Tasja laatste dag bij Belfjor
Tasja laatste dag bij Belfjor
Vanmorgen hebben we Tasja naar Belfjor gebracht en het is daar echt prachtig we hebben een hele rondleiding gehad van Ben wat een fijne man om mee te praten hij is zo rustig. Ik heb Tasja daar met een vertrouwd gevoel achtergelaten.
Hier een update van Nanneke
Hallo Anna,
bij deze even een update van vandaag! vanmiddag hebben we tasja eerst even gelongeerd met tuig op, en de lange leidsels eraan. Dit deed ze super! daarna even gesleept met een kleine autoband, ook dat ging heel goed dus daarna ook meteen nog even gesleept met een tractor band zo dat ze leert om wat gewicht mee te nemen en ook dat ging helemaal zonder problemen!
kortom les 1 was een groot succes.
in de planning voor morgen zit om meteen met de grote band te gaan slepen en nog even wat meer te oefenen met het aantrekken, en morgen middag komt de hoefsmid al langs. als ze het morgen net zo goed doet als vandaag zal ze zeer waarschijnlijk woensdag al voor het eerst voor de wagen gaan naast 1 van onze oude merries.
na het werken vandaag heb ik even de modder er af gespoeld, dit doen we met onze paarden altijd met de hoge druk (op de zachtste stand) met warm water en dat vond ze volgens mij wel lekker.
ze staat nu lekker te eten en te hinniken naar alles wat langs loopt
Hier een update van Nanneke
Hallo Anna,
bij deze even een update van vandaag! vanmiddag hebben we tasja eerst even gelongeerd met tuig op, en de lange leidsels eraan. Dit deed ze super! daarna even gesleept met een kleine autoband, ook dat ging heel goed dus daarna ook meteen nog even gesleept met een tractor band zo dat ze leert om wat gewicht mee te nemen en ook dat ging helemaal zonder problemen!
kortom les 1 was een groot succes.
in de planning voor morgen zit om meteen met de grote band te gaan slepen en nog even wat meer te oefenen met het aantrekken, en morgen middag komt de hoefsmid al langs. als ze het morgen net zo goed doet als vandaag zal ze zeer waarschijnlijk woensdag al voor het eerst voor de wagen gaan naast 1 van onze oude merries.
na het werken vandaag heb ik even de modder er af gespoeld, dit doen we met onze paarden altijd met de hoge druk (op de zachtste stand) met warm water en dat vond ze volgens mij wel lekker.
ze staat nu lekker te eten en te hinniken naar alles wat langs loopt
Laatst gewijzigd door Anna op za 04 feb 2012, 20:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Tasja op school
Wat een leuke update 
Jij trots!

Jij trots!
Castor
(v Topas) en Enzo de pret-terrorshet
the art of riding is to keep the horse between you and the ground.

the art of riding is to keep the horse between you and the ground.

ja leuk he ik ben echt super trots op haar
Wat leuk dat je zo op de hoogte gehouden wordt.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Dat klinkt alsof het heel erg goed gaat. Ga zo door Tasja!
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull
<-speciale editie van mijn onderschrift 

wat leuk, kan me voorstellen dat je trots bent
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Helemaal super! Ben is echt een hele fijne man, vind het ook fijn dat er een logboek bij gehouden wordt.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011
www.fitenvitaaldier.nl
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011
www.fitenvitaaldier.nl
Ja dat is leuk he het voelt zo vertrouwd
Wat leuk zeg!
Waar zit dat?
Waar zit dat?

