doorzakken achterhand
doorzakken achterhand
vraagje weet alleen niet zo goed hoe ik het uit moet leggen.
Nan heeft sinds de dag dat ik haar heb al een slappe achterhand en korte pas. In utrecht wel eens naar gekeken maar niets raars kunnen vinden.
Nu valt het me op dat ze tijdens het rijden steeds vaker 'er doorheen' zakt. Gewoon tijdens draven en ze heeft een redelijk tempo. Of bijv. vanuit galop terug naar draf is ook lastig voor der.
Iemand hier ervaring mee?
Misschien dat ik woensdag(ze werkt niet op dinsdag) toch een de DA ga bellen. Zij constateerde pas met de peesscan ook al dat ze kort was achter maar idd dat heeft ze altijd al gehad.
Nan heeft sinds de dag dat ik haar heb al een slappe achterhand en korte pas. In utrecht wel eens naar gekeken maar niets raars kunnen vinden.
Nu valt het me op dat ze tijdens het rijden steeds vaker 'er doorheen' zakt. Gewoon tijdens draven en ze heeft een redelijk tempo. Of bijv. vanuit galop terug naar draf is ook lastig voor der.
Iemand hier ervaring mee?
Misschien dat ik woensdag(ze werkt niet op dinsdag) toch een de DA ga bellen. Zij constateerde pas met de peesscan ook al dat ze kort was achter maar idd dat heeft ze altijd al gehad.
Nanneborg is een fotomodel!
"alleen maar JA en AMEN"
"alleen maar JA en AMEN"
Re: doorzakken achterhand
Castor is volgens mij niet kort van achter, maar zakt wel eens door zijn been.
Hoefsmid wees me een keer op slappe of losse knie.
Kan wel wat sterker worden door spieren meer te trainen, maar met ons flierenfluit niveau komt hier niet zoveel van.
Ik geloof ook niet dat Castor er veel last van heeft en het gebeurd ook niet altijd.
Geen idee het bij Nan iets in d'r knieen kan zijn, maar dit is mijn ervaring
Hoefsmid wees me een keer op slappe of losse knie.
Kan wel wat sterker worden door spieren meer te trainen, maar met ons flierenfluit niveau komt hier niet zoveel van.
Ik geloof ook niet dat Castor er veel last van heeft en het gebeurd ook niet altijd.
Geen idee het bij Nan iets in d'r knieen kan zijn, maar dit is mijn ervaring

Castor
(v Topas) en Enzo de pret-terrorshet
the art of riding is to keep the horse between you and the ground.

the art of riding is to keep the horse between you and the ground.

Zou er eerder een Osteo naar laten kijken, of even gezellig bij Steffi langs gaan. Denk niet dat een VA er veel mee kan.
Klinkt meer of de boel beetje vast zit. Zal je wel fkes een nummer doorsturen.
Klinkt meer of de boel beetje vast zit. Zal je wel fkes een nummer doorsturen.
Ik ben het in zijn geheel met Viv eens!
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
Mijn merrie van 24 had dat ook ze zakte er soms gewoon doorheen, ik heb er een osteophaat bijgehaald en ze is daardoor behandeld.
Nu stapt ze een stuk ruimer en voelt zich een heel stuk beter ik ben blij dat ik het heb gedaan heb een totaal ander paard.
Nu stapt ze een stuk ruimer en voelt zich een heel stuk beter ik ben blij dat ik het heb gedaan heb een totaal ander paard.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Viv, ik wil ook graag dat nummer! Vlin zakt ook wel eens door achter!
All that we see
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.