Hoe de B-tjes ons zo gek kregen om verder te schrijven in 9!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Keandra

Re: Hoe de B-tjes ons zo gek kregen om verder te schrijven i

Bericht door Keandra » do 19 jan 2012, 17:46

hier ook niet veel te zeggen eigenlijk
de gewone dag dagelijkse perikelen, zoals gaan eten geven en zo

stal is ondertussen gerepareerd, verder zijn onze hooinetten net geleverd, dus die moeten nog omhoog gehangen worden

Leslie Heeft gister de eerste keer dit jaar met Githa gereden, ging super, enkel stappen
maar ze was super braaf en alle knopjes zitten er nog op (wilt al veel zeggen)

ook zijn de zomerspekjes een beetje aan het minderen, volgens Leslie mogen ze terug meer hebben (ze waren voor hun doen tegen oktober echt moddervet, dus eigenlijk zijn ze een beetje op dieet gegaan, ze hebben eten gekregen naar de richtlijnen, het heeft precies zijn werk gedaan)

verder zijn we weer een les centered riding aan het plannen voor eind maart *o/*
Ziggy

Bericht door Ziggy » zo 12 feb 2012, 12:03

en weer was het topic stil gevallen.

Nou is hier ongelofelijk veel gebeurd en de onzekerheid zal nog lang niet voorbij zijn.

5 januari kreeg ik een verontrustend telefoontje van mijn schoonzus. Ze kreeg Jos niet te pakken (nee die neemt z'n foon niet op als ie werkt) en belde mij maar. Schoonpapa was met loeiende sirenes naar het ziekenhuis gebracht ivm een aneurisma, 50% kans dat ie de operatie zou overleven.
Inmiddels zijn we dus zo'n 5 weken verder, schoonpapa is er nog. Maar ligt nog steeds op de IC en het gevaar is nog steeds niet geweken. Hij heeft er complicaties bij gekregen. We zijn er al een keer bijgeroepen dat we afscheid moesten komen nemen.
We rijden nu dus wekelijks op zaterdag "even" van Dordrecht naar Maastricht om op bezoek te gaan.
Hij is min of meer opgegeven ivm een bacterie in z'n buik die ze niet kunnen bestrijden (dit weet hij overigens zelf niet), maar hij blijft vechten en gaat hartstikke goed vooruit.
Kortom een vreselijk onzekere periode, je bent blij dat hij zo opknapt, maar je weet dat hij het een keer gaat verliezen van die bacterie.
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Keandra

Bericht door Keandra » zo 12 feb 2012, 13:19

welke bacterie heeft hij dan? (beroepsmisvorming, ik kweek die bacteriën)
want er zijn er een paar heel heftige bij
het is toch niet DE ziekenhuisbacterie waar jullie in NL zo bang van zijn? 8-)

verder veel sterkte, het is niet leuk dat zo te zien
Ziggy

Bericht door Ziggy » zo 12 feb 2012, 13:24

ik weet niet welke bacterie, ze hebben het tegen mijn schoonmoeder gezegd, maar ze zei alleen maar dat het een moeilijke naam had.

Het probleem is dat ze dus een prothese op de plek van dat aneurisma hebben gezet. Die ader was daar 14 cm qua omvang, die man was een lopende tijdbom. De volgende dag kregen we telefoon dat hij weer onder het mes ging, ze vreesden dat hij een lekkage had. Dat bleek niet zo te zijn, maar er was een heel groot stuk darm af aan het sterven. Hij heeft dan ook 2 tijdelijke stoma's. Ik vermoed dat die bacterie vrij is gekomen door die afstervende darm.
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

Keandra

Bericht door Keandra » zo 12 feb 2012, 14:58

veel kans toe
en wat een grote aneurisma, echt wel een tijdbom (om het cru te zeggen)
(en die bacteriën hebben wel ingewikkelde namen, maar MRSA is makkelijk gezegd he)

echt veel sterkte
Ziggy

Bericht door Ziggy » zo 12 feb 2012, 16:17

ja het was echt een lopende tijdbom en weet je met welke klachten hij naar het ziekenhuis ging? Rugklachten, hij kon bijna niet meer lopen van de pijn in z'n rug. Is er een MRI gemaakt en de volgende morgen stond de huisarts voor de deur en meldde dat de ambulance onderweg was.
Nou blijkt dus dat het aneurisma zijn ruggewervel heeft aangevreten, vandaar dat die man zo'n pijn in z'n rug had.

