Heel wat te beleven met onze F-jes in deel 7
Re: Heel wat te beleven met onze F-jes in deel 7
Heel veel succes
.

Mijn Toppers:
Blondie
Fiorano
Aiden van de Alsemgeest 
Blondie

- nadinefjorden
Zie ziekenboeg
alles
is ok
alles
is ok
- nadinefjorden
En wat was ze weer braaf
mijn opa reed en mijn mams was mee (beide niks met paarden)
Dus heb alles alleen gedaan, laden en lossen haha mega braaf paard, en blij dat ik toch naar mijn gevoel heb geluisterd
mijn opa reed en mijn mams was mee (beide niks met paarden)
Dus heb alles alleen gedaan, laden en lossen haha mega braaf paard, en blij dat ik toch naar mijn gevoel heb geluisterd

Fijn dat het mee viel met Fayah!
Leuk Anna, dat je binnenkort ook met Fugo gaat wandelen. Met mams erbij komt het vast goed.
Leuk Anna, dat je binnenkort ook met Fugo gaat wandelen. Met mams erbij komt het vast goed.
Odette&Fenna
Ik zal zo even lezen hoe het met Fayah afgelopen is, maar wel goed dus, dat is goed nieuws!!
Fjella was gisteren lekker knuffelig, begon ze steeds aan mij te knabbelen, van, he krab mij nu terug!! Ging er ook zo heerlijk voor staan!!
Ze vindt het nu ook echt niet erg meer om in de stal te staan, ze komt er meteen aan als je haar op haalt. Ze gaan niet elke nacht op stal hoor, maar ze gaat wel graag mee!! Heeft ze toch nog wat geleerd de afgelopen tijd..
Verder weinig gedaan, het is een baggerzooi en het is koud en nat, niets aan..
Fjella was gisteren lekker knuffelig, begon ze steeds aan mij te knabbelen, van, he krab mij nu terug!! Ging er ook zo heerlijk voor staan!!
Ze vindt het nu ook echt niet erg meer om in de stal te staan, ze komt er meteen aan als je haar op haalt. Ze gaan niet elke nacht op stal hoor, maar ze gaat wel graag mee!! Heeft ze toch nog wat geleerd de afgelopen tijd..
Verder weinig gedaan, het is een baggerzooi en het is koud en nat, niets aan..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Vies he, al die bagger. Dan is het wel lekker als ze een poosje droog kunnen staan.
Hier was het vandaag lekker weer, eindelijk scheen de zon weer een keer.
Ik heb met Fenna stap, draf en halthouden geoefend in de bak en dat deed ze best.
Hier was het vandaag lekker weer, eindelijk scheen de zon weer een keer.
Ik heb met Fenna stap, draf en halthouden geoefend in de bak en dat deed ze best.
Odette&Fenna
Gisteren de stoute schoenen aangetrokken en maar weer es met Freyr een stukje bij de weg langs gewandeld. Eerst alles geknipt, want ze zagen er niet uit! Wandelen ging hartstikke goed; even bij de buren (Spetter en Finally) gestaan en toen die begonnen te draven en wij weer terugliepen, liet Freyr een mooi drafje met hoge staart zien. Hij ging ook braaf weer terug naar stap. Was eerst alleen lastig om hem in draf te krijgen, maar ik geloof dat hij het begint te snappen. Toen nog een stukje de andere kant op gewandeld. Bij de buren stond een aantal auto's in de berm geparkeerd, dus daar even langs gewandeld. Klein eindje doorgelopen en toen terug. Tja en toen... ik zou nog een stukje met hem draven en met dat ik begin met wat harder te lopen, schrok hij van iets ofzo, ik weet het niet precies, maar hij kwam ineens mijn kant op en daar lag ik op straat. AU! Meteen opgestaan, Freyr bleef rustig staan(!). Gelukkig had ik de leadrope aan het touwhalster, dus kon ik hem laten vieren tijdens de val en had ik hem toch nog vast. Dat was me met een gewoon halstertouw niet gelukt. Meteen opgestaan, buurman kwam nog vragen of alles OK was (schaamde me rot
). Nog even staan praten en toen rustig terug gelopen. Ging verder prima. Heb nu wel een dikke blauwe plek op m'n linker bovenbeen en ik voel het ook nog best. Nou ja, zo leren we letterlijk met vallen en opstaan. Was ondanks dat een heerlijke paardenmiddag! Nu even verhaal van Fayah lezen...

