Alle B-tjes bij de les, we kakelen verder in deel 6!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Bailey

Re: Alle B-tjes bij de les, we kakelen verder in deel 6!

Bericht door Bailey » di 09 nov 2010, 20:43

Joepie! We zijn er weer *o/*
Dacht dat het wel meeviel met mijn verslaving, maar euhm... niet dus, haha!

Bailey zit zo lekker in z'n vel na z'n herfstvakantie; onrust in de groep is weg, hij is zelf ook weer helemaal ontspannen en loopt ontzettend lekker.

Morgen zadel passen, ben erg benieuwd!
Anouska

Bericht door Anouska » di 09 nov 2010, 20:57

Ik heb momenteel 6 rijbroeken, maar ben dus wel eens te laat met wassen en om nou een klamme broek aan te trekken, nee dank je hihihi.

Stalgenoot heeft ook nog een westernzadel te koop, ze heeft zelf een ouderwetse hafinger. Dus als je interesse hebt Sterre...

Oeh, bijna tijd voor deel 7. Wat was de titel ook alweer Kris?
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Bailey

Bericht door Bailey » di 09 nov 2010, 21:01

dank Anouska voor de tip! Ik wil nu toch liever gaan voor een (semi)boomloos zadel. Bailey is echt nog niet klaar met het ontwikkelen van spieren en ben een beetje moe van iedere paar maanden een nieuw zadel zoeken (en mijn portemonnee ook :P)
Ziggy

Bericht door Ziggy » di 09 nov 2010, 21:01

Jeeeeej Fw is er weer, ik schrijf tegenwoordig wel niet zoveel meer, maar lees nog wel elke dag :D
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
kristelhans

Bericht door kristelhans » wo 10 nov 2010, 17:45

Wat is het hieerrr stil! Zit steeds op Bokt te koekeloeren of het daar wat leeft haha..ik wil kleppen!
kristelhans

Bericht door kristelhans » wo 10 nov 2010, 17:51

edit; 2x
Bailey

Bericht door Bailey » wo 10 nov 2010, 18:53

moet nog een beetje op gang komen hier denk ik inderdaad ;)

Zal ik dan maar mijn zadel-verhaal van vandaag vertellen?
Het begon al goed vanmorgen... Bailey is meestal heel schoon in de wei, zit nooit onder de modder, dus ik maakte me alleen wat zorgen over of hij erg nat zou zijn.
Kom ik daar, tref ik me toch een moddermonster aan! Niet normaal meer! 8)7
Had een half uur voordat zadelpas-mevrouw zou komen, dus met handdoekjes en een fleecedeken meneer zo goed mogelijk toonbaar gemaakt, hihi.

Toen beide versies van de trekker geprobeerd. Moet zeggen dat ik vooral verbaasd was over hoe lekker Bailey ermee liep, hij vond het echt lekker zitten! Het zadel lag als een huis, had niet strak aangesingeld maar niets geen gewiebel en dat voor een boomloosje. Voor mij was de zit even wennen, toch weer heel anders dan western of barefoot, maar heul niet verkeerd. Denk dat we een nieuw zadel hebben gevonden! :D

Heb ook nog mooie complimentjes mogen ontvangen over Bailey's bouw, bespiering en de manier waarop we werkten. Het banaantje dat hij een jaar geleden was is inmiddels helemaal rechtgetrokken. Trots!! :)
Anouska

Bericht door Anouska » wo 10 nov 2010, 19:10

Super Sterre! Logisch dat je trots bent, mag je zeker zijn.

Hier vandaag beetje off-day! Gaat weer flink veel mis vandaag. Les ging overigens wel goed, ondanks dat meneer weer wat hoorde wat eng was. Ok geef toe dat je best hard kan schrikken als er buiten een joekel van een fries door de waterplassen rent. Dus dat was weer een keer of 4 aan de kletter gaan en nog steeds mét rem en stuur. Zoals jullie misschien nog kunnen herinneren was dat van het voorjaar op goed geluk blijven zitten, was toen net een defecte toyota. Aan het eind begon hij pas echt lekker te lopen.

www.fitenvitaaldier.nl
Mrln_
Contacteer:

Bericht door Mrln_ » do 11 nov 2010, 06:57

8)7 |o 8)7

Kom hier ook nog even binnenvallen. Heb weinig tijd om actief te fw'en.
Gisteren zadelmaker geweest 8)7
viewtopic.php?f=10&t=41284 8)7
Als je je mening kwijt wil: +:)+ +:)+ +:)+
Ik weet het niet meer...
I wish you were a little smaller, not just small but really really short. So I could put you in my pocket, and carry you around all day.
Ziggy

Bericht door Ziggy » do 11 nov 2010, 07:31

Sterre wat fijn dat je nu zo'n goed passend zadel hebt gevonden

Anouska het is toch wel fijn om nu wel die rem en dat stuur te hebben, ok het is niet fijn als ze aan de kletter gaan, maar je kan nu in ieder geval sturen en remmen

Marleen ik heb eerlijk gezegd niet zoveel verstand van zadels, die van mij hebben ook witte plekken gekregen van een boomloos zadel, mij is toen verteld dat dat kwam doordat ik niet echt een veertje ben en dat daarom de druk niet goed verdeeld is. Ook werd mij verteld dat die witte haren konden komen van de pad die ik gebruikte, schijnen nogal wat paarden "allergisch" op te reageren. Ik vind het onderwerp zadel altijd een heel moeilijk punt :?

