Ik word onderhand ook wel een beetje simpel van dat weer... De wei is hier alleen het eerste weekend open geweest om ze ruimte te geven met de kennismaking. Nu hebben ze een gang langs heel de wei, die verbindt 2 paddocks, maar dat zijn eerder slijkbaden nu. Helemaal kapot gelopen (toen ik er kwam stond er nog best wat gras op

) Hay maakt blijkbaar wel regelmatig gebruik van de schuilstal. Dan gaat hij helemaal dwars staan en mogen de 2 andere er lekker voor blijven staan
Ergens deze week zouden de oude eigenaren weg moeten zijn (verhuizen naar Limburg) dus dan zijn de stallen vrij. Denk dat ik Hay dan misschien ook wel een paar nachten per week op stal zet zodat hij lekker kan drogen en in het stro liggen. Met oudjaar gaat hij sowieso op stal.
Vandaag lekker een uur aan de hand gewandeld. Voor 't eerst alleen weg bij de stal, op het oprit-paadje vond hij het wat spannend maar eenmaal op straat was hij best braaf. Wel flink de pas er in. Op de terug weg een paar keer duidelijk moeten maken dat hij niet het tempo mocht bepalen, had hij het lastig mee denk. Moet dringend weer wat meer gaan los- en grondwerken, want hij wordt weer wat brutaler.
Eenmaal thuis gekomen heeft hij nog een half uur gegraasd op de voorste wei. Ik heb terwijl de opgedroogde modder uit z'n staart geknipt en er nog 15 cm extra afgehaald. Al die modder er in vind ik ook niks.
Hier is op hun stuk trouwens geen spriet gras meer te vinden, dus krijgen ze enkel hooi. Maar ik vind Hay ook een beetje invallen. Ze hadden gezegd dat dat zou kunnen omdat zijn verteringsstelsel moest wennen aan geen krachtvoer, maar ik vind het toch maar niks.