Pasja v. Halstor 15-05-1995
shet Mickey (afstamming onbekend) ±1995
Freyr v. Reinar 13-06-2009
shet Vera (afstamming onbekend) 18-04-2012
Hoe blij kun je zijn met iets kleins..
Gisteren kwamen we bij mijn ouders aan stonden Fjella en Tea met elkaar te schurken!! Hoera!!
Tea heeft het niet zo op Fjella, en meestal moet Fjella dus gewoon uit haar buurt blijven, maar nu eindelijk lekker schurken. Toen Tea klaar was beet ze uiteraard wel meteen Fjella weer van zich af.. zucht..
Nog 3 maanden en dan heeft Fjel hopelijk een klein speelkameraadje, want dit is natuurlijk niet ideaal voor een jong paard..
Lekker genant Jelly!! Ik zie het helemaal voor me
, dan schaam je je rot!! Maar wel een goede les voor Freyr en fijn dat hij braaf bleef staan!!
Gisteren kwamen we bij mijn ouders aan stonden Fjella en Tea met elkaar te schurken!! Hoera!!
Tea heeft het niet zo op Fjella, en meestal moet Fjella dus gewoon uit haar buurt blijven, maar nu eindelijk lekker schurken. Toen Tea klaar was beet ze uiteraard wel meteen Fjella weer van zich af.. zucht..
Nog 3 maanden en dan heeft Fjel hopelijk een klein speelkameraadje, want dit is natuurlijk niet ideaal voor een jong paard..
Lekker genant Jelly!! Ik zie het helemaal voor me

Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ja Esther, het was net zo'n mooie valpartij als toen we met Pasja aan 't oefenen waren voor de keuring, weet je nog wel
Alleen komt het op straat wat harder aan!
Fijn dat schurken van Tea en Fjella; dan is ineens 'de knop om' lijkt het wel! Heerlijk. Heeft bij mij ook een heeeele tijd geduurd voordat Mickey Freyr en Floranth accepteerde, maar die zie ik nu stiekem ook wel es bij haar staan!

Fijn dat schurken van Tea en Fjella; dan is ineens 'de knop om' lijkt het wel! Heerlijk. Heeft bij mij ook een heeeele tijd geduurd voordat Mickey Freyr en Floranth accepteerde, maar die zie ik nu stiekem ook wel es bij haar staan!
Auwts Jelly, soms kun je naar terecht komen...hi ach, maar het overkomt iedereen wel eens, gelukkig.
Hier vanochtend weer heerlijk richting Flam gewandeld, maar die stonden met zijn allen zo lekker te soesen in het zonnetje dat we ze verder maar niet gestoord hebben
Het was alleen wel duidelijk dat Flam dr naam kent
Theo riep dr een keertje en als enige kijkt ze beetje loom om..en ging vervolgens weer verder met dr dutje...grappig.
Hier vanochtend weer heerlijk richting Flam gewandeld, maar die stonden met zijn allen zo lekker te soesen in het zonnetje dat we ze verder maar niet gestoord hebben

Geluk is de vrucht van intens werk
au Jelly....jij ook aan de wandel geweest dus?
Ik ook, met Fatoush. Het eerste eindje (oei, ben ik alleen van huis?) en het laatste stuk (ik zie/hoor mijn mama, Baranna en Apollo) was hij wat druk, later erg braaf. Was lachen, kwam onze buurman en buurvrouw tegen, die man heeft een behoorlijke baard, had Fatoush nog nooit gezien geloof ik. Hij zat die man eens goed in de baard te snuffelen, dook er gelijk op af. Buurman kon er wel om lachen. Fatoush bleeft maar met zijn lippen door die baard woelen, hihi
Ik ook, met Fatoush. Het eerste eindje (oei, ben ik alleen van huis?) en het laatste stuk (ik zie/hoor mijn mama, Baranna en Apollo) was hij wat druk, later erg braaf. Was lachen, kwam onze buurman en buurvrouw tegen, die man heeft een behoorlijke baard, had Fatoush nog nooit gezien geloof ik. Hij zat die man eens goed in de baard te snuffelen, dook er gelijk op af. Buurman kon er wel om lachen. Fatoush bleeft maar met zijn lippen door die baard woelen, hihi
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Vandaag heerlijk weer getut met Fugo lekker ontkleid en ontklit lekker gepoetst en toen miocht hij rennen in de bak, maar hij had geen toen maar weer in de blub gezet 

Ivonne, dat is hier heel herkenbaar, vooral het laatste: als we weer terug gaan. Ik loop dan vaak expres nog even door de andere kant op. Freyr protesteert dan wel even, maar loopt daarna toch braaf mee.
Fijn zo'n schoonheidsbehandeling van Fugo, resultaat is vaak goed te zien aan de staart! Nu maar hopen dat hij 'm een beetje schoon houdt...
Fijn zo'n schoonheidsbehandeling van Fugo, resultaat is vaak goed te zien aan de staart! Nu maar hopen dat hij 'm een beetje schoon houdt...
Fatoush is vaak het 1e stuk het drukts. Vervelend is wel dat als ik hem op zijn plaats wil zetten, omdat hij bv dramt, hij me haast wel wil bijten. Hij doet het niet, maar het kost hem moeite zich in te houden heb ik het idee
Ik heb een klein zweepje mee. Ik heb hem aan het touwhalster en als hij te snel gaat geef ik iets druk totdat hij stopt met dribbelen. Zo leert hij volgens mij dat als hij rustig is, er geen druk is. Het gaat vast goedkomen, hij is nu 2 keer alleen bij huis weg geweest en ik ben super tevreden.