Hier is gezeik met de dierenbescherming, kreeg gisteravond telefoon van mijn weidegenoot. De DB was bij hem aan de deur geweest, zijn paarden stonden toevallig net bij hem binnen. DB wil dat we meer schuilgelegenheid maken voor de paarden............ ehhhhh er staan 2 schuilstallen meneer :roll: alleen paarden gaan er niet in.
Weidegenoot heeft voor mij een goed woordje gedaan, dat ik mijn paarden goed verzorg en 2 keer per dag hooi kom brengen en ze ook regelmatig mee neem om te rijden.
Ja het weiland is op sommige plekken een zwembad, maar we hebben die 2 schuilstalletjes, er is een grote plek betegeld en er is een stuk wat hoger ligt en ook nog droog is.
Maarja nou gaan we het maar anders doen, we gaan bij Steven (die weidegenoot dus) het voorste stuk van zijn stallen afdekken met bouwzeil, zodat die 2 van mij daar kunnen staan om te eten en te schuilen. Hij heeft stallen gebouwd voor zijn 3 paarden, maar als je vanuit de wei naar boven gaat, naar die stallen toe dan kom je eerst nog over een soort plaatsje en dat plaatsje gaan we dus nu maar met dat zeil afdekken, zodat die van mij ook droog kunnen staan.
Ze stonden in Limburg altijd buiten, nooit gezeur gehad en nou heb je ineens de DB op je nek :? Ik zal die man straks wel even bellen en eens horen wat ie allemaal te melden heeft
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

kristelhans

Bericht door kristelhans » do 11 nov 2010, 08:39

Sterre, fotoooo van het zadel!

Anous, fijn dat je les goed ging..Beer gaat ook regelmatig in een aanstellerige rengalop in de bak aan 'de kletter'..ik moet altijd heel hard lachen en zet hem dan op de volte..hij doet dit als de stalbaas gaat voeren (boxen naast de bak) of als het zoontje aan het spelen is..wat hij iedere dag hoort en ziet..dikke vette aansteller is het dan. Blijven lachen en er geen punt van maken. Je rijbroeken al weer droog? Ik heb maar 1 rijbroek waar ik mee rijd..haha en een spijkerboek..heb nog wel en rijbroek ergens maar die zit niet lekker.. Ga van mijn volgende loon een thermo rijbroek halen..zo'n jodpuhrs broek want ik rijd nooooit met laarzen of chaps, altijd met dikke schoenen haha!

Clau, wat vervelend..las je topic maar kan je niet adviseren..

Marleen, ik weet ook niks van zadels..Boomloos alleen haha..Beer heeft wel wat afschuurde haren van zijn pad dat onder het zadel ligt en een wit plekje van waar de deken niet goed heeft gezeten op zijn rug/schoft maar ik zou zeggen..volg je gevoel!

Ik ga Beerke vanmiddag nog even rijden..bakwerk..hij was dinsdagavond dus zo aanstellerig...hele tijd wegspringen en galopperen..tsss..sukkel! Uiteindelijk wel okee gereden hoor maar ontspanning was iets moeilijk..galop ging wel zalig! Straks ook lunchen met mijn zussie..zin in! Zie haar niet zo vaak meer door haar mega drukke leven maar vandaag kunnen we lekker bijkletsen!

Onze badkamer is al vanaf maandag 'weg'. Pas eind volgende week klaar..douche nu bij een vriendin die ip vakantie is maar voel me wel ontheemd..dikke stofbende hier ook..heeft geen zin om het op te ruimen tot ze klaar zijn..zo goed en zo kwaad als het kon gestofzuigd maar het blijft wat wittig overal haha!
Anouska

Bericht door Anouska » do 11 nov 2010, 10:51

Vindt het maar een raar verhaal Marleen! Ken je toevallig "het zadelboek van Tineke Dekker"? Heb hem toevallig te leen van mijn stalbaas. Staat stukje in van drukplekken, zal ff opzoeken waarvan ik denk dat dat bij jou het geval is.
Citaat: Een drukplek kan veroorzaakt worden door: Een zadel dat door een slechte pasvorm puntbelasting geeft.
Is je boom niet gewoon te smal?
Schiet me nog ff wat te binnen. Als je aangesingeld hebt, kun je dan de achterkant van je zadel omhoog drukken, dat de kussens dus los van Benthe komen? Zo ja, kan het zijn dat de boom te smal is, was bij Bjørn het geval.

www.fitenvitaaldier.nl
Bailey

Bericht door Bailey » do 11 nov 2010, 13:31

Wat fijn Anouska dat je nu wél die rem en dat stuur hebt, dan ben je toch net wat minder een ongeleid projectiel..

Gekke verhalen over je zadel hoor Marleen. Ik weet het ook niet zo goed...
Witte haren kunnen ook komen door extreme hittevorming of een verkeerde reactie op materiaal zoals Claudia ook zegt, maar als het echt net op de punt van de beugelhaak is lijkt me dat niet het geval. Lastig hoor!
Ik vind trouwens ook dat een zadel niet hoort te schuiven, zelfs niet als je niet strak aansingelt.

Dat moet wel even schrikken zijn met de DB Claudia! Als er twee schuilstallen zijn is er toch niets mis? En plassen in de wei doe je niets aan...

wat erg Kristel, zonder badkamer! Gek hoor, als je dan bij een vriendin moet douchen.. hoop dat je eigen badkamer snel af is!

Ik heb nog geen foto het zadel, moet nog even geduld hebben voordat ik een eigen heb. Als ik 'm heb doe ik uitgebreid verslag natuurlijk :)
Hier een plaatje van inet voor het idee, ik vind hem in het echt trouwens veel en veel mooier dan op foto's
http://www.equinewhispers.co.uk/shoppin ... 010666.JPG
Ziggy

Bericht door Ziggy » do 11 nov 2010, 13:40

mooi zadel zeg Sterre

Anouska

Bericht door Anouska » do 11 nov 2010, 14:00

WAUW Sterre, die is gaaf!

Vindt het ook raar dat de DB bij de wei was Clau.

www.fitenvitaaldier.nl
Ziggy

Bericht door Ziggy » do 11 nov 2010, 14:10

Anouska schreef:WAUW Sterre, die is gaaf!

Vindt het ook raar dat de DB bij de wei was Clau.
nou het ergste vind ik op dit moment dat ik die vent niet te pakken krijg om mijn kant van het verhaal te vertellen

Anouska

Bericht door Anouska » do 11 nov 2010, 16:22

Ja, logisch! Hoop dat hij je alsnog belt en jij de verhaal kan doen :(:). Het zijn fjorden, geen suikerklontjes!

www.fitenvitaaldier.nl
kristelhans

Bericht door kristelhans » do 11 nov 2010, 18:01

Clau, las net je update bij DB over DB ( ;) ) Nog steeds apart maar goed..als het met dat zeil prima is..gedoetje!

Sterre, mooi zadel! Heb je 'm in het zwart of bruin? Ik ken die zadels van endurancefoto's geloof ik..hip heur!

Ik ben met zussie wezen lunchen en daarna nog voor haar geshopt..en..stond ze opeens bij Pieces met een tasje voor MIJ bij de kassa..zooo lief! Heel leuk kort zwart/kant kort vestje, truitje, roze riempje en ketting.. de schat! Vind het altijd moeilijk om dingen van mijn kleine zussie aan te nemen maar als ze me dan zo verrast en ik zie hoe leuk ze het vindt om haar zussen te verwennen dan neem ik het wel aan..nieuwe kleren zijn altijd welkom!

Daarna nog even naar Beerke maar die had alleeeen maar oog voor zijn bult voer haha! Had geen zin in rijden, auto moest terug want manlief had m nodig en dan moet is nu weer terug op de brommer door de storm..nee, bedankt!

Haha, geeen idee of je dit kunt zien maar echt een hilarische foto van San en mij op een feestje zaterdag!
http://www.facebook.com/notifications.p ... .617751804
Ziggy

Bericht door Ziggy » do 11 nov 2010, 20:02

Kristel ik blijf het ook vreemd vinden, maarja ik hoef me geen zorgen meer te maken zei hij

truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » vr 12 nov 2010, 17:21

nope kristel. ik mag je foto niet bekijken.

Gister nat geregend met sint maarten. Kinderen zouden en moesten lopen met sint maarten, en klein rondje gaat bij ons nu eenmaal niet, dus dan dan maar De ronde gedaan. 2,5 uur onderweg geweest. Maar jongens weer apentrots op hun lampion. een verregend ander nog goed door een slimme juf.

Woensdag les gehad met Bink, ik moet hem meer aanpakken schijnt. Klopt ook wel , want hij deed het meteen een stuk beter. Al was ik ook nog bijna zandhapper. Verder lopen ze in de blub, al lopen ze nu ff op de wei. even uit de blub. Al ben ik bang voor de wei, wordt ook blub zo. van mij mag het gaan vriezen, is de blub ook weg
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Plaats reactie