lange teugel
- nadinefjorden
lange teugel
Ik wil met fayah aan de lange teugel gaan werken
nu kan ik heel veel vinden maar niks over hoe je dit doet/leert aan een onbeleerd paard
ik wil geen lange lijnen doen maar echt lange teugel als goede basis voor straks onder het zadel
is er iemand die dit doet? tips?
sites?
instructie?
nu kan ik heel veel vinden maar niks over hoe je dit doet/leert aan een onbeleerd paard
ik wil geen lange lijnen doen maar echt lange teugel als goede basis voor straks onder het zadel
is er iemand die dit doet? tips?
sites?
instructie?
Re: lange teugel
Ik neem aan dat je dressuur aan de lange teugel bedoelt. Ik doe dit zelf ook met mijn paarden. Piet Bakker is een bekende instructeur hierin (weet niet waar je woont) op zijn site zie je ook een preview van zijn dvd. Die is erg duidelijk, heb 'm zelf helemaal.
Horses are like potato-chips, you can't just have one.. 

- nadinefjorden
Dressuur inderdaad
heb t allemaal bekeken maar voor een onbeleerd paars lijkt me dit erg moeilijk
ik ben op zoek naar stapje voor stapje zegmaar
heb t allemaal bekeken maar voor een onbeleerd paars lijkt me dit erg moeilijk
ik ben op zoek naar stapje voor stapje zegmaar
Eline (europees kampioen geweest met haar shetlander en geloof dat ze nu op Z niveau bezig is met haar shet Umpire) heeft ooit een hele handige 'stap-voor-stap-hoe-begin-ik' geschreven op bokt, geloof dat haar naam op bokt Eliine is dus misschien kun je even zoeken of het aan haar vragen (ze is heel erg aardig)?
Ze heeft het jaren geleden eens voorgedaan met P.C. en zei nog dat hij er echt aanleg voor heeft maar ik heb mezelf er nog niet toe kunnen zetten daar iets mee te doen, ik mis net het enthousiasme ervoor hoewel het super training is natuurlijk (voor zowel paard als mens
)
Ze heeft het jaren geleden eens voorgedaan met P.C. en zei nog dat hij er echt aanleg voor heeft maar ik heb mezelf er nog niet toe kunnen zetten daar iets mee te doen, ik mis net het enthousiasme ervoor hoewel het super training is natuurlijk (voor zowel paard als mens

Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Eline lest ook bij Piet Bakker.
Piet zijn DVD is goed hoor Nadine, ook voor paarden die het niet kennen.
Maar wellicht kun je Eline eens een pb sturen op bokt.
Ze woont in Hoofddorp.
Piet zijn DVD is goed hoor Nadine, ook voor paarden die het niet kennen.
Maar wellicht kun je Eline eens een pb sturen op bokt.
Ze woont in Hoofddorp.

- nadinefjorden
Eline woont in zwaanshoek 
en heb een lesje gepland
helemaal leuk

en heb een lesje gepland

helemaal leuk