balloo

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
jeanet01

balloo

Bericht door jeanet01 » za 04 feb 2012, 18:51

Nogal onder de indruk van de sneeuwfoto's van een niet nader te noemen groepje sneeuwveulens ergens in de opfok op de drentse hei besloot ik mijn dochters een sleederitje op de kiemeltjes berg in schipborg. Ergens voor de rotonde gieten geopperd dat we best wel even over balloo konden rijden om besneeuwde geeltjes te spotten.

Idee werd goegekeurd en zo begon onze safari. Het juiste adres was snel gevonden maar aangezien we geen afspraak hadden gemaakt tuften wij vrolijk door (zonder veulentjes te hebben gezien) om even verderop de auto te parkeren
En wat komt daar in de verte aangestapt, is het een fjord of was het een rendier ? Bleek als ik het juist heb Zara met baasjes te zijn en we werden nog net niet mee gesleurd naar stal. Nee hoor maakt niks uit dat jullie geen afspraak hebben, wacht dan halen we jan even (die op dat moment even bezig was). Ach dan komt dat een volgende keer wel.

We hebben gesleed met de meiden waarop klaas zegt zullen we gewoon even bellen om te kijken of het uitkomt. Jaah en natuurlijk telefoon leeg. We zijn maar op de bonnefooi heen gereden en werden zo hartelijk door Jose mee naar binnen gesleept dat we ons amper raad wisten met de gast vrijheid.
Jan heeft voor mij een aantal dingen bevestigd in wat ik wel zoek, niet zoek en ik welke vorm. En ik word volledig enthousiast van het feit dat je niet alleen een paard koopt, maar ook de bijbehorende bezieling van de fokker.

Das toch wel het summum van wat wij zoeken een paard dat met de grootste bezieling gefokt is die ons zielsgelukkig maakt
Ik heb kriebels, stuiters en bubbels in mijn buik, van alle ogen waarin in vanmiddag verdronken ben.

Jan en Jose dank jullie wel voor de ontvangst. We komen heel snel nog een keer
Annemarie

Re: balloo

Bericht door Annemarie » za 04 feb 2012, 22:09

Gezellig daar he? Hebben jullie een rondje paardjes gedaan? Misschien heb je mijn twenter merrie ook nog wel gezien. Die woont ook gezellig in Balloo :D .
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
pluk

Bericht door pluk » zo 05 feb 2012, 10:36

Heb je nou uiteindelijk de veulens ook nog gezien? :+
janna
Contacteer:

Bericht door janna » zo 05 feb 2012, 10:44

Als fjordenliefhebber zit je bij Jan en Jose zeker aan het goede adres, die hebben zoveel liefde voor het ras en altijd even gastvrij!
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Claudje

Bericht door Claudje » zo 05 feb 2012, 15:36

Zo gastvrij als je het beschrijft heb ik Jan en José ook leren kennen :j Toen was ik twaalf jaar,
inmiddels alweer 13 jaar geleden. Door Jan heb ik mijn eerste eigen Fjord (Marga) leren kennen!
:L Caylinn Mae (Stedjeblakken x Sebastian) :L

Afbeelding

Ereplaatsje voor :+: Ullwinn (v. Halldor) en Marga (v. Sebastian) :+:
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » zo 05 feb 2012, 15:38

Eigenlijk kun je zelfs wel stellen: Welkom in de Fjordenwereld. Vooralsnog eigenlijk altijd door menig enthousiast fokker hartelijk onthaald, met een warm welkomgevoel...:D Zo ook bij Jan en José :j
Geluk is de vrucht van intens werk
Sjolvir

Bericht door Sjolvir » zo 05 feb 2012, 16:19

Voor het geval je iets nog niet wist van fjorden, ben je ongetwijfeld nu bijgepraat door Jan en Jose.
Heerlijk he, mensen met een warm hart voor een ras.
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Lisa

Bericht door Lisa » zo 05 feb 2012, 16:44

Altijd leuk om bij Jan en Jose ontvangen te worden! Ik herken precies het gastvrije en de getoonde interesse enzo.
En de passie voor het ras zit zeker weten goed bij de fam. Dolfing!
Vera toch nog beetje ''mijn'' topper!
Alinde mijn ster!!
26 mei 2009 geboren: Finn een (reinar/anton)!!!!

