Met veel plezier naar het F-jes topic deel 4!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Bella
Contacteer:

Re: Met veel plezier naar het F-jes topic deel 4!

Bericht door Bella » zo 05 dec 2010, 21:26

Ah oke, even managementtechnisch puzzelen dus :D Wel lekker dat je Quincy zo iig gezond kan houden ;)
Geluk is de vrucht van intens werk
foss

Bericht door foss » ma 06 dec 2010, 08:48

Het gaat weer helemaal goed met Fjellko, de andere paarden gaan met hem spelen en hij is weer helemaal gelukkig, zijn verdriet gaat sneller als dat van mij.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Vera

Bericht door Vera » ma 06 dec 2010, 09:33

We hadden zaterdag Fayah en de rest naar huis gehaald omdat vreselijk weer was voorspeld. Bij huis zet je ze dan toch even makkelijker op stal. Alleen bleef het voorspelde rotweer hier uit en zijn ze dus lekker buiten gebleven.
Vanacht heeft het wel wat geijzeld maar het zonnetje schijnt dus vandaag waarschijnlijk weer een goede dag.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Esther

Bericht door Esther » ma 06 dec 2010, 10:19

Zonnetje?? Hier kan ik niet verder kijken dan de heg, mistig!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
wolkj

Bericht door wolkj » ma 06 dec 2010, 18:51

@ Foss; gelukkig dat Fjellko er snel over heen is, misschien kan hij hiermee de pijn voor jou ook wat verzachten! :(:)

Gisteren faira weer vrolijk zien doen in de nieuwe bak;; morgen me camera maar weer's mee.. Vrolijke meid van me! ;)
Ik merk wel heel erg dat ze meer op stal staat door die sneeuw en ik minder met dr naar buiten kan, want ze is steeds erg opdringerig.. Moet haar vaak bijsturen ;)

Hebben jullie F-jes al eens een bitje in gehad? Vanaf 1,5 jaar tot 2,5 jaar mag dit volgens verschillende boeken.. :P Faira heeft 'm nu 2 keer 15 minuutjes in gehad, 1x tijdens 't poetsen over dr halster en 1x in stal..het is nog erg wennen maar wordt al steeds rustiger
Ik doe dan geen neus of spare-riem, zo stond het aan gegeven in 'jonge paarden trainen' en 'het trainen van een jong paard'.
Er zullen er vast veel zijn die dit pas veel later doen, maar zover ik kon lezen moet er niks verkeerd zijn wanneer je verder maar niks doet tot dat ze aan het bit gewent zijn..
Faira (Orsta X Manus) :L)
Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014

Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9
Ivonne

Bericht door Ivonne » ma 06 dec 2010, 18:57

nee, Fatoush heeft nog geen bit in gehad, ga het voorlopig ook niet doen.

Hier ook erg mistig, éééérg mistig. De paarden kwamen niet bij stal, dus moest JW ze halen, maar hij kon ze nauwlijks zien :=
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
wolkj

Bericht door wolkj » ma 06 dec 2010, 19:22

Lovemischa schreef:nee, Fatoush heeft nog geen bit in gehad, ga het voorlopig ook niet doen.
Had ik wel verwacht en ik denk ook bij de meeste,, maar vind je het dan ook slecht dat ik het doe? Of.. Twee jarigen lopen bij de keuring toch vaak ook met?
Ik hoor graag meningen ! :D
Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014

Yoep (KWPN)
Ivonne

Bericht door Ivonne » ma 06 dec 2010, 19:31

ik zie er persoonlijk niet zo'n kwaad in een 2-jarige op de keuring een bit in te doen. Maar ik doe het nu nog niet hoor, tijd zat om hem dat te leren
Baranna 13-5-2006

wolkj

Bericht door wolkj » ma 06 dec 2010, 19:36

Oké! :) Ik ben zelf ook niet van plan om al actief bezig te gaan zijn met het bit verder, maar vind het zelf wel fijn als ze er nu al aan went. Op deze manier went ze er langzaam aan dacht ik zomaar.. Ik doe ik op zijn hoogst 1x in de 3 weken 's even!

Yoep (KWPN)
foss

Bericht door foss » ma 06 dec 2010, 21:29

Ik begin pas met een bitje als hij 3 is wil graag zijn mond zacht houden.

Als het draken zijn hebben sommige al een bitje rond de 2 jaar maar ik probeer zo lang mogelijk zonder.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
wolkj

Bericht door wolkj » ma 06 dec 2010, 21:32

foss schreef:Ik begin pas met een bitje als hij 3 is wil graag zijn mond zacht houden.

Als het draken zijn hebben sommige al een bitje rond de 2 jaar maar ik probeer zo lang mogelijk zonder.
Maar ik doe het bit alleen in om het 'aan te wennen' hé.. & wandel er verder nog niet mee, want kan haar met halster prima aan; gewoon in stal even en tijdens 't poetsen even ( ze staat overigens dan gewoon aan haar halster vast..

Of zeg je gewoon simpel weg; doe het pas bij 3, dat hoeven ze nu nog niet te leren volgens jou?

