Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
-
Mariël
-
Contacteer:
Bericht
door Mariël » di 22 nov 2011, 21:55
http://www.soulmate-nutrition.nl/ is niet neutraal maar ik heb er goede ervaringen mee en daar werd om gevraagd toch
ik heb heel veel aan haar gehad en dat heeft ze overigens gratis gedaan[advies]
-
Bella
-
Contacteer:
Bericht
door Bella » wo 23 nov 2011, 09:03
Viv schreef:is bijvoeren van suplementen helemaal niet erg.
Het is alleen wel zaak dat áls je supplementen voert, dat je ook goed nagaat óf deze supplementen ook werkelijk door je paard opgenomen kunnen worden. De wetenschap is nog druk en heeft ondertussen ook al gedeeltelijk bewezen dat veel supplementen prachtig in een potje aangeboden worden, maar door het lichaam helemaal niet opgenomen kunnen worden, omdat normaliter (in voeding) deze via diverse processen vrij komen en via de darmwand van de dunne of dikke darm worden opgenomen. Echter omdat de stoffen nu op geheel andere wijze aangeboden worden, zijn ze allang 'weg' tegen de tijd dat ze op de juiste plek in het lichaam verschijnen. Het is daarom wel zaak te weten dat je ook supplementen koopt die ook bruikbaar zijn voor het lichaam en niet heel veel geld kosten, maar gewoon even hard weer uitgepist worden

(zoals vele supplementen)
Geluk is de vrucht van intens werk
-
rianne87
Bericht
door rianne87 » wo 23 nov 2011, 17:38
Pontun krijgt brok en muesli van Pavo ben er zeer tevreden over..

-
Daphne
Bericht
door Daphne » do 24 nov 2011, 21:31
Jouw Anka klinkt een beetje als mijn Yanneke. Flink paardje, redelijk intensieve arbeid.
Ik voer nu al een tijdje producten van Mijten (
http://www.mijten.be, te koop bij Boerenbond en Welkoop). Eerst voerde ik de Quattro, dat is een muesli speciaal voor sobere rassen. Alle benodigde voedingsstoffen zitten erin, alleen de energie niet. Ideaal dus voor als je paard volledig op het gras/ruwvoer staat bijvoorbeeld en qua arbeid weinig vraagt. Nu ben ik wat intensiever gaan rijden en ik merkte dat ze daar niet genoeg aan had. Nu ben ik overgestapt op de Herba Mix. Ik zou haast zeggen "fasten your seatbelts" want Yannes heeft nu 10x meer energie, ik merk dat ze in haar hele doen en laten energieker is en in haar lijf soepeler. Bovendien vindt ze het héérlijk.
Wat ik ook belangrijk vind is dat Mijten een natuurlijke inslag heeft. Geen chemische toevoegingen etc. Wat mij betreft een echte aanrader dus! Voor de prijs hoef je het ook niet te laten.
-
Annemarie
Bericht
door Annemarie » do 24 nov 2011, 21:49
Ik geloof best dat Yanneke meer energie heeft van de Herba mix, zag dat er haver in zit

.
De dressuur Plus klinkt mij wel OK. Alleen kan ik niet vinden of daar nou haver in zit of niet? Oh ik geloof dat het spul van mijten hier in noord Nederland niet te krijgen is... zie alleen levernaciers in Zuid NL
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
-
Daphne
Bericht
door Daphne » vr 25 nov 2011, 18:23
Annemarie schreef:Ik geloof best dat Yanneke meer energie heeft van de Herba mix, zag dat er haver in zit

.
De dressuur Plus klinkt mij wel OK. Alleen kan ik niet vinden of daar nou haver in zit of niet? Oh ik geloof dat het spul van mijten hier in noord Nederland niet te krijgen is... zie alleen levernaciers in Zuid NL
Klopt!
De Dressuur Plus klonk mij ook het beste eigenlijk, alleen op aanraden van mijn instructrice heb ik dat niet gedaan. Qua prestaties van haar paard (ZZ) was ze er erg tevreden over, alleen haar paard kwam er wel iets minder van in zijn vacht te zitten. Nu voert ze dus de Herba mix. En ik dus ook, naar volle tevredenheid.
Wil je Anka geen haver geven?
Wat betreft de verkooppunten, ik zou het gewoon eens navragen bij je plaatselijke BB/Welkoop!