In deel 8 komt 't voorjaar eraan, de F-jes gaan er tegenaan!
Re: In deel 8 komt 't voorjaar eraan, de F-jes gaan er tegen
Das waar
.

Mijn Toppers:
Blondie
Fiorano
Aiden van de Alsemgeest 
Blondie

wanneer is barendrecht dan?
was dat die op mn papa's verjaardag?
het sneeuwt!
was dat die op mn papa's verjaardag?
het sneeuwt!
Suze: Jep die is op jou paps verjaardag
.
Maar jij zou met Aiden lopen voor mij (
) dus moet effe kijken wanneer dat is
.

Maar jij zou met Aiden lopen voor mij (

Mijn Toppers:
Blondie
Fiorano
Aiden van de Alsemgeest 
Blondie

AMENfoss schreef:Laat dit het laatste woord zijn we gaan elkaar niet gek maken dat doen ze op BOKT al.nadinefjorden schreef:De reactie van anita “val ons dan niet lastig met jou problemen“ heeft mij gekwetst en missxhien vat ik get verkeerd op maar ik zie dit als een uitnodiging om jullie niet meer lastig te vallen, Misschien begrijpelijk dat ik dit nu ook niet eens meer wil
ik heb een pagina eerder toegelicht dat het wellicht door mijn eigen onzekerheid komt, ik heb het met versxhillende singen moeilijk, vandaar de reactie uit emotie
excuses voor de discussie
(anita heeft
ook pb gehad)
Faira en Flamingo toegevoegd in de beginpost. Ik had je post nog niet gelezen Willeke maar op voorhand al een standfoto gepost. Ik had juist voor de andere gekozen omdat ze daar iets beter staat. Ik heb hem uitgesneden en opnieuw geupload.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Het is hier haast niet meer bij te houden, zo snel gaat het
.
Wat een mooie kuif heeft Faira!
Leuke foto's ook bij PP.
Finnea staat er weer mooi op. Lekker hoor, dat ze de wei op kunnen. Dat is weer een voordeel van dit weer.
Flam staat er toch prima op, juist leuk, zo'n winterse foto.
Als ik er aan denk, zal ik dit weekend de camera meenemen naar Fenna. 't Is nog niet zo lang geleden hoor, dat ik foto's neergezet heb
.
Ik ben benieuwd hoe Finn er nu uitziet, fijn dat hij nu weer lekker naar buiten kan.

Wat een mooie kuif heeft Faira!
Leuke foto's ook bij PP.
Finnea staat er weer mooi op. Lekker hoor, dat ze de wei op kunnen. Dat is weer een voordeel van dit weer.
Flam staat er toch prima op, juist leuk, zo'n winterse foto.
Als ik er aan denk, zal ik dit weekend de camera meenemen naar Fenna. 't Is nog niet zo lang geleden hoor, dat ik foto's neergezet heb

Ik ben benieuwd hoe Finn er nu uitziet, fijn dat hij nu weer lekker naar buiten kan.
Odette&Fenna
Bedankt voor de foto Anita! --> Ik ga trouwens nog naar Barendrecht, dus je kan dr zien!Anita schreef:Faira en Flamingo toegevoegd in de beginpost. Ik had je post nog niet gelezen Willeke maar op voorhand al een standfoto gepost. Ik had juist voor de andere gekozen omdat ze daar iets beter staat. Ik heb hem uitgesneden en opnieuw geupload.

Leuk al die activiteiten op't forum!
Faira (Orsta X Manus)
Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014
Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9

Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014
Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9
Kootje is helemaal in zijn element momenteel. die is pas echt gelukkig als de ijspegels in zn voorpluk hangen 
Het was zoo mooi achter vanavond in het donker met die witte sneeuw
heb een end gelopen zeg pffff, mocht nog een stuk gebied opengooien vd boer voor meeeer grasjes maar dat was even zoeken zo met een zaklantaarntje
En ko en zn chickie maar hooitjes eten

