aan begon te lopen met rijden en hier begeleiding bij wou.
Toevallig heeft mijn instructeur pas een opleiding tot zadelpasser gedaan dus had hem gevraagd eerst mijn zadel
goed na te kijken. Ik twijfelde al een beetje over de ligging en er groeide 3 kleine witte haartjes op zijn rug ( niet goed!! ).
Dus helaas te horen gekregen dat het zadel niet goed was en dat ik er absoluut niet meer mee moest rijden. Balen in eerste instantie maar blij dat ik het wist dat het niet goed was ( beter nu dan te laat ).
De inch was te groot en het drukpunt van me zadel lag net achter zijn laatste rib ( te groot dus ). Palermo is natuurlijk een kruising en nu is het zo dat hij van zijn arabierenmama heeft meegekregen: Een paar ribben minder :S. Dus vrij weinig ruimte van achter en lekkere brede schouders van voor, probleempje dus!
Besloten om een inch kleiner te bestellen dan zou het passen zowiezo ( nog de vraag of ik er helemaal goed in pas, maar doe me best! ). Mijn zadel overal te koop gezegd en opzoek naar een nieuwe, gekozen voor de nieuwste isabell werth. ( die wou ik zowiezo al ! ). Lekker dressuurzadeltje en makkelijk te onderhouden en aan te passen op je paard!
Toevallig hoorde iemand mij hierover praten en heel toevallig heeft diegene een eigen ruitersportzaak in de buurt! Ze vond 900 euro ( de prijs waarvoor ik hem op internet zag ) prima voor het zadel. En ze zou me oude zadel ook willen inruilen waarvoor ik dus nog geld terug heb gekregen. Resultaat: een heleboel minder geld betalen voor een gloednieuw zadel van 1050 euro! Ikke blij

Momenteel rijden we dan ook alleen nog buiten ( zonder zadel ). Lekkere stapritjes door het bos enz. En wat is dat fijn! We gingen steeds een stukje verder en vandaag het rondje rond gereden

Voel dat we nu nog meer een team zijn en kan niet wachten tot we echt kunnen starten met de lessen en wedstrijden!
Keeping you posted!
Kim en Palermo