Keandra

Bericht door Keandra » zo 12 feb 2012, 17:44

het is vaak dat zulke zaken door een ander onderzoek gevonden worden
want eens je specifiek daarvoor klachten hebt, ben je vaak al dood
(plotse overlijdens bij jongere mensen, dus geen bejaarden, maar mensen rond de 40, zijn vaak door aneurisma's)
Ziggy

Bericht door Ziggy » zo 12 feb 2012, 20:54

ja mijn schoonmoeder had hem zomaar dood in bed aan kunnen treffen ;(

Mijn fjordsels hebben de lente in hun bol, Vera is zich aan het opg**len aan een buurman en gaat helemaal in de houding staan. Maarja er zit een draadje tussen, dus Exel dacht dan spring ik er wel bovenop :o

Keandra

Bericht door Keandra » ma 13 feb 2012, 11:43

hehe
wou dat bij ons de hengstigheid ook zo duidelijk was

de droom naar een eigen gefokt veulen is heel duidelijk aanwezig hier
maar zie niks van hengstige merries, die laten het nooit zien

hoe moet ik dan weten om er 1 naar de hengst te brengen in het voorjaar?
truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » wo 15 feb 2012, 07:04

laat me ook weer eens horen.

Hoe is het met je schoonvader Claudia? wat naar dat hij die bacterie heeft die het eens van hem gaat winnen. Goed dat hij dat zelf nitweet, anders is de vechtlust zo weg.
Bij Raika kan ik de hegstigheid goed merken aan beide paarden. Rai gilt het uit , zo hard dat buurt bewoners al eens hebben gevraagd of ze niet ziek was, zo gilde ze. Bink denkt dat hij heel wat mans is en gedraagt zich al en heuse hengst.
Maar nog maar even geen veulen. Misschien ooit eens, of niet..

Rijden doe ik nog maar heel weinig. weer is er niet naar, bos is verropt. Op Raika ga ik zonder probleem naar buiten, maar bink blijft nog wel altijd een probleem. Angst is toch groot geworden, maar met zn tween gaan we wel. en dan gaat het ook goed.

ach sofie, als je paard naar hengst brengt, weet die echt wel wanneer ze hengstig zijn. om de 3 weken is het toch?
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Keandra

Bericht door Keandra » wo 15 feb 2012, 12:38

wel het zal dus zo worden dat ik haar op het goed vallen uit naar de hengst zal brengen 8)7
ze zal daar dan wel hengstig worden (staan bij ons geen hengsten, en naar ruinen doen ze niks)

Truus, hier wordt ook bijna niet gereden, staan enkel rustig op de weide, alhoewel ze de lente wel al in hun bol voelen komen hoor 8)7
vandaag heeft Githa nieuwe nikes gekregen, ze kan weer gaan wandelen *o/*
Ziggy

Bericht door Ziggy » wo 15 feb 2012, 16:31

Yvonne mijn schoonvader is op zich heel stabiel nu, hij heeft nu ook een eigen kamer op de IC. Krijgt hij tenminste rust, hij lag op die grote zaal en maakte van alles mee wat daar gebeurde. Iemand die een behoorlijk zware doodsstrijd had gehad en is overleden, tja hij zag het dan wel niet (gordijn erom) maar hij heeft het allemaal wel gehoord. Daardoor kreeg hij geen rust en moest hij weer aan de beademing, hij kon het ademhalen weer ff niet zelfstandig door vermoeidheid. Nu is het te hopen dat ie op die kamer alleen wel genoeg rust krijgt en zelfstandig kan gaan ademhalen. Want als het zover is mag ie naar de Medium Care.

Hier wordt nog af en toe gereden, gewoon lekker naar buiten. Afgelopen maandag nog met 3 fjordsels op pad geweest. Dees met Hummer, Pau op Vera en ik op Exel.

Keandra

Bericht door Keandra » wo 15 feb 2012, 18:24

ja normaal ging leslie ook nog wel eens gaan wandelen, maar met de sneeuw en ijzel was dat niet echt mogelijk
ze heeft nu weer nikes met kalkoengaten, dan kunnen er weer vijzen in en loopt ze des te beter als het droog is, sliert ze zo niet uit

verder ben ik heel tevreden, ons Swann (welshke) die gewoon supersnel geaccepteerd was in het clubje
ze hebben nergens wondes van gevechten
ben heel blij
de paarden zijn op zich ook super gelukkig, dat kun je zo van hun gezicht aflezen :D
Ziggy

Bericht door Ziggy » wo 15 feb 2012, 18:34

wij hebben ook een poosje niet gereden met die sneeuw, maar maandag was het heel goed te doen hoor. Alleen niet in de berm rijden, want daar lag nog sneeuw en ijs.

