16 jaar en oudere fjorden topic deel 3
Re: 16 jaar en oudere fjorden topic deel 3
ik ken hem niet personlijk Mirjam, maar alleen van die foto met die lange manen. Bij die keuringsfoto zou ik nooit aan Mibora denken 

Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Dat wordt tijd dat je persoonlijk kennis met hem komt maken!
Hij staat bij huis en we wonen vlak bij elkaar.

Hij staat bij huis en we wonen vlak bij elkaar.
dat is goed Mirjam.
Baranna 13-5-2006
wij hebben dan nog Marrit en ik weet dat Tienke (fw) een Mascha heeftVolgens mij zijn er best veel m-metjes (paarden met naam die begint met M) op het forum.
Marga, Mibora, Marloes Meline. Nog meer?
Gisteren was Haila wat actiever dus ik hoop dat ze de goede kant op gaat vandaag maar even samen met mijn vriendin bekijken.
Heerlijk die oudjes die speels blijven, Foss speelt ook nog elke dag.
Heerlijk die oudjes die speels blijven, Foss speelt ook nog elke dag.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
'mirretje schreef:Volgens mij zijn er best veel m-metjes (paarden met naam die begint met M) op het forum.
Marga, Mibora, Marloes Meline. Nog meer?
Ik vul even aan: Manus, Murell, Majaan, Minerva, Morris, Marrit en Masja. En dan hadden we natuurlijk ook nog Minouk mar die leeft helaas niet meer.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Vandaag samen met mijn vriendin Haila bekeken die had haar zondag voor het laatst zien lopen en ze loopt een heel stuk beter gelukkig dus we houden moed.
Van het weekend had ik er een hard hoofd in zo beroerd dat ze liep en als ze buiten stond was ze constant de aandacht van mij aan het trekken of ik wel zag hoe zielig ze was dat doet ze nooit dus daar schrok ik best van het is gewoon een paard van de dag met 25 jaar.
Maar gelukkig de oude dame gaat door en was Urjan vandaag weer goed op zijn plek aan het zetten.
Van het weekend had ik er een hard hoofd in zo beroerd dat ze liep en als ze buiten stond was ze constant de aandacht van mij aan het trekken of ik wel zag hoe zielig ze was dat doet ze nooit dus daar schrok ik best van het is gewoon een paard van de dag met 25 jaar.
Maar gelukkig de oude dame gaat door en was Urjan vandaag weer goed op zijn plek aan het zetten.
Fijn dat het beter gaat met Haila!
Odet lijkt soms wel een kleuter. Als ik haar aan het poetsen ben, trapt ze met een been heel hard in de borstelemmer
. Precies hard genoeg om alle borstels alle kanten op te laten schieten. Als alles dan op de grond ligt, is het goed. Dit vindt ze zeker een leuk spelletje, gekke pony.
Odet lijkt soms wel een kleuter. Als ik haar aan het poetsen ben, trapt ze met een been heel hard in de borstelemmer

Odette&Fenna
Meline, een glimp van haar dikke buik.

Laatst gewijzigd door Anita op zo 29 jan 2012, 10:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Zo Meline is aardig gegroeid ziet er goed uit, lekker koppie heeft ze die zie je terug bij haar kinderen vind ik.
Meline is al mooi rond aan het worden. Ze is vast ook aan het ruien of niet, ze ziet er zo mooi mottig uit hihi.
Nisko zag er ook altijd zo uit toen ze nog meer buiten stond. Nu ze in de nachten binnen staat heeft ze veel minder haar. Nisko verhaart wel als een idioot nu.
Fijn dat Haila weer beter gaat Karin.
Nisko zag er ook altijd zo uit toen ze nog meer buiten stond. Nu ze in de nachten binnen staat heeft ze veel minder haar. Nisko verhaart wel als een idioot nu.
Fijn dat Haila weer beter gaat Karin.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Ja ik ben onwijs blij dat Haila beter gaat had er echt een hard hoofd in ze loopt al een tijdje met haar rug te kwakelen en ze is gewoon wat stijf maar zoals ze vorige week liep was vreselijk dat gaat je echt aan je hart.
Gisteren waren de jonkies aan het spelen in de bak en Haila staat altijd standaard in de weg ze doet het er gewoon om dus op een gegeven moment ging ze ook mee doen op haar manier echt lachen.
Gisteren waren de jonkies aan het spelen in de bak en Haila staat altijd standaard in de weg ze doet het er gewoon om dus op een gegeven moment ging ze ook mee doen op haar manier echt lachen.
Wat die hoofdjes betreft, daar heb je helemaal gelijk in Karin. Meline geeft dat heel sterk door aan haar kinderen, ze lijken qua hoofd allemaal op haar ook al zijn de hoofden onderling toch echt verschillend.
Meline verhaart idd al flink Annemarie, ik kan er hele bossen uittrekken. Toch staat ook zij al sinds begin november op stal 's nachts. En ze staat echt te zweten op stal.
Als het goed is wordt zij vandaag geknipt en dan zal ik proberen wat betere foto's van haar buik te maken.
Fijn Karin dat je weer zo kon genieten van Haila en dat ze weer beter in haar vel lijkt te zitten.
Meline verhaart idd al flink Annemarie, ik kan er hele bossen uittrekken. Toch staat ook zij al sinds begin november op stal 's nachts. En ze staat echt te zweten op stal.
Als het goed is wordt zij vandaag geknipt en dan zal ik proberen wat betere foto's van haar buik te maken.
Fijn Karin dat je weer zo kon genieten van Haila en dat ze weer beter in haar vel lijkt te zitten.
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

