Bericht
door Sjolvir » ma 05 dec 2011, 17:37
Hier gaan op stal de bovendeuren dicht, binnen deurtjes op kiertje (zitten normaal dicht,
ahum... mijn zwarte is zo vorig jaar ontsnapt en heeft de nacht van zijn leven gehad, met hele baal wortels)
Sjol en haar haffie staan gewoon buiten in hun uitloop.
Gebeurt nooit wat al jaren.
Ze zijn hier al begonnen met vuurwerk, merk niets aan de paarden.
Misschien ons gelukje ook nog dat er hier ook gejaagd wordt?
Hond, houdt niet van vuurwerk, hou ik gewoon aan de lijn, zodat hij niet in paniek onder een auto rent of zo.
In huis gewoon tv wat harder en gordijnen dicht.
Verder schenk ik geen aandacht aan zijn afwijkende gedrag en doe gewoon dat wat we altijd doen.
2 katten zijn ook geen vuurwerk liefhebbers, de een doet net of ie gek is de ander verstopt zich, komt met eten
en na oud en nieuw gewoon te voorschijn.
Als je buitenkatten hebt, houdt ze binnen!
Al zijn ze niet bang, je hebt altijd van die idioten die rotjes aan staarten van katten binden....
Je kan je huisdier vol gieten met puur nervositiet of bach, uiteindelijk zal hij dan dronken zijn.
Van de normale dosering bij mens en dier nog geen wonderen gezien.
De gestresste wedstrijd en examen mensen waren nog net zo over de zeik, met of zonder bach resq.
Wat beter werkte was er een wijntje in gieten (niet doen bij je huisdieren!).
Voor de echte bange dieren geld, maak ze blij, breng ze naar familie die in afgelegenistan woont en vier daar oud en nieuw.
Hond of kat drogeren met calmivet of vetranquil (allemaal acepromazine, denk even aan de tranquigel en sedazine voor paarden is hetzeflde)
is ook allemaal rommel.
Lastig te doseren (individuen reageren heel variabel erop)
En als dier al over de rooie is lijkt het alsof het geen effect heeft, maar na 2 uur als het geknal afgelopen is, valt hij dan half in coma.
Warmhouden en binnen in dat geval, totdat ie weer goed wakker is.
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!