Het was zoo mooi achter vanavond in het donker met die witte sneeuw

heb een end gelopen zeg pffff, mocht nog een stuk gebied opengooien vd boer voor meeeer grasjes maar dat was even zoeken zo met een zaklantaarntje

En ko en zn chickie maar hooitjes eten

KOUD he? 
Ik ben vanmiddag lekker vrij, dik aankleden en dan ga ik onze nieuwe camera eens uitproberen op Kootje

Ik ben vanmiddag lekker vrij, dik aankleden en dan ga ik onze nieuwe camera eens uitproberen op Kootje

Ben benieuwd naar de foto's suzanne!
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
arme Fatoush, hij durft/wil echt niet plassen op die bevroren grond. Hij kan 's avonds niet wachten tot hij op stal mag, hij gaat meteen staan plassen. En dan echt met zo'n blik van: zo,dat lucht op
Moet wel om hem lachen trouwens. We moeten de paarden nu met emmers water brengen, omdat we de waterleiding afgesloten hebben. Apollo drinkt weinig, Baranna slurpt zo een emmer leeg. Als ik bij Baranna sta met de emmer doet Marga een apart beweging met haar hoofd, net of ze met lokt, zo van: kom eens. Nu, 3 dagen later doet Fatoush het ook
Komisch gezicht, het is ook echt zo'n moederskindje, ongelooflijk. Ben erg benieuwd hoe het gaat als mijn i-tje er straks is
Moet wel om hem lachen trouwens. We moeten de paarden nu met emmers water brengen, omdat we de waterleiding afgesloten hebben. Apollo drinkt weinig, Baranna slurpt zo een emmer leeg. Als ik bij Baranna sta met de emmer doet Marga een apart beweging met haar hoofd, net of ze met lokt, zo van: kom eens. Nu, 3 dagen later doet Fatoush het ook

Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Wauw, die Faira en Finnea zijn erg knap!! Wel twee totaal verschillende typjes, hoezo fjorden lijken op elkaar!!
Fijn dat de hoef van Finnea beter is, opluchting!!
Ik ben eigenlijk ook wel weer benieuwd naar Finn!! Gelukkig kan hij nu weer buiten spelen, dat hij onder draadjes door ging hadden we al vaker gezien natuurlijk, dan liep hij weer mooi in het tussenstukje tussen de weides!!
Leuk misschien Fio en Faira naar Barendrecht, hopelijk kan ik dan komen kijken!! Ben benieuwd naar deze twee!!
Flam inderdaad niet op haar charmantst, hihi.. Ik zag haar laatst in de wei al aan voor een andere en dat was geen compliment, hihi.. (Annabel mag raden wie, maar het was een flits hoor!! Echt een nanoseconde)
Wel echt Sebastian en nog steeds een die wel naar mij mag verhuizen!! Oh bedenk een grapje dat ik hier echt niet neer kan zetten, haha!!
Fijn dat Fayah ook opknapt. Ik wil het Parelli eigenlijk ook weer oppakken met Fjel, maar ik geloof dat ik nog even wacht tot het weer wat vriendelijker wordt..
Fjella heeft wel een razend gaaf nieuw touwhalster, dezelfde als Finnea, een knalroze!!! Zag hem op Paard 2012, geweldig!! Het staat haar ook erg gaaf. Nog geen foto's, was me te koud..
Fjella doet het erg goed, knuffelkont, ik wordt nog erg gek met dat paard!! Hopelijk heeft ze niet teveel temperament voor me in het werk straks, ben niet zo'n talent, anders wordt het nog een zwaar afscheid.. Nog maar even niet aan denken, we zien het ook wel.
Ze kan van kleine dingen gek doen en van andere dingen verbaast het me weer dat ze er niets om geeft..
Ze vertrouwt wel op me geloof ik, of dat begint te komen. Madam stond vast in de stal en draaide haar hoofd onder het touw door, tja paniek!! Ik kalmeerde haar met mijn stem en toen bleef ze dus ook rustig staan wachte tot ik haar bevrijd had, dat is een goed teken denk ik..
Later ben ik verder gegaan, spelenderwijs, met het 'ojee-er-zit-iets-engs-op-mijn-rug-spelletje'. Na de eerste lessen uit het pakket 'ojee-het-is-een-jas' zijn we verder gegaan met het pakket 'ojee-het-is-een-dekje'. Dekje erop gegooid, ja subtiel zijn we niet als het niet nodig is, daar is ze wel aan gewend. Nu met longeersingel eromheen en die vastgemaakt. Nou, de borstel die op de boxrand lag was interessanter
.... He, waarom ligt die daar? Had ik die er nog niet afgegooid zoals ik met alle spullen doe?!!
Dus die heeft ze een poosje opgehad ondertussen lekker hooi eten. Geen probleem!!
Dit gaan we nog wel een keer doen, ook de singel wat strakker trekken en dan maar wat nieuws verzinnen. Misschien met een zeiltje aan de slag, lijkt me leuk. We gaan spelenderwijs gewoon lekker aan de gang.
Om discussie te voorkomen, ik heb absoluut nog niet de intensie om erop te stappen hoor, hihi.. Dat wordt zeker deze zomer als het dan al gaat gebeuren, wij vinden het beide gewoon leuk om tijd met elkaar door te brengen en altijd maar krabben en poetsen gaat vooral mij erg vervelen, geloof dat Fjella daar minder problemen mee heeft, haha!!
Waar ik ook vooral op focus is dat ik dominant blijft, Fjella is wat dominant, dus daar ben ik altijd wel mee bezig.
Sorry voor het lange verhaal, nog een klein stukje..
Ik besefte dat als ik de paarden ophaal ik eigenlijk altijd Fjella rechts had en Tea links. Gewoon omdat ik handiger ben met rechts en Fjella iets meer sturing nodig heeft, of sturing... die kan eerder schrikken, meelopen doet ze keurig.
Dus nu moest Fjella maar eens links meelopen, dat was even wennen, hihi.. Ze wilde een paar keer toch rechts gaan lopen, moest ze even over denken.. Het hielp natuurlijk wel dat bitchy Tea rechts liep en daar blijft ze redelijk bij uit de buurt..
Vandaag ging het super, kwartje gevallen. Gek dat zoiets eigenlijk zo snel inslijt.
Nou genoeg over Fjella gezeurt hoor!! Zal binnenkort wel even foto's maken, hopelijk..
Zag haar vanmiddag in de wei staan en toen vond ik haar ineens prachtig, ze stond zo mooi te kijken!!
Fijn dat de hoef van Finnea beter is, opluchting!!
Ik ben eigenlijk ook wel weer benieuwd naar Finn!! Gelukkig kan hij nu weer buiten spelen, dat hij onder draadjes door ging hadden we al vaker gezien natuurlijk, dan liep hij weer mooi in het tussenstukje tussen de weides!!
Leuk misschien Fio en Faira naar Barendrecht, hopelijk kan ik dan komen kijken!! Ben benieuwd naar deze twee!!
Flam inderdaad niet op haar charmantst, hihi.. Ik zag haar laatst in de wei al aan voor een andere en dat was geen compliment, hihi.. (Annabel mag raden wie, maar het was een flits hoor!! Echt een nanoseconde)
Wel echt Sebastian en nog steeds een die wel naar mij mag verhuizen!! Oh bedenk een grapje dat ik hier echt niet neer kan zetten, haha!!
Fijn dat Fayah ook opknapt. Ik wil het Parelli eigenlijk ook weer oppakken met Fjel, maar ik geloof dat ik nog even wacht tot het weer wat vriendelijker wordt..
Fjella heeft wel een razend gaaf nieuw touwhalster, dezelfde als Finnea, een knalroze!!! Zag hem op Paard 2012, geweldig!! Het staat haar ook erg gaaf. Nog geen foto's, was me te koud..
Fjella doet het erg goed, knuffelkont, ik wordt nog erg gek met dat paard!! Hopelijk heeft ze niet teveel temperament voor me in het werk straks, ben niet zo'n talent, anders wordt het nog een zwaar afscheid.. Nog maar even niet aan denken, we zien het ook wel.
Ze kan van kleine dingen gek doen en van andere dingen verbaast het me weer dat ze er niets om geeft..
Ze vertrouwt wel op me geloof ik, of dat begint te komen. Madam stond vast in de stal en draaide haar hoofd onder het touw door, tja paniek!! Ik kalmeerde haar met mijn stem en toen bleef ze dus ook rustig staan wachte tot ik haar bevrijd had, dat is een goed teken denk ik..
Later ben ik verder gegaan, spelenderwijs, met het 'ojee-er-zit-iets-engs-op-mijn-rug-spelletje'. Na de eerste lessen uit het pakket 'ojee-het-is-een-jas' zijn we verder gegaan met het pakket 'ojee-het-is-een-dekje'. Dekje erop gegooid, ja subtiel zijn we niet als het niet nodig is, daar is ze wel aan gewend. Nu met longeersingel eromheen en die vastgemaakt. Nou, de borstel die op de boxrand lag was interessanter