-
Leuk om te zien hoe ze dan toch doorvererven. Ik ben nog aan het zoeken naar foto;s van meer nakomelingen van Lajke.
Lajke verhaart nog niet, er wordt nu op gereden door een meisje van 10. Geloof dat Lajke erg vooruit is vandaag..... tja het is ook wel fris en ze heeft natuurlijk al een tijdje niets gedaan. Ze rijden hier in de wei, als ik me niet laat zien, gaat dat heel goed, dus ik spiek door het keukenraam en ben er dan zo bij als het nodig is.
Lekker dat Haila beter gaat! en meespelen met de kleintjes, dat geeft ook wel aan dat ze zich beter voelt.
Lajke verhaart nog niet, er wordt nu op gereden door een meisje van 10. Geloof dat Lajke erg vooruit is vandaag..... tja het is ook wel fris en ze heeft natuurlijk al een tijdje niets gedaan. Ze rijden hier in de wei, als ik me niet laat zien, gaat dat heel goed, dus ik spiek door het keukenraam en ben er dan zo bij als het nodig is.
Lekker dat Haila beter gaat! en meespelen met de kleintjes, dat geeft ook wel aan dat ze zich beter voelt.
Ik mag zorgen voor
Lajke (L-86, Bjorgard x Tunar) en
Mette (Haukaren x Heia Gutt)
-
Ohh ze hebben gewisseld, nu zit mijn dochtertje er op. Ik wil ook weer rijden! Denk dat de kindjes toch echt een dag op school blijven eten deze week. Dan is het even mama tijd! Lekker met mijn tuttebel het bos in, gewoon heel eind stappen en wellicht een drafje als de grond niet te hard is.
Ik mag zorgen voor
-

Ohh ik weet weer waarom ik een fjord heb! Zo super.... ze vond het in het begin heel raar, de eerste keer zonder de kindjes had ik de strengen te kort en kwamen de strengen tegen haar hoeven aan. Daarna nog eens met een longeerlijn er aan vast geprobeerd en toen vond ze het wel goed.
Maar voor de kindjes, doet ze het zeker! Gekke mensen die zeggen dat een fjord geen kinderpony is, die van mij accepteert zoveel en doet zoveel voor ze.
Ik mag zorgen voor
Wat leuk, sleeen met je fjord! Wat doet ze dat braaf.
Hier ligt maar heel weinig sneeuw.
Hier ligt maar heel weinig sneeuw.
Odette&Fenna
-
De bochtjes gingen maar zo zo, dan kwamen de strengen tegen haar achterbenen en daar wist ze niet zo goed op te reageren. Aangezien er bij beter weer iemand me gaat helpen met haar echt inspannen (ze schijnt in ieder geval voorbereid te zijn op de landbouwproef) wil ik ook niets forceren of verknoeien. Ook met kleine kindjes in een slee achter haar, maar vooral heel voorzichtig gedaan.
Na 2 keer de wei op en af, zijn we weer gestopt, ik had het idee dat ze het wel leuk begon te vinden en wilde positief stoppen.
Er ligt ondertussen nog meer sneeuw... sneeuwt al van ergens vannacht. Eerst grote vlokken en nu al uren van die kleine miezervlokjes. Lajke vindt sneeuw leuk en Mette heeft ook de smaak te pakken.
Na 2 keer de wei op en af, zijn we weer gestopt, ik had het idee dat ze het wel leuk begon te vinden en wilde positief stoppen.
Er ligt ondertussen nog meer sneeuw... sneeuwt al van ergens vannacht. Eerst grote vlokken en nu al uren van die kleine miezervlokjes. Lajke vindt sneeuw leuk en Mette heeft ook de smaak te pakken.
Ik mag zorgen voor
HIeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer ben ik weer!
Met opaatje gaat het zijn gangetje al moet ik wel zeggen dat ie vrij stijf is. Helaas, maar dat heeft ie altijd als het kouder wordt of vochtig. En ik heb ook weinig tijd om goed te rijden en de bak was nat en nu weer hard dus schiet lekker op :S
Met opaatje gaat het zijn gangetje al moet ik wel zeggen dat ie vrij stijf is. Helaas, maar dat heeft ie altijd als het kouder wordt of vochtig. En ik heb ook weinig tijd om goed te rijden en de bak was nat en nu weer hard dus schiet lekker op :S