Wegens het slechte weer, doe ik niet zo veel met de paarden, behalve dan wat spelen en gymnastiseren vanaf de grond. Ik ben al een poosje met Falco bezig om dat ook zonder harnachement te doen en eigenlijk lukte dat wel aardig. Ik liet hem dan wijken en pasjes schouderbinnenwaarts doen op de cirkel en verder deden we voorwaarts-achterwaarts en kleine spelletjes als voedselweigeren.
Vandaag wilde ik dat weer doen en ik nam Falco mee de wei in (paddock ligt er te nat en zwaar bij). Hij was veel drukker en opdringeriger dan anders... Hij was druk en happerig en kwam voortdurend te dichtbij staan. Als ik hem achterwaarts wilde laten gaan, beet hij voortdurend in mijn jas (waarop ik hem telkens een lel gaf). Op een bepaald moment steigerde hij een klein beetje. Nadien gaf hij, toen ik hem wegstuurde ook een trap in mijn richting. Hierop vond ik het welletjes en begon ik mijn ruimte op te eisen, alsook het voedsel dat ik vast had en het voedsel dat ik met opzet op de grond liet vallen (hij kan al aardig voedsel laten staan op commando). Ik liet telkens wat lekkers vallen en eiste dat stukje van de wei en het voedsel dan op door me groot te maken, er overheen te gaan staan en hem weg te sturen. Dit zinde hem duidelijk niet...
Ik weet niet meer precies hoe het gebeurde, maar ik denk dat ik hem achteruit stuurde toen hij plots steigerde en met zijn voorbenen naar me uithaalde. Hij raakte mijn arm en ik viel op de grond (ik had uiteraard geen touw of zweep bij me om me te weren...

Ik ben hier behoorlijk van geschrokken. Ik heb hem nu 5 jaar. In het begin was hij erg dominant en had hij weleens zulke uitspattingen, maar ik heb hem toen voldoende duidelijk gemaakt wat zijn plaats was. De laatste tijd ging het eigenlijk heel erg goed en werkte hij goed mee. Hij was veel minder happerig dan normaal. Sinds donderdag heeft hij dan een beetje vakantie gehad omdat ik niet veel tijd had en vandaag dan zoiets...
De komende dagen neem ik toch maar een touw mee als ik met hem werk... Ik ga de vijs toch maar weer wat strakker aanschroeven... Naast een pijnlijke rug heb ik er ook een flinke deuk in mijn ego bij