Hoe ziet jouw kerstboom eruit?

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
Anita
Contacteer:

Hoe ziet jouw kerstboom eruit?

Bericht door Anita » wo 14 dec 2011, 16:25

Veel mensen zullen ook dit jaar weer een kerstboom in huis zetten of andere kerstversiering aanbrengen. Ik was wel benieuwd hoe iedereen dit doet. Zal zelf beginnen om onze kerstbomen te laten zien. We hebben er 2, een hele grote in de woonkamer (die ruim 3 meter hoog is) en een kleintje in de keuken.

De grote boom in de kamer.
AfbeeldingAfbeelding

En de kleine in de keuken.
AfbeeldingAfbeelding
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Pablo
Contacteer:

Re: Hoe ziet jouw kerstboom eruit?

Bericht door Pablo » wo 14 dec 2011, 17:40

Wat een mooie boom in de woonkamer zeg! Hier geen kerstversiering in huis. Wij werken ons te pletter de komende weken, 1ste kerstdag bij mijn schoonouders en 2de kerstdag gaan we op vakantie. Dus beetje zonde om een boom neer te zetten :D
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
Leentje

Bericht door Leentje » wo 14 dec 2011, 17:49

ook hier geen kerstboom,met Danny in een ziekenhuisbed, en rolstoel in de huiskamer, past het echt niet.
maar heb wel wat losse versiering her en der.
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
pjotr_nientje
Contacteer:

Bericht door pjotr_nientje » wo 14 dec 2011, 18:13

Ook hier komt er geen boom,
Huis staat te koop en mochten we nog wel kijkers krijgen vind ik het met
een boom weer gelijk zo vol staan (we hebben een mooie,maar hele dikke nepperd)
Er komen wel wat kerststukjes te staan enzo met verlichting,maar dat is alles.
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
colunder

Bericht door colunder » wo 14 dec 2011, 18:28

Hier dit jaar ook geen boom, ik durf het nog niet aan met de poezen.
Ik heb bij de action een grote vaas gekocht en die gevuld met blauwe en zilverklerige ballen met lichtjes ertussen.
Daar moeten we het dit jaar mee doen.
Volgend jaar wil ik weer een boom proberen(die ik dan vastbind aan de muur om omvallen te voorkomen als de katten er in gaan klimmen)
Apollo (Timor x Gardar) 21-05-2004
Keandra

Bericht door Keandra » wo 14 dec 2011, 19:52

hier geen grote boom door de poezels
wel een mini kerstboompje (nep, 30cm groot, past mooi in een plastic zak en kan dus geheel aangekleed de zak en zolder op :+ )
verder hebben we wat lichtslingers omhoog gehangen in de living/keuken
ook hebben we een boompje in de voortuin staan (kleintje eigenlijk van ong 1m) met maar liefst 180 gekleurde ledlichtjes in (heel flashie, zeker als ze pinken en doen :)) )
Jankeke

Bericht door Jankeke » wo 14 dec 2011, 19:55

Hier ook geen boom. We zijn bezig de kamer op te knappen en hebben ons nu geïnstalleerd in de keuken tussen het stof, kwasten, steiger en behangboeken en zitten op slechts enkele meubeltjes.
All that we see
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
Nathalie

Bericht door Nathalie » wo 14 dec 2011, 20:12

Wij wel een boom! Wij hebben er van alles in, de kinderen mogen elk jaar een bal kopen en ze kiezen de meest "prachtige" :') dingen uit. We hebben vogels in allerlei kleuren, schoentjes, teddybeertjes, hartjes, paddestoelen, disney ballen, een krokodil en een vos etc. etc. maar ook van elk van de kinderen een "geboortebal" (een bal die dus net zo oud is als de kinderen :) ).....zelfs mijn "geboortebal" (een paarse uil) hangt erin.
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
mirretje

Bericht door mirretje » wo 14 dec 2011, 20:33

Nu nog helemaal kaal..
Hij staat net in de kamer en had vanavond geen energie om hem op te tuigen. Dat komt morgen. Weet nog niet wat ik erin ga hangen. Of weer rood met van die scandinavische paarden ed van vilt, of dit keer in goud.

Wij hebben voor het eerst een duurder soort, een Nordman. Eens kijken of deze naalden langer blijven zitten.
claudia

Bericht door claudia » do 15 dec 2011, 07:58

Wij hebben wel een kerstboom *o/* (oeps een nepperd)

Met grijze en witte grote rozen en zilveren duifjes erin.
Alles is katbestendig :)) .
Terror probeert af en toe een roos eruit te vissen maar dat lukt hem nog niet en hij klimt er gelukkig niet in.

Ben wel blij met met mijn wat veilige boom.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
lientje

Bericht door lientje » do 15 dec 2011, 08:12

Wij hadden in het poezentijdperk altijd onbreekbare ballen, echt superdingen, die stuiterden dan het hele huis door :+

Nu een (neppe) met goud/bruine balen en slingers etc.
Volgend jaar wil ik een grotere kopen, deze is denk ik ong 1.50 en ik wil er eentje van 210.
Nu staat hij dan ook op een tafeltje, vanaf volgend jaar wil ik hem op de grond met heel veel pakjes eronder :D
Yuur topfjord: 2003,2005,2006,2007 kampioen ruinen.

Trotse mama van Tara! Geboren 9-7-2011
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » do 15 dec 2011, 09:09

@Annette, ik zag hier bij de Timco een muurboom. Die is de achterkant gewoon afgeplat, zodat hij tegen de muur kan staan. Is misschien ook wel makkelijk met vast zetten. Ook hadden ze een boom die op zijn kop stond. Was ook wel grappig.