Yoep (KWPN)
Anna

Bericht door Anna » di 07 dec 2010, 02:18

Fugo heeft ook nog geen bitje ingehad en dat gaat denk ik niet gebeuren voordat hij 3 jaar is. Of het schade kan ik weet het niet
Op 21 april om 21.00 uur is FUGO geboren
Afbeelding
Suzanne

Bericht door Suzanne » di 07 dec 2010, 11:15

ben eigenlijk van plan er nooit geen bit in te doen :+ :D
Afbeelding
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » di 07 dec 2010, 14:54

Lovemischa schreef:Ik heb niet echt foto's in de sneeuw, hier ligt nauwlijks wat.
Jammer dat Finnea niet naar buiten kan, was toch wel leuk geweest als ze hiet nóg een winter was geweest. Maar heb geen stal leeg helaas.
Het is momenteel eigenlijk alleen jammer voor de foto's vind ik, want verder heeft het ook erg veel goede kanten. Zo staat ze nu altijd droog en warm, ongeacht het weer, heeft ze veel sociale contacten en heeft ze genoeg ruimte om te kunnen bewegen.
Als je een stal over had en dichterbij woonde, had ik haar trouwens zo weer naar jullie verhuisd :D Daar heeft ze het altijd super naar haar zin gehad. Al staat ze nu ook prima op haar plek hoor, volgens mij ben ik gezegend met een paard die zich overal thuis kan voelen, als ze maar genoeg te eten krijgt :+

Heb vanmiddag weer heerlijk ruzie staan maken met mijn F-je := We zijn met hoevenkrabben inmiddels zover dat 3 van de 4 benen zonder al te veel problemen gedaan kunnen worden *o/* Alleen van de laatste maakte ze iedere keer een enorm drama. Ach we zetten gewoon door... Wat er nu trouwens wel goed in zit, is dat ze niet meer opzij begint te draaien uit protest. Dat deed ze eerst zodanig dat ze me gewoon opzij walste en compleet klem zette. Nu hoef ik maar even een waarschuwing te geven en ze snapt het al. Wel beweegt ze constant voor- of achteruit als het haar niet zint...nieuw project :P

Even aanhaken op het bit-onderwerp. Finnea krijgt voor haar 3e sowieso geen bit in, omdat ik niet van plan ben om vroeg met haar te beginnen en ik zie dan ook de meerwaarde van een bit niet in. Wat ik op dat moment van haar vraag moet ze ook aan een halster kunnen vind ik. Ik zie op keuringen ook regelmatig tweejarigen met een bit in, soms zelfs éénjarigen :x Als je één- of tweejarigen thuis of op een keuring zonder bit niet kunt houden, dan moet je ze ook niet meenemen IMO.
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
wolkj

Bericht door wolkj » di 07 dec 2010, 15:01

Vind het fijn dat jullie allemaal hetzelfde denken over het 'bit' idee :) Ik weet zelf ook dat ik Faira gewoon makkelijk kan houden met halster; zie maar mijn foto's van 't strand e.d. ! Bedankt voor al jullie reacties!

Goed dat je lekker actief bezig bent met Finnea! :) Vanmiddag Faira ook weer even een poetsbeurt gegeven; de genieter! ;) Faira geeft haar voetjes eigenlijk sinds van de zomer al automatisch, maar ze zal vast ook nog wel eens een terugslag hebben! ;)

Yoep (KWPN)
Tass

Bericht door Tass » di 07 dec 2010, 15:28

Fiorano oefent zelf om iets in zijn mond te hebben :+. Hij pakt alles :roll:

Nee ik heb nog niet geoefend met een bit... Wel met dekjes en dekens...

Ik weet nog nog niet of ik met bit of bitloos wil gaan rijden... Denk allebei :j. Net als bij us Blond, dat werkt prima :j.
Mijn Toppers:
Blondie :+: Fiorano :+: Aiden van de Alsemgeest :+:
Esther

Bericht door Esther » di 07 dec 2010, 21:03

Een bit doe ik ook nog niet in zolang het niet nodig is.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Vera

Bericht door Vera » wo 08 dec 2010, 14:55

met Faay gaat het goed! eigenlijk moet haar maantjes weer geknipt, maar het staat smorgens zo schattig als de rijp in de manen hangt.
Ze staan nog steeds buiten. Krijgen nu wel hooi, water, wortelen en brok bij.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Tass

Bericht door Tass » wo 08 dec 2010, 18:00

Nou dat klinkt heerlijk :D. Buiten met hooi, brok en wortels :D

Gister heb ik Fiorano en Aiden gepoetst en voetjes geoefent. Bij Aiden vlechtjes gemaakt omdat ik zijn manen naar 1 kant wil hebben :=. Het viel me ineens op dat Fioke weer wat gegroeid is :o. Ook in de breedte :o.
Mijn Toppers:
Blondie :+: Fiorano :+: Aiden van de Alsemgeest :+:
Ivonne

Bericht door Ivonne » wo 08 dec 2010, 18:53

Tis hier op sommige plekken wel glad nu. Maar toch doe ik ze gewoon naar buiten. Voor het huis zit nog prachtig gras. Fatoush ging vanmorgen als 1e langs het "enge" kippenhok. Marga en Baranna gaan er echt nooit als 1e langs, als Apollo niet gaat blijven ze de hele dag achter het huis hangen. En áls Apollo dan gaat....dan gaan ze met z'n allen in rengalop langs het kippenhok :? . Vanmorgen sjokte Fatoush er zo langs, Ap stond zelfs nog in de stal. Je zag Marga en Baranna twijfelen of ze met het jonkie mee moesten gaan of dat ze op opa Ap moesten wachten. Gekke is, terug van voor het huis naar de stallen vinden ze hetzelfde kippenhok niet eng 8)7 Ben blij dat Fatoush er nu ook als 1e langs durft (poehpeoh, en dat na anderhalf jaar :D ), want Apollo heeft ook niet het eeuwige leven
Baranna 13-5-2006

Plaats reactie