grrrr :S word er helemaal gek van

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Plaats reactie
rosaa

grrrr :S word er helemaal gek van

Bericht door rosaa » vr 27 apr 2007, 12:35

hebben julie dat ook dat iedereen zit te zeuren die een sportpaard heeft van die dikke fjorden kunnen niks????????
ik word er helemaal gek van.
vanmiddag veer een discusie gehad dat rosa niet dik is en dat ze gewoon zwaar geboud is.
en dat rosa best dressuur kan en kan springen maar dat ik liever bosritten maak dus is het wat minder geworden.
ik word er helemaal gek van. het liefste gaa ik nu meteen les nemen in dressuur zodat ze weer goed kan dressuuren en dan haar (dat meisje waar ik die discussie mee had) een poepie laten ruiken.
maar ja dat doe ik rosa niet aan want zoo leuk vind ze het niet in de bak |o
moest het gewoon even kwijt hoor
ik weet niet of het bij de goede rubrek staat maar anders verplaatsen julie het maar :wave:
:wave: marscha en rosa :wave:
yvette

Bericht door yvette » vr 27 apr 2007, 12:37

Tja, een fjord is nou eenmaal minder geschikt voor de dressuur dan een rijpaard die ervoor gefokt is. Die discussie win je nooit.
Maar het gaat er toch om waar jij je paard voor hebt? Namelijk lekkere bosritten maken... Ik zou geen dingen gaan doen (dressuur in jouw geval) waar ik eigenlijk geen zin in heb om iets voor een ander te bewijzen.
Gewoon lekker van je eigen paardje genieten en laat de rest maar kletsen.
"Het leven eindigt niet, het verandert alleen maar"
Esther

Bericht door Esther » vr 27 apr 2007, 12:42

Je hebt je paard toch gekocht voor jouw doeleinden.. Niets van aantrekken dus, of gewoon uitleggen dat je geen ambities hebt.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Yael

Bericht door Yael » vr 27 apr 2007, 12:55

Tja ik denk dat eidereen dit wel hoort.
Maar gewoon negeren en doen wat jij en je paard het liefste doen.
Jullie hebben er plezier in das toch het belangrijkste.
Vera

Bericht door Vera » vr 27 apr 2007, 14:43

ach laat gaan, ik ga die discussie gewoon niet eens meer aan. Lekker doen waar jij zin in hebt. Zeg anders gewoon:"als ik dressuur zou willen rijden had ik wel een dressuurpaard" (weten zij veel dat je dan gewoon dezelfde hebt...)
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Orion1996

Bericht door Orion1996 » vr 27 apr 2007, 14:45

Mmm ik heb een sportpaard en geen fjord :D . Mensen die ik onderweg aanspreek met: gaaaaf wat heb jij een leuke fjord vallen vrijwel altijd spontaan achterover van hun fjord af omdat iemand met een sportpaard hun fjord leuk vindt.
Mijn paard en ik zijn gek op fjorden. :D Als hij een vriendje op de wei uitkiest is het altijd een fjord.

Mijn fjordenmerrie liep in 3 maanden van B startklaar naar het M2 dressuur, dat doet mijn sportpaard haar niet na.

Ik vind ook niet dat je je moet verantwoorden tegenover een ander over je eigen diertje. Als jij er maar schik mee hebt. Ik vraag me vaak af of alle mensen met een sportpaard net zoveel schik van hun dier hebben als de mensen met een fjord (haffie/fries/tinker enz) of dat ze ze alleen hebben om zichzelf tegenover andere te bewijzen en als het paard niet meer voldoet als sportpaard, dan maak je er worst van, krijg je een hoop centen en koop je een nieuwe.
Afbeelding
Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
Ellebel

Bericht door Ellebel » vr 27 apr 2007, 14:55

Ik krijg deze reactie nu nooit van mensen die goed in de sport meedraaien maar eerder van die zo-zo figuren die ook op een rijpaard niet mee kunnen komen.

Dat weet je toch eigenlijk al genoeg?!
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » vr 27 apr 2007, 15:53

toen ik uniek als veulen kreeg zei ik altijd 'ik ga uniek naar het Z rijden' (ik was 13 jaar) inmiddels ben ik dus M2 met haar en het meisje dat het hardste heeft gelachen om mijn uitspraak heeft het ene paard na het andere paard gehad (allemaal mankeerde ze natuurlijk wat 8)7 en pappie had geld) en is nog steeds maar tot aan het L2 gekomen..... dus dat vond ik best grappig..... zo zijn er zat fjorden die hoger in de sport lopen dan menig ander paard...... als er net zoveel fjorden mee deden aan wedstrijden als gewone paarden zou het me niks verbazen als er meer fjorden hoger liepen dan de knotjespaarden..... al is het alleen al vanwege het feit dat de meeste fjordenmensen geduldiger en zachtaardiger van karakter zijn......... (mij buiten beschouwing gelaten :+ )
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
rosaa