Wij hebben wel een nepperd in de huiskamer staan, maar bij de tv en de stoelen. Dat gedeelte is
'afgezet' zodat Kiekeboe niet bij de tafel kan komen. als hij straks groot is, wil ik hem niet rondom de tafel hebben. Uit veiligheidsoverweging de kerstboom ook maar daar neer gezet. Maar geen kerstdorp of kerststal is er neergezet dit jaar.

Anita, wat een mooie boom heb je in je kamer staan. Hij is mooi van vorm en dan met een beetje dezelfde kleur versierd.
Hier hangt net als bij Nathalie ook van allerlei kleuren in de boom. Glazen ballen, plastic ballen, prinsessenballen, zelfgeschilderde ballen, noem het maar op.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
roos

Bericht door roos » do 15 dec 2011, 15:55

WIj hebben een boompje; met een kerstbal met een foto van Jasmijn :D

2 kerstbomen hebben wij echt geen plek voor ;)
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
Fabienne-Fotografie

Bericht door Fabienne-Fotografie » do 15 dec 2011, 16:11

wij hebben ook een nepperd
van ongeveer... 30cm groot! hihi
met donkerbruine glanzende en matte balletjes
hij staat in de woonkamer naast de bank op het tafeltje
Azalie :: Isabeau
Jankeke

Bericht door Jankeke » do 15 dec 2011, 18:02

Thuis hebben wij wel niets (dit jaar) maar in mijn klas staan 4 bomen: een berenboom, een hartjesboom en 2 vanalleswat bomen. Erg sfeervol en gezellig!! Bij één van de bomen staat een "brandende"kachel met een oude schemerlamp ernaast en een met zachte paarse stof overtrokken stoeltje. Ziet er echt mooi uit.
All that we see
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
Dennis

Bericht door Dennis » do 15 dec 2011, 20:43

Onze boom ( een neppert) is aangekleed met paarse, groene en blauwe ballen en gekleurde lichtjes. Zier er lekker retro uit :)
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
foss

Bericht door foss » vr 16 dec 2011, 04:54

Wij hebben ook een kunstboom lekker makkelijk, helemaal vol met gekleurde lampjes en verschillende kleuren ballen met vooral div vormpjes en vogeltjes.
Voor alle rust in de boom hangen de ballen aan witte stirkjes.
Heb normaal altijd een boom met zilvere ballen maar Lars vind dit zo leuk en ja ik zelf ook wel ben gek op kleur.

Gisteren had Boris alweer ballen uit de boom gehaald toen hij alleen thuis was wel netjes onder de boom gelegd en heel met de haakjes nog in de boom dat deed hij vorig jaar ook die sufferd.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Esther

Bericht door Esther » za 17 dec 2011, 05:19

Ze zijn er dus toch, mensen die gekleurde lampjes ook leuk vinden, hihi, ik begon al te denken dat ik de enige was!!
Ik heb dit jaar echt een hele mooi boom, mooi vol, heel breed, mooie lagen, ben er echt superblij mee. Met kluit, dus hopelijk kan hij volgend jaar weer!!

Ik heb onderin plastic ballen, i.v.m. de katten, de mooie glazen ballen hangen bovenin waar ze niet bij kunnen en ook niet bij gaan! Ik heb wat dat betreft hele makkelijke katten er wordt wel eens een bal uit getennist, maar ze klimmen er niet in!!

Ik ben wel altijd van de echte en met kluit!! Ik ben nogal traditioneel behalve dan met de versiering, gekleurde lampjes, en voornamelijk rood, paars en roze in de boom. Ik houd wel van kleur!!
Verder heb ik een kerststukje voor op de tafel gemaakt en twee kransen, ik ben dol op kransen maken. Ga ik altijd eerst met Timber het bos in, op zoek naar hulst en ander decoratiemateriaal. Dan dennengroen knippen, conifeer e.d. erbij, dat staan allemaal in de tuin.
Mijn moeder en zus willen nooit wat maken, maar als ik alles klaar heb staan op de grote tafel dan doen ze toch altijd wel mee, vind ik zo gezellig!!

Heb verder ook weer rood plakband op de ruiten, dat staat zo leuk bij mijn ramen, beetje spuitsneeuw erop dan lijkt het als het donker is net alsof het echt vriest of sneeuw..

Ik ben dol op kerst!!!
Wel een idee om de boom nog even op de foto te zetten, dat zal ik nog even doen!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
foss

Bericht door foss » za 17 dec 2011, 05:44

Gelukkig Esther jou smaak is ook mijn smaak had ook altijd plakband op de ramen en sneeuw maar nu staat mijn huis vol met kleine huisje met lampjes het hele dressoir en de vensterbank en de schouw.

Kerst is een gezellige tijd waar ik ook altijd van geniet.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Lolly

Bericht door Lolly » za 17 dec 2011, 08:47

Mooie bomen Anita,

Hier een ieniemienie klein boompje in de kamer met onbreekbare dingetjes erin, ja we hebben jonge katten dus het moet een beetje veilig zijn.
Het boompje stond in de tuin in een pot dus gewoon naar binnen gesleept en versierd en Voila een kerstboom....
Foto's heb ik er niet van maar die zijn niet de moeite waard.
Agilitydogs get over it

cattery Lucky Paws ---- Heilige Birmanen en Kurilian Bobtails
Plaats reactie