veulens: Caya, Enya, Fenya, Gandhi, Harvey, Ishya, Keshya en Lexya
Stermerrie/keurmerrie/prestatiemerrie!!
In Loil vlakbij Didam Arnhem etc.Ydel schreef:Wat leuk zeg!
Waar zit dat?
tweede update!
vandaag hebben we met Tasja gesleept in de bak met de zware sleep, vooral geoefend met stoppen en aantrekken. en even geoefend met de strengen die tegen haar benen aan komen, hier reageerde ze in het begin even op maar dat was al snel 'normaal'. wij oefenen ook altijd even het gevoel van de strengen als die tussen de achterbenen door lopen, voor het geval ze ooit een keer over de streng heen zou stappen dat ze dan niet schrikt. dit ging allemaal prima.
Daarna hebben we nog een rondje buiten gelopen met het tuig op en aan de lange leidsel om te kijken hoe ze reageert, ging ook helemaal goed. ze is lekker voorwaarts!
al met al heeft ze prima gewerkt vandaag en vanmiddag is de hoefsmid geweest dus ze staat mooi op ijzertjes. Nu kan het echte werk beginnen
verder gaat het prima met Tasja, heeft vandaag heerlijk in de uitloop gestaan en lekker liggen rollen in het zand haha dus van je poetsbeurt was niet veel meer over
vandaag hebben we met Tasja gesleept in de bak met de zware sleep, vooral geoefend met stoppen en aantrekken. en even geoefend met de strengen die tegen haar benen aan komen, hier reageerde ze in het begin even op maar dat was al snel 'normaal'. wij oefenen ook altijd even het gevoel van de strengen als die tussen de achterbenen door lopen, voor het geval ze ooit een keer over de streng heen zou stappen dat ze dan niet schrikt. dit ging allemaal prima.
Daarna hebben we nog een rondje buiten gelopen met het tuig op en aan de lange leidsel om te kijken hoe ze reageert, ging ook helemaal goed. ze is lekker voorwaarts!
al met al heeft ze prima gewerkt vandaag en vanmiddag is de hoefsmid geweest dus ze staat mooi op ijzertjes. Nu kan het echte werk beginnen

verder gaat het prima met Tasja, heeft vandaag heerlijk in de uitloop gestaan en lekker liggen rollen in het zand haha dus van je poetsbeurt was niet veel meer over

Hierbij de foto's van Tasja haar tweede dag

ze vindt het echt leuk hoor

kijk maar naar haar koppie
Nanneke bedankt voor het maken van de foto's
ze vindt het echt leuk hoor
kijk maar naar haar koppie
Nanneke bedankt voor het maken van de foto's

- Ilonka
Heerlijk om deze updates te krijgen. Er spreekt veel warmte uit naar het paard (Tasja!) die ze betuigen.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Tasja is al lekker met haar nieuwe uitdaging begonnen. Je krijgt er straks een fijn en cool menpaardje voor terug.
Nanneke vooral doorgaan met zulke leuke updates.
Nanneke vooral doorgaan met zulke leuke updates.
Wodan en ik M1+10
komt helemaal goed! zal proberen elke dag een update te plaatsen! is ook leuk om alle reacties te lezen!
wat leuk die updates zeg, zo kan je haar toch blijven volgen
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd

Ja dat is leuk he die updates het is net alsof je erbij ben, terwijl ze zo ver weg is
maar ze is in goede handen zo als jullie zien en kunnen lezen 

Ah leuk, ook al foto's. Heb je al enig idee Anna hoe lang ze daar zal blijven?
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

een vroege up date vandaag.
Tasja heeft vandaag voor het eerst voor de wagen gelopen!
ze had de normale reacties die je kan verwachten bij de eerste keer. zo vond ze het geluid achter zich toch wel een beetje raar. en bij de bochten als de bomen tegen haar aankomen weet ze nog niet zo goed wat ze moet doen. voor de eerste keer ging het best goed maar ze heeft nog heel wat kilometertjes nodig om het te bevestigen.
morgen weer een eindje rijden!

vanaf de bok

en na de rit ging ze meteen lekker op rust staan:

goed he trouwens dat ik nu zelf foto's kan plaatsen
Tasja heeft vandaag voor het eerst voor de wagen gelopen!
ze had de normale reacties die je kan verwachten bij de eerste keer. zo vond ze het geluid achter zich toch wel een beetje raar. en bij de bochten als de bomen tegen haar aankomen weet ze nog niet zo goed wat ze moet doen. voor de eerste keer ging het best goed maar ze heeft nog heel wat kilometertjes nodig om het te bevestigen.
morgen weer een eindje rijden!

vanaf de bok

en na de rit ging ze meteen lekker op rust staan:

goed he trouwens dat ik nu zelf foto's kan plaatsen