Dagje Ruinen

Plaats hier ál je (fjorden)foto's! Ook filmpjes horen hier thuis.
Elvis

Dagje Ruinen

Bericht door Elvis » zo 19 jul 2009, 11:33

Ik was toch erg benieuwd hoe het met mijn vorige paardje zou gaan dus voor de tweede keer even een bezoekje gebracht aan Ruinen zo'n 2 uur rijden hiervandaan..Nancy was met me mee en Marije zou ook nog even langskomen.Dat even werd dus een dagje van 12 uur s'ochtends tot 7 uur s'avonds :D

Eerst natuurlijk even het jonge Kroost van 14 dagen oud bezoeken.
Afbeelding
Afbeelding

Op naar het volgende land,en daar komen ze al na wat gefluit.Hosta(nelly) is de buitenste rechts.
Afbeelding
Afbeelding

Hij kon nog niet garanderen dat een tochtje maken met Hosta veilig zou gaan maar hij wilde al graag laten zien wat al kon zonder vervelend te doen.
Afbeelding
Afbeelding

Buiten even laten zien dat ze al goed kon trekken zonder te schoppen en te dreigen,wat ze heel erg heeft gedaan.In het gras hing hij er achter te skieen haha,en ik kreeg gelijk les wat voor commando ik moets geven en houding ik aan moest nemen.Wat kan ze al een hoop.Ze weet al rechts,links,ho,vooruit op stem en met mijn hele houding en stem kon ik dit al voor elkaar krijgen.Hoervoor moest er brute kracht gebruikt worden.
Afbeelding
Afbeelding

En bij het weg gaan keek ze me nog even na...
Afbeelding
Afbeelding

Omdat geert toch ons nog van een ritje wilde laten genieten door Drenthe en door de bossen zijn we na een heerlijk hapje eten bij geert thuis nog een ritje gaan maken met een paard van zijn broer.Die werd 'gewoon' even naar huis gehaald met de trailer om ingespannen te worden.
Afbeelding
Afbeelding

Nou nancy en Marije ik vond het hartstikke gezellig en erg gaaf om zo'n dagje me te maken met iemand die zoveel met dit soort paarden kan.We hebben ook verschrikkelijk moeten lachen om Geert zijn nuchterheid.Ook als ik dan vroeg en wat nou als ze braaf zijn?'Nou wat dan'?'Dan zijn ze braaf'..dus geen schouderklopje niks.Ik heb haar veel te veel verwent zei hij dan. ;)
Maar goed Ze is erg dominant ook in de groep.Ze staat er nu nog geen 4 maanden en ze heeft zich al helemaal omhoog gewerkt onder de "de baas".Ook in de omgang is het geen 'lieverdje'.Ze heeft zelfs een keer een hoefstal van een ton op ze kant getrokken!!
Verder gaat het prima ook met haar wond,daar was niets meer van te zien gelukkig!Ben erg blij dat ze bij deze man terecht gekomen is!!Er lopopt ook een voshengst bij de merrie's te zien op de foto's.Dus wie weet kan ik haar veulen volgend jaar ook wel bewonderen.!
Elvis:Jeskim(zidar)XTimor

Te kort op deze aarde,maar van onschatbare waarde..
Ik zal je missen mam,je blijft voor altijd in me hart

Afbeelding
roos

Re: Dagje Ruinen

Bericht door roos » zo 19 jul 2009, 11:43

Ziet er goed uit hoor. Ze heeft een prima stekkie zo te zien :D
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
mirretje

Bericht door mirretje » zo 19 jul 2009, 12:55

Ik vind dit toch ook geweldige paarden hoor! Ooit, later als ik 'oud' ben, lijkt me dit rad ook geweldig. Lekker voor een mooie boerenwagen lekker lange stapritten maken. Natuurlijk kunnen ze ook draven (en hoe, kijk naar die Palm wedstrijden!).

Mirjam
Megan

Bericht door Megan » zo 19 jul 2009, 13:05

Leuk hoor! Dat ziet er mooi uit daar met z'n allen in die grote wei.

Zie ik dat nu goed, heeft ze tijdens het "slepen" een halstertouw door haar mond en geen bit? Werkt dit niet erg scherp?
Zero: Orsta x Tunar Dorinn: Ismo x Orsta
Haugeblakken 1979 - 2007
Zigrun v.Fordin 1979 - 2007
Reya v.Knud 1972 - 1998
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » zo 19 jul 2009, 14:32

Wat een geweldige beesten zijn dit toch. Ik vind ze echt prachtig.

Het plezier dat jullie gehad hebben straalt gewoon van je verslagje af. Die laatste foto, wat prachtig, ben jaloers hoor dat julle daar mee op pad zijn geweest.