Dus die heeft ze een poosje opgehad ondertussen lekker hooi eten. Geen probleem!!
Dit gaan we nog wel een keer doen, ook de singel wat strakker trekken en dan maar wat nieuws verzinnen. Misschien met een zeiltje aan de slag, lijkt me leuk. We gaan spelenderwijs gewoon lekker aan de gang.
Om discussie te voorkomen, ik heb absoluut nog niet de intensie om erop te stappen hoor, hihi.. Dat wordt zeker deze zomer als het dan al gaat gebeuren, wij vinden het beide gewoon leuk om tijd met elkaar door te brengen en altijd maar krabben en poetsen gaat vooral mij erg vervelen, geloof dat Fjella daar minder problemen mee heeft, haha!!
Waar ik ook vooral op focus is dat ik dominant blijft, Fjella is wat dominant, dus daar ben ik altijd wel mee bezig.
Sorry voor het lange verhaal, nog een klein stukje..
Ik besefte dat als ik de paarden ophaal ik eigenlijk altijd Fjella rechts had en Tea links. Gewoon omdat ik handiger ben met rechts en Fjella iets meer sturing nodig heeft, of sturing... die kan eerder schrikken, meelopen doet ze keurig.
Dus nu moest Fjella maar eens links meelopen, dat was even wennen, hihi.. Ze wilde een paar keer toch rechts gaan lopen, moest ze even over denken.. Het hielp natuurlijk wel dat bitchy Tea rechts liep en daar blijft ze redelijk bij uit de buurt..
Vandaag ging het super, kwartje gevallen. Gek dat zoiets eigenlijk zo snel inslijt.
Nou genoeg over Fjella gezeurt hoor!! Zal binnenkort wel even foto's maken, hopelijk..
Zag haar vanmiddag in de wei staan en toen vond ik haar ineens prachtig, ze stond zo mooi te kijken!!

Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Fatoush heeft dus een uitgebreide studie van z'n moeder gemaakt
.
Leuk dat je zo met Fjella aan de slag bent. Spelenderwijs kunnen ze al veel leren.
Zo krijg ik weer ideeen wat ik met Fenna kan gaan doen.
Ik nam Odet en Fenna afgelopen zomer ook altijd op dezelfde manier mee. Toen ik het een keer omdraaide, snapte Fenna er niks van
. Ze kwam elke keer voor Odet terecht i.p.v. ernaast.

Leuk dat je zo met Fjella aan de slag bent. Spelenderwijs kunnen ze al veel leren.
Zo krijg ik weer ideeen wat ik met Fenna kan gaan doen.
Ik nam Odet en Fenna afgelopen zomer ook altijd op dezelfde manier mee. Toen ik het een keer omdraaide, snapte Fenna er niks van

Odette&Fenna
Knappe Fjella
.
Ik heb lekker even met Fio gewerkt in de binnenbak, hij deed het super goed
.
Heb hem lekker los gelongeerd. Linksom gaat super goed en recht om gaat slecht
. Die kan vind hij erg moeilijk en hij denkt dan als ik om draai dan kan ik het wel
. Maar hij mag niet omdraaien want allebei de kanten moeten
. Maar linksom ging perfect
. Van stap netje naar draf, wat versnellen weer terug naar stap en van uit draf HO. Als hij lekker relax draaft en ik zeg HO staat hij stil op zijn plek, draait die alleen zijn koppie naar mij
. Knappe jongen
.

Ik heb lekker even met Fio gewerkt in de binnenbak, hij deed het super goed

Heb hem lekker los gelongeerd. Linksom gaat super goed en recht om gaat slecht

Mijn Toppers:
Blondie
Fiorano
Aiden van de Alsemgeest 
Blondie

Wel herkenbaar, alle paarden hebben een voorkeurskant en de een laat dat beter merken dan de andere.
Tea loopt beter rechtsom, Fjella weet ik niet.. Djambo (van Anita) had ook zo'n omdraai geintje bij het los longeren, maar dat ging nu veel beter dacht ik. Djambo pikte wel onwijs snel op wat de bedoeling was, was heel leuk om te zien.
Tea loopt beter rechtsom, Fjella weet ik niet.. Djambo (van Anita) had ook zo'n omdraai geintje bij het los longeren, maar dat ging nu veel beter dacht ik. Djambo pikte wel onwijs snel op wat de bedoeling was, was heel leuk om te zien.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Fio "geeft" het uiteindelijk ook "op".... Maar je moet het wel even proberen natuurlijk en ik zie al wanneer die wat van plan is dus ik ben er altijd optijd bij
.

Mijn Toppers:
Blondie
Fiorano
Aiden van de Alsemgeest 
Blondie

andere kant kan opeens heel moeilijk zijn he esther 
t gaat sneeuwen.. nu al ^)
dat wordt wat om5u terug naar huis in de spits

t gaat sneeuwen.. nu al ^)
dat wordt wat om5u terug naar huis in de spits

Ik vind Flam haar winteruitgave wel leuk!!
Faira blijft ook een plaatje
En wat een voorplukken hebben die Flam, Faira en Finnea toch... Zou er haast jaloers op worden
Leuk Esther dat je zo met Fjella bezig bent!
Lisa wilde van de week iets van me lenen/hebben wat in mijn kast op stal lag, dus zij die kant op. Belde ze me op: Zal ik Finn even voor je knippen? Super, graag!! Lief zusje! Hij is alleen zo ontzettend druk dat hij ook niet echt stil wilde staan... Lisa niet helemaal tevreden, maar zo van het plaatje te zien zag het er keurig uit. Zij heeft dus foto van hem gemaakt, maar mogelijk kan ik haar overhalen een dezer dagen wat plaatjes te schieten in het witte landschap waar iets leuks tussen zit voor in de beginpost.
Faira blijft ook een plaatje

En wat een voorplukken hebben die Flam, Faira en Finnea toch... Zou er haast jaloers op worden

Leuk Esther dat je zo met Fjella bezig bent!
Lisa wilde van de week iets van me lenen/hebben wat in mijn kast op stal lag, dus zij die kant op. Belde ze me op: Zal ik Finn even voor je knippen? Super, graag!! Lief zusje! Hij is alleen zo ontzettend druk dat hij ook niet echt stil wilde staan... Lisa niet helemaal tevreden, maar zo van het plaatje te zien zag het er keurig uit. Zij heeft dus foto van hem gemaakt, maar mogelijk kan ik haar overhalen een dezer dagen wat plaatjes te schieten in het witte landschap waar iets leuks tussen zit voor in de beginpost.
Finn; Ik zag je, ik wou je, ik heb je, ik hou je!!
Wat een sneeuw is er gevallen vandaag!
Fenna stond vanmiddag op stal toen ik kwam. Hopelijk heeft ze de waterton laten staan, anders heeft ze haar eigen ijsbaan gemaakt, denk ik.
Fenna stond vanmiddag op stal toen ik kwam. Hopelijk heeft ze de waterton laten staan, anders heeft ze haar eigen ijsbaan gemaakt, denk ik.
Odette&Fenna