Knokpartij
Re: Knokpartij
Mooie foto's van geweldige dieren ookal zijn het geen paarden ze zijn fantastisch.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
de stieren kijken niet op of om als je langsloopt, alleen die ene mooie, die volgde ons de hele tijd met zijn ogen. Bij die knokpartij zit er een sloot tussen, bevroren weliswaar....En ik heb telelens he, dus zó dichtbij sta ik niet.
Trouwens Janna, Annabel en Monne....vriendin van me van de fotoclub, waar ik over vertelde, is naar de waddenzee geweest om te fotograferen. Op de terugweg nog even langs de Koniks....ze stonden er midden tussen in..Balen dat ze bij ons zo ver weg stonden.
Die zittende koe is leuk Monika
Trouwens Janna, Annabel en Monne....vriendin van me van de fotoclub, waar ik over vertelde, is naar de waddenzee geweest om te fotograferen. Op de terugweg nog even langs de Koniks....ze stonden er midden tussen in..Balen dat ze bij ons zo ver weg stonden.
Die zittende koe is leuk Monika

Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
@ Ivonne: Volgende keer beter ja! We gaan net zo lang door tot dat wij ook een keer er tussen staan. 

Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Nou Ivonne, ik vond die bruine stier die uit de kudde gezet werd toch wel heel veel interesse in ons vertonen. En dan niet alleen volgen met zijn ogen; hij liep ons de hele tijd achterna. Ik zat niet voor niks in die boom! Jij was enige die er nogal onbevangen tussen rond liep. Maar ze waren wel prachtig mooi!
jammer dat ik geen foto heb dat jij boven in die boom zat
Ik voelde me wel veilig met al die bomen en sloten. En hij liep ook nog eens erg beroerd.

Baranna 13-5-2006
Mooie actiefoto's! Stoere beesten.
Anke: we gaan nog veel samen beleven!
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
Jou foto's zijn ook echt prachtig geworden Ivonne, ha maar ik moet het even gezegd hebben, vind je echt bijzonder lef hebben voor de mooie plaatjes
...kon het dan ook niet laten je er af en toe ook op te zetten..
Waar Janna, Monika en ik nog aan het soebatten waren over wat er mogelijk kon gebeuren, lag Ivonne al bijna op het ijs voor een jonge stier
Nee maar kon inderdaad ook goed, was een rustige groep en werden niet uitgelokt tot, maar toch...ik blijf altijd beetje huiveren (en dan kun je maar beter niet te gekke dingen uithalen).
Ah en balen, was zij dan ergens anders Ivonne of eerder/later?
En had ze nog mooie wadfoto's kunnen maken??

Waar Janna, Monika en ik nog aan het soebatten waren over wat er mogelijk kon gebeuren, lag Ivonne al bijna op het ijs voor een jonge stier

Nee maar kon inderdaad ook goed, was een rustige groep en werden niet uitgelokt tot, maar toch...ik blijf altijd beetje huiveren (en dan kun je maar beter niet te gekke dingen uithalen).
Ah en balen, was zij dan ergens anders Ivonne of eerder/later?
En had ze nog mooie wadfoto's kunnen maken??
Geluk is de vrucht van intens werk
goed naar de lichaamstaal kijken Annabel, niks anders dan bij paarden. Maar stieren zijn natuurlijk wel onberekenbaarder dan paarden. Ik ga er vanuit, dat als ze in een opengesteld natuurgebied lopen, het ook vertrouwt is. Maar niet te dichtbij natuurlijk.
Zij was ergens anders geloof ik, wel mooie foto's van het wad
Zij was ergens anders geloof ik, wel mooie foto's van het wad
Baranna 13-5-2006
@Ivonne: Dat had ik dus ook met die mooie stier, maar heb een paar keer een 'minder leuke' stier en koeien meegemaakt en dan wordt je wel voorzichtiger, maar die huiver die je dan van nature hebt opgebouwd, maken het er vaak niet beter op
.

Geluk is de vrucht van intens werk
ik werk dagelijks met stieren, het went, maar je kan ze nooit vertrouwen. Al denk ik dat de koeien met kalveren minstens net zo link zijn hoor 

Baranna 13-5-2006
Zijn mooie fotos geworden!! En wat zijn die koeien toch ook prachtig!
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!
5 mei 2011 geboren: Hjala!!
Alinde... bedankt voor alles meissie!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!
5 mei 2011 geboren: Hjala!!
Alinde... bedankt voor alles meissie!
Ook hier hele gave foto's zeker die van de vechtende stieren!! Haha flying bulls