Rijden jullie de volgende keer ook eventjes door naar Mantinge?
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Jet&Erna

Bericht door Jet&Erna » zo 19 jul 2009, 14:43

Daar heb je goed aan gedaan om haar daar een plek te geven. Ze ziet er goed uit en die groep vriendelijke kolossen te zien op de foto- blijft mooi.
'Je ziet pas wat je hebt,
als je het verloren bent
...'

Mijn knotsgekke 4voeters: Erna, Fee & Sophietje
truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » zo 19 jul 2009, 14:58

zo te zien heb je de juiste keus gemaakt voor een nieuw baasje voor hosta. Ze lijkt prima op dr plek zo.
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Elvis

Bericht door Elvis » zo 19 jul 2009, 17:33

Megan schreef:Leuk hoor! Dat ziet er mooi uit daar met z'n allen in die grote wei.

Zie ik dat nu goed, heeft ze tijdens het "slepen" een halstertouw door haar mond en geen bit? Werkt dit niet erg scherp?
Nou slepen..Het was even een rondje om te laten zien dat ze al goed op druk reageerde.Aangezien ze veel op stem doet was dit even een een zekerheidje als ze weg zou trekken want je gaat er geheid achteraan.Als ze echt aan het werk gaat krijgt ze uiteraard gewoon een hoofdstel en bit in.

Anita,

Was zeker een ontzettend mooie wagen!En wie weet de volgende keer komen we die kant op ;)

Afbeelding
Jilly

Bericht door Jilly » zo 19 jul 2009, 18:19

Wat een machtige beesten zijn die knollen toch :))

Heeft je vast ontzettend goed gedaan om te zien dat Hosta het nu zo goed heeft!
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
vosse
Contacteer:

Bericht door vosse » zo 19 jul 2009, 18:21

mirretje schreef:Ik vind dit toch ook geweldige paarden hoor! Ooit, later als ik 'oud' ben, lijkt me dit rad ook geweldig. Lekker voor een mooie boerenwagen lekker lange stapritten maken. Natuurlijk kunnen ze ook draven (en hoe, kijk naar die Palm wedstrijden!).

Mirjam
Het is hier aardig wat draven en we hebben zelfs nog even een stukje gegaloppeerd.
Megan schreef:Leuk hoor! Dat ziet er mooi uit daar met z'n allen in die grote wei.

Klopt, hij had meende ik ook geen hoofdstel op stal liggen. Heeft hij allemaal thuis liggen. En idd zoals Desiree ook al vertelde was het meer even voor het geval dat. Ze zijn nog geen 200 meter van stal geweest.

@ Desiree en Nancy, vond het ook erg gezellig. Geert en Fenna ook, zeker weten.
De volgende keer gaan we rijden met Nelly en racemonster Libelle ;) Hihi onze arabierbelg.
Arme Silvia (bruine) heeft er vandaag ook weer 20-40 km opzitten.
Unique
18-05-2001 - 02-05-2008

Mijn nieuwe topper:
Unica, Waterman X Cambridge Cole
Elvis

Bericht door Elvis » zo 19 jul 2009, 19:07

vosse schreef:
mirretje schreef:Ik vind dit toch ook geweldige paarden hoor! Ooit, later als ik 'oud' ben, lijkt me dit rad ook geweldig. Lekker voor een mooie boerenwagen lekker lange stapritten maken. Natuurlijk kunnen ze ook draven (en hoe, kijk naar die Palm wedstrijden!).

Mirjam
Het is hier aardig wat draven en we hebben zelfs nog even een stukje gegaloppeerd.

Klopt, hij had meende ik ook geen hoofdstel op stal liggen. Heeft hij allemaal thuis liggen. En idd zoals Desiree ook al vertelde was het meer even voor het geval dat. Ze zijn nog geen 200 meter van stal geweest.

@ Desiree en Nancy, vond het ook erg gezellig. Geert en Fenna ook, zeker weten.
De volgende keer gaan we rijden met Nelly en racemonster Libelle ;) Hihi onze arabierbelg.
Arme Silvia (bruine) heeft er vandaag ook weer 20-40 km opzitten.
Ik vond het ook erg gezellig en kan niet wachten tot de volgende keer!Moeten we maar even een datum afspreken weer met geert en jou!

Afbeelding
Viv

Bericht door Viv » zo 19 jul 2009, 19:16

Owwwww wat leuk zeg om weer wat Hosta-pics te zien. Ze ziet er echt super uit zo tussen dr vriendinnen. En die beebiehoesta's staan hier ook, geweldig om te zien die mini-knoertjes :D
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Esther

Bericht door Esther » zo 19 jul 2009, 20:08

Fijn plekje voor Hosta, ze ziet er goed uit!!
Je hebt dus ook wat 'attitude' lessen gehad? Werkt het ook bij Elvie??