Wat fijn dat het clubje zo goed met elkaar op kan schieten. Bij ons is het in het begin anders geweest hoor, ik had echt een straatschoffie staan met allemaal bijtwonden (tegenpartij had ze overigens ook hoor :o ). Vera had direct de eerste dag duidelijk gemaakt dat zij de baas was en ze hebben dan ook ontzag voor haar, maar Exel heeft toch een poosje lopen knokken met een tinker. Helaas is die tinker nu weg, juist nu het beter ging met die 2 :( Nu staan ze samen met Hummer van Dees1980 en de 2 belgische trekpaarden van de eigenaar zelf, dat gaat echt super met die 5

Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » do 16 feb 2012, 08:16

Waar is je bijrijdster Vera eigenlijk gebleven Clau. Die komt in het verhaal niet meer voor heb ik het idee.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Anouska

Bericht door Anouska » do 16 feb 2012, 13:28

Ik ben er ook nog! Ondanks werkeloos thuis zitten toch druk in en om huis. Inmiddels 2 info avonden gehad, 1 over voer en 1 over natuurgeneeswijzen bij honden en paarden. En natuurlijk gaat mijn cursus wilgenvlechten ook door, mijn paard heeft al benen. Gister heb ik mijn eerste galloppasjes weer gezet, helemaal happy.

Gelukkig is je schoonvader stabiel Clau, beterschap voor hem.

@ Sofie: Heb foto's van een fluoriserend rose dekje op een schimmel in je topic geplaatst.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Ziggy

Bericht door Ziggy » do 16 feb 2012, 16:07

Anita schreef:Waar is je bijrijdster Vera eigenlijk gebleven Clau. Die komt in het verhaal niet meer voor heb ik het idee.
Dat heb jij goed opgemerkt Anita, die doet ze niet meer. Wil er niet teveel over uitwijden, maar laten we het erop houden dat onze meningen qua rijden ernstig uit elkaar lagen

Keandra

Bericht door Keandra » do 16 feb 2012, 19:13

ja heb het dekje gezien

ik ga nog even overdenken of ik het aandurf om zo'n fel dekje te gebruiken
(ben eigenlijk ook een beetje op zoek naar knalgeel }> mijn lievelingskleur)

oh, eigenlijk wel jammer dat die bijrijdster uit het verhaal is, die is toch wel even bij jullie geweest

verder het clubje, had niet veel problemen verwacht eigenlijk, Githa heeft destijds bijna 3 jaar terug Jalenka ook zonder kras of stoot geaccepteerd. Nu kwam er terug een jonkie bij, die zijn lekker onderdanig en dan komt de rangorde vanzelf. Ze kunnen elkaar wat manieren aanleren, clubje van 7, 4 en 1 jaar. Leuk stel als we daar toekomen hoor, 3 op een rij staan ze te wachten, van klein naar groot. :+
altijd grappig, mijn hart smelt dan een beetje, maakt me heel gelukkig :+:
Ziggy

Bericht door Ziggy » do 16 feb 2012, 19:17

is toch leuk van die felle dekjes?

En over mijn bijrijdster.............tja het is beter zo

Keandra

Bericht door Keandra » do 16 feb 2012, 19:22

heb net even op de bokt markt gekeken
stond daar een nieuw felgeel dekje aan 12€
van iemand op nog geen 10km van mijn deur

ik hoop dat ze het nog heeft 8)7
zou een koopje zijn :+

leslie vindt dat we al genoeg dekjes hebben, we hebben er welgeteld 5, en dat voor 2 paarden
(en ik die verzot ben op dekjes)
(IK WIL DAT DEKJE 8)7 |o 8)7 )

bij ons op stal is het ook weer een hele soap
iemand had 2 paarden overgekocht van vrienden, nu wou hij ze dit weekend niet meer, hebben ze die beesten terug kunnen overkopen
gelukkig zijn die gewoon blijven staan en werd alle last gedeeld op maar nu is het weer dat koppel dat die 3 paarden mag doen
gaan ze de haflinger toch verkopen
(de haflinger is zo zwaar en groot dat ik denk dat het een klein uitgevallen boerenpaard is := )
tja, zo is het altijd wel iets he
Plaats reactie