Heerlijk Viv. Opeens is het dan wel weer erg leuk dat hubbie paarden ook leuk vindt. Gezellig lijkt me zo samen op pad.
Hay ook op ijzers Jilly? Jij was hier niet zo voor dacht ik he? Soms kun je gewoon bijna niet anders als je veel buiten wilt rijden. Leuk hoor dat geklik-klak
Och arme Castor.. Had ook weer wat hoor.
In stal heeft hij zo'n drinkbak waar hij tegenaan moet duwen voor water. Zaterdag al even aangegeven dat dat nieuw voor hem was. Tijdje na het karren hem de waterbak nog even goed laten zien (ik had hem vol laten stromen met water). Hij dronk niet, dus we dachten eigenlijk dat hij al gedronken had.
Gisteren haalde ik hem uit stal en vond dat hij een opgetrokken/ingevallen buik had. Hij had naar mijn idee ook niet goed gegeten. Hooi niet lekker, wat stress enz dacht ik nog. Water wat ik in de bak had laten lopen was wel op, dus automatisch ging ik er vanuit dat dat ook gewoon goed ging.
Mee naar buiten genomen en laten grazen. Dat wilde wel. Verder was hij energiek genoeg, maar toch anders dan anders.
Vandaag eind van de ochtend nog meer opgetrokken buik. Stalbaas was t ook opgevallen. Ik dacht toch het meest aan stress omdat hij helemaal gewoon anders deed.
Eind van de middag nog eens naar hem toe gegaan met eigen hooi. Dat ging er wel goed in.
Toch nog even bij zijn waterbak gekeken. Ik spetterde wat met het water en het leek wel een magneet. Cas draaide zich om en vloog op de waterbak af... Drinken, drinken! Maar elke keer als ik die nippel losliet durfde hij niet meer of schrok zodra ik de bak weer vol liet lopen..
Hij durfde dus gewoon niet zelf te drinken.. Wat betekend dat hij vanaf zaterdag dus niet meer gedronken had

hoe slecht...
Na een tijdje flink drinken (stalbaas kwam gelukkig voorbij en was ook wel verbaast dat dit het probleem was. Hij had nog nooit paarden gehad die niet durfden te drinken), begon hij helemaal te shaken. S.hit, wat nu...
Halster maar omgedaan en in de bak gaan lopen. Na een minuut of 20 ofzo was het getril weer zo goed als over. Terug op stal vloog hij zijn hooi aan. Beest had dus weer goede trek.
Voel me zo stom dat ik daar niet eerder opgekomen ben

Nu hopen dat t goed blijft gaan vannacht. Heb niets meer gehoord vanavond dus zal wel goed zijn.
Stalbaas was vanmiddag nog met hem in de bak bezig geweest met grondwerk en heeft Castor de bak laten slepen. Op wat jeugd-ondeugden in het begin heeft hij het daarna super gedaan. Ikke trots.
Stalbaas was erg verbaasd over Castor dat hij niets gemerkt had dat hij zich eigenlijk zo rot voelde (behalve opgetrokken buik). Tsja een fjord he, die zijn bikkeltje hard. Heb ik hem ook gezegd.
Arme, arme Castor. Morgen zelf weer even kijken of de waterbak nog steeds een probleem is, anders maar een speciekuip in de stal.
Het enige is dat ik me nu ietsje beter voel omdat ik nu weet waarom ik me gisteren en vandaag zo rot voelde. Er klopte iets gewoon niet.
En hij heeft vandaag goed gewerkt in de bak wat me ook weer goede moed geeft.
Morgen ben ik zelf weer bij de training.
Sorry, heel verhaal. Maar ik voel(de) me er echt 'skjede' onder..