Welke stallingsprijs is reëel voor deze stal?

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Plaats reactie
Roosjuh

Welke stallingsprijs is reëel voor deze stal?

Bericht door Roosjuh » di 03 jan 2012, 20:59

Mijn paarden lopen nu kosteloos op een weiland en staan ook kosteloos op stal, ik hoef alleen maar de andere kosten te betalen geen kosten voor de stal.

Nu ben ik bezig met een plekje, en we bespreken de huurprijs nog per box. Maar ik ben benieuwd wat een normaal bedrag is voor deze stal in jullie ogen. In wat voor staat alles is weet ik pas na de afspraak die ik ga maken voor van het weekend.

(Binnen) stal met 4 paardenboxen
wasplaats
hooiopslag
schaftkeet
rijbak
0,4 ha wei met schuilhut

Er staat nog een paard van haar zelf en ik wil zeker de mogelijkheid bespreken dat zij af en toe (tegen vergoeding) mijn paarden verzorgt als ik weg moet. Voor mijzelf vind ik het belangrijk dat de bak goed is, zodat ik met Sylvy aan de slag kan. En misschien dat mijn spullen uit mijn rijdende zadelkamer kunnen, ook wel kofferbak geheten. En het weiland moet groot genoeg zijn, zodat de fjorden er iets aan hebben. In de mail wordt aangegeven dat er genoeg weide is maar 0,4 ha is niet erg veel natuurlijk.

Reden verhuizing is dat de wei tot maart beschikbaar is waar ze nu staan, was maar tijdelijk. En ik weer met plezier met allebei de paarden aan de slag kan.
:¨·.·¨:
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013
Jella!
Suus

Re: Welke stallingsprijs is reëel voor deze stal?

Bericht door Suus » di 03 jan 2012, 21:13

Er zijn nogal wat verschillen in prijzen in Nederland. Ik geloof dat ik in een dure buurt zit. Maar een 'kale' stal zonder stro/voer en met zelfverzorging is hier rond de 100-125 euro. Met voer/stro e.d. zit je dan al gauw op 175-200 denk ik.
Morris, mijn superfjord!
Keandra

Bericht door Keandra » di 03 jan 2012, 22:32

wij huren nu bij een boer 0.5 hectare en hebben een heel grote stal, die dienst doet als hooiopslag en zadelkamer
hiervoor geven we 150€/maand, elektriciteit en water zit in de prijs inbegrepen (nu voor 3 paarden, is dus 50€ per paard)
voor hooi en voer en alles moeten we zelf zorgen, ook geen piste (toch geen degelijke)

op pension gaven we 225€ per maand, per paard

zou zeggen bekijk eens goed wat je gaat krijgen, en bekijk ook wat er nu nog verder op de markt is
wat vragen de anderen

want als je alles zelf moet doen zakt de prijs behoorlijk
Viv

Bericht door Viv » wo 04 jan 2012, 06:06

Tsja je weet wat het hier in de buurt kost. 100€ kale boxhuur/box vind ik wel redelijk hier in regio Rdam, geen idee wat de prijzen daar doen..
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Roosjuh

Bericht door Roosjuh » wo 04 jan 2012, 06:21

Ja in de randstad is het wel 'ietsjes' duurder. Maar dan heb ik een beetje vergelijkingsmateriaal, omdat ik ze nog nooit op een gehuurde stal heb gehad.
Laatst gewijzigd door Roosjuh op wo 04 jan 2012, 10:33, 1 keer totaal gewijzigd.
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013
Jella!
Krista

Bericht door Krista » wo 04 jan 2012, 08:05

Los van de prijs is 0,4 ha veel te weinig voor 4 paarden er vanuit gaande dat die 4 boxen vol zijn. Dan heb je geen mogelijkheid om te verweiden en weet je zeker dat ze swinters alles kapot lopen.
Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL 8-)
Roosjuh

Bericht door Roosjuh » wo 04 jan 2012, 10:35

Daar wil ik dus ook even over praten, aangezien ze aangeeft dat ze gras genoeg heeft! 0,4 ha is natuurlijk daarvoor niet genoeg. Het zou nu zo zijn dat er dan 2 fjorden komen te staan en 1 paard van haar zelf. Maar misschien komt er nog een paard (aangezien er 4 boxen zijn). Vind ik het dus te weinig, wil ik zeker op zoek naar een extra weiland in de zomer, dus dat is dan weer bespreekbaar met de prijs lijkt mij.
`·. Yessie & Sylvy
Geboren op 9-7-2013
Jella!
Rosantjuh(L)banjer

