eigenwijze fjorden

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Marijke_

Bericht door Marijke_ » do 15 mar 2007, 07:29

Ik kan me ook wel in Esther's verhaal vinden. Toch vind ik ze hier alle drie weer anders. Rosco is heel bedachtzaam, maar wel van het type geef hem een vinger en hij neemt de hele hand. Vroeger moest ik hem echt regelmatig even op zijn plek zetten. Eens in de zoveel tijd probeerde hij zijn grenzen te verleggen. Je krijgt het niet cadeau bij hem op geen enkel gebied.

Alex is echt een penny de pony. Altijd vrolijk, opgewekt en ik bespeur nooit stress bij hem. Krijgt ook altijd alles bij de andere paarden voor elkaar. Gek op spelen. Wij noemen hem altijd gekscherend onze kleine terrorist.

Zorro is een beetje de held op sokken. Hij gaat echt conflicten uit de weg en zal ze ook nooit opzoeken (met de andere paarden dan). Als Gonzo of Ros hem boos aankijkt dan rent hij naar buiten :D . In de omgang heel lief en altijd in voor een aai over zijn bol of spelen met zijn broer.

Ik vind het dus heel lastig om te zeggen en fjord is zus of zo. Uiteindelijk zijn ze ook allemaal weer anders.
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Leentje

Bericht door Leentje » do 15 mar 2007, 13:16

dan is wikke net als Rosco.
kan zo berekenend zijn,en hij ruikt het op een kilometer,als je " er niet bij bent"
zo zit ik nu met mijn vinger in n spalk(gebroken) in principe zou ik wik best kunnen longeren,maar ik kan er donder op zeggen,dat hij trucjes gaat uithalen.,en nu houd ik m dan ff niet.
dus "longeer" ik hem maar los in de bak.
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
Ingele

Bericht door Ingele » do 15 mar 2007, 13:35

sultan schreef:Mijn fjord is lekker drammerig en behoorlijk eigenwijs. Mijn gebrek aan ervaring werkt ook niet in mijn voordeel. Op buitenrit rijd ik hem met een pelham bit en twee paar teugels.Overdreven? Kan me niet schelen, maar als meneer het in zijn bol krijgt en ervandoor gaat houd ik hem echt niet met een gebroken bitje. Want die zit dan stevig tussen zijn tandjes en just forget it. Hij is wel braaf op stal, maar ik geloof ook niet dat hij echt aan mij gehecht is. Hij is gehecht aan eten,dat wel. En hij ziet mij geloof ik als zijn huishoudster, die zijn poep opruimt en zijn buikje lekker rond houdt.
Klinkt ook gezellig :+

Ach elk paard is eigenwijs, tis maar net hoe je ze opvoed ;)
De ene fjord is de andere ook niet, die van mij is niet echt eigenwijs, of misschien is ie dat wel maar krijgt ie de kans niet O:)
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » do 15 mar 2007, 14:35

Tsja, wat is eigenwijs....denk dat alleen Karlien hier daar aan voldoet. Die heeft soms echt van die dagen dat ze het gewoon léuk vindt om niet te luisteren. Ik zie haar dan nog net niet lachen. Ben zelf altijd wel streng tegen haar, na een paar pogingen houdt ze dan op. Mijn zus moet nog wel een beetje leren de leiding te nemen, maar als ze dat doet is Karlien gelijk heel erg braaf. Tis dus meer een kwestie van leiderschap dan van gemenigheid ofzo.

Woudina is een aparte. Die heeft af en toe buien, en die zijn dan ook zo weer weg. Maar als ze echt iets in d'r hoofd heeft dan krijg je het er niet uit. Soms wil ze dan ook wel eens gevaarlijk zijn (dominant) vandaar dat we nu even opnieuw met de basis bezig zijn. Vrolijk of schrikkerig geen probleem, maar het moet wel veilig blijven.

Ylirjana kan ik niks zinnigs over zeggen. Dat is Douwina haar pakkie an O:) Ik begrijp haar niet en heb er ook het geduld niet voor. Douwina wel!

Annelisa is nog puberig en dat merk je in de omgang. Ze is met veel dingen zo verschrikkelijk makkelijk dat je haar wel eens onderschat. Zo heb ik zaterdag ondervonden dat ze ook echt gek kan doen. Maargoed, dat zijn goede leermomenten voor ons allebei. Er zit verder niks kwaads in, ze is gewoon vrolijk en gek op aandacht.

Cajra was een schatje en een supermakkelijk veulen, maar nu begint ze een beetje te puberen. Tis er een met karakter zullen we maar zeggen :D Maar ook niet gemeen, meer aftasten wat wel en niet kan. Echt een boefje!
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » do 15 mar 2007, 20:04

Hier verschilt het ook enorm per paard. Soms denk ik: wat is die Sas toch slim, maar even vaak of misschien nog wel vaker denk ik: Wat een gigantisch dom blondje heb ik hier staan zeg. Zo is ze dus rampzalig in het herkennen van paarden. Heeft ze de hele zomer op het land gestaan met een merrie, doet ze nu alsof die hele merrie niet bestaat (al doet die merrie werkelijk alle pogingen maar enig contact te krijgen).

Maar eigenwijs? Ja zeker eigenwijs, maar niet zozeer gemeen. (ongeveer net zo eigenwijs als ik ook ben denk ik)

Heb alleen wel het idee dat de fjorden over het algemeen net iets meer hersens bezitten, vreemd genoeg. Die weten zich allemaal net wat subtieler uit situaties te redden (of te ontsnappen).
Geluk is de vrucht van intens werk
Plaats reactie