Met veel plezier naar het F-jes topic deel 4!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
wolkj

Re: Met veel plezier naar het F-jes topic deel 4!

Bericht door wolkj » di 01 feb 2011, 08:57

Naar bericht van Ivonne; Nogmaals sterkte!

Floranth heeft flink beenwerk als ik hem zo zie; in vergelijking met mijn Fje.
Freyr en floranth zien er beiden lekker doorgewinterd uit! ;)
Faira (Orsta X Manus) :L)
Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014

Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9
Dennis

Bericht door Dennis » di 01 feb 2011, 10:12

Anita45 schreef:@Dennis: Je bent welkom hoor om gezellig met ons mee te lezen. En als je iets wilt posten laat dat dan vooral niet.
:) Ik vind het vooral leuk om de avonturen van de F-jes te volgen, zeker omdat er een aantal zeer leuke F-jes rondlopen :)
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Tass

Bericht door Tass » di 01 feb 2011, 13:39

Wat een leuke foto's :D
Mijn Toppers:
Blondie :+: Fiorano :+: Aiden van de Alsemgeest :+:
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » di 01 feb 2011, 17:59

Freyr en Floranth zijn aardig gegroeid zo te zien! Ze hebben nog echt zo'n lieve guppie uitstraling :L

Hmm dus Fjellko is ook al aan het puberen :D Sterkte Karin! Maar blij te horen dat ik niet de enige ben met een (soms) te enthousiast F-je.

:(:) voor Ivonne en Fatoush.
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Esther

Bericht door Esther » di 01 feb 2011, 18:48

Was vandaag weer trots op mijn meisje!!
Voor het eerst echt een parelli dingetje gedaan met haar en wel het eerste spelletje van 'the seven games' genaamd 'the friendly game'. Doel van het spelletje is om het paard overal aan te kunnen raken met je handen, met de carrot stick en met de savvy rope, dat is het touw wat aan de carrot stick zit, en natuurlijk met de leadrope.
Dus eerst maar eens het touwhalster omgedaan, oke die van Tea was iets aan de ruime kant, dus de volgende keer die van Jeskim maar pakken..

De eerste keer dat ik haar met de carrot stick aanraakte was ze heel gespannen, maar toen stond ze ook alleen aan de stal en was ze dus al in paniek dat de rest weg was..
Vandaag dus in de wei gewerkt, wel even in een ander stuk dan de rest, maar Digai is bij het draad gaan staan en heeft de hele tijd toegekeken, dus voor Fjella was dat heel fijn.

Eerst dus even lekker met de handen gekrabbeld, ze was lekker op mij gefocused en vond het erg fijn.. Toen de carrot stick erbij gepakt. Eerst even laten snuffelen, en toen van dichtbij met het handvat gekriebeld, ook dat ging prima!!
Ook vanaf een afstandje ging dat goed, dus ik wat verder weg en dan alleen met de carrot stick aanraken. Zo kon ik alles aanraken, buik, benen, billen, hals e.d. Ze vertrok er niet van!!
Toen de savvy rope eraan gedaan. Eerst even laten snuffelen en toen ben ik voor mezelf wat op de grond gaan slaan met het touw, en wat om mee heen zwieperen. Even spanning bij Fjella, maar al snel stond ze ontspannen achter me met een blik van 'Ja, dat gewieper is nu wel leuk en alles, maar zullen we nu weer gaan knuffelen??' Zo schattig!!!
Na wat verder oefenen kon ik dus ook met het touw over haar heen zwieperen, dus zonder haar te raken en stond ze er ontspannen bij.
Stapje verder, haar raken met het touw. Dus het touw over haar rug laten vallen, tegen haar buik aan, over haar hals, over haar hoofd, ze vond het weer prima!!

Toen nog even alleen met de leadrope gewerkt, dus die overal langs halen, langs haar benen flossen e.d. Alleen achter haar achterbenen langs vond ze nog erg spannend en toen ging ze even lopen en dan wordt het helemaal spannend, dus dat gaan we nog wat vaker doen, maar ik was nu zeer tevreden!!

Toen vond ik het ook wel genoeg, alles hoeft niet in één keer natuurlijk!! Fjella vond het nog niet echt genoeg en bleef vlak bij mij lopen, terwijl ze nog even met Digai onderzoek deed naar de leadrope, halsters en de carrot stick, hihi.. Ik wilde ook nog even met Tea aan de slag maar mijn irritante buurjongen bleef maar tegen me aan staat zeuren, hij pikte mijn rot-op hints niet helemaal op. Dus ik ben maar in huis gegaan, was ook wel koud genoeg buiten..

Ben echt trots op Fjella, ze deed het zo braaf!!
Volgende spelletje is 'the porcupine game' hoop dat het goed gespeld is.. Dus dan gaan we werken met druk. De vrouw van de instructieDVD's noemde o.a. fjorden als rassen die wat minder gevoelig kunnen zijn voor dit spelletje, hihi..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ivonne

Bericht door Ivonne » di 01 feb 2011, 19:35

leuk Esther dat je zulke dingen met Fjella doet!
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » di 01 feb 2011, 19:41

Es je maakt me helemaal extra nieuwsgierig naar die DVDs :D
Geluk is de vrucht van intens werk
janna
Contacteer:

Bericht door janna » di 01 feb 2011, 19:44

Leuk Es! Denk dat dit voor de band tussen jou en Fjell echt goed gaat doen.
Het is van je bericht af te lezen hoe trots je bent, super!
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
wolkj

Bericht door wolkj » di 01 feb 2011, 20:52

Klinkt goed Esther! :)
Faira (Orsta X Manus) :L)
Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014

Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9
foss

Bericht door foss » wo 02 feb 2011, 05:45

Ja volgens mij gaan sommige F-jes van Jaarling nu naar naarling ipv twenter.
Fjellko is een heerlijke puber maar daar hou ik wel van want als je hem corrigeert merk je echt dat het werkt op eens luisterd hij.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Suzanne

Bericht door Suzanne » wo 02 feb 2011, 08:07

Brave Fjella, dat doet ze goed!

ik heb gister fijn met Ko en Poes gekroeld <3
het wordt steeds kleffer met die 2.. Poes zit nu op mn schouder, 2 pootjes aan de zijkant van Ko zn neus en kopjes geven maar en Ko freubelen met zn lip _O- En als Ko aan zn slobber staat, lebbert Poes op Ko de pollepel met slobber af :+ _O-

daarna les, poownie was even beetje opstandig maar toen we daar eenmaal doorheen waren ging het héérlijk! man wat een genot als ze los is en dan lekker in galop onder je op de volte! en en en ik heb mn 1ste (soort van) spin gedaan :D :):) hoe koel! nog 2 jaar dan kan ik met Ko alles gaan leren *\o/*
Afbeelding
Tass

Bericht door Tass » wo 02 feb 2011, 08:43

Wat leuk dat Fjellaa het zo goed doet :D.
Mijn Toppers:
Blondie :+: Fiorano :+: Aiden van de Alsemgeest :+:
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » wo 02 feb 2011, 12:34

Leuk om te lezen Es dat je zo'n plezier hebt met Fjella.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Anna

Bericht door Anna » wo 02 feb 2011, 18:51

wat een leuke en minder leuke verhalen weer, ik moet snel weer naar Fugo als alles weer rustig rond om mij heen :o
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren
Afbeelding
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » wo 02 feb 2011, 19:58

Hi dacht net even: wat nu knappe bijna tweejarige hier? Ze heeft dr eigen voorpluk in een knot gewerkt (zitten vol met van die plakballetjes en aangezien ik m al tig keer weer ontdaan heb van maar ze die struik maar op blijft zoeken heb ik ze lekker laten zitten nu), vervolgens is ze net prinsheerlijk gaan rollen in de bak dus ze zag zwart van het zand (niks geen isabel meer te vinden) en toen als een malloot in de rondte aan het springen...geen gezicht := Maar was wel beetje trots op dr. Had Bink vast terug naar stal en liet haar en flower los, maar ze heeft ondertussen in de gaten als ik zeg 'hup in de stal' wat ze moet doen...draaide zich keurig richting de stal en stapte er in. (dat was paar maanden geleden wel anders hehe)
Geluk is de vrucht van intens werk
Mariël
Contacteer:

Bericht door Mariël » wo 02 feb 2011, 19:59

Heel leuk om te lezen.................ik blijf het volgen hoor hoef ik de band niet te kijken :D
* Paardrijden is Beleving, emotie, Vriendschap en Vrijheid.*
www.ronverhaartimmerwerk.nl Ook voor stallenbouw!
Ootje

Bericht door Ootje » wo 02 feb 2011, 20:17

Leuk Esther, dat Fjella het zo goed oppakt. Heb je ook les gehad, of doe je het allemaal n.a.v. de DVD?

Wat een leuk verhaal van Ko en de poes.

Bij Fenna lopen twee poesjes. Een paar weken geleden ging een poes er met Fenna's boterhammen vandoor. Dat was ook een grappig gezicht.
Ik ben net weer even langs geweest bij Fenna. Zaterdag gaan we wandelen samen met Gwen. Ik ben benieuwd hoe dat zal gaan.
Odette&Fenna
Pasja

Bericht door Pasja » do 03 feb 2011, 15:26

Esther, wat leuk om te lezen hoe je met Fjella bezig bent. Ga zo door, dan kunnen wij over een tijdje bij jou/jullie in de leer :D Fijn dat jullie er beiden zo'n schik in hebben.
Haha die buurjongen (fam. H. zeker?). Hoor hem zo zeggen "Wat is doar nou an, bietie mit een stok en touw bij 'n peerd an 't klier'n?!".
Pasja v. Halstor 15-05-1995
shet Mickey (afstamming onbekend) ±1995
Freyr v. Reinar 13-06-2009
shet Vera (afstamming onbekend) 18-04-2012
Esther

Bericht door Esther » do 03 feb 2011, 17:24

Vriendin van me geeft les in Parelli, dus heb prima hulp als het niet gaat lukken..

Jep Buurjongen W.H., en hij stond meer te zeuren over brommers..

@ Annabel kreeg bij haar laatst het halster al niet goed af omdat die vast zat in haar manen met bosjesknot, hihi..

Fjella was overigens boos vandaag, hihi.. Zij en Digai hadden brokjes en deze keer mocht Fjella die van Digai niet afpakken toen zij haar eigen op had, schrapen en draaien, hele hooi vertrapt e.d. Madam was boos!! Gelukkig ben ik niet echt onder de indruk van haar fratsen, hihi..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Suzanne

Bericht door Suzanne » vr 04 feb 2011, 07:15

ik zie haar al mokken Esther _O-

Ko had zn halster gesloopt.. nou ja de 1ste in 2 jaar dus het valt nog mee..
ik had nog een oude roze van Vjell en hij past hem zowaar nu, wel ietsie te groot nog.
en zijn manen beginnen zo fijn bij te groeien en zn voorpluk begint ook richting ogen te gaan joepie :D
Afbeelding
Plaats reactie