Bericht door rosaa » vr 27 apr 2007, 18:15

het is het mijn eigen fjord het is mijn verzorg pony.(even voor de buidelijkheid)
ik wil heel graag dressuur wedstrijden gaan rijden vanaf dat ik begon met haar rijden(een jaar geleden) maar we hadden toen nog geen bak.
nu (sins een maand) hebben we een bak.
dus ik doe het niet om te bewijzen dat ze het kan hoor:D }> (niet dat jullie een verkeerde indruk krijgen). maar ik vind gewoon dat het onnodig is om fjorden voor dik uitteschelden terwijl ze gewoon zwaar geboud zijn en ze kunnen best springen en dresuuren. maar ik hoop niet dat jullie denken dat ik aan iemand wil bewijzen dat fjorden wel kunnen dressuuren.
ik heb wel altijd dat mensen zeggen (die op een duure stal staan en een duuuuuuur paard hebben) dat ze zeggen van'wat een leuke fjord' en 'ik wil wel eens op een fjord rijden dat lijkt me echt leuk'. als ze dat eerste zegen word ik altijd helemaal blij. en als ze dat 2e zeggen dan zeg ik altijd van moet je doen is echt leuk. maar ik vind altijd dat je een paard niet om uiterlijk moet beoordelen.'al heb je nog zoon mooi paard het kan altijd een rotknol zijn'en dan erachteraan'hoe lelijk het paard ook is zo lief kan die zijn'.
maar ik was gewoon echt super boos op dat moment dat ik het echt even kwijt moest :D
Daphne

Bericht door Daphne » za 28 apr 2007, 06:50

Achjoh, lol met je knol is toch het belangrijkste! En als jullie lol beleven aan lekker buiten crossen dan moet je dat lekker doen. Je rijdt toch voor jezelf en niet voor anderen!

Ik heb toen ik 14 was ook wel eens "Hé waar ga je met die labrador naar toe" naar mijn hoofd geslingerd gekregen (ik reed dus op een fjord even voor de duidelijkheid :D). Toen kookte mn bloed eigenlijk ook wel, maar toen ik omkeek om te zien wie het riep was het idd het vervelendste kind van de manege die door papa en mama mooi afgekocht werd met dure pony's en paarden en dus leed aan ernstig aandacht tekort :D

Wat ook wel grappig is, ik studeer bedrijfskunde met opleidingsvariant paardenhouderij. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik m behoorlijk scheet hoor toen ik voor het eerst naar school moest. Ik dacht, zul je zien dat iedereen hoog in de sport op knotjespaarden rijdt en totaal niks met mij, het fjordenmeisje te maken willen hebben :D Het tegendeel was waar, want in de herfstvakantie ging vriendin 1 al mee rijden, en voor de keuringen van komende zomer kan ik zo onderhand wel inschrijflijsten op gaan hangen want iedereen wil mee!

Conclusie: alleen de sneue gevalletjes die gefrustreerd zijn dat hun dure paard niet binnen 3 maanden Z loopt maken dat soort opmerkingen, mensen met liefde voor paarden en paardensport maakt het echt niet uit wat de verpakking van jouw knollie is en hebben gewoon respect voor ieders eigen keuze!
Marijke_

Bericht door Marijke_ » za 28 apr 2007, 08:25

Inderdaad gewoon lekker je eigen ding doen. Ik heb er altijd maling aan gehad, baalde er alleen wel van dat mijn instructeur op de ponyclub vroeger ons totaal niet serieus nam. Keeg van hem ook altijd rare dingen naar mijn hoofd geslingerd (zegt meer over de instructeur dan over de fjord denk ik inmiddels). Terwijl de fjord waar ik mee reed de enige in de les was die M1 dressuur liep....en super kon springen. Hij heeft het zelf wel eens gepresteerd om zijn jas over een balk heen te gooien toen we net wilden gaan afzetten voor de sprong. En ja dan hing ik weer in een staander. Waar zou mijn angst voor springen toch vandaan zijn gekomen :?
Ik moet in het bos wel eens lachen want ik kom regelmatig mensen op bloedhete warmbloedjes tegen die maar zitten te stuiteren en dan galoppeer ik lekker aan een lang teugeltje door het bos. Ik denk dan, ja ik doe het echt voor mijn ontspanning :D
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Bärbel

Bericht door Bärbel » zo 29 apr 2007, 16:30

trek het je niet aan.
Wat heb je aan zo'n heet sportpaard als je er niet eens een lekkere bosrit mee kan maken. Leuk hoor, zo'n hete die denkt dat er achter elk grasprietje een beer ligt te wachten die hem wil opvreten. }-) En dan alleen maar door de bak je rondjes oefenen. Dan ben je ook een keer uitgekeken, toch? 8-)
Je hebt dan toch minstens zoveel lol met je Fjord die bomproof is. :D
Bovendien, als ik me niet vergis lopen er toch een paar Fjorden op Z niveau? Hoezo een Fjord kan dat niet.... Laat die griet het tegendeel eens bewijzen en zelf naar hoog niveau rijden...
Geniet van je Fjord, een veelzijdiger paard als een Fjord krijg je niet!
Lekker laten kletsen, jij weet wel beter!!!
Plaats reactie