paardenmuisjes
- nadinefjorden
paardenmuisjes
Waar haal ik dat?
(dat wat je voert zodat paarden wat rustiger worden)
(dat wat je voert zodat paarden wat rustiger worden)
Re: paardenmuisjes
Die heten geen Muisjes maar dat is vetranquil. Kun je bij de dierenarts kopen.
Is niet ongevaarlijk!!!!!!!!!!!!!!!!
Is niet ongevaarlijk!!!!!!!!!!!!!!!!
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
En anders kan je misschien iets van de Paardendrogist proberen. Heb er zelf geen ervaring mee hoor!
- Thessa Keizer
Ze noemen ze muisjes omdat ze eruit zien als de muisjes die je op brood doet
Ik zie het hier op stal ook regelmatig, zodra de paarden wat druk zijn met iets of geschoren moeten worden of weet ik wat, hoppa een schep muisjes erin en niemand die eigenlijk precies weet wat ze nou doen en hoeveel erin moet, snap dat echt niet hoor
Ergens ben ik er tegen dat je zoiets maar zo kunt kopen maar goed.
Dus ga er alsjeblieft wel verstandig mee om en laat je heel goed informeren over dit product.

Ik zie het hier op stal ook regelmatig, zodra de paarden wat druk zijn met iets of geschoren moeten worden of weet ik wat, hoppa een schep muisjes erin en niemand die eigenlijk precies weet wat ze nou doen en hoeveel erin moet, snap dat echt niet hoor

Ergens ben ik er tegen dat je zoiets maar zo kunt kopen maar goed.
Dus ga er alsjeblieft wel verstandig mee om en laat je heel goed informeren over dit product.
Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
Ennnnnn, Joost!!
- nadinefjorden
Bedankt
Wil zo lang mogelijk zonder doen maar wilde wel info
war is er gevaarlijk aan?
geef het uiteraard liever niet
Wil zo lang mogelijk zonder doen maar wilde wel info
war is er gevaarlijk aan?
geef het uiteraard liever niet
- Thessa Keizer
Nou het is een soort rustgevend middel en als je er teveel van geeft dan heb je een paard die half onder zeil is. Heb het hier ook wel meegemaakt dat een ouder paard teveel aan muisjes kreeg en gewoon omdonderde zo suf was ie. Sommige paarden doen er ook lang over tot het uitgewerkt is. Is het nog niet uitgewerkt en je geeft ze te eten dan kunnen ze daarin stikken of ernstig verslikken, zijn een soort verdoofd he.
Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
Ennnnnn, Joost!!
Ennnnnn, Joost!!
Waar heb je het voor nodig? Als je paard wat druk is kun je ook desnken aan Cavalor Calm, pavo nerv control ed. Vroeger op de manege werden muissies ook vaak gebruikt, nu verkeer ik gelukkig in verstandigere kringen.
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
- nadinefjorden
Een lange blessure met veel boxrust en heeeeel weinig stappen
is primeval dan niet een optie? je paard zo lang sederen lijkt me geen optie..
en anders wat homeopathisch zoals valeriaandruppels ofzo?
en anders wat homeopathisch zoals valeriaandruppels ofzo?
Ctje 

Lees maar eens goed de bijsluiter Dien..
Dingen als uitvalsverschijnselen e.d.
Muisjes geven is een beetje een rage geworden, hier op de stal wordt het ook meteen gedaan zodra ze moeten stappen.
Ik heb het bij Adorno vertikt om het te geven...
Je kunt wel denken aan de dingen die "Pablo" zegt.
Dat drukt de ergste frissigheid en kun je zonder problemen geven.
Dan wel nu mee beginnen want dat moet echt opgenomen worden door het lichaam.
Dingen als uitvalsverschijnselen e.d.
Muisjes geven is een beetje een rage geworden, hier op de stal wordt het ook meteen gedaan zodra ze moeten stappen.
Ik heb het bij Adorno vertikt om het te geven...
Je kunt wel denken aan de dingen die "Pablo" zegt.
Dat drukt de ergste frissigheid en kun je zonder problemen geven.
Dan wel nu mee beginnen want dat moet echt opgenomen worden door het lichaam.

Bach bloesems kan je ook proberen.
Die muisjes zou ik ook echt proberen te vermijden
Die muisjes zou ik ook echt proberen te vermijden

