beide dames reden voor het eerst zonder zadel en ze genóten. Marloes deed het zo superbraaf, wat een superdier
Net Marga even lekker geborsteld. Ze verhaart lekker en genoot van haar poetsbeurt. Ze groeit goed, ik ben zo benieuwd naar haar veulen, zo benieuwd of hij op Fatoush lijkt, wat ik érg hoop

Marloes

Vorige week met 2 deelnemers gewandeld, voltigesingel erop. Beide dames reden voor het eerst zonder zadel en ze genóten. Marloes deed het zo superbraaf, wat een superdier
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Lajke heeft vast het voorjaar in haar bol. Wat kunnen ze nog gek doen he, al zijn ze op leeftijd.
Fijn dat Marloes zo'n braaf paard is.
Odette gaat weer aardig goed met rijden. Als ik er net op zit, is ze niet vooruit te branden, maar als ik de tijd neem om goed los te stappen en te draven gaat het prima.
Fijn dat Marloes zo'n braaf paard is.
Odette gaat weer aardig goed met rijden. Als ik er net op zit, is ze niet vooruit te branden, maar als ik de tijd neem om goed los te stappen en te draven gaat het prima.
Odette&Fenna
-
Gekke Lajke is dus met kinderen en rare dingen wel doodbraaf (was paard van Sint Maarten en liep keurig tussen brandende kaarsjes door met 150 kinderen met lampionnen achter haar aan).
Ohh dat poetsen vinden ze hier nu ook zo lekker, er blijven wolken haar af komen!
Ivonne, is Fatoush zo goed gelukt? ik zal eens zoeken dadelijk in PP.
Ohh dat poetsen vinden ze hier nu ook zo lekker, er blijven wolken haar af komen!
Ivonne, is Fatoush zo goed gelukt? ik zal eens zoeken dadelijk in PP.
Ik mag zorgen voor
Lajke weet dus precies hoe ze zich moet gedragen bij bepaalde personen
.
Fijn dat ze zo braaf is met kinderen.
Vanmorgen hadden we 'proefjesdag' op de manege. Fjord Flora liep 2 proefjes, dat gaat nog prima al is ze bijna 27. Ook shet Udine (bijna 29) deed mee. Met een lint om haar nek, want het meisje dat er op reed, was jarig vandaag.
Mooi om te zien hoe fit deze oudjes nog zijn.

Fijn dat ze zo braaf is met kinderen.
Vanmorgen hadden we 'proefjesdag' op de manege. Fjord Flora liep 2 proefjes, dat gaat nog prima al is ze bijna 27. Ook shet Udine (bijna 29) deed mee. Met een lint om haar nek, want het meisje dat er op reed, was jarig vandaag.
Mooi om te zien hoe fit deze oudjes nog zijn.
Odette&Fenna
Gisteren ging het wat minder met Haila ze had koliek ik was wezen rijden en toen ik terug kwam lag ze in de bak je zou denken niks aan de hand maar voor Haila wel want door haar stijfheid ligt ze nooit meer omdat ze niet meer kan op staan.
Eerst even aangekeken want ze ging weer staan maar na een uur toch weer liggen dus haar overeind geholpen en Colosan gegegeven en even gewacht of er wat veranderde maar helaas dus de dierenarts gebeld en die is gekomen.
De ene linkerkant had geen darmwerking maar de rechterkant nog wel en ze had een ruis kan door de koliek komen of wie weet heeft ze die al.
Ze heeft een darm ontspanner gekregen en we moesten elk half uur 5 minuten wandelen om te hoen dat ze ging mesten maar helaas om 11 uur nog steeds geen mest dus op advies van de dierenarts de trailer gepakt en Haila in de trailer gezet en gaan rijden met als resultaat mest goh wat was ik daar blij mee.
Vannacht heeft ze nog een keer gemest en vanmorgen stond ze weer te hinniken om haar eten nu hopen dat het zo door gaat.
Wat kan je een hoop zorgen hebben om een koliek paard zeg.
Eerst even aangekeken want ze ging weer staan maar na een uur toch weer liggen dus haar overeind geholpen en Colosan gegegeven en even gewacht of er wat veranderde maar helaas dus de dierenarts gebeld en die is gekomen.
De ene linkerkant had geen darmwerking maar de rechterkant nog wel en ze had een ruis kan door de koliek komen of wie weet heeft ze die al.
Ze heeft een darm ontspanner gekregen en we moesten elk half uur 5 minuten wandelen om te hoen dat ze ging mesten maar helaas om 11 uur nog steeds geen mest dus op advies van de dierenarts de trailer gepakt en Haila in de trailer gezet en gaan rijden met als resultaat mest goh wat was ik daar blij mee.
Vannacht heeft ze nog een keer gemest en vanmorgen stond ze weer te hinniken om haar eten nu hopen dat het zo door gaat.
Wat kan je een hoop zorgen hebben om een koliek paard zeg.
http://www.fjorkahoeve.nl
Oh, wat balen Karin. Hopelijk loopt het met een sisser af en knapt ze weer helemaal lekker op.
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco