Inderdaad Mirjam, dat klopt helemaal. tijdens wedstrijden dan ook nog IJslandse muziek
Ik denk dat het 'm in de achtergrond zit. Fjordenpaarden zijn hier naartoe gehaald voor de landbouw en niet voor de recreatie of sport. Daardoor zijn ze in eerste instantie bij een ander publiek terecht gekomen. Veelal bij boerengezinnen. Daardoor hangt er denk ik niet zo'n exclusief sfeertje omheen als bij de IJslanders. Ik moet zeggen dat ik het gemoedelijke sfeertje meer kan waarderen dan de sfeer die er bij de IJslanders hangt
Hoewel een beetje meer accent op het Noorse en Noorse namen van mij wel mag!
Je ziet het verschil al in andere landen als Duitsland en bijvoorbeeld Amerika. Daar zijn de Fjorden anders geïntroduceerd. Ze zijn exclusiever en dan schiet de prijs ook ineens omhoog.
Maar er bestaan trouwens ook Noorse hondjes, de Noorse Buhund en de Elkhond. Lijken een beetje op zo'n IJslandse hond. Ook een soort keeshond-achtige / honden. Volgens mij heb ik ooit bij een centrale- of hengstenkeuring wel eens zo'n hondje zien lopen! Die eerste past er qua kleurtje ook helemaal bij!
Oh ja, en natuurlijk de Noorse boskat
Enne, als een van jullie een keertje bij Eelderwolde in de buurt zijn, is een bezoekje aan het Elanderhus (Scandinavisch dorp) ook erg leuk. Dit restaurant wordt gerund door een Noorse familie en daar lijkt het echt of je in Noorwegen bent!
http://www.scandinavischdorp.nl/home-2.html