Baranna 13-5-2006
- Reinou
- Beheerder
- Contacteer:
Fijn dat je nu weet wat er aan de hand is met Fayah, hopelijk knapt ze snel op!
Nog even en Fenna kan onder het zadel...wel zo makkelijk om de commando's er vooraf al in te hebben!
Haha wat een stunt Jelly. Had mij ook kunnen gebeuren
ben zo handig in dat soort dingen... Ongelukjes zitten in een klein hoekje blijkt maar weer!
Als Fatoush een mens was had ie zo het cabaret gekund, wat een grapjas
Fijn dat hij zo braaf was!
Finnea zit helaas even in de ziekenboeg
Het viel me gister al op dat ze wat veel op rust stond met haar linkerachterbeen. Even goed naar het been gekeken en toen kwam ik een wondje tegen op haar hak waar bloed op zat. Waarschijnlijk is ze wat te snel op gestaan na het liggen en heeft ze daarvan een schaafwondje opgelopen. (Ze staan in een loopstal met stenen ondergrond, dus daar kan niet echt een strobed in) Ik ben gelijk even met haar op het harde gaan stappen, maar ik kon er zo niks aan zien. Ze stapte net zo vlot en zuiver als anders. Daarna heeft ze in het land nog even flink lopen rennen en bokken, dus weinig aan de hand...dacht ik!
Tot ze vanochtend ineens op drie benen stond
Steeds maar weer dat achterbeen ontlasten. Toen ik haar uit de wei haalde, liep ze ook niet zo lekker... Dus even op het harde vastgezet en bekeken. Het wondje van gisteren gevoeld, maar daar reageerde ze niet op. Even wat koud water erover geplenst, beetje betadine erop. Het water vond ze natuurlijk niet zo leuk, hihi. Echt goed zien wat haar mankeerde kon ik niet, want ze wilde niet op het been staan. En een been op rust is lastig te bekijken. Ik heb nog even gauw in de hoef gespiekt, maar daar kon ik ook niets geks ontdekken. Het zat me echt niet lekker, dus had al besloten om anders morgen de DA te bellen als het niet ging. Ik heb haar nog even in de bak gezet en toen leek het beter, ze zette het gewicht er wel wat meer op. Het hele been van top tot teen gevoeld, maar ze reageerde nergens op. Dus toch maar in de wei gezet, want daar hield ze zich verder wel rustig. Dacht ik. Ik had me nog niet omgedraaid om terug te lopen naar stal of daar ging ze, racend en bokkend naar achter
Conclusie: valt dus wel mee...
Ik zou bijna weer naar huis toen Douwina er net aan kwam. Dus ik heb haar nog even laten kijken. Finnea stond op dat moment van haar kuil te eten, wéér met dat achterbeen omhoog
Douwina zei al, je kunt beter maar de DA erbij halen... Toch tilde ze haar hoef nog even op. Maar goed ook, want Douwina zag al snel wat het probleem was. Er zat een schroefje in haar hoef
Die ik dus nooit had gezien. Was ook een klein rotding, maar voelde me wel hammerysk. Die heeft goed verstopt gezeten... Dus schroef er direct uit gewrikt. Ze liep daarna nog niet veel beter, het zal wel even flink gekneusd zijn natuurlijk. Anne zal haar voetje de komende dagen in de soda zetten, kan het ook niet gaan ontsteken. Nu maar hopen dat ze snel opknapt!
Zou me trouwens niks verbazen als Finnea de schroef zelf ergens vandaan heeft gehaald
Anne gebruikt schroeven om de buizen vast te zetten waarmee hij de stallen van elkaar scheidt. Ik heb Finnea er al eens eerder op betrapt dat ze aan een schroef zat te pulken, had ze dat ding er bijna uit...
Nog even en Fenna kan onder het zadel...wel zo makkelijk om de commando's er vooraf al in te hebben!
Haha wat een stunt Jelly. Had mij ook kunnen gebeuren

Als Fatoush een mens was had ie zo het cabaret gekund, wat een grapjas

Finnea zit helaas even in de ziekenboeg

Tot ze vanochtend ineens op drie benen stond

Ik zou bijna weer naar huis toen Douwina er net aan kwam. Dus ik heb haar nog even laten kijken. Finnea stond op dat moment van haar kuil te eten, wéér met dat achterbeen omhoog