5 mei 2011 geboren: Hjala!!

Alinde... bedankt voor alles meissie!
jeanet01

Bericht door jeanet01 » ma 06 feb 2012, 10:27

Uiteindelijk geen veulens gezien. Dus we moeten nog een keer terug.
We hebben alleen een rondje stal gedaan, maar ben in ieder geval verdronken in 3 ogen paren dus ben met een heel fijn gevoel naar huis gegaan. Vliefd worden op zo'n geel monster is dus niet zo'n probleem.

Nu alleen maar gaan uitgoochelen of het juist die foklijn is (de 3 waren familie) of dat er nog veel meer kriebels in je buik dieren te vinden zijn.
Nathalie

Bericht door Nathalie » ma 06 feb 2012, 11:00

wat een leuke ervaring....wij vonden het onthaal bij Jan en Jose destijds ook heel bijzonder (en ze namen ook rustig uren de tijd), wij kochten dan ook met vol vertrouwen Heros (ik wilde zo vreselijk graag een veulen van Manus ;) ) en lieten hem daar met een gerust hart achter om groot en sterk te worden.

Ik denk dat je bij hen niet fout kunt gaan :)
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
jeanet01

Bericht door jeanet01 » ma 06 feb 2012, 11:22

ik viel dus ook met alles in mij voor manus x hanneke :+:
maar mag van manlief nog niet alles op 1 paard (enfamilie) inzetten en dien verplicht nog heel van andere fjordjes te bekijken.
Nathalie

Bericht door Nathalie » ma 06 feb 2012, 12:13

hehehe...dat is toch een fantastische combinatie O:) O:) O:) Heros is ook een Manus X Hanneke :D :D

trouwens...veel Fjorden kijken lijkt me nauwelijks een 'zware verplichting' ;)
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » ma 06 feb 2012, 12:17

jeanet01 schreef:ik viel dus ook met alles in mij voor manus x hanneke :+:
maar mag van manlief nog niet alles op 1 paard (enfamilie) inzetten en dien verplicht nog heel van andere fjordjes te bekijken.
Qua foklijn heb je daar in ieder geval zeker een goede lijn aan!!!
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Esther

Bericht door Esther » ma 06 feb 2012, 16:54

Dan moet je Manus ook nog maar een keer komen bekijken, kun je meteen testen of er nog meer kriebelbuikfjorden bestaan, hihi..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Sjolvir

Bericht door Sjolvir » ma 06 feb 2012, 18:27

Kriebelbuik fjorden zat! Is gewoon een leuk ras, even passende vinden en klaar voor het leven,
gewoon verkocht! Is wel lastig, is een besmetting waar je slecht vanaf komt.
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
Dennis

Bericht door Dennis » ma 06 feb 2012, 20:08

jeanet01 schreef:ik viel dus ook met alles in mij voor manus x hanneke :+:
Hihi ik ben ook maar bij een paard wezen kijken en ben heel blij dat ik niet verder ben wezen kijken :) Geke stond ook bij Jan en José en ik had geen beter paard kunnen treffen :)
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
jeanet01

Bericht door jeanet01 » di 07 feb 2012, 15:07

Esther schreef:Dan moet je Manus ook nog maar een keer komen bekijken, kun je meteen testen of er nog meer kriebelbuikfjorden bestaan, hihi..
Zaterdag 11.00. Is der dan verse koffie ?
Esther

Bericht door Esther » di 07 feb 2012, 17:21

Dat moet je met Bart overleggen, hihi..
Maar kriebelbuik fjorden genoeg. Vind ik altijd zo apart, komen in Wanneperveen altijde een hoop fjorden voorbij en de een spreekt je heel erg aan en een ander weer totaal niet. Ze hoeven ook helemaal niet op elkaar te lijken, alhoewel ik wel op een bepaald type val. Maar soms kan een totaal andere fjord mij ook erg bekoren.
En dan verschilt het ook nog per persoon, eentje die ik leuk vind vindt Annabel dan niets aan en andersom..
Weet inmiddels wel dat bloedlijn er niet mee te maken hoeft te hebben, zelfs van hengsten die mijn minder aanspreken komen leuke exemplaren van voorbij, haha!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Plaats reactie