In januari ongeluk gehad met de wagen, groom daarbij rug gebroken, gevolg,
niet meer op de openbare weg gereden.
(wel gewoon gelesd en menkamp etc gedaan, maar zonder groom de weg op, gaat niet)
Belt vorige week vrijdag stalgenootje of ik mee ga op lange buitenrit, baal baal, Sjol singelwondje ging dus niet.
Dat heet onder het zadel mee ging niet......
Dus alternatief plan kwam al snel, ik zou meegaan mennen, broodjes mee, drinken mee, je kent dat wel, het grote genieten.
Dus vorige week zaterdag, leengroom!
En ja, ze wist wat ik met de vorige had gedaan, is vriendin van haar.
Maar goed, blijkbaar ben ik niet zo'n gevaar op de weg, dat ze niet meedurfde en ook haar dochter wou mee.
Groom heeft shet gehad waar zij en de kinderen mee menden en ze kent mijn pony.
(ze staan met paard op stal waar ik ook sta)
Om 1/2 10 zouden we vertrekken, er werd slecht weer voorspeld, maar wij gingen onze pret niet laten bederven.
Sjol ingespannen en iedereen en alles op de kar of te paard.
En zo vertrokken we de paden op de lanen in.
Gewapend met een opperbest humeur, goede zin en een stralende lach. (en picknick spullen!)
Hier begint Sjol eindelijk te bedenken dat je niet alles goed hoeft te bekijken onderweg.
En loopt nu niet meer af en toe zo ongeveer achterom te kijken, malle pony. (ach, neem het haar niet kwalijk, wij keken ook rond)
Sjol kan heerlijk de tourist uit hangen (onder het zadel ook) en uitgebreid de omgeving in haar opnemen,
geloof me, haar ontgaat niets! (hier ontdekt madam midden op de hei een fotograaf, haar intentie,
dat even van dichtbij gaan bekijken, helaas voor haar, moest ze het pad vervolgen.)
Het was lang geleden dat Els gemend had, maar hier was het zeer rustig, dus werd ik groom en Els menner.
Jullie zien het goed, we vinden het allemaal een straf om te moeten genieten van ons uitje.
Ik heb een heel eind gelopen naast Sjol, aangezien ik 3 man op de kar ook wel weer wat veel vond.
En mijn conditie ook wel om wat beweging vraagt.

Je hebt altijd baas, boven baas.
Door sommige bewoners van de Alblasserwaard werden we met argwaan bekeken.
Onderweg de boel uitgespannen en onze picknick ingelast, helaas werd een half broodje kaas dat ik op de kar had
gelegd om de hond water te geven (emmer stond tussen de pony's dat durft hij niet),
meteen geroofd, door ons trekdier, niet voor niets ook smuldier genaamd!
Weer anderen gaven geen krimp toen we voorbij reden.
Na gedane arbeid is het goed rusten.
We zijn 4 uur weg geweest en nieuwsgierig als ik was (moet toch ergens soort van trainen) moest er ook
http://www.afstandmeten.nl aan te pas komen. Was een km of 27. Achteraf goede training, wel in slakkentempo, maar ach.
Af en toe recreeren kan ook geen kwaad.
Dag later brak de hemel open, gevolg, baasje zwaait naar pony en besluit in al haar wijsheid om niet!
te gaan rijden. (vreemd, toch?)
Vandaag ondanks het warme weer toch maar serieus rondje rijden ingelast (hoewel 20 km erg kort is)
Dus weer rondje door de polder, nu onder het zadel, met mijn kleine tourist.
Werd spelletje, hoe ontloop ik de dazen!???
Wederom tourist onder het zadel, na 18 km, hier uitstappen, we zijn bijna thuis.
Vervolgens pony afgespoten en weer in de wei geparkeerd.