Iew, ratten!
Re: Iew, ratten!
Ik heb ook al heel lang ratten onder de stal. Maar het valt nog wel mee.
Ik denk wel dat ik ook een keertje de ongedierte bestrijding ervoor ga bellen.
Ik denk wel dat ik ook een keertje de ongedierte bestrijding ervoor ga bellen.
Yuur topfjord: 2003,2005,2006,2007 kampioen ruinen.
Trotse mama van Tara! Geboren 9-7-2011
Trotse mama van Tara! Geboren 9-7-2011
Ja, zou ik zeker doen!! Zeer als de gemeent vergoed!!
Ze kunnen echt hele nare ziektes overdragen!!!
Ze kunnen echt hele nare ziektes overdragen!!!
*Het is beter om niemand te vertrouwen, dan een keer belazerd te worden*
:¨·.·¨:
`·. Rubis, geef Cristel een kusje van me daarboven!!
:¨·.·¨:
`·. Rubis, geef Cristel een kusje van me daarboven!!
-
Hebben jullie beton als vloer bij de stallen? Of gewoon tegels en daaronder zand?
Het kan namelijk zijn dat als je gewone tegels hebt, ze gangen graven onder je stallen. We hebben een aantal jaar geleden ratten gehad, voordat we katten op stal hadden. En die zorgden voor gevaarlijke gangen onder en net buiten de stallen. Een paard is er toen doorheen gezakt.
We hebben de eerste keer de gangen vol laten lopen met water, dan ontsnappen ze wel, maar keerden helaas terug.
Met vallen hebben we ze toen gevangen (2 zwarte ratten) en groot dat ze waren! Brr...
Het kan namelijk zijn dat als je gewone tegels hebt, ze gangen graven onder je stallen. We hebben een aantal jaar geleden ratten gehad, voordat we katten op stal hadden. En die zorgden voor gevaarlijke gangen onder en net buiten de stallen. Een paard is er toen doorheen gezakt.
We hebben de eerste keer de gangen vol laten lopen met water, dan ontsnappen ze wel, maar keerden helaas terug.
Met vallen hebben we ze toen gevangen (2 zwarte ratten) en groot dat ze waren! Brr...
beton gestort op zand, zonder fundering zegmaar, is een oud schuurtje.
warte ratten schijn je zelf niet ui te kunnen roeien, die zijn hardnekkig,haha
Maar na die ene nog niets weer gevangen of vernomen!
warte ratten schijn je zelf niet ui te kunnen roeien, die zijn hardnekkig,haha
Maar na die ene nog niets weer gevangen of vernomen!
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Bij ons zit een sloot naast de stal en daar zit wel eens een rat maar bij de paarden zie ik ze nooit lopen alleen half aangevreten liggen want mijn katten zijn er gek o 

http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Voertonnen e.d. goed blijven controleren. Ratten zijn behoorlijk sterk met knagen en krijgen veel kapot (meer dan je denkt).
Wij hadden ratten in de garage (vergeten zak brokken) waar we niet vanaf kwamen. Dankzij een vriend van ons hebben we nu zo'n zwarte bak met gif (soort knaagsteen). Je moet even geduld hebben met ratten want ze zijn erg slim, maar dankzij die bakken zijn we er vanaf.
Nadeel van die bakken is dat je ze particulier niet kunt kopen.
Wij hadden ratten in de garage (vergeten zak brokken) waar we niet vanaf kwamen. Dankzij een vriend van ons hebben we nu zo'n zwarte bak met gif (soort knaagsteen). Je moet even geduld hebben met ratten want ze zijn erg slim, maar dankzij die bakken zijn we er vanaf.
Die zijn gewoon bij agradi te koop hoorNicole74 schreef:Voertonnen e.d. goed blijven controleren. Ratten zijn behoorlijk sterk met knagen en krijgen veel kapot (meer dan je denkt).
Ik zag er laatst ook een!! Ieuw!! Was net zo groot als mijn cavia's waren!! Mijn pa heeft meteen wat gif neer gezet.
Vroeger hebben we er eens een uit het beton moeten trekken, die was overleden tijdens het knagen van een tunnel in het beton!!
Vroeger hebben we er eens een uit het beton moeten trekken, die was overleden tijdens het knagen van een tunnel in het beton!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Iewl! Ratten zijn echt smerig!
Wij hebben op stal gelukkig alleen mini muizen.
Wij hebben op stal gelukkig alleen mini muizen.
Do, mijn eerste eigen paard! ♥