Het is echt een leuk paard om te zien!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
nancy imka

Bericht door nancy imka » ma 20 jul 2009, 14:52

Zo, ik had nog niet gereageerd in dit topic wel gelezen uiteraard! Ik vond Hosta er ook erg goed en gelukkig uit zien. Wel wat afstandelijker maar goed dat krijg je als je tegenwoordig een WERKpaard bent ipv een tuttenpaard. Bij ons stonden we maar te zoenen en kriebelen en dat doen ze daar niet. Al had ze wel een hele mooie nieuwe vrijer gekregen waar ze vast meer mee kan "knuffelen" als met ons!

Ik vond het ook onwijs gaaf om met Silvia lekker het bos in te gaan jeetje wat kan je heerlijk rijden daar in die omgeving. Ik zou zo verhuizen die kant op heerlijk daar! Jammer van de regen, ik had het op een gegeven moment echt wel koud hihi!
Jeetje ik denk dat we rond kwart over elf bij Geert en Fenna aankwamen en we reden om tien over zeven savonds pas weer weg. Een hele dag dus... Maar wel een hele leuke dag!

Volgende keer gaan we lekker met Nelly voor de wagen rijden (....als dat maar goed gaat hihi)
Afbeelding

Imka (v.Zidar/m. Blaika) Rust zacht lieverd ik zal je nooit vergeten bedankt voor alles 8/6/'88 - 19/1/2016
Emy (v.Caspur/m.Wiviana)
Mn hondjes
†BrendaE.bulldog RIP miss u, zal je nooit vergeten...!
†Bartje E.mastiff RIP
†Arnold E.bulldog RIP
Mr BlueE.mastiff
JackyE.bulldog
cowgirlwillie
Locatie: op activiteitenboerderij "Het feestvarken" in Donkerbroek fr.
Contacteer:

Bericht door cowgirlwillie » ma 20 jul 2009, 16:23

gave beesten! die heeft het wel goed in deze mooie kudde.
dat moet fijn zijn om te zien
Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!
Elvis

Bericht door Elvis » ma 20 jul 2009, 16:34

Esther schreef:Fijn plekje voor Hosta, ze ziet er goed uit!!
Je hebt dus ook wat 'attitude' lessen gehad? Werkt het ook bij Elvie??

Het is echt een leuk paard om te zien!!
Nou het waren zeker even wijze lessen,en stiekem is er ook tussen neus en lippen door een beetje besproken dat Elvis en Emy bij hem beleert kunnen worden.Enkel en dubbelspan..
Verder ben ik best streng hoor met Elvis,hij mag lang zo veel niet als Hosta toen haha...

Vivian,
Ja die kleintjes zijn zo leuk.Ik zei al als Hosta volgend jaar een veulen heeft weet ik niet of ik die daar kan laten staan :D
Ze staat in een hele leuke kudde,rustig en oprecht!Net wat ze nodig heeft +:)+

Afbeelding
Esther

Bericht door Esther » di 21 jul 2009, 03:51

Je leert van je fouten.. Komt vanzelf!!

Leuk dat hij ze wil gaan betuigen, dat is handig!! Ook in 2 span??
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Leentje

Bericht door Leentje » di 21 jul 2009, 06:11

die aangespannen combinatie is echt gaaf!
en wat heerlijk om te zien dat je vorige paard zo goed tereht is gekomen,die man weet echt waar hij mee bezig is.
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
Naisven
Moderator

Bericht door Naisven » di 21 jul 2009, 10:59

Wat een ontzettend gaaf plekje waar Hosta terecht is gekomen. Het moet je wel heel goed gedaan hebben om haar zo te zien, Desiree!
Elvis

Bericht door Elvis » di 21 jul 2009, 15:44

Deed me zeker heel erg goed Marieke,wat dat betreft tref ik het wel dat me paardjes zo goed terecht komen ;)
Hij weet gewoon echt waar hij mee bezig is,en voor Nelly(Hosta) is dat gewoon duidelijk.Ze moet nu werken en het is niet meer madam mag haar eigen zin doen.Ze is verder nog niet veel verandert hoor.Ze laat zich slecht pakken en liever is ze ook niet gaan doen.Maar dat is voor Geert ook niet nodig die weet precies hoe ze aangepakt moet worden helemaal toppie +:)+

Esther,dat is zeker handig hebben we daar alvast een mogelijk adresje voor gevonden.Twee-span was ook geen enkel probleem.Lijkt ons zo leuk!!

Afbeelding
Plaats reactie