Het Boomloos-zadel topic!
Re: Het Boomloos-zadel topic!
en Pasja?
heb je nu je testzadels al bij je? of moet je nog even wachten?
heb je nu je testzadels al bij je? of moet je nog even wachten?
Ik ben gisteren ook even naar Beilen geweest om grandeur pad te kopen.
Heb zelf er een barepad van gemaakt.

Werkt geweldig
Paard heeft nu geen last meer van druk op zijn ruggengraat wanneer ik zonder zadel rij wat mij veel beter voor hem lijkt.
Tijdens de les reageerde hij er erg goed op en ging hij spontaan over zijn rug lopen.
Pad blijft prima liggen en ik vindt ook geweldig zitten. Ik kan ieder aan raden om het ook een keer te proberen.
Reden dat hier mee aanslag ben gegaan is omdat ik zonder zadel veel beter zit.
Barepads met ruggengraatvrijheid(inlages) is een gat op de markt (alleen christ kan barepad leveren met inlages maar kost ook meer dan 300,-), Vandaar dat ik zelf zo grandeur pad heb gekocht (had eerst eentje van de stal geleend).
Morgen ga ik even cherokee zadel van de stal uitproberen.
Heb zelf er een barepad van gemaakt.

Werkt geweldig

Paard heeft nu geen last meer van druk op zijn ruggengraat wanneer ik zonder zadel rij wat mij veel beter voor hem lijkt.
Tijdens de les reageerde hij er erg goed op en ging hij spontaan over zijn rug lopen.
Pad blijft prima liggen en ik vindt ook geweldig zitten. Ik kan ieder aan raden om het ook een keer te proberen.
Reden dat hier mee aanslag ben gegaan is omdat ik zonder zadel veel beter zit.
Barepads met ruggengraatvrijheid(inlages) is een gat op de markt (alleen christ kan barepad leveren met inlages maar kost ook meer dan 300,-), Vandaar dat ik zelf zo grandeur pad heb gekocht (had eerst eentje van de stal geleend).
Morgen ga ik even cherokee zadel van de stal uitproberen.
wij hebben een barebackpad van FRA
zijn er heel tevreden van
Leslie heeft zijn rijden zo immens verbetert, zo dat hij nu super rijdt met en zonder zijn barefoot Arizona
zijn er heel tevreden van
Leslie heeft zijn rijden zo immens verbetert, zo dat hij nu super rijdt met en zonder zijn barefoot Arizona
Gisteren heb met Cherokee gereden maar ik vindt maar niks. Die beugelophanging prikt verschrikelijk in je boven benen waardoor totaal niet lekker zit. Ondanks dat ik gespen beneden had zitten.
Was wel oude Cherokee zonder vps, misschien dat ze bij nieuwe model beter is?
Heb ook keer op arizona gereden en dacht dat bij die niet zo last had van de beugelophanging
En wat bedoelt men met dubbel inlages? Dat je twee inlages er extra in pad stopt of zijn dat speciale inlage die 2x zo dik zijn?
Was wel oude Cherokee zonder vps, misschien dat ze bij nieuwe model beter is?
Heb ook keer op arizona gereden en dacht dat bij die niet zo last had van de beugelophanging
En wat bedoelt men met dubbel inlages? Dat je twee inlages er extra in pad stopt of zijn dat speciale inlage die 2x zo dik zijn?
@Joram: je kunt twee dunne inlages in de pad doen, of een dubbeldikke. Geeft hetzelfde effect: dubbeldik.
Ik heb bij mijn Cheyenne (oud model) geen last van de beugelophanging. Maar nooit op andere Barefoots gezeten.
Ik heb bij mijn Cheyenne (oud model) geen last van de beugelophanging. Maar nooit op andere Barefoots gezeten.
Anke: we gaan nog veel samen beleven!
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
wij hebben een Arizona en een Londen, beide met VPS, nooit problemen mee van de beugelophanging (van het door het materiaal heen voelen)
Waar kan je dan die dubbeldikke inlage kopen? Wat ik kan enkel die van 12mm vinden.
En ik denk dat zadel niet niet goed is die ze hier hebben want je zie zelfs de beugelophanging door materiaal heen drukt.
En ik denk dat zadel niet niet goed is die ze hier hebben want je zie zelfs de beugelophanging door materiaal heen drukt.
dubbeldikke inlages worden volgens mij niet meer gemaakt (zijn nog van het pre-vps tijdperk) en zul je tweedehands moeten kopen, maar je kunt natuurlijk ook 2 enkele inlages gebruiken (heb nog nieuwe soft inlages te koop in mijn verkooptopic
).
Ik ben officieel boomloos af. Beetje verdrietig toch wel want het zadel is/was perfect voor Cos qua pasvorm en lengte en zit heerlijk alleen geeft het mij (als rij-leek) te weinig steun op momenten dat het eropaan komt (schrik-huppels).
Wij gaan weer 'bomen' dus...