Bericht door Rosantjuh(L)banjer » wo 04 jan 2012, 16:52

kwa prijzen kan ik je niks zeggen.
maar ik zelf heb hier thuis voor mijn paarden 3500 m2 weiland.
en in de winter heb ik ze in mijn bak staan.
die 3500 is krap zat voor 2 vind ik persoonlijk.
kan me er mee redden wat meer was wel mooier geweest.
Bella (Bijoux van de Tsjoggelberg) en Fenne van de hoenderkamp

Afbeelding
Tot een kleine BellaX Winser G

R.I.P. 27-11-'08 Popeye.
R.I.P 17-08-'12 Banjer.
Machteld&Falco

Bericht door Machteld&Falco » do 05 jan 2012, 17:06

Ik heb een 0,5 ha voor 2 paarden en dat is echt krap zat. Ik heb de weide in drie stukken verdeeld en doe in die stukken nog eens aan strookbegrazing. Op die manier hebben de paarden lang genot van het gras. In de winter ben ik echter aangewezen op mijn zandpaddock (die op dit moment meer wegheeft van een zandbank...), omdat anders heel mijn weiland naar de vaantjes zou zijn. Ik vrees dat 0,4 heel krap zal zijn voor 3 paarden, zeker als er 's winters geen paddock o.i.d. beschikbaar is.

Qua prijs kan ik je niet helpen. Stalprijzen in mijn stukje Belgenland zijn meestal tussen de 280 en de 400 euro voor volpension.
Fjorden zijn als Pringles: once you pop, you can't stop!
http://pijama.come2me.nl
monne

Bericht door monne » do 05 jan 2012, 18:12

Wij betalen totaal 75 euro totaal voor een self-service stal, weidegang zomers dag/nacht, in de winter overdag en gebruik bak.
In de winter komt er dus nog hooi&stalvulling bij.
Er is circa 3,5 hectare voor 5 paarden. We hebben tot mid-december voldoende gras gehad. De weilanden zijn ondanks het weer niet overdreven modderig.
0,5 hectare voor 4 paarden lijkt me te weinig of je moet bijvoeren.
Anouska

Bericht door Anouska » vr 06 jan 2012, 14:00

Wij hebben een hele uitgebereide stal rekening, zal vanavond je een pb sturen met prijzen.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Evaliensvenna
Contacteer:

Bericht door Evaliensvenna » vr 06 jan 2012, 14:36

Ik betaal 135 euro en daar komst nog bodembedekking bij 8 euro per pak zaagsel ongeveer. Ik sta op een vergelijkbare stal alleen hebben ze hele kleine landjes en geen schuilplek.
Svennapowerrrrrr Z1+15 • Allround fotograaf & Grafisch vormgever op Texel • Fotografie workshops op Texel
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » vr 06 jan 2012, 15:10

Als ik al die prijzen van vlas, zaagsel e.d. zo lees dan is stro toch echt wel het goedkoopste volgens mij. Daar houden we het dus maar lekker bij.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Gerritje

Bericht door Gerritje » vr 06 jan 2012, 16:29

Het land is niet veel. Dus denk dat je moet rekenen op veel ruwvoer bijvoeren. Bij slecht weidebeheer zal je dat ook in de zomer moeten doen.
Mijn prijzen zijn randstad prijzen, maar voor het idee:

180 euro kale boxhuur. Van nov. t/m april zit hier 35 euro tegoed in. dan betaal ik dus eigenlijk 145 kale box huur.
Bij ons kost kuil 0.20 cent de kilo. hooi 0.30 cent de kilo.
Wij wegen ruwvoer af en betalen naar gebruik. Het verschilt bij mij hoe het land eruit ziet hoeveel ik moet bijvoeren aan hooi en hoelang paard op stal staat.

Mijn stalbaas hanteert de regel van 6 kilo kuil per paard. Maar een heel groot paard in volle arbeid heeft daar te weinig aan.
Sobere pony's kunnen weer met minder af. Ook afhankelijk van type en hoeveelheid arbeid.
---
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » vr 06 jan 2012, 20:24

Anita schreef:Als ik al die prijzen van vlas, zaagsel e.d. zo lees dan is stro toch echt wel het goedkoopste volgens mij. Daar houden we het dus maar lekker bij.
Off topic:Dat denk ik ook wel Anita. Maar als ik nu bij ons ga kijken, vlogen de pakken stro eruit! Anca is hier een stuk natter, dan in Vorstenbosch. Ook Evita doet daar vrolijk aan mee. En om nu iedere dag de hele stal weer leeg te moeten halen, vonden we ook een beetje te gek. In Vorstenbosch deden we met 1 pak stro zo'n 3 weken. Hier nu net 2!
Dus hebben we overwogen wat te doen en strokorrels en later vlas besteld. Daar staan ze nu op, de fjorden op vlas, de pony's op korrels.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Plaats reactie