Zou me trouwens niks verbazen als Finnea de schroef zelf ergens vandaan heeft gehaald

oeh, wat een schrik met Finnea. Ik heb dat dus een keer met Jackie gehad, hij had een kram in zijn hoef en niet zo'n kleine ook. Idd goed ontsmetten, want bij Jackie ging het bijna mis, is toch gaan ontsteken.
Fatoush is idd een grapjas hoor, die man moest er ook wel om lachen, Fatoush kon er nauwlijks afblijven
Fatoush is idd een grapjas hoor, die man moest er ook wel om lachen, Fatoush kon er nauwlijks afblijven

Baranna 13-5-2006
Lelijke rotschroef.. Fijn dat Douwina het zag!
Fjel is nu ook voortand nummer 4 aan het wisselen, dan heeft ze haar boven en ondertanden gewisseld. Ik had het gisteren gezien en vanavond stond ze weer een beetje naar het hooi te kijken en niet eten. Zal wel niet zo lekker voelen op het moment, maar ook deze zat gisteren nog te vast om eruit te trekken. Zat wel een mooie tand achter..
Fjel is nu ook voortand nummer 4 aan het wisselen, dan heeft ze haar boven en ondertanden gewisseld. Ik had het gisteren gezien en vanavond stond ze weer een beetje naar het hooi te kijken en niet eten. Zal wel niet zo lekker voelen op het moment, maar ook deze zat gisteren nog te vast om eruit te trekken. Zat wel een mooie tand achter..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ach Finnes toch 

Mijn Toppers:
Blondie
Fiorano
Aiden van de Alsemgeest 
Blondie

moguh meiden!
iedereen lekker aan de wandel geweest lees ik!
auw jelly.. dat is even schrikken
handig zijn die leadropes toch he 
en gelukkig bleef hij braaf bij je!
aaah esther dat zijn de kleine dingetjes waar je blij van wordt he
ow reinou wat schrikken van dat schroefje.. soms zijn die dingen zo moeilijk te zien he of er iets in een hoef zit
gelukkig is ie er nu uit en zal ze zich vast snel beter voelen! dikke knuffel voor jullie 
voor fayah ook trouwens
ik heb zaterdag een heerlijke bosrit met vjell gemaakt en 2 stalgenootjes.
ook besloten dat ik kootje weer 24/7 terug op het natuurgebied wilde en hem weer bij tante cor gezet.
was zo mooi om te zien hoe blij ze allebei waren en maar rennen met dat staartje kaarsrecht omhoog en kroelen en bips aan bips eten
ik wist meteen dat ik de goede beslissing had gemaakt, kootje zag er zó gelukkig uit.
vjell staat wel nog snachts op stal, omdat daar 4x per week ook echt wat mee gedaan wordt.
en hij vind stal duidelijk heerlijk s'nachts
maar voor die ene keer longeren en ene wandeling vond ik na deze maand uitproberen dat ko echt teveel op stal stond..
hij werd ook drukker, stond veel uit zijn stal te kijken, ik had er steeds meer schuldgevoel over
nu hopelijk geen megaregen nawinter/lente komende dagen is het iig heerlijk weer voor hem!
iedereen lekker aan de wandel geweest lees ik!
auw jelly.. dat is even schrikken

en gelukkig bleef hij braaf bij je!
aaah esther dat zijn de kleine dingetjes waar je blij van wordt he

ow reinou wat schrikken van dat schroefje.. soms zijn die dingen zo moeilijk te zien he of er iets in een hoef zit

voor fayah ook trouwens

ik heb zaterdag een heerlijke bosrit met vjell gemaakt en 2 stalgenootjes.
ook besloten dat ik kootje weer 24/7 terug op het natuurgebied wilde en hem weer bij tante cor gezet.
was zo mooi om te zien hoe blij ze allebei waren en maar rennen met dat staartje kaarsrecht omhoog en kroelen en bips aan bips eten

vjell staat wel nog snachts op stal, omdat daar 4x per week ook echt wat mee gedaan wordt.
en hij vind stal duidelijk heerlijk s'nachts

maar voor die ene keer longeren en ene wandeling vond ik na deze maand uitproberen dat ko echt teveel op stal stond..
hij werd ook drukker, stond veel uit zijn stal te kijken, ik had er steeds meer schuldgevoel over

nu hopelijk geen megaregen nawinter/lente komende dagen is het iig heerlijk weer voor hem!
Heel goed Suze
.

Mijn Toppers:
Blondie
Fiorano
Aiden van de Alsemgeest 
Blondie