Ik ben officieel boomloos af. Beetje verdrietig toch wel want het zadel is/was perfect voor Cos qua pasvorm en lengte en zit heerlijk alleen geeft het mij (als rij-leek) te weinig steun op momenten dat het eropaan komt (schrik-huppels).
Wij gaan weer 'bomen' dus...
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
@Joram:
kijk hier eens naar
http://www.nickyskeet.nl/epages/0012580 ... agesstevig
dit zijn de stevige inlages
er staat op de link meer info bij
wij hebben bij deze webshop onze arizona gekocht (en eerst gepast en mee gereden)
super service en super vriendelijke mensen
kijk hier eens naar
http://www.nickyskeet.nl/epages/0012580 ... agesstevig
dit zijn de stevige inlages
er staat op de link meer info bij
wij hebben bij deze webshop onze arizona gekocht (en eerst gepast en mee gereden)
super service en super vriendelijke mensen
Dank je.
Maar ik ga eerst wel even uitproberen of wel lekker zit twee inlages op elkaar. Ik kan toch wel van stal een extra set lenen.
Maar ik ga eerst wel even uitproberen of wel lekker zit twee inlages op elkaar. Ik kan toch wel van stal een extra set lenen.
deze zijn voor normaal alleen te gebruiken
maar denk dat dit die heel dikke zijn
voor meer info kun je er altijd naar mailen (geven heel snel antwoord)
maar denk dat dit die heel dikke zijn
voor meer info kun je er altijd naar mailen (geven heel snel antwoord)
Ik krijg de testzadels morgen binnen. Zat een week mis
Morgen moet ik werken, maar vrijdag ga ik ze uitproberen. Ben echt heel benieuwd. Fijn dat Esther wil meekijken. Wel prettig om er iemand bij te hebben die zelf ervaring heeft met Barefoot.
Vorige week nog een buitenrit op m'n Thorowgood gemaakt. Op een gegeven moment stuk gegaloppeerd, Pasja in een dolle bui een flinke bok gemaakt en toen zat ik ècht op de nek met zadel. Zo gek was het bij jou dus niet met de Barefoot, Lisa?!

Morgen moet ik werken, maar vrijdag ga ik ze uitproberen. Ben echt heel benieuwd. Fijn dat Esther wil meekijken. Wel prettig om er iemand bij te hebben die zelf ervaring heeft met Barefoot.
Vorige week nog een buitenrit op m'n Thorowgood gemaakt. Op een gegeven moment stuk gegaloppeerd, Pasja in een dolle bui een flinke bok gemaakt en toen zat ik ècht op de nek met zadel. Zo gek was het bij jou dus niet met de Barefoot, Lisa?!
Laatst gewijzigd door Pasja op wo 23 nov 2011, 15:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Pasja v. Halstor 15-05-1995
shet Mickey (afstamming onbekend) ±1995
Freyr v. Reinar 13-06-2009
shet Vera (afstamming onbekend) 18-04-2012
shet Mickey (afstamming onbekend) ±1995
Freyr v. Reinar 13-06-2009
shet Vera (afstamming onbekend) 18-04-2012
- Machteld&Falco
Ik ben momenteel ook even boomloos. Mijn boomzadeltje gaat de deur niet uit hoor, maar ik ben donderdag even zonder zadel of hoofdstel op Falco gaan zitten. Gewoon even gehobbeld met de halsring. Jeetje, wat zat ik bagger! Ik had helemaal geen evenwicht meer...
Vandaar dat ik nu weer eventjes zadelloos rondhobbel om weer wat meer zit te krijgen. Gisteren nog even zonder zadel gehobbeld in stap en draf. Heb even een galopje geprobeerd, maar toen ging ik toch weer aan het wiebelen...
Ik schaam me rot. Vijf jaar geleden reed ik hem altijd zonder zadel, omdat ik er nog geen had... Moet ik maar weer vaker gaan doen
Ik las hier het een en ander over barebackpads. Welke zijn prijs/kwaliteit goed en niet te achterlijk duur?

Ik schaam me rot. Vijf jaar geleden reed ik hem altijd zonder zadel, omdat ik er nog geen had... Moet ik maar weer vaker gaan doen

Ik las hier het een en ander over barebackpads. Welke zijn prijs/kwaliteit goed en niet te achterlijk duur?
http://pijama.come2me.nlFjorden zijn als Pringles: once you pop, you can't stop!
wij hebben er 1 van FRA, destijds (ondertussen ook al 3 jaar terug) 70€ voor neergelegd (vond ik destijds veel)
maar de prijs gaat enkel maar omhoog
we zijn er heel tevreden van, juist is er ondertussen wat schade aan omdat er ratten en muizen aan gebeten hebben
maar de prijs gaat enkel maar omhoog

we zijn er heel tevreden van, juist is er ondertussen wat schade aan omdat er ratten en muizen aan gebeten hebben

Ik zag pas op bokt zo'n vreselijk mooi barebackpad langskomen....dacht meteen "WAUW!"...blijkt dat ding bijna 400 euro te kosten 

Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
hehe
zie het me ook al voor hebben, ben je er helemaal verzot op, is het onbetaalbaar
zie het me ook al voor hebben, ben je er helemaal verzot op, is het onbetaalbaar

Die van mijn kost alleen een barefoot pad, oud paar stijgbeugels en een singel 

- Machteld&Falco
Nathalie schreef:Ik zag pas op bokt zo'n vreselijk mooi barebackpad langskomen....dacht meteen "WAUW!"...blijkt dat ding bijna 400 euro te kosten

@Joram: knap geknutseld! Stijgbeugels hoef ik er zelfs niet aan

http://pijama.come2me.nlFjorden zijn als Pringles: once you pop, you can't stop!
Nee. Bij stijgbeugels heb ik gespen er af geknipt, en paar gaatjes bij gemaakt aan kant van waar de gespen zaten.
Vervolgens leg je de stijgbeugelriemen over de barefoot pad, en dan maak je singel vast aan die stijgbeugel riemen.
Vervolgens leg je de stijgbeugelriemen over de barefoot pad, en dan maak je singel vast aan die stijgbeugel riemen.
Joram ik zou jouw dekje toch niet met stijgbeugels gebruiken, zelfs bij de meest luxe barebackpads raden ze dat af. Blijft bij jou de ruggegraat nu echt vrij alleen met een paar inlages? kan het bijna niet geloven....
Dit is ook een mooie...de Christ premium plus (geloof ergens rond de 265 euro
)

Dit is ook een mooie...de Christ premium plus (geloof ergens rond de 265 euro