- nadinefjorden
Ze is van zichzelf gelukkig erg koel
maar wil wel wat info voor wat dingen mocht ze echt druk worden
maar wil wel wat info voor wat dingen mocht ze echt druk worden
Wat heeft ze precies Nadine?
Sedatie is bij genezing natuurlijk ook niet ideaal, aangezien het lichaam al ontzettend moeite moet blijven doen om in rusttoestand alle functies (die gebouwd zijn op voortdurende kleine beweging) optimaal gangbaar te houden. Sedatie kan dit vertragen of in het gekste geval stilleggen. Om die reden blijft ik het ook altijd dubieus en raar vinden dat DA's totale boxrust uitschrijven voor bijv. paarden met peesproblemen, die enkel vlot genezen bij een goede doorbloeding...(en dus bewegingsrust..ofwel weiderust)
Sedatie is bij genezing natuurlijk ook niet ideaal, aangezien het lichaam al ontzettend moeite moet blijven doen om in rusttoestand alle functies (die gebouwd zijn op voortdurende kleine beweging) optimaal gangbaar te houden. Sedatie kan dit vertragen of in het gekste geval stilleggen. Om die reden blijft ik het ook altijd dubieus en raar vinden dat DA's totale boxrust uitschrijven voor bijv. paarden met peesproblemen, die enkel vlot genezen bij een goede doorbloeding...(en dus bewegingsrust..ofwel weiderust)
Geluk is de vrucht van intens werk
Bella ik denk dat de ernst van de blessure ook bepalend is voor boxrust of niet, in combinatie met de aard van het paard. Dat kan de veearts het beste inschatten.
Onze Vivaldi heeft in het verleden een zware peesblessure gehad en mocht ook niet los buiten. Die was altijd erg druk buiten en dan ben je nog verder van huis. Die had boxrust icm 2 keer per dag een half uur aan de hand of voor de kar stappen en op het moment dat er goede genezing inzat mocht hij ook weer aan de molen en langer stappen voor de kar.
We hebben er nu ook 1 staan met een hele miniscule blessure ten gevolge van een betrapping die rustig is buiten en die loopt dus wel hele dagen buiten rond te scharrelen.
Maar even ontopic sederen zou ik never nooit aan beginnen. Van het krachtvoer afhalen, veel hooi geven verspreid over de dag en zorgen dat ze in supplementvorm aan de nodige voedingsstoffen naast het hooi komen. Kettinkje over de neus of door de mond als ze te fris zijn met stappen en verder gewoon je ding doen. T'is maar een fjordje en geen hysterische hengst die je boven de kop uitspringt ;-)
Onze Vivaldi heeft in het verleden een zware peesblessure gehad en mocht ook niet los buiten. Die was altijd erg druk buiten en dan ben je nog verder van huis. Die had boxrust icm 2 keer per dag een half uur aan de hand of voor de kar stappen en op het moment dat er goede genezing inzat mocht hij ook weer aan de molen en langer stappen voor de kar.
We hebben er nu ook 1 staan met een hele miniscule blessure ten gevolge van een betrapping die rustig is buiten en die loopt dus wel hele dagen buiten rond te scharrelen.
Maar even ontopic sederen zou ik never nooit aan beginnen. Van het krachtvoer afhalen, veel hooi geven verspreid over de dag en zorgen dat ze in supplementvorm aan de nodige voedingsstoffen naast het hooi komen. Kettinkje over de neus of door de mond als ze te fris zijn met stappen en verder gewoon je ding doen. T'is maar een fjordje en geen hysterische hengst die je boven de kop uitspringt ;-)
Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL

Ik ben er ook echt op tegen. Het is een tranqelizer en die hebben zeker bij langdurig gebruik zeker effect op lever en nieren. Als het voor een enkele keer is dan zijn er geen problemen maar voor een langere termijn is het niet echt een optie.
Net wat Krista ook zegt het is een merrie met een braaf karakter en geen springende vlo.
Net wat Krista ook zegt het is een merrie met een braaf karakter en geen springende vlo.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Ik zou toch voor de bachbloesum gaan of Rescu weet niet hou je dat schrijft maar dat is homeopathisch en dat werkt rust geven.
Het is wel met homeopathie dat het een aantal dagen duurt eer het werkt, wat ook wel belangrijk is dat ze niet aleen staat op stal maar dat er altijd een ander paard naast staat.
Maar muisje zou ik niet doen dan heb je straks een lever en nier probleem.
Het is wel met homeopathie dat het een aantal dagen duurt eer het werkt, wat ook wel belangrijk is dat ze niet aleen staat op stal maar dat er altijd een ander paard naast staat.
Maar muisje zou ik niet doen dan heb je straks een lever en nier probleem.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
- nadinefjorden
Ik ga niet verder uitwijden over wat fayah heeft
de duur is alleen maanden en de eerste twee maanden 5 min stappen
dan kan ik me zo enigzins voorstellen dat ook een fjord hier druk vanbword enbdat is niet bevordelijk voor de blessure
ik wilde alleen wat info over wat rustgevends en ga dn ook liever voor wat homeopatisch mocht het nodig zijn in de toekomst
muisjes ken ik alleen van horen zeggen dus wilde weten wat het deed, voor mij dus niet het juiste middel bedankt voor alle info
de duur is alleen maanden en de eerste twee maanden 5 min stappen
dan kan ik me zo enigzins voorstellen dat ook een fjord hier druk vanbword enbdat is niet bevordelijk voor de blessure
ik wilde alleen wat info over wat rustgevends en ga dn ook liever voor wat homeopatisch mocht het nodig zijn in de toekomst
muisjes ken ik alleen van horen zeggen dus wilde weten wat het deed, voor mij dus niet het juiste middel bedankt voor alle info
Kijk maar eens bij de paardendrogist!
Als je er niet verder over wilt uitweiden doe je er verstandig aan hier niets te vragen en je FB op privé te zetten daar kan nl iedereen lezen dat ze een forse blessure heeft aan de buigpees. Al snap ik niet waarom dat niet besproken kan worden, die blessure kan de besten overkomen. Lijkt mij niet iets om geheimzinnig over te doen...
Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart

- nadinefjorden
Ik stel een algemene vraag over muisjes
niets meer niets minder
de vraag is voldoende beantwoord
ik was in de veronderstelling dat mijn fb prive was (blijkbaar niet)
als ik iets op fb zet en niet hier heeft dat een reden lijkt mij, haar blessure wil ik niet bespreken hier
, Vind het niet zo netjes dat een amder dit voor me doet ,een aantal hebben pb geatuurd of gehad en zo wilde ik het graag laten
erg jammer
niets meer niets minder
de vraag is voldoende beantwoord
ik was in de veronderstelling dat mijn fb prive was (blijkbaar niet)
als ik iets op fb zet en niet hier heeft dat een reden lijkt mij, haar blessure wil ik niet bespreken hier
, Vind het niet zo netjes dat een amder dit voor me doet ,een aantal hebben pb geatuurd of gehad en zo wilde ik